Jump to content

Silentbloky motoru


shmaic

Recommended Posts

Ahoj, už jste někdo měnili silentbloky motoru a převodovky?

Vaculík o tom básnil.. skutečně pozoruji, že to celé tak nějak víc vibruje (139000km), spojka pomohla ale furt to trochu vibruje..

Zajímají mě zkušenosti ostatních, co brát, nebrat, cena práce.. 

Dík.

 

Edited by shmaic
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Na převodovce. U motoru byl ok a jde vizuálně zkontrolovat. Kontrolu na převodovce udělat nejde musí se vyjmout. Po vyjmutí silentbloku na převodovce bylo hned jasné že už je zceka K.O

Edited by LosDavos
Link to comment
Share on other sites

Měnil jsem silentbloky i na motoru. Nový silentblok byl výrazně méně gumový/měkký než původní, ale utržený nebyl.

Výměna na motoru je poměrně jednoduchá. Motor jsem zespodu podepřel heverem a mírně přizvedl. Celá výměna trvala přibližně 30 minut.

U převodovky to bylo složitější. Opět jsem převodovku podepřel a mírně přizvedl. Musel jsem demontovat baterii i její držák. Kromě toho překážel plastový okap, ve kterém vede kabelový svazek. Ten jsem uvolnil a lehce odsunul stranou, abych se dostal ke šroubům, které drží silentblok. Přístup ke šroubům byl poměrně komplikovaný, a celá výměna tak trvala asi dvě hodiny.

 

Jak už jsem zmínil, po demontáži jsem zjistil, že část silentbloku, která drží převodovku, byla zcela utržena od dílu upevněného na karoserii. Po výměně zmizely vibrace.

Hlavním důvodem výměny silentbloků byla vůle při akceleraci a deceleraci a hluk/cvaknutí, který to doprovázel. Vůle v soustavě při akceleraci a deceleraci se po výměně zlepšila přibližně o 70 %. Silentbloky tedy splnily svůj účel, ale vůle zcela nezmizela. Myslím, že už se jedná o vůli přímo v převodovce. Na druhou stranu hluk/cvakání/mlácení/vibrace zmizelo úplně.

 

Utahovací momenty jsem neřešil, dorval jsem to na na prasáka skoro krev, protože se to i hodně špatně povolovalo. Měnil jsem to v létě a od té doby jsem najel 20K km a zatím nic neupadlo a stále nic nemlátí. Jsem spokojen.

Edited by LosDavos
  • Líbí se mi 1
  • Díky 1
  • Pozitivní 1
Link to comment
Share on other sites

Tak já měnil zatím jen Akcelerační vzpěru dole pod motorem. Po vyjmutí bylo vidět, že ta guma je na boķách vytržená (nájezd 65 000). Motor se dost hýbal vpřed i vzad. Koupil jsem i ostatní dvě uložení na výměnu, čekám jen na teplejší počasí. 

Z toho uložení u baterie mám trochu obavy, zda to zvládnu. U rozvodů to vypadá že to půjde dobře....

Link to comment
Share on other sites

Není třeba mít žádné obavy, chce to jen trpělivost. Jedná se pouze o demontáž jednoduchých dílů. Pro jistotu si můžeš postup průběžně fotit, ale myslím, že zpětné sestavení je prakticky nemožné udělat špatně.

Jediné, co mi dělalo trochu starosti, byl kabelový svazek pod baterií. Nepodařilo se mi najít všechny spony, které ho drží, takže jsem ho musel překonat trochu silou.

Akci jsem spojil s výměnou oleje, aspoň měl čas pořádně vykapat a také s výměnou oleje v převodovce.

Mimochodem, výměna oleje v převodovce výrazně zlepšila kvalitu řízení vozu.

Z převodovky jsem vypustil pouze 1,5 litru oleje, a to přes čepy řazení, jak doporučuje Sixta. Olej, který jsem vypustil, vypadal doslova jako asfalt. Následně jsem nalil nový olej v množství 2,3 litru, a převodovka začala fungovat velmi hladce. Dokonce i za studena je nyní možné řadit naprosto bez námahy.

Edited by LosDavos
Link to comment
Share on other sites

Super, velmi díky za toto pozitivní sdělení.

Tu reakční vzpěru jsem našel pouze Vika, ostatní (motor, převodovka) lemfoder. Tak snad to ta Vika nedo* ještě víc.

Na youtube je k tomu video s jedničkovou fobií, vypadá to dost podobně.

Link to comment
Share on other sites

@LosDavos tak já do toho půjdu a vyměním i zbytek.... ale jak píšeš, raději budu i fotit....

S tím olejem v převodovce jsi mne navnadil abych to také udělal...

@shmaic já tu akc. vzpěru bral ve orig. škoda. Jelikož mám číslo 6c0 199 851 N a když jsem hledal mimo orig. škoda, tak mi řekli, že nemají s tím N na konci, že mají jiné a nemohou mi zaručit, že to bude sedět.... bylo to 1000 dražší, ale jistota....

