Přejít na obsah

Svíčky


pmultimix

Doporučené příspěvky

Podle mne platinove jsou blbost, sice pisou, ze vydrzi 90t km, ale za tu cenu najedu s origo Championama minimalne 3x vice. Ja jsem tam dal Chamipon RC 89 PYC, je to presne podle DP a mely by vydrzet 60t km (...nerikam ,ze je budu tak dlouho trapit) post-23-1156182784.gif

Ja je kupoval na skoda-dily.cz a jako clen fora jsem dostal i 5% slevu:

http://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/101000049ac-svicka-rc-89-pyc-fabia-octavia.html

Jinak v DP je:

post-54601-0-03874900-1318166206_thumb.p

Editováno: , autor: Manek88
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dam na radu a nepudu do brisku :) diky moc vsem za rady i tonymu-b za rady a omlouvam se ze kvuli prkotinam otravuju pul fora .. chci mit ve vsem jasno nez neco obednam at si pak nervu vlasy co jsem to koupil za smejd svicky :) obednavam Championy ..

Edit:

Tak uvidime jake budou :) v patek je tam asi znamy namontuje :)

Editováno: , autor: Petrkiller
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 1 měsíc později...

Ať nemusím zakládat nové téma - měnil jsem svíčky ovšem nemám momentový klíč. Svíčky jsou Brisk aline 27 a motor Fabia 1.4 MPi 50kw rok 2001. Svíčky dotáhnuté rukou a poté klíčem na svíčky (klasický klíč na svíčky ve tvaru písmena T) - svíčky jsem pootočil klíčem tak zhruba o 90° - myslíte, že to bude stačit? svíčky jsou ploché s těsnícím kroužkem. Nerad bych je dotáhl moc nebo málo, ale když jsem je zkoušel tak myslím, že jsou dotažené stejně jako ty, co tam byly předtím

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Proběh na svíčkách 60 000km bez zřetelného vlivu na chod motoru je dosažitelný jen při ježdění dlouhých tras - při courání kolem komína dostávají svíce daleko víc na prdel a odcházejí rychleji - ne že by přestaly jiskřit, ale jejich jiskra není vinou znečištění karbonem tak pravidelná jako u svíček, které mají rovnoměrné zatížení. Je proto lepší je měnit častěji - stejně jako olej. Já měním svíce nejpozději po 30 000km - těch pár stovek za novou sadu se mi mnohokrát vyplatí ve spolehlivějších startech a větší odolnosti vůči případnému méně kvalitnímu palivu. Ve "stříkacím" formanu, který má stejnou těsnicí techniku na rozvodu jako modernější MPI motor jsem jezdil zásadně jednobodové Brisky se středovou elektrodou z kuproniklu a nestalo se mi, že bych ho kvůli svícím nenatočil - a to jak ve 40°C vedrech na Mederu v létě 2007, tak v mrazech -25°C v zimě rok předtím. S trojbody na motoru s rozvodem OHV jsem nikdy neměl dobré zkušenosti. Svíčky jsem 2x ročně (vždycky po ujetí cca 5 000km) vyšrouboval, očistil mosazným kartáčem jiskřiště, změřil přeskokovou vzdálenost a případně doladil na 1mm - a po 20 000km preventivně měnil. Nikdy jsem nečekal na to, až auto začne vinou zestárlých svící škubat nebo ho nebude možné natočit - těch 140 korun z sadu Brisků jednou za 2 roky mi přijde jako mnohem lepší investice než pár krabek cigaret - který někdo jakoby mimochodem vyšlukuje denně... Dneska mám motor BXW a kupuju BOSCHky yttrium JEDNOBOD - cca 500,- za sadu - a stejně jako dřív u těch Brisků to nepovažuju po 30 000 km za vyhozený peníze.

