Jump to content

Elroq - cesta na dovolenou (a zpět)


Vytlacil

Recommended Posts

Posted (edited)

Zdar,

 

měli jsme v plánu krátkou dovolenou na pomezí DE/PL (cca 620 km z Prahy) a jelikož na nový vůz stále čekám (starý Kodiaq prodávám), tak jsem si vypůjčil na cestu Elroq Sportline 82 (asi v dosti plné výbavě, ale nijak blíže jsem to nezkoumal, cena ale byla 1.3 mio). Byl jsem zvědavý, zda to auto to už v pohodě zvládne delší cestu v relativně plném obsazení (3 osoby, pes a zavazadla).

 

Odpověď: zvládlo to a docela v pohodě.

 

Auto jsem doma dobil na cca 99%, dojezd ukazovalo 540 km. Vyrazili jsme z Prahy směr DE, takže v dálničním tempu 110 - 130 km/h (120 v DE už mi přijde jako běžná maximální rychlost), první zastávka v půlce trasy po cca 300 km (auto ukazovalo dojezd 150 km), dobíjení na superchargeru (300 kW) - za necelých 20 min na 80%, za 35 min téměř 100%, v cíli (610 km z Prahy) stejná situace, tedy ujeto 310 km a dojezd 140 km, cestou nazpátek to bylo v zásadě vše podobné. Závada či výpadek žádný. Celkem ujeto 1.400 km.

Takže dojezd ok, dobíjení ok, komfort běžného vozu....

 

Líbilo se mi: člověk do toho sedne a je to škodovka se vším všudy, za minutu spárovaný tel, za 2 min vše nastavený a odjezd. Vzdušná kabina, je z toho auta celkem dobře vidět. Akcelerace jako tramvaj, když je potřeba, tak jede (a žere samozřejmě, ale to i ta tramvaj).  

 

Nelíbilo se mi: až na palubní desku je to šíleně plastový auto, vše se hned odře, ale to vnímám, že je teď trend u všech aut. Cena je opravdu stále vysoká. 

 

Poznámka na konec: v DE auto budí zájem, v PL moc ještě neví, co to je, v CZ budí vášně - jakmile vás může někdo předjet (i za cenu, že se u toho málem zabije), tak to udělá, jen aby vám ukázal, kdo je tady pánem.

315463e7-e0e7-4827-9455-20cd0084690a.thumb.jpg.16c33a2e29818c48d66ddde79c97ac0b.jpg

Edited by Vytlacil
  • Pozitivní 5
Link to comment
Share on other sites

Super fotka z double energy filling station.

Elektromobil na dálky holt velí zvolnit trochu hektické životní tempo. Negativem taky je, že člověk víc jí a vypije víc kafe 🤣

  • Líbí se mi 1
Link to comment
Share on other sites

Já jsem o víkendu jezdil po republice jiným elektrickým autem, Volvem EX30. A při jízdě na dálnici jsem přišel na velmi efektivní taktiku, Vyhlídnu si dodávku, jedoucí rychlostí od cca 110 do 130 km/h. Nastavím tempomat a nechám auto jet za ní. A dá se dosáhnout velmi slušná spotřeba při vysokých dálničních průměrech. Konkrétně u toho Volva to bylo 17 kW na 100 km. Chci s novým Elroqem vyrazit na jih Chorvatska kam jezdíme pravidelně Kodiaqem a tohle pro mě bylo zajímavé zjištění. 

Link to comment
Share on other sites

před 15 hodinami, miklisek napsal:

Super fotka z double energy filling station.

Elektromobil na dálky holt velí zvolnit trochu hektické životní tempo. Negativem taky je, že člověk víc jí a vypije víc kafe 🤣

Ano ano, to nabíjení je takhle za mě fajn, člověk nemá pocit, že tam nepatří; tuhle benzinku znám dobře (v opačném směru totéž), takže o nabíjení bylo předem rozhodnuto, navíc spojeno s obědem a vyvenčením psa, což je s ohledem na les hned vedle v pohodě....

