Přejít na obsah

Volnoběh po opravě motoru


RobertH

Doporučené příspěvky

Zdravím,

popis problému: po výměně rozvodového řetězu (demontáž motoru z auta) jsem měl na voze příliš nízké volnoběžné otáčky (cca 500 - po zahřátí max 700). Motor se trápil a někdy "zdechnul". Po přečtení diskuse zde jsem vyčistil škrtící klapku originálním přípravkem. Po vyčištění se objevil opačný problém - volnoběh má kolem 2000 otáček a pouze někdy klesne na cca 800-900. Většinou po prudčí akceleraci pedálu. Zkusil jsem vyměnit škrtící klapku za jinou, ale chovalo se to stejně. Vyměnil jsem teplotní čidlo i nastavil na diagnostice škrtící klapku. Těsnění po klapkou je v pořádku. Vyměnil jsem Lambda sondu, která nebyla v pořádku,a le nemělo to vliv.

Neměli ste někdo podobný problém, případně znáte nějaké řešení?

Díky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tím myslím nastavení polohy pedálu, prostě to napojil a pak hýbal s plynovým pedálem do krajních poloh. Myslím, že pokud rozumím správně "adaptačním hodnotám" tak ty určitě nevymazal, protože myslím že to ten software neumožňuje. Na to je asi ten program WAG, nemýlím-li se?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tím myslím nastavení polohy pedálu, prostě to napojil a pak hýbal s plynovým pedálem do krajních poloh. Myslím, že pokud rozumím správně "adaptačním hodnotám" tak ty určitě nevymazal, protože myslím že to ten software neumožňuje. Na to je asi ten program WAG, nemýlím-li se?

:D Sorry, ale tos nenastavil krajní polohy, ale jen si je přečetl...

Plynový pedál musí mít na začátku tzv. mrtvý chod. Je to vůle, aby sepnul spínač volnoběhu a ŘJ si nastaví škrtící klapku tak, aby měl motor správné otáčky. Takže pokud tam žádná vůle není, spímač volnoběhu se nesepne, a ŘJ si myslí, že šlapeš na plyn. Pokud si tam vůli nechal, pak to budou dělat ty nesmazané adaptační hodnoty.

Jinak, co se týče čištění škrtící klapky a s tím související problémy, myslím, že tu o tom něco najdeš.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za odpovědi,

tu vůli tam mám, dával jsem na to pozor právě, protože jsem myslel na ten spínač volnoběhu. Teď ještě zkusím vyměnit to těsnění, abych vyloučil všechny možnosti.

Máte někdo zkušenosti s tím, jestli ve škodováckem servisu jsou schopni vymazat ty adaptační hodnoty, jestli tam mají ten software, anebo mají jen nějaký ten ATAL, aby mi řekli, že je "všechno v pořádku" ?

Dík

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zdravím,

no problé už jsem vyřešil ve značkové servisu, setkal jsem se ze solidním přístupem, škrtící klapkou to nebylo, problém byl v tom že nešla vůbec nastavit řídící jednotka (adaptační úaje) což se vyřešilo výměnou řídící jednotky, momentálně to vše funguje - nabídli mi novou řídící jednotku která jim zbyla za 3500,- bez účtu. Já nevím, myslím že to není špatná cena?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
Zdravím,

no problé už jsem vyřešil ve značkové servisu, setkal jsem se ze solidním přístupem, škrtící klapkou to nebylo, problém byl v tom že nešla vůbec nastavit řídící jednotka (adaptační úaje) což se vyřešilo výměnou řídící jednotky, momentálně to vše funguje - nabídli mi novou řídící jednotku která jim zbyla za 3500,- bez účtu. Já nevím, myslím že to není špatná cena?

Gratuluji!

Jsi učebnicovým příkladem oběti problému s volnoběhem. Nemožnost provést základní nastavení po manipulaci / vyčištění / nastavení / výměně /škrtící klapky je bohužel vlastností řídící jednotky SIMOS 2P ve vozech Škoda Felicia 1.3 MPI. Jedná se o známou výrobní chybu v softwaru jednotky!

Řešení servisů bývá prosté: výměna ŘJ, protože je to pro ně nejjednodušší a navíc vyinkasují peníza za novou jednotku!

Přitom se dá stará jednotka "vyresetovat" do továrního stavu = do stavu odpovídajícího nové jednotce. Stačí na to úplně normální kabel na K-line (např. Fast K-COM KKL nebo Fast KKL USB, tzn. stejný jako na VAG-COM apod. za pár korun) a software Motordiag Autocomsoft Simos Manager, který je zdarma!!! Není třeba žádné laborování, v programu je tlačítko "Reset", na které se klikne, obrázkový průvodce následně navede co a jak, a je to! Celé záležitost na 1 minutu!

Pokud si v servisu nechali tvou starou "špatnou" jednotku, tak vydělali dvojnásob. Pomocí Simos Manageru jí vyresetují a mají jí zadarmo krásně připravenou pro dalšího nešťastníka, který jí od nich výhodně získá za 3.500,- Kč ...bez účtu... lol

Program Motordiag Autocomsoft Simos Manager je vyzkoušená věc, funguje pod Windows s kabely pro COM i USB a je podstatně lepší a komfortnější než starý VAGProg Free pro Linux.

