Přejít na obsah

Propadá brzdový pedál - poraďte!?


kantorm

Doporučené příspěvky

Tak Ti prispejem svojou troskou,

Ked som bol na chip v tdi garazi v Bohumine tak mi par krat Tdifun aj Indy povedali ze to auto nebrzdi. Ja som dovtedy tomu nevenoval ziadnu pozornost,nakolko som to nemal kde overit na inej oktavke.

Potom som doma najprv vymenil kapalinu v zadnych brzdach,lebo vlani na jesen som menil len na prednych. Potom som to vsetko poriadne odvzdusnil. O nieco sa to zlepsilo.

Nakoniec som dal dole hadicku z podtlakovej vyvevy co ide na posilovac brzd. A hla. Obidva konce trubky prasknute. Tak som to zatiahol teflonovou paskou co pouzivaju vodoinstalateri. Potom som ju este zaistil paskou lebo ta teflonka je nelepiva. Velke teploty tam nie su,zatial ta polymerka drzi. Kurwy v predajni predavaju len komplet so spätným ventilom za cca liter skk. V cechach skoro 800 czk som natrafil. Takze potom skuska brzd. ABS zapina uz aj na suchej ceste,co pred tym nerobilo. Vysledok? To znamena ze teraz musi mat vecsiu silu ta brzda,ked to dokaze zastavit kotuce. Aj to vidiet ze to celkovo lepsie brzdi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kotouče jsi dával uplně nové?Na zadku dával původní majitel také nové destičky a kotouče?Máš dobře seřízenou ruční brzdu (nemá dlouhý krok).Zkus na místě zatáhnout ruční brzdu a zkusit krok pedálu jestli pak zabýrá nahoře.

Kotouče na předku jsem dával úplně nové samozřejmě i s destičkama, na zadku jsou v supr stavu a destičky tak na 80%. Ještě zkusím to se zataženou brzdou, jinak ručka zabírá na pár zubech, takže seřízená bude asi dobře.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

Takze moj problem je ze mi pada brzdovi pedal

Pokial nie je nastartovane(bez posilovaca) vlastnou silou nepotlacim pedal tak aby padal, ale ako nahle nastartujem pri dlhodobom drzani pedalu postupne klesa. Najskor som myslel ze to robi vzduch alebo stara kvapalina. Teraz som sa dozvedel ze octavki maju dost casto naprd hlavny brzdovy valec ktory pusta tlak naspät do nadrzky.

Druha moznost je zlomena ihlicka v zadnych prasiatkach na vymedzovanie vôle. Zadne kotuce som menil asi pred mesiacom ale zdalo sa mi ze pedal padal uz predtym. Aj som sa snazil opatrne zatacat piestiky aby som to nedolamal.

Este som zistil ze ak intenzivne brzdim a je aktivne ABS tak pedal zostane tvrdy a nepada. Z toho by som usudzoval ze problem moze byt az za ABS teda nie hlavny brzdovy valec. Napriklad zavzdusnene ABS. No a na ABS je zevraj potrebny specialny pristroj na odvzdusnovanie.(Tu som sa docital ze staci VAG) Tak teraz neviem co a ako.

Problem je ze vymena hlavneho valceka(môj typ 150€) alebo vymena prasiatok(90€) je dost draha zalezitost len tak na vyskusanie.

Nasiel som opravne sady na hlavny valcek ale v servise mi povedali ze valceky su lisovane a nedaju sa rozobrat (alebo sa im do toho nechce).

doplnujem

AHF 1.9 81KW

170000km dufam ze len tolko

typ hlavneho valca asi 1J1614019C usudzujem podla obrazka.

http://www.e-cat.cz/p-1949413/skoda/octavi...1985508_1985509

Editováno: , autor: jurdo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co vlastne riesis?

Natlakujes pedal ,podrzis miernou silou, nastartujes ,drzis pedal,postupne klesa. Vsetko OK,vyveva cuca.

Ked dojde k zasahu ABS cerpadla,tlakuje ti protitlak do pedalu,je tvrdy a pulzuje.

