Jump to content

2.0 TSI 150kW


SkodaRapid

Recommended Posts

Měla by to být evoluce DNNA motoru. Podle ChatGPT je kód motoru DLRA a rozdíly v naladění a vlastnostech turba a řídící jednotky. Takže když si najdeš recenze na motor DNNA (dost jich je i tady na fóru), tak dle mého názoru se klady přebírají, zápory víceméně nebyly a máš o 10kw navíc :). Ideální volba, pokud nechceš (nepotřebuješ) 4x4 a 110kw se zdá málo.

  • Pozitivní 5
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

V prvé řadě je třeba říct, že se jedná o zážehový motor VW EA888 4.generace (od 2020), který má v různých variantách od 140kW (DKZA,DNNA) do 245kW(DNF).

 

Škodovka vydala 22.1.2025 zprávu, že se začíná prodávat modernizovaná Octavie s pohonem všech kol, která je exkluzivně poháněna motorem 2,0 TSI s největším výkonem 150 kW. Agregát pracuje s přímým vstřikováním a plnicím tlakem 350 barů a disponuje proměnným zdvihem ventilů. Ke zvýšení výkonu přispívá vylepšené sání vzduchu, optimalizace tření i vyšší kompresní poměr 12,2:1. Oproti předchůdci vykazuje o 10 kW (14 k) vyšší výkon při současném snížení spotřeby paliva. Točivý moment 320 Nm se přenáší přes sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku DSG.

Link to comment
Share on other sites

Link to comment
Share on other sites

Nemáte někdo informaci o dostupnosti tohoto motoru v superbu ve sportline? V konfigurátoru není - řeším to s dealerem a ten mlží a snaží se mi nacpat silnější variantu...

Edited by Svibi
Link to comment
Share on other sites

On 1/23/2025 at 10:20 AM, homy said:

těch 150 kw má mokré spojky narozdíl od mild-hybridu 110 kw, že? rozdíl ceně je u Octavie akceptovatelných 100k

Áno, je tam DQ381. Treba si ale uvedomiť, že Octavia s týmto motorom má pohon 4x4, Superb iba pohon predných kolies.

Link to comment
Share on other sites

před 9 hodinami, Svibi napsal:

Nemáte někdo informaci o dostupnosti tohoto motoru v superbu ve sportline? V konfigurátoru není - řeším to s dealerem a ten mlží a snaží se mi nacpat silnější variantu...

Tento motor se v ceniku pro vybavu Sportline nevyskytuje. Misto ceny tam je pomlcka.

Link to comment
Share on other sites

V 29. 1. 2025 na 7:29, SkodaRapid napsal:

Tento motor se v ceniku pro vybavu Sportline nevyskytuje. Misto ceny tam je pomlcka.

Mám info od Škody, že bude v konfigurátoru do pár týdnů. Dodělává se homologace.

Link to comment
Share on other sites

Pár sportline verzí už je na trhu s tímto motorem. Šel objednat 14 dní, takže to někdo stihl. Já ho přebral dnes, ale v Laurinu, takže mi přijde info ohledně homologace jako blbost. 

Link to comment
Share on other sites

před 50 minutami, Kudas napsal:

Pár sportline verzí už je na trhu s tímto motorem. Šel objednat 14 dní, takže to někdo stihl. Já ho přebral dnes, ale v Laurinu, takže mi přijde info ohledně homologace jako blbost. 

Pak můžeš poreferovat jak to jezdí, jakou máš spotřebu atd. Diky!

  • Pozitivní 1
Link to comment
Share on other sites

před 2 hodinami, Svibi napsal:

Nemáte někdo reálné zkušenosti se Superbem s tímto motorem? Všude je spousta testů na silnější verzi ale tahle není v mém okolí ani jako testovací u dealera...

Zatím mám najeto cca 400km a jsem z něj nadšený. Žádný propad plynu jako u 1.5 TSI (v Karoqu), pocitově mi přijde, že táhne skvěle od spodu (přešel jsem z S3 2.0TDI 110kw), táhne i na dálnici (samozřejmě není zajetý, tak jezdím fakt s citem), a spotřeba na nezajetý motor mě také překvapila. Klasická 20km cesta po okrskách byla za 6,5 l/100km, na dálnici cca 40km bylo za nějaký 7,6 l/100km se stabilní rychlostí 130km/h. 
Nelituji, že jsem připlatil oproti 1.5 TSI (tu jsem ale ani neřídil v S4 verzi zase na obranu tohohle motoru) .

  • Díky 2
  • Pozitivní 1
Link to comment
Share on other sites

Jo tak to chápu, že jsi po přechodu z 110kw nafta nadšený. Ty motory se projevem nedají srovnat. Mám S3FL liftback sportline 2.0 TSI 140kw ale na brzdě má cca 160 kw. Motor jde ve sportovním režimu za plynem téměř bez prodlevy a táhne lineárně za doprovodu docela solidního zvukového projevu, bez nějaké výkonové špičky. Dlouhodobou spotřebu po ujetí 50 000 km mám 7,7 podle tankování. Motor jede opravdu parádně a je to za mě nejlepší motor v SIII v poměru cena/výkon. Navíc oproti 206kw má 8 vstřikovačů (přímý/nepřímý vstřik, netrpí na karbonizaci a nevadí mu tolik krátké trasy. Mám v mixu i dost města) a budackův cyklus. Takže dálkové trasy jedeš tempomat na 130-140 za 6 litrů. Jsem na tu evoluci 150kw zvědavý. Sebrali mu 4 vstřikovače. Takže už motor nebude mít takovou samočistící schopnost co se týče třeba ventilů.

Edited by Playa
  • Pozitivní 3
Link to comment
Share on other sites

Tak jsem se byl podívat na modrého výše uvedeného superba (na živo vypadá ta modrá skvěle) a dealer tu 150kW objednal snad už před půl rokem když ještě byly v konfigurátoru a teprve jim to příšlo. Kdy bude 150kW opět dostupná neví ani jiné info proč nejsou dostupné...

Link to comment
Share on other sites

Ano před nějakou dobou objednat šlo ale v klasickém konfigurátoru pro zákazníky ještě Sportline verze nebyla. Šlo objednat jen přes systém Škody, který mají dealeři. Pak motor 2.0 TSI 150kw pro Sportline zmizel a není v konfigurátoru. Dle informace od Škody by tam měl být do pár týdnů...

Edited by Playa
  • Pozitivní 1
Link to comment
Share on other sites

Tak dle infa od dealera jim škodovka sdělila, že tato varianta bude nejdříve v květnu, ale zatím bez garance, že to může být i později. Docela by mě zajímalo v čem je tak velký problém dostat to do výroby...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...