Odkazy:

Motordiag Autocomsoft SIMOS Manager 1.03 Free

DOWNLOAD Z D A R M A ZDE:

http://www.motordiag.cz/motordiag/msm/

msm_screen007.jpg

Diskuze na téma Škoda Felicia MPI - volnoběh - problém, škrtící klapka - vyčištění, vysoké otáčky - reset - jednotka SIMOS 2P - program a řešení zde:

http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=9385

http://forum.skodahome.cz/index.php?showtopic=20486

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No možná, že máš pravdu, to nemůžu nikdy s jistotou vědět, ale tvrdil mi že ji resetovali, že ji vybíjelli přes kondenzátor a starou jednotku mi vrátili. V každém případě si člověk nikdy nemůže být jistý, jestli ho nepodvedli, ale měl jsem pocit , že se upřímně snaží to vyřešit nejlepší cestou. Navíc mi tam vrátil starou škrtící klapku, kterou měnili nejdřív a taky mohl říct, že je i ta vadná a nechat si ji zaplatit....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No možná, že máš pravdu, to nemůžu nikdy s jistotou vědět, ale tvrdil mi že ji resetovali, že ji vybíjelli přes kondenzátor a starou jednotku mi vrátili. V každém případě si člověk nikdy nemůže být jistý, jestli ho nepodvedli, ale měl jsem pocit , že se upřímně snaží to vyřešit nejlepší cestou. Navíc mi tam vrátil starou škrtící klapku, kterou měnili nejdřív a taky mohl říct, že je i ta vadná a nechat si ji zaplatit....

Ono s tou škrtící klapkou zřejmě opravdu nebylo něco v pořádku. Problém je v tom, ostatně jak uvádím výše, že jednotka se během provozu průběžně adaptuje na měnící se fyzický stav klapky a když se pak klapka vymění nebo opraví, ale také třeba jen pořádně vyčistí, tak se jednotka není schopna těmto novým okolnostem přizpůsobit. Normálně (u jiných motorů) se na to použije standardní funkce diagnostiky "adaptace - kanál 00", ale to bohužel u 1.3 MPI nefunguje z důvodu konstrukční vady!

Nevyresetovaná jednotka řídí motor, jako kdyby tam byla stále stará šktící klapka, a tím logicky dochází ke klasickým neduhům: zvýšený, nepravidelný volnoběh (klidně až 2000 ot.) špatné přechodové režimy, "díry", chcípání, škubání, ...

Takže jak říkám: vyresetovat a je to v klidu.

Pokud nemáš kabel, tak mi starou jednotku přines/pošli a já ti jí vyresetuji. Následně jí můžeš zkusit do auta vrátit a uvidíš, že nelžu! Nebo jí můžeš zkusit nabídnout nějakému jinému nešťastníkovi, nebo si jí můžeš schovat, protože až příště necháš vyčistit škrtící klapku, což je samozřejmě dobré, tak budeš mít s vysokou pravděpodobností stejný problém s volnoběhem...ledaže si zase "výhodně" koupíš další "novou" jednotku :smich:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 roky později...

Gratuluji!

Jsi učebnicovým příkladem oběti problému s volnoběhem. Nemožnost provést základní nastavení po manipulaci / vyčištění / nastavení / výměně /škrtící klapky je bohužel vlastností řídící jednotky SIMOS 2P ve vozech Škoda Felicia 1.3 MPI. Jedná se o známou výrobní chybu v softwaru jednotky!

Řešení servisů bývá prosté: výměna ŘJ, protože je to pro ně nejjednodušší a navíc vyinkasují peníza za novou jednotku!

Přitom se dá stará jednotka "vyresetovat" do továrního stavu = do stavu odpovídajícího nové jednotce. Stačí na to úplně normální kabel na K-line (např. Fast K-COM KKL nebo Fast KKL USB, tzn. stejný jako na VAG-COM apod. za pár korun) a software Motordiag Autocomsoft Simos Manager, který je zdarma!!! Není třeba žádné laborování, v programu je tlačítko "Reset", na které se klikne, obrázkový průvodce následně navede co a jak, a je to! Celé záležitost na 1 minutu!

Pokud si v servisu nechali tvou starou "špatnou" jednotku, tak vydělali dvojnásob. Pomocí Simos Manageru jí vyresetují a mají jí zadarmo krásně připravenou pro dalšího nešťastníka, který jí od nich výhodně získá za 3.500,- Kč ...bez účtu... lol

Program Motordiag Autocomsoft Simos Manager je vyzkoušená věc, funguje pod Windows s kabely pro COM i USB a je podstatně lepší a komfortnější než starý VAGProg Free pro Linux.

Odkazy:

Motordiag Autocomsoft SIMOS Manager 1.03 Free

DOWNLOAD Z D A R M A ZDE:

http://www.motordiag.cz/motordiag/msm/

msm_screen007.jpg

Diskuze na téma Škoda Felicia MPI - volnoběh - problém, škrtící klapka - vyčištění, vysoké otáčky - reset - jednotka SIMOS 2P - program a řešení zde:

http://dieselpower.c...opic.php?t=9385

http://forum.skodaho...showtopic=20486

Zdar,

není nějáký podobný program ke stažení, který by byl k 1.6 MPI,.. ??

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...