 

Ani nemám pocit, že bylo potřeba zvolnit, v DE i v PL byl svátek stejně jako u nás, takže všude plno + plno limitů na 120.    

Link to comment
Share on other sites

před 14 hodinami, Karel Bůna napsal:

Já jsem o víkendu jezdil po republice jiným elektrickým autem, Volvem EX30. A při jízdě na dálnici jsem přišel na velmi efektivní taktiku, Vyhlídnu si dodávku, jedoucí rychlostí od cca 110 do 130 km/h. Nastavím tempomat a nechám auto jet za ní. A dá se dosáhnout velmi slušná spotřeba při vysokých dálničních průměrech. Konkrétně u toho Volva to bylo 17 kW na 100 km. Chci s novým Elroqem vyrazit na jih Chorvatska kam jezdíme pravidelně Kodiaqem a tohle pro mě bylo zajímavé zjištění. 

Jel jsem podobně, v závěsu, pásmo 110 - 130, občas i víc, a výsledek za mě fajn 

Link to comment
Share on other sites

Na kolik ta dobíjení vyšla?

Už jsem potkal pár Tesel v závěsu za kamionem. Opravdu bych takhle chtěl jet třeba z Prahy do Rostocku...

Ale jo, ten dojezd bude časem stále lepší. .nakonec on ten můj boxer nedá o moc víc.

Link to comment
Share on other sites

cena na superchargeru byla myslím kolem 0.70 EUR / kW + nějaký poplatek za stání na nabíječce, vždy to bylo kolem 40 EUR...

 

no za kamionem zrovna jezdit nemusím, ale auta jedoucí v tom pásmu 110 - 130 jsou ok...

 

jakmile ten reálný dojezd bude kolem 500 km (a teď mám na mysli skutečný dojezd, ne eco ralley v ponožkách), tak si myslím, že už to bude akceptovatelný, pak samozřejmě ještě ta kupní a pak prodejní cena...

 

kamarád jel s Jeepem Wrangler Rubicon (2l benzín) a byl na tom dost podobně s dojezdem 

  • Líbí se mi 1
  • Díky 1
Link to comment
Share on other sites

Na ten reálný dojezd jsem zvědav, každopádně ceny ultrarychlonabíjení bez registrace jsou docela ujeté. V září před cestou do Chorvatska plánuju aktivovat na měsíc Ionity power za cca 200 Kč na měsíc, nabíjení pak vychází kolem 12 Kč/kW, což už jde, pokrytí během cesty je také solidní, tak bych si asi jen s Ionity na tomto elektrodobrodužství vystačil ...

Link to comment
Share on other sites

já mám powerpass, ale zase tohle bylo mimořádně komfortní - tedy blokace na platební kartě, dobíjení, oběd, odjezd, vyúčtování...

 

ano, cena kolem euro je šílená, kdybych jezdil pravidelně, tak bych to taky asi řešil intenzivněji, ale takhle mi to přišlo zbytečné...  

Link to comment
Share on other sites

Čítam, že si nabíjal pri dojazde okolo 150 km. Práve som sledoval teraz jedno viac dielne video jedného YouTubera, ktorý išiel tentokrát s Elroqom z Budapešti do Talianska a späť so zástavkou vo Viedni (už piaty krát s EV), kde pochodil trochu severnú časť (cca. 2500 km) a jeho skúsenosť je taká, že sa oplatí vybiť baterku pod 20 %, ideálne s predtemperovaním batérie pred nabíjaním a potom to dávalo bežne nabíjacie prúdy aj cez 160 kW a následne nabíjanie netrvá tak dlho ak nenabíjaš zbytočne viac, než koľko potrebuješ. Samozrejme ak máš cestou napríklad obľúbenú reštauráciu, tak to netreba riešiť, ale ak potrebuješ prejsť čo najviac kilometrov za čo najkratší čas, tak najlepšie je začať s plnou baterkou a nabíjanie naplánovať ak už je kapacita okolo 10 % a robiť opakovane iba krátke dobíjania po nejakých cca. 50-80 %, podľa trasy. Takto stráviš najmenej času na nabíjačke. Ďalšia vec je ideálna voľba rýchlosti. Niekedy sa oplatí ísť povedzme o 10 km/h pomalšie a zvládnuť cestu bez (ďalšej) zastávky na nabíjanie.

