VW_Atom Posted January 6 Share Posted January 6 (edited) Čau, jsem tu nový sice jsou tyto fóra spíše pro škodovky, ale nejde mi se přihlásit do VW club. Tak jsem to dal do kategorie Fabia 1. Auto - Seat Ibiza 3 1.4 16v 55kw Ale zpátky k problémů potřeboval bych poradit už nevím co dál s tím autem, otočím do první polohy všechny kontrolky naběhnou normálně a v poloze start se nic neděje, proměřil jsem stálý napětí do startéru vše v pořádku včetně kostření motoru a karoserie ale nejde spínací proud svorka 50. Prošel jsem všechny pojistky každou jednotlivě a nic jsem nenašel i hlavní metalický v motoru, jedině relé byly dvě spálený 53 a odlehčovací relé proudu, po výměně začali fungovat při poloze start cvakne 53 a při otočení mezi polohy cvakne i odlehčovací relé, samotný startér je nový úplně jelikož byl v háji také. Ani při otočení na start nepohasne stropní světlo, baterku jsem zkoušel dát novou z jiného auta o které vím že stoprocentně funguje, kabely jsou v pořádku pohledově takže to nevypadá že by se tam ohřívala havěť na motoru Diagnostika nic nenapovídala bohužel Díky 👍 Edited January 6 by VW_Atom Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucky.jack Posted January 6 Share Posted January 6 Nevím co je ibiza 3,ale počítám že nějaký starší kousek. Zkusil bych navtahnout kabel od plus svorky na spinany kontakt na startéru. Předtím než budeš přikládat na starter tak si hlavně vyrad, ať tě to nepřejede. Tím případně zjistíš jestli je problém v kabeláži v autě resp od spínacky ke startéru resp závadu startéru. V případě že nastartuje tak už bádat od spínacky až ke startéru, kde se ztrácí proud, jinak řečeno kde se už neobjeví, v okamžiku startování. K tomu jsou ale lepší 2 lidi. Samozřejmě zkontrolovat i to zda je na startéru minus od kostry v pořádku. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VW_Atom Posted January 6 Author Share Posted January 6 (edited) Ok Edited January 6 by VW_Atom Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VW_Atom Posted January 6 Author Share Posted January 6 před 14 minutami, lucky.jack napsal: Nevím co je ibiza 3,ale počítám že nějaký starší kousek. Zkusil bych navtahnout kabel od plus svorky na spinany kontakt na startéru. Předtím než budeš přikládat na starter tak si hlavně vyrad, ať tě to nepřejede. Tím případně zjistíš jestli je problém v kabeláži v autě resp od spínacky ke startéru resp závadu startéru. V případě že nastartuje tak už bádat od spínacky až ke startéru, kde se ztrácí proud, jinak řečeno kde se už neobjeví, v okamžiku startování. K tomu jsou ale lepší 2 lidi. Samozřejmě zkontrolovat i to zda je na startéru minus od kostry v pořádku. No Ibiza 3 je z roku 2004 ale startér ten byl rozebráný a měl špatný stator, tak se koupil úplně nový kousek ale do spínací svorky právě nejde proud ale relé cvakne normálně. Tak nevím kde by se mohl ztrácet proud a všechny pojistky jsem zkontroloval multimetrem a nikde sem nic nenašel bohužel Ale z logického uvážení by měl jít ze spínačky proud do ovládání relé startéru ne??, a když cvakne tak by spínačka měla být v cajku. Je možnost že se ztrácí proud před vstupem do relé ten přerušovaný obvod relé Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucky.jack Posted January 6 Share Posted January 6 Já tomuhle úplně nehovim, nicméně mi není jasný na co by měl starter nějaký telátko...? Chápal bych pojistku. Ale relé... K čemu? 🤷♂️ Máš nějaká schémata zapojení? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VW_Atom Posted January 6 Author Share Posted January 6 Schémata jsem nesehnal nikde na netu, psal jsem do autorizovaného servisu zda by mě neposlali schémata obvodu. Prý nemůžou s interních důvodu, ale s tím relé to taky nemůžu říct s jistotou. Takže myslíš že je to přímo ze spínačky do startéru ?? Já jsem myslel že to vždy prochází přes relé nebo tak něco Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucky.jack Posted January 6 Share Posted January 6 (edited) Schémata ti nepošlou, to chápu. To je jediné přes známosti... Chápal by tu pojistku, ale relé nevím k čemu by tam bylo. Zkus popatrat na netu. Já jsem taky našel komplet el. Schémata na tchanovu ibizu z 93 roku 😂 Myslím že to bylo z nejakyho fóra. Edited January 6 by lucky.jack Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VW_Atom Posted January 6 Author Share Posted January 6 (edited) Ok díky, a kdyby to byla spínací skříňka ta se mění jen ten spinák, a ne celý s tím klíčkem ?? A musí se to případně znovu nakódovat na imobilizér?? A to jsem myslel že mě už nic nepřekvapí na autech, za tu dobu co to dělám 😄 Kdyžtak se ozvu kdybych něco vypátral Edited January 6 by VW_Atom Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucky.jack Posted January 6 Share Posted January 6 https://www.seatclub.cz/manuals.php?ddlb_category=11&ddlb_model=14 Pročítat se mi to nechce 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VW_Atom Posted January 6 Author Share Posted January 6 Díky zítra prolustruju Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dula Posted January 7 Share Posted January 7 Změř napětí na kontaktu 50b spínací skříňky při poloze klíčku startování. Pravděpodobně tam napětí nebude. Tento kontakt je přímo spojen se startérem bez nějakého relátka. Na nezávislém kontaktu 50 je při startování také napětí, ale toto vede do řídicí jednotky, kde možná slyšíš cvakat to relátko. To ale s startérem nemá nic společného, jenom odpojuje při startování spotřebiče s velkou zátěží pro akumulátor. Vložka spínací skříňky se dá vyměnit a není třeba nic kódovat. Spínač zapalování spínací skříňky - dlouhý - 40.14.653 | E-shop LKQ CZ s.r.o. (autokelly.cz) Výměna spínací skříňky Škoda Fabia | Fabiaauto.cz - Škoda Fabia 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VW_Atom Posted January 7 Author Share Posted January 7 Díky dneska se pokusím dostat ke spínačce a napíchnu to na multimetr, jako já jsem to podezření na spínačku měl taky Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
psurn Posted January 7 Share Posted January 7 Jen přidám zkušenost s litrem Ibiza 1999, on taky někdy nestartoval (a myslím cvakal) a majitelka že je to baterkou. Já jsem rozsvítil kromě palubky i hlavní světla a říkal jsem že asi ne, pak jsme baterii buď vyměnili anebo jen dobili a on začal startovat. A ona mě teď ještě připomněla, že jsem měnil taky nějakou pojistku, a to si pamatuji byla nějaká sdruzena pojistka asi pro 3 nebo 4 věci (mám pocit nějaká žárovka +teplota chladící kapaliny +...) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VW_Atom Posted January 7 Author Share Posted January 7 Díky teď jsem se dolaboroval ke spinačce, ale obrus volant dolů kvůli krytu volantu airbag ven 😅 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VW_Atom Posted January 8 Author Share Posted January 8 No zatím čekám až přijde spínačka nová, tak uvidíme pak dám vědět jak to dopadlo 😄 Jelikož to stojí 220 Kč od Magneti marelli tak to risknu stejně nic jinýho nezbývá Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VW_Atom Posted January 9 Author Share Posted January 9 (edited) V 7. 1. 2025 na 7:47, Dula napsal: Změř napětí na kontaktu 50b spínací skříňky při poloze klíčku startování. Pravděpodobně tam napětí nebude. Tento kontakt je přímo spojen se startérem bez nějakého relátka. Na nezávislém kontaktu 50 je při startování také napětí, ale toto vede do řídicí jednotky, kde možná slyšíš cvakat to relátko. To ale s startérem nemá nic společného, jenom odpojuje při startování spotřebiče s velkou zátěží pro akumulátor. Vložka spínací skříňky se dá vyměnit a není třeba nic kódovat. Spínač zapalování spínací skříňky - dlouhý - 40.14.653 | E-shop LKQ CZ s.r.o. (autokelly.cz) Výměna spínací skříňky Škoda Fabia | Fabiaauto.cz - Škoda Fabia Čau tak jsem zase tady, dnes mi přišla spínačka vše jsem složil a otočím a furt to stejný, takže je to nějaký pikantnější problém. Máte někdo nějaký další nápad ?? 