A k tomu utahování - první fáčka měly horkou novinku - motory s hlavou určenou pro montáž svící bez těsnicího kroužku na kuželovou plochu. Svíčka se musela na studeném motoru dotáhnout rukou na doraz a pak klíčem otočit o 30°. Bohužel každý nemá stejně silnou ruku a tak se stávalo, že svíčku utaženou podle téhle metody po uběhnutí lhůty na výměnu už nikdo nepovolil. Proto se opět výrobce vrátil k používání svíček s těsnicím kroužkem - ještě u favorita. Felina a následně fábule MPI to mají samozřejmě taky. Já si ještě pamatuju, že svíce PAL měly měděný těsnicí kroužek z plného materiálu podobný jako je na výpustném šroubu oleje - až později (cca v 70. letech) se přešlo na pružný lisovaný kroužek z plechu, který snáší nohem lépe nerovnoměrné dotažení a dobře těsní v širokém rozmezí dotahovacích momentů - takže svíce jdou dotáhnout s citem i jen ráčnou bez momentového klíče. Jen pro ilustraci - 30Nm je takový moment, jako byste na konci 1m dlouhé ráčny táhli silou 3 kg. Při páce 0,5m dlouhé už je ta síla 6 kilo, při 30cm ráčně je to 9 kilo a při páce 25cm dlouhé je to celých 12 kilo - poměřte si klíče, jakými utahujete svíce a zkuste si dát do tašky krabice s mlékem, kilové balíčky mouky nebo cukru a porovnejte svou sílu vydávanou při dotahování se silou nutnou k uzvednutí konkrétní váhy. Myslím že se ti, co utahujou svíce bez momenťáku, budou velice divit...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja ich uťahujem na moment 30Nm a nikdy žiadny problém :kol-28:

ale tu máš AlastorM niečo pre tvoje sviečky → http://www.vsetkonaa...Brisk-A-line-27

Tak dotahovací momenty znám, ale znovu opakuji, momentový klíč nemám, takže tato odpověď je trochu zbytečná. Kdybych měl momentový klíč, nic bych neřešil. Jinak na krabičce je dotáhnutí o 1/2 a 2/3 otáčky, což se mi zdá až moc. Proto mě spíše zajímá, zda dotáhnutí o 90° by mělo být dostačující. Ikdyž si myslím, že dotažené jsou dostatečně, tak nevylučuji, že to tak není a může být nutné je dotáhnout ještě více

Ekkar_z_Bastlírny

nevím, co to má být za referát, nicméně si myslím, že jsem použil dostatečnou sílu k utáhnutí a po otočení svíček klíčem o 90° už jdou pootočit dost těžko. To už bych si asi sehnal nástavec na svíčky na ráčnu a zkusil to ráčnou. Nicméně několik kilo na dotáhnutí svíček jsem určitě použil.

P.S. co myslíš tím: "Myslím že se ti, co utahujou svíce bez momenťáku, budou velice divit..." - že dotahují málo nebo moc?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Alastor - většinou lidi utahují málo, ale zase ti, kteří utahují víc to "dorvou na krev" - hlavně ti, co utahují na teplým motoru. Takovou svíčku pak aby ten, kdo ji následně povoluje, páčil metrovou trubkou... Teď samozřejmě myslím samo-domo měniče, ne lidi, kteří používají momenťák.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Alastor - většinou lidi utahují málo, ale zase ti, kteří utahují víc to "dorvou na krev" - hlavně ti, co utahují na teplým motoru. Takovou svíčku pak aby ten, kdo ji následně povoluje, páčil metrovou trubkou... Teď samozřejmě myslím samo-domo měniče, ne lidi, kteří používají momenťák.

s tím se dá souhlasit. Já to utahoval na studeném motoru. A určitě bych to nedotahoval do krve, což je jediná věc, kterou jsem si jist - nedotáhl jsem je víc, než je zdrávo aby se to nějak zmršilo. A povolit jdou zhruba stejně jako ty staré, takže by to asi O.k být mělo - není na povolení potřeba metrová trubka, ale naopak nejdou povolit bez použití určité síly.

A co vím, tak u většiny svíček těch 90° by mělo být dostatečné. Ale na 100% po ujetí nějakých kilometrů ty svíčky překontruluju zda drží dobře.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...
  • o 4 týdny později...

Jak už jsem psal jinde já mám na fabuli nalítano cca 70tis. km a zatím jsem měnil 3x svíce.

poprvé to bylo hned při koupi ojetého auta, šli tam Brisk myslím že to byli 3bod a po ujetí cca 2tis. šli ven, páč stáli za h...o, a zaně šli NGK 3bod cena cca 140kč/ks a ty vydrželi asi nějakých 30-35tis. km a měnil jsem je jenom tak ještě by určo nějakých 10tis. vydrželi. Opět šli ty samé ale nové :-) a ještě na ně jezdím a vzhledem ktomu že mám chip od cimbu tak jsem snimi velice spookojen.

Ty BRISKy mám ještě někde doma v krabičce.

Editováno: , autor: wiglegummi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 let později...
  • Pawouk umístěno následující téma

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...