MartinM_2013 Posted September 29 Share Posted September 29 Zdravim vsechny, vzhledem k tomu, ze koncern uz nenabizi zadne neprimo vstrikujici motory s atmosferou jsem poridil TSI, ktery trpi na karbonizaci pri nevhodnych provoznich podminkach. Cetl jsem spoustu clanku jak tomu zabranit, protoze pri mych dennich studenych 5km trasach do prace(olej se dostane v letnich dnech nekam k 70°C) a o vikendu nekam dal tomu urcite neprospeje. Karbonizaci se snazim zabranit tim, ze tankuji pouze 100 oktanu, olej chci menit pri 10tkm a v otackach se snazim pohybovat jak v obci tak mimo mezi 2-3t/min, popripade vys. Eko radce na pristrojovce ignoruji, mam manual. Jedno z hlavnich doporuceni je obcas dat motoru za usi, ale co tato zaklinaci veta vlastne znamena? Jednou tydne jit do 5t/min nebo casteji nebo je nutne jet ve vyssich otackach delsi cas? Skutecne je mi zahadou co je tou vetou mysleno. Dokaze nekdo upresnit? Diky. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bouchy01 Posted September 29 Share Posted September 29 Moc se dělat nedá, zejména vzhledem k vnejšímu/vnitřnímu EGR. Kdesi jsem četl, že nekašlat na výměny vzuchového filtru motoru. "Lepší" benzín (většina diskusí je v rovině přání), aditivace. VIF pronikající i do olejové náplně - opět rovina spekulací. Vyhnáním pavučin rozumím svižnější rozjezd do červeného pole. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MartinM_2013 Posted September 29 Author Share Posted September 29 Diky za reakci. Vzduchovy filtr sel po 10tkm ven. Prekvapilo, ze neni uz v uplne cistem stavu oproti doporucene najezdove vymene. Cervene pole jeste navstivene nebylo, aby ten motor to vydrzel. Diky. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
boban1108 Posted September 30 Share Posted September 30 Nejsem odborník, tak jen co mám z doslechu. 100 oktanů je dle mě zbytečných. Spíše benzin s aditivy. A jednou týdně jsem motor (když jsem měl manuál) vytáčel opravdu až do omezovače otáček. Ale jen na chvilku. Jestli jsou tyto rady správné, taky nevím. Ale určitě nic nestojí (100 oktanový benzín) 😉. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LosDavos Posted October 1 Share Posted October 1 Všechno je k ničemu, protože se to na sací ventily stejně nedostane. Jediné, co pomáhá, je jednou za 100 tisíc kilometrů nechat ventily vyčistit pomocí skořápek a sody. Alternativně by pravidelné čištění vodíkem při výměně oleje mohlo také významně omezit usazování karbonu v sání. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OpelIns1 Posted October 1 Share Posted October 1 Začnime otázkou odzadu - koľko teda ročne najazdíš a koľko rokov mieniš prevádzkovať toto auto? Pokiaľ najazdíš 5000km/rok a chceš ho mať 10 rokov tak si myslím, že určite nemusíš riešiť nič. Pravda, otázkou môžu byť tvoje krátke studené cesty do práce - na to myslím by bol vhodný hybrid. No, alebo elektrická kolobežka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.