architect Posted January 11 Share Posted January 11 (edited) Idem si objednať nové auto a skladám si ho v konfigurátore. Som silne namotivovaný na nezávislé kúrenie. Ešte pred tým som si ale vybral vyhrievané čelné sklo. Otázka, na ktorú som dosiaľ nedostal odpoveď je: Má význam mať vyhrievané čelné sklo, ak mám nezávislé kúrenie? Ako v praxi je využiteľné monitorovanie mŕtveho uhlu v spätných zrkadlách? Škoda chce za to viac ako 500€! HeadUp display. Áno? Nie? Zbytočnosť? Komunikuje to aj s navigáciami cez Car play? Viete mi prosím pomôcť rozlúsknuť tieto dilemy? Super by bolo to podporiť aj nejakými argumentami. Rozhodne vopred ďakujem za každý názor. Edited January 11 by architect Doplnenie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Luďa Posted January 11 Share Posted January 11 Tak topením si vyhřeješ auto dopředu nebo když budeš čekat. Sklo se ti bude hodit když už bude motor prohřátej a bude se ti potit sklo. Takže tadle kombinace za mě jo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
denial Posted January 11 Share Posted January 11 vyhrievane celne sklo ma iba jednu nevyhodu - cenu. ked si ho pridavas v konfiguratore, potom ked ho musis menit, lebo si chytil kamen, atd. mrtvy uhol je vraj must have, mne zatial nejak nepomohol, kolegu raz uz zachranil, imho lepsie potom aj pri dalsom predaji. ten priplatok 540 eur ani nie je taky znicujuci, ked si uvedomis, ze su tam dva radary, ine zrkadla, a poskytuje aj funkciu bocneho varovania pri cuvani do neznama (aspon na mojom s3) radsej by som bral uhol ako sklo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hamoun Posted January 12 Share Posted January 12 všechno ANO ... nezávislé topení i vyhřívané čelní sklo jsou parádní vychytávky. hlídání mrtvého úhlu je taky fajn. jednou výrazně pomohlo (zachránílo) head up ano, .. nemám, chtěl bych co sleduju diskuze, směr z CarPlay ukázat umí. všechno z toho na dalším autě chci 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zzzzz Posted January 13 Share Posted January 13 (edited) všechno ANO - nezávislé je prostě, pokud neparkuješ trvale ve vnitřní garáži, absolutní plus. Z domu přes apku, nebo než zaplatíš v restauravi za večeři máš za 10 a v mrazech za 20 minut v autě krásně teplo. Odtáté a odmrazené všechyna okna a předehřátý okruh motoru. Za tři zimy s mou O4 jsem ještě ani jedenkrát nebyl nucen použít škrabku! Samozřejmě pokud napadne 10cm a na autě je peřina, tak smetáček ano, ale s tím, že ta okna jsou už jen mokrá, když ometáš. Vyhřívané přední sklo krásně odmlží za vlhka, deště, nebo pomůže s odtáváním zmrazků při namrzajícím sněžení během jízdy i v oblastech mimo stěrače. - hlídání mrtvého úhlu ANO. Je to zřetelné a výrazné z uhlu řidiče, jinak to neruší a i kdyby ti to mělo pomoci jen jednou jedinkrát, tak mnohem lepší, než násladky třeba při předlédnutí v plné jízdě po dálnici. - head up za mě také ANO. Mám ho a jsem s tím velmi spokojený a ano Google mapy a Waze to zobrazuje. (Malé mínus u Waze snad jen to, že u blížícího se kruháče zobrazí jen kruháč, ale nezobrazuje číslem pořadí výjezdu) Edited January 13 by Zzzzz 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
architect Posted January 16 Author Share Posted January 16 Ďakujem za věcné a konštruktívne argumenty, ktoré ma utvrdili v mojom rozhodnutí. Zajtra si ide objednávať🙂 Prepáčte teraz za možno smiešnu otázku, ale... Treba nové auto (motor) trochu šetriť a zaťažovať postupne (zábeh motora) ? Vývoj motorov a techniky sa predsa len posunul. Niekedy je opatrnosť na mieste ale niekedy ani príliš konzervatívny prístup nerobí dobrotu a je zbytočný. Je vhodné vymeniť olejovú náplň a filter skôr ako je predpísaný interval. Naposledy, keď som kupoval nového Rapida (1,2 TSI), som olej vymenil po cca 4000km a nikto mi v servise nič neoponoval. Vďaka za názory Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pawouk Posted January 16 Share Posted January 16 Zajíždění motoru sem úplně nepatří - proto pokračování ZDE: Taktéž výměny oleje nejsou předmětem této sekce ani tématu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bouchy01 Posted January 16 Share Posted January 16 Webasto u dieselu moc prospěšné, u benzínu podle mě vyhřívané sklo + volant stačí. Hlídání mrtvého úhlu bych dával povinně místo SOS a jiných blbostí. V HUD pochybuju, že to ukáže mapu. Šipky a vzdálenost k odbočení ano. Je to nice to have. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rostak475 Posted January 16 Share Posted January 16 Já doporučuji DCC podvozek, bez něj si nedokážu auto představit. Ty rozdíly jsou opravdu velké ! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