😀 Protože já už jsem v háji s nápady Takže souhrn vyměněné relé 53 a relé 100 včetně spínačky a startéru, prošel jsem všechny pojistky jednotlivě žádnou prsknutou jsem nenašel včetně metalických v motoru Stálý proud do startéru jde ale do spínacího svorka 50 nejde Edited January 9 by VW_Atom Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dula Posted January 9 Share Posted January 9 Máš na kontaktu 50b napětí při startovací poloze klíčku? Tím jsi měl začít. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VW_Atom Posted January 9 Author Share Posted January 9 (edited) No já jsem musel odpojit airbag takže jsem nechtěl zapsat chybu airbagu (přes diagnostiku mi naposledy to nešlo musel jsem do autorizáku), ale jestli jsem podle schémata obvodu spínačky pochopil ten proud jde z baterky a slouží na napájení v první a druhý poloze klíčku, takže by se ani nerozvítili kontrolky ne ?? No spínačka je nová takže asi tam, dejme tomu proud nejde co je před tou vstupní svorkou 50?? Edited January 9 by VW_Atom Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dula Posted January 9 Share Posted January 9 Ve spínací skříňce je šest nezávislých oddělených spínačů. Ten první zprava spíná podklíčkové plus (15), ten druhý spíná startér (50b), třetí říká řídicí jednotce, že se startuje (50), další je pro S-kontakt (86s), další spíná parkovací světla při vypnutém zapalování a poslední je pro odlehčovací relé. Takže, to že svítí kontrolky vůbec není znamení, že jsou všechny kontakty OK. Bez měření se těžko dá zjistit, kde je chyba. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VW_Atom Posted January 9 Author Share Posted January 9 Ok dobře rozebereru znova a proměřím to Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VW_Atom Posted January 9 Author Share Posted January 9 (edited) Před hodinou, Dula napsal: Ve spínací skříňce je šest nezávislých oddělených spínačů. Ten první zprava spíná podklíčkové plus (15), ten druhý spíná startér (50b), třetí říká řídicí jednotce, že se startuje (50), další je pro S-kontakt (86s), další spíná parkovací světla při vypnutém zapalování a poslední je pro odlehčovací relé. Takže, to že svítí kontrolky vůbec není znamení, že jsou všechny kontakty OK. Bez měření se těžko dá zjistit, kde je chyba. Tak jsem to proměřil a proud tam jde jak do 50 tak do 50b svorky, takže problém se svazkem startéru ?? Edited January 9 by VW_Atom Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
psurn Posted January 9 Share Posted January 9 A zkontroloval jsi podle schématu, zda ti nějaká pojistka nechybí? Nám snad nesvítilo nějaké zadní světlo, pokud si pamatuji správně Ibiza má vzdau 4 poziční, kontroloval jsem nejdříve žárovky a pak jsem zjistil, že tam chyběla jedna sdruzena pojistka. Asi někam vypadla. Tak jestli to není tvůj případ. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VW_Atom Posted January 9 Author Share Posted January 9 No právě že jsem multimetrem proměřil všechny a nic jsem nenašel, jak ty malý ty jsem vyndaval každou zvlášť a pak ty normální nožičkový jsem bral multimetrem, a všechny byli v pohodě, prý podle schématu jestli jsem to pochopil tak by pak měla ze spínačky rovnou do startéru, ale jediný co nebyli při první poloze pod napětím byli obrysový světla a pojistka pro blink ale ty jsem neměl zapnutý Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VW_Atom Posted January 9 Author Share Posted January 9 (edited) Teda pokud ještě nejsou někde schovaný jenom v tom hlavním boxu u řidiče a v motorovým jsem kontroloval, jsou ještě vzadu nějaký někde pojistky ?? Jako někde chybí od výroby ale pak kouknu pro radši Edited January 9 by VW_Atom Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
psurn Posted January 9 Share Posted January 9 Myslel jsem ty u řidiče, tam prostě jedna nebyla, asi někam vyladla. A pak ještě bych zkusil dobít baterku. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.