Link to comment
Share on other sites

Takže abych to shrnul, bavíme se o těchto dílech?

Převodovka - 6Q0 199 555 AS

Motor - 6C0 199 262 E

Vzpěra - 6C0 199 851 N

 

Je to tak?

 

Přes autobaterii mi ještě vede hadice od reduktoru lpg uff 🙂

Link to comment
Share on other sites

Tak mám za sebou vzpěru a převodovku. Motor si nechám na jindy.

Kabelový svazek v cajku, fotil jsem krok po kroku, co jsem odmontovával, podle toho jsem pak postupoval zpět.

Bylo nepříjemné Dotahovat ten zadní šroub držící silentblok na karoserii. měl jsem místo tak na 1/7 otáčky, takže to trvalo třeba 20 minut. Plus bylo vlastně celkově nepříjemné chytat závait do nového silentbloku.

Nájezd 146000, původní silentblok byl jako prsa staré indiánky.

Pocitově je to auto jako nové, jsem zvědav, co ještě udělá ten silentblok motoru.

Nelíbilo se mi dílenské zpracování ani původních ani nových dílů, hnusné sváry, místy chyba laku. Ale účel plnit budou.

Jdu se ještě projet:-))

Link to comment
Share on other sites

 

Ahoj,

Já jsem dával Lemförder na převodovku, ale musím říct, že ve zpracování nebyl podobný originálu. Dokonce bych řekl, že kvalita gumy a celkového provedení byla spíše podprůměrná.

Na motor jsem použil díl od Swagu, protože díl od Lemförder stál nesmysl. Swag byl na první pohled totožný s originálem. V místě, kde má být logo VW, bylo dokonce vidět, že bylo zbroušené. To mě vede k domněnce, že SWAG je ve skutečnosti původní díl, jen rebrandovaný.

Na druhou stranu, originální díl taky moc dlouho nevydržel, takže bych se tím zbytečně netrápil. Za mě je nejlepší volbou najít něco s rozumným poměrem cena/kvalita. Z mé zkušenosti bych řekl, že ten Swag byl lepší volba.

 

Edited by LosDavos
Link to comment
Share on other sites

 

 

Tak už mám za sebou i druhou stranu, vše ok. 

 

Dával jsem uložení převodovky a motoru Lemforder - šlo vidět že se jedná o jeden o ten samý díl jako to co jsem z toho vytáhl. 

Take to bylo zbroušené - aftermarket. 

Vzpěru jsem vzal corteco - přišla mi dost podobná, možná o něco hnusnější než to, co jsem vytáhl. 

 

Pocitově je to nové auto. Původní díly byly velmi jeté, obzvláště u uložení motoru to bylo ko.

Edited by shmaic
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Chlapi dotaz ?  Když budu měnit spodní reakční vzpěru a auto bude předkem najeté na nájezdech.  Nebude problém při montáží, že se převodovka vůči karoserii pohne ?  Zvedák nebo jámu aby auto stálo rovně nemám.

Link to comment
Share on other sites

Zda vadí při této montáži auto nakřivo na nájezdech, to nevím. Ale když jsem vloni měnil převodový olej u 1,0 TSI na nájezdech (nic jiného taky doma nemám), tak při plnění jsem zjistil, že auto potřebuji dostat do roviny (nevím kdo vymyslel absolutně nepřístupný plnicí šroub zezadu almary nad napravnicí, ale to sem nepatří). Podumal jsem, nasadil vzadu kouli a za ni panenkovým heverem postupně zvedal zadní část a zadní kola postupně podkládal širokými a plochými špalky, panenku taky. Sice trochu pakárna, ale asi natřikrát jsem auto do roviny takto dostal. Rapid byl celý cca čtvrt metru nad zemí 😆. Takže tereticky pokud bych měnil tu reakční vzpěru, tak pro klid duše bych si auto takhle do roviny dal.

 

Druhá možnost, co mě tehdy napadla, byla sbušit z fošen druhé nájezdy s delší horní vodorovnou plochou, najet na ně až na doraz, dát druhé nájezdy k zadním kolům a couvnout na ně tak abych zadkem vyjel nahoru tak abych předkem nesjížděl už dolů, ale to se mi zdálo pracnější, komplikovanější a i postrkování motorem po dvojich nájezdech už dost riskantní.

 

Někdo má třeba šikmou nájezdovou rampu, dá si na ni nájezdy a směrem dolů najede na ty nájezdy a tím si dá auto vlastně do roviny, což je geniální, ale tento "kopeček" doma nemám 🤔

Edited by tom01
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

No tak samozřejmě to odskočilo a poměrně dost. Ale šlo to celkem dobře natáhnout zpět. Jinak původní vzpěra (45 tkm) tak ji nic nebylo, ale je podstatně měkčí než druhovýroba.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...