boban1108 Posted January 20 Share Posted January 20 Tak se taky přidám. Mrtvý úhel za mě ne. Celoživotně jsem zvyklý sledovat zrcátka a je to zbytečnost. Navíc mi levé zrcátko občas zabliká zbytečně. Nepravidelně. Takže v servisu nic nenašli a nemohli nic opravit. Nemohu jim to zazlívat. Ostatní ano. A argumenty? Zazněly, tak dodám k tomu head-up displeji. Ukazování omezení rychlosti. Potřebuji brýle na čtení. Na palubce s tím mám hlavně za tmy trochu problém. Na Head-up to přečtu bez problému, je to dostatečně velké. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JirikHL Posted January 20 Share Posted January 20 @boban1108 zbytečnost to určitě není, varuje to i když vystupuješ z auta a jede třeba cyklista nebo jiné auto za tebou... když někoho přehlédneš, tak to brání přejetí... Samo, že to není dokonalé, ale jak se píše výše, mrtvý úhel by měl být v základu, je to jedna z věcí, která opravdu pomáhá, narozdíl od jiných, rádoby prospěšných věcí v autě... 2 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zzzzz Posted January 20 Share Posted January 20 Bobanův názor nezastávám. Jak jsem už psal, i kdyby to pomohlo jen jednou jedinkrát, tak opak třeba při dálniční rychlosti a vlastně kdekoli by mohl mít fatální výsledek. Osobně bych si pak po zbytek života nechtěl nechat honit hlavou, jestli by to dopadlo jinak, kdybych měl duplicitní kontrolu k mému sledování okolí a zrcátek. Spoustě jidí taky jistě v minulosti přišlo zbytečné k jízdě nepužívat povoz, ale nahradit ho autem a stejně tak později mohl být zbytečný startér, když přece jde auto natočit klikou, ....... 1 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
denial Posted January 20 Share Posted January 20 cely zivot pouzivas zrkadla, takze bsm nepotrebujes. a znacky nesledujes cely zivot, ked tsr potrebujes ? 1 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
architect Posted January 20 Author Share Posted January 20 Ďakujem za všetky konštruktívne pripomienky.á Ja som si monitorovanie mŕtveho uhla vybral práve kvôli tomu, že hoci sa považujem za šoféra, ktorý dodržiava čo najviac predpisy a samozrejme používa aj oči a zrkadl, nemôžem povedať, že by sa mi nikdy nestalo, že sa mi na pravej strane objavil niekto kto ma prekvapil, či už cyklista alebo kolobežkách alebo niekto, kto tam jednoducho pred okamihom ešte nebol. Niežeby som mal niekedy kontakt, ale opatrnosti nikdy nie je dosť a presne ako to tu už zaznelo, síce 500 € nie je málo, ale zistíš aký je to bagateľ, keď príde k problému. A to je už väčšinou neskoro. A nepomôže ani trieskanie hlavy o stenu, že som si to tam mohol nakonfigurovať. boban1108 dík aj tak ale za názor. Jednoducho ja sa bojím ani nie o auto, ale bojím sa o niekoho, komu by som svojím správaním vedel ublížiť práve kvôli tomu, že som niečo prehliadol. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan R. Posted January 20 Share Posted January 20 Za mě Webasto i vyhřívané sklo ano, za ten obnos peněz se vyplatí a člověk ocení. Tady jak funguje, s Ovci bude totožné. Mrtvý úhel určitě ano, to blikání nijak neruší a někdy se auto může blbě schovat v mrtvém úhlu. HUD je praktický, osobně mi vadí ten masivní rámeček, co se odráží v čelním skle, já ho nebral. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skodulak Posted January 26 Share Posted January 26 Ahoj. Můžu poprosit, zda někdo neví aktuální info z výroby Octavií combi RS? Chtěl bych zadat do výroby, tak, aby byla co nejdřív. Z příplatků jen el. tažné, takže se jedná jen o barvu a kola, čím to můžu ovlivnit, zda-li vůbec. