KodiaqKE Posted October 25 Share Posted October 25 Zdravím, po prejdeni 9850km mi auto vyhodilo hlášku doplnte olej. Skontorloval som podľa mierky a hladina bola na minime. Každý motor má určitú spotrebu oleja, ale po 10 tis km 1 liter sa mi zdá celkom dosť. Neviem či je to vlastnosť týcho 142kw motor, alebo ... podelte sa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Luďa Posted October 26 Share Posted October 26 A seš si jistej, že předtím si měl olej na maximum? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KodiaqKE Posted October 26 Author Share Posted October 26 Pred prebratim u predajcu som skontroloval hladinu mierku a bola na Max. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Luďa Posted October 26 Share Posted October 26 Pokud máš auto po novotě, tak olej nebude 100% všude. Spíš teď dolej a pak hlídej. I první km po opravě- GO motoru zmizí olej rychlejc. Až si vše sedne, mělo by to bejt lepší. A hlavně není ještě v návodu spotřeba oleje 1 litr na 1000 km? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marek_l Posted October 30 Share Posted October 30 1L/10000km mi přijde úplně v pohodě. Tak nějak si bral i můj starý 1.4TSI. Záleží i na stylu jízdy. Počítám, že když to nebude aspoň 2L/10k, tak to ani nepůjde reklamovat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mobil-man Posted October 31 Share Posted October 31 Zajíždím auta od nuly do cca 25 tis. km už pátý rok a ten litr na prvních 10 tis. km je v normě (tdi i tsi). Poté by se to mělo snížit, ale zrovna u těchto TDI to také může zůstat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rapid1.0 Posted October 31 Share Posted October 31 Silnější 2.0 TDI mají problémy se zvýšenou spotřebou oleje už delší dobu. U předchozí verze, 147 kW, to je už dobře známá věc. Věděl to i koncern, původně se očekávalo, že s tím s novou generací (142 kW) výrobce něco udělá. Jenže se zjistilo, když už teď tyhle nové motory jezdí, že s tím výrobce po technické stránce neudělal vůbec nic. V praxi to znamená, že je to o štěstí. Buď máte v autě motor s dobrým, nebo špatným souběhem výrobních tolerancí jednotlivých dílů motoru a podle toho je spotřeba oleje malá (nepostřehnutelná), nebo vysoká, byť stále pod limitem pro uznání reklamace. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Delphin Posted November 1 Share Posted November 1 Kolega přesedl z Kodiaqa 147 kW do Kodiaqa 2 142 kW a místo původního 1 litru na 5 t km to je prý 1 l na 4 - 5 t km. Já to v Superbu 147 kW mám 1 l na 4800 - 8000 km. Je hodně znát, jak moc těžkou nohu na plynu mám. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
koudy_123 Posted November 1 Share Posted November 1 Při spotřebě 1l oleje na 10 tkm a ceně oleje 300 kč/l to dělá ve vícenákladech 2,7 kč/100 km. Při 2l/10 000 km >> 5,4 kč/100 km. Čili pokud to výrobce dělá větší vůle >> snížení tření kvůli úspoře paliva, tak pak to asi smysl dává. Otázkou je, co ta spotřeba olej udělá s filtrem pevných částit a nespalitelnýma zbytkama v něm. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.