Jump to content
kantorm

Propadá brzdový pedál - poraďte!?

Recommended Posts

Zdravím,

mám problém s brzdama u mé octy 1,9 TDI 81kW, je to combík L&K a je z roku 2001, má najeto 150tis km. Majitelem jsem půl roku.

Pedál při spuštěném motoru jde na podlahu do 10 sec. Při vypnutém motoru je tvrdý.

Na válcích vše v pořádku- ABS zapne. Nikde nic neteče.

Problém již byl popisován, ale nedočetl jsem se rady.

U mé octy byly měněny kotouče, destičky, hl. brzdový válec, 2x v sevisu, diagnostika... a nic.

Octa je upravena

- čip na 103kW

- 6kv. převodovka s kterou souvisí jiné zadní nápravy

- př. kotouče ze superba 1.8

...můžou mít tyto úpravy na daný problém nějaký vliv?

Prosím poraďte co mám dělat, aby brzda byla OK. -_-

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nové věci na brzdách- vše volné . To znemená větší krok a měkší pedál až to sedne tak se to spraví, ale v žádném případě nemůže jít pedál na podlahu. To, že bez posilovače máš tvrdý pedál a s posilovačem změkne je v pořádku , ale nesmí jít až na podlahu. Pracovní válec pod pedálem vytlačí určíté množství kapaliny a to musí být dostatečné tak aby zaplnilo válečky a ty stiskly brdové destičky na všech kolech. Pokud to tak není a zcela jistě tam nemáš vzduch (pro dokonalé odvszdušnění prázdné soustavy je vhodné dělat první odvzdušnění pomocí VAGu) tak je zřejmé že objem, který vytlačí pracovní válec pod pedálem je nedostatečný. Může to být způsobeno např nafukujícími se brzdovými hadičkami. Nebo vyměněné přední brzdy ze supa mají větší potřebu kapaliny pro zdvih . Zjisti si jaký průměr a zdvih paracovního válce pod pedálem má sup a Octa.

U veterána mě s tímto problémem potrápily nafukuhjící se hadičky.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pepo007, dík to mě nenapadlo s těma hadičkama, ale po opětovném napumpování jde pedál zase dolů.

Kotouče i destičky jsou sednuté, cca 2000 km.

Bylo to v autorizovaném servisu, takže odvzdušnění by snad mělo být také OK.

Prostě si už nevím rady

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pepo007, dík to mě nenapadlo s těma hadičkama, ale po opětovném napumpování jde pedál zase dolů.

Kotouče i destičky jsou sednuté, cca 2000 km.

Bylo to v autorizovaném servisu, takže odvzdušnění by snad mělo být také OK.

Prostě si už nevím rady

Tak po několikerém šlápnutí by to mělo držet, pokud ne tak propouští hlavní brzdový válec pod pedálem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pepo007, dík to mě nenapadlo s těma hadičkama, ale po opětovném napumpování jde pedál zase dolů.

Kotouče i destičky jsou sednuté, cca 2000 km.

Bylo to v autorizovaném servisu, takže  odvzdušnění by snad mělo být také OK.

Prostě si už nevím rady

Tak po několikerém šlápnutí by to mělo držet, pokud ne tak propouští hlavní brzdový válec pod pedálem.

Několikeré sešlápnutí nepomáhá, jde to pořád dolů.

Hl. brzdový válec byl vyměněn 2x.

Nemůže to mít souvislost s posilovačem, nějaký úbytek tlaku.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pepo007, dík to mě nenapadlo s těma hadičkama, ale po opětovném napumpování jde pedál zase dolů.

Kotouče i destičky jsou sednuté, cca 2000 km.

Bylo to v autorizovaném servisu, takže  odvzdušnění by snad mělo být také OK.

Prostě si už nevím rady

Tak po několikerém šlápnutí by to mělo držet, pokud ne tak propouští hlavní brzdový válec pod pedálem.

Několikeré sešlápnutí nepomáhá, jde to pořád dolů.

Hl. brzdový válec byl vyměněn 2x.

Nemůže to mít souvislost s posilovačem, nějaký úbytek tlaku.

Posilovačem ne . Pokud by neposiloval tak ti bude tvrdnout pedál.

Share this post


Link to post
Share on other sites
....pro dokonalé odvszdušnění prázdné soustavy je vhodné dělat první odvzdušnění pomocí VAGu....

Jak se dela odzvdusneni pomoci vagu?

Mas navod?

Share this post


Link to post
Share on other sites
a kapaliny máš dost?

kapaliny mám dost, dneska jsem zase na to koukal,

co hadičky od posilovače, nemám je vyměnit. -_-

Share this post


Link to post
Share on other sites

ono, já když jsem měnil, tak to taky docela sjížděl pedál dolů a docela dlouho trvalo, než přestal. Jsem z toho byl docela vykulenej, ale usadilo se to a je to O.K. Třeba jen blázníš. A nebo máš někde netěsnost. Zkus se teda zaměřit na místa, která jsi případně na systému povoloval.

Share this post


Link to post
Share on other sites
a kapaliny máš dost?

kapaliny mám dost, dneska jsem zase na to koukal,

co hadičky od posilovače, nemám je vyměnit. -_-

Už jsem ti dříve říkal, že na propadávání pedálu nemá vliv posilovač. Je to závada v hydraulickém systému.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je to závada v hydraulickém systému.

U octavie nevím, ale kámoš měl něco podobného na Astrě F ( brzdilo to, ale postupně se občas propadal pedál ) a byl nějaký problém na ABS jednotce :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
A ty přední kotouče ze supa už tam byly, nebo teprve s jejich výměnou nastal problém?

Koupil jsem už to s tou úpravou, já dával měnit kotouče v zadu a v předu jen destičky protože se mi brzdy nezdály, byly měké a v té době jsem na závadu nepřišel. Pak jsem teprve zjistil, že pedál jde až na podlahu a začal kolotoč - výměna kapaliny, výměna hl. brz. válce, dokonce dvakrát (v jiném servisu), pročištění celé brzdové soustavy, odvzdušnění v aut. servise.

V běžném provozu mi to nevadí, když brzdím lehce, tak pedál drží, ale když přitlačím na pedál silou a držím, tak jde dolů.

Při pokusu, že na pedál brzdy tlačím silou a zvýším otáčky motoru, tak pedál propadává rychleji.

Možná, že blázním, ale v práci jezdí s jinýma Octama a vím jak se chová pedál jinde.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ono, já když jsem měnil, tak to taky docela sjížděl pedál dolů a docela dlouho trvalo, než přestal. Jsem z toho byl docela vykulenej, ale usadilo se to a je to O.K. Třeba jen blázníš. A nebo máš někde netěsnost. Zkus se teda zaměřit na místa, která jsi případně na systému povoloval.

Veškerá manipulace probíhala v aut. sevise a ti si s tím problémem naví rady.

Proto hledám jiné možnosti jak z toho ven.

Píšu i do auto škoda MB, tak uvidím.

Nemáte někdo schéma zapojení komlpetního brzdového systému včetně posilovače a hadiček.

Snad to mám propojené vše dobře.

Share this post


Link to post
Share on other sites
U mna v PC.Posli mi na SZ tvoj email nieco vimyslime.

Poslal jsem zprávu na email, předem dík. -_-

Edited by kantorm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cau kazde auto s ABS se propada pokud nejedes a stojis na brzde s nastartovanym motorem. Za jizdy je vse urcite v poradku. Nedavno jsem se s tym trapil u Galaxy(to je to samy) myslel jsem ze jeto zavada ale neni . taky jsem to nevedel protoze za normalnich jizdnich podminek si toho nevsimnes. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...