Link to comment
Share on other sites

jak klesá nabití baterie, tak stoupá nabíjecí proud, což kolem 20 % dělá podle auta možnost dobíjet kolem 180 kW, u 80 % baterie to klesá ke 30 kW a níž, takže ideálně je to držet v pásmu 20 - 80 %, což je těch plus / minus 20 min na dobíječce, která zvládá minimálně 175 kW dobíjení, supercharger měl 300 kW, a to je pak raketa, bylo tam 9 dobíječek a průběžně během 30 min 6 obsazeno, ale nikdo nebyl déle než 30 min...     

Link to comment
Share on other sites

40eur za "plnou nádrž" a ujede to na ní cca 350km?

Za 40eur může být necelých 30l N95  - pri spotrebe 8l/100km, to je tak zhruba stejný dojezd... 

Nějak mi stále chybí srovnání EV vs spalovák, co se týče nákladů na dojezd (pokud nemám vlastní FVE). 

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

To si bohužel musí spočítat každý sám. Benzín stojí všude “stejně” a dlouhodobě nějakých 30-40czk/l. U EV záleží jestli člověk nabíjí doma za 6-7czk/kWh. Nebo jen na veřejných nabíječkách, kde podle tarifu může neregistrovaný zákazník na rychlém stojanu nabíjet za 22czk/kWh, ale taky registrovaný zákazník může na stojanu do 50kW výkonu nabíjet za 8czk/kWh a v některých lokalitách 5.9czk/kWh.

https://www.cez.cz/webpublic/file/edee/futurego/prilohy/smlouvy/cez-elektromobilita_cenikb2c_2025-01-01_cz.pdf

 

https://forum.skodahome.cz/topic/186273-pawoukův-pracovní-elektrický-citronëk-🍋-ë-c3/page/4/#comment-2698790

 

Edited by Martab
Link to comment
Share on other sites

Já momentálně při zafixované ceně silové elektřiny 2,84 Kč/kWh jsem s distribucí na celkem 3,95 Kč/kWh v NT a při mé zatímní prům. spotřebě 14,8 kWh/100km jezdím tedy za 59 hal./km což je při uvažované spotřebě obdobného auta s benzínovým motorem (7,5l/100km) více jak 4x levnější (ceny s DPH).

  • Díky 1
Link to comment
Share on other sites

ano, tady platí, že pokud nabíjíš doma, tak je to podstatně levnější (a pokud máš FVE a baterky, tak je to ještě o něčem úplně jiném) - těch 40 EUR je zcela srovnatelné s benzínem, o tom žádná, to bylo pro ilustraci nákladů, rychlosti a času...nicméně ve výsledku byly náklady na palivo cca polovinu toho, co s benzínem (auto mi žere v průměru 10l na sto)...    

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Nic ve zlém, ale Praha zvolen je 525km cca, když by člověk počítal že na tuto trasu potřebuje jedno tankování tak zbývá cca 3.3h, to potom průměr vychází na skoro 160km/h. Za těchto podmínek to nezvládne ani spousta spalovacích aut (třeba už jen kvůli provozu kolem)...

Pokud se podíváme na to reálně, tak na této trase by člověk mel strávit cca 30min nabíjením (ABB píše 26min).

EV není vhodné pro každého a už vůbec ne pro ty co denně lítají velké vzdálenosti po dálnicích.

 

Edited by Martab
Link to comment
Share on other sites

natankované som mal za 5 min čo som nemusel a mohol som pred jazdou 

 

3,5hod je brane od zaciatku D1 a ciel Zvolen ...s minimalnymi zdrzaniami , celkom fajn cena to bola a rychla ...  

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...