Pises ze pri intenzivnom brzdeni,ked pride k zasahu ABS. Tzn,brzdi dobre ak dokaze vyvinut taku silu aby dochadzalo k nejakemu blokovaniu pedalu.

Pozri si moj prispevok ked mi tvrdol pedal. Novy posilovac za 106 zbytocne,vyvevu som mal KO. Druha spod ruky za 25. Ale teraz mam dojem ze je mäksi pedal,uz to tak nebrzdi jak predtym hlavne ked ho jemne pritlacim. mam novy posilovac,takze moze byt mäksi chod pedalu? Ved zrejme na to sluzi posilovac aby sa lahko stlacal pedal,nie?

Inac o tom odvzdusnovani abs som uz cital presne ako pises,mne sa to nezda. Si zober ze jeden clen tuna robi vymeny abs a odvzdusnuje normalne klasika,bez noteboku a slape mu vsetko. A to tam nahodi napr nove ABS s uplne prazdnym vnutrom co sa kvapaliny tyka?

Takze? Ja tiez neviem,mam s tym ist do servisu a popytat sa na to odvzdusnenie abs? Pomaly si zvykam na iny chod pedalu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

je mi jasne ze pedal po zasahu posilnovaca klesne. Ja habnem na brzdu prebrzdim kolesa ale ten pedal stale klesa az skoro k podlahe. Pokial nebrzdim prudko a intenzivne tak si to ani nevsimnem.

Proste nastartujem stlacim pedal a drzim az ten pedal zide az skoro k podlahe. To sa mi nezda normalne. Z ostatnych aut viem ze ked uz kladie pedal taky odpor tak by uz klesat nemal. Napriklad pri potrebe prudkeho brzdenia citim ako pedal zide ovela nizsie a obcas sa dost naplasim ze pedal nebrzdi v tej polohe co normalne.

Pri jemnom brzdeni je nastu ucinku velmi dobry problem je az ked ten pedal tlacim silnejsie.

Pedal mi netvrdne posilovac funguje OK

To ABS skusam na snehu tak nie je problem vytvorit taku silu aby bol aktivovany. Na suchej ceste mam dojem ze ked chcem prudko brzdit tak zatlacim pedal zacne prudko brzdit ale potom povoli a ak netlacim dalej (teda pedal nizsie) tak to uz nebrzdi tak prudko ako na zaciatku. Proste volakde ujde tlak

Editováno: , autor: KaJe
Necituj předchozí příspěvky!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No podla toho ako pises to vyzera na ten brzdovy valec,proste ti pusti kapalinu okolo tesnenia ,preto ten prepad.

PROCHY...toto by mal tvrdy pedal,alebo tazsie by tlacil donho. Teraz som si tym presiel. Vyveva by mu nestihala odsavat,alebo by to mal v kuse prisavane,to sa da pocut uchom pod kapotou a vypnut motor.

Teraz moznost novy drahy valec,vrakovisko trochu lacnejsie....Alebo najschodnejsia cesta,pretesnit to. Sice pises ze sa neda,ale treba pozriet. Pisu ze to aj tak dlho nevydrzi,lebo tie mikrodrazky casom aj tak zoderu dalsie tesnenia a zacne to znovu. Ale by si vedel za par Evri ci to je tam,lebo by ti to chvilu islo snad dobre.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Zdarec pánové,

mám obdobný problém na svém SUPU , 74kw, 2003, 72tis. km, classic. Při jízdě si toho ani nevšimnu. Vše brzdí bezvadně. ABS bere v pohodě. Ale když stojím a při zapnutém motoru šlápnu na brzdu, tak se mi propadá a pedál je takový gumový (docela průží). Nevím, jestli s tím zajet do servisu, nebo to je v pořádku. Před cca 10tis. km jsem měnil zadní kotouče a desky, ale propadání pedálu jsem si všuimnul až teď. Co s tím? zajet do servisu? Dík...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zdarec pánové,

mám obdobný problém na svém SUPU , 74kw, 2003, 72tis. km, classic. Při jízdě si toho ani nevšimnu. Vše brzdí bezvadně. ABS bere v pohodě. Ale když stojím a při zapnutém motoru šlápnu na brzdu