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e1. Posted January 26 Share Posted January 26 Nezávislé kúrenie - jednoznačne super vec ak parkuješ vonku, zohriaty interiér je fajn a dobré aj pre motor aby dosiahol skôr prevádzkovú teplotu (platí to aj pre benzín). Okrem toho ak je námraza na aute, tiež nemusíš škrabať ľad. Okrem toho pridáva možnosť diaľkového spustenia ventilácie (nie klimatizácie) interiéru počas letných mesiacov. Vyhrievané čelné sklo - človek by povedal, že s bufíkom zbytočnosť, ale opak je pravdou. Ak jazdíš v zime a zahmlí sa ti kamera na čelnom skle a prestane ti fungovať polovica asistenčných systémov, tak je to perfektný pomocník. Okrem toho občas existujú také poveternostné situácie, kedy dážď/sneh rýchlo primŕza k čelnému sklu. Vtedy je vyhrievanie veľkým pomocníkom. Nevýhoda je cena a drahšia poistka resp. drahšia oprava v prípade, že to sklo trafí kameň. Sledovanie mŕtveho uhla - tiež vec, ktorú odporúčam mať. Nie je to o tom, že človek nevie jazdiť a nesleduje spätné zrkadlá, ale raz za čas nastane situácia, kedy v zrkadle nič nevidíš a napriek tomu tam niekde je auto, motorka, alebo cyklista. Ak ti to iba raz zachráni plechy, tak sa to už oplatilo. HUD - na S3 nemám, ale chcel by som mať ak ukazuje navigačné príkazy z Waze. Prever si, či to vie, obzvlášť v kombinácií s Apple CarPlay. Je možné, že tam to bude fungovať iba s Apple Maps. Ak by to nepodporovalo kombináciu, ktorú používam, tak by som za to nepriplácal. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
architect Posted January 26 Author Share Posted January 26 e1 ďakujem. Odpoveď ktorá sa číta so záujmom, lebo je fajn vyargumentovaná. Niekde som čítal, že aktivácia výhrevu čelného skla je podmieňovaná teplotou okolia, tak len dúfam, že to pôjde, ako si predstavujem, presne tak, ako si to popisoval. Autíčko príde vraj niekedy od 13. do 17. týždňa, beriem to z rezervou, ale teším sa ako malý chlapec.😃 Moja konfig: C9JY9MKE Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zzzzz Posted January 27 Share Posted January 27 Aktivaci výhřevu předního skla samozdřejmě můžeš použít kdykoli ručně. Jen automatická je podmíněná okolní teplotou stejně jako výhřev volantu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skodulak Posted January 29 Share Posted January 29 Ohledně toho nezávislého topení: v jednom videu o Octaviích IV prefacelift pan Vaculík říkal, že se při objednání nezávislého topení z fabriky zároveň lehce mění i konfigurace některých částí vozu, jako např. lepší baterie. Platí to i pro facelift, nevíte? A dává se k tomu pořád i dálkový ovladač? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
architect Posted January 29 Author Share Posted January 29 Keď auto dorazí, dám report. Osobne ani neuvažujem, že by nedodali separátne diaľkové ovládanie. Nakoľko je to zariadenie tretej strany (ktoré si Škoda adoptovala) ovládač je štandardne prítomný vždy. Ale uvidíme. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik1971 Posted January 29 Share Posted January 29 Nieje vzdy to bude pravidlo,nahradza ho totiz plnohodnotne aplikacia MY SKODA,cez ktoru bude moct byt ovladanie nezavisleho kurenia plnohodnotne ovladane.Klasicke dialkove zostane ako priplatkova opcia predpokladam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
architect Posted January 29 Author Share Posted January 29 Veď uvidíme. MyŠkoda app občas nedokáže korektne nadviazať kanál na servery a vzniká Connection failure, takže si neviem predstaviť ako naivní by museli byť v Škode aby na toto pristúpili. Návod na obsluhu sa priamo odkazuje na Fyzický diaľkový ovládač, takže je vysoká pravdepodobnosť, že bude aj poskytnuté. V dnešnej EKO dobe je však možné všetko... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gandi Posted January 29 Share Posted January 29 Mam nezávislé topení u nového auta a je tam navíc lepší AGM baterie a jeden dálkový ovladač pro to topení + to jde nastavit a načasovat i v infoteimentu nebo spoustět i přes aplikaci. Topení je docela z venku hlučné ale předehřívá i motor, takže paráda a v autě teplo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skodulak Posted January 30 Share Posted January 30 (edited) Výborně! Zdědil jsem NT kdysi v ojeté Audi A6 2.7tdi r. v. 2006, kterou jsem kupoval 5 letou, kde si ho původní majitel nakonfiguroval jako orig. přísl. (za 55tis. v té době🫣) a bylo super - fungovalo fajn, s ovladačem, dalo se časově programovat. Jen byly dost cítit spaliny, které to vypouštělo a občas to teda dost brutálně začoudiio, až se lidi lekali, jestli nehořím. 😂 Ptal jsem se na to tenkrát v Audi, prý to byla provozní vlastnost. A bylo to Webasto. Zajímalo by mě, jak na tom je dnešní NT v benzinové Oktávce? Jestli třeba nesmrdí míň, když pálí benzin. Nebo funguje na jiném principu? Edited January 30 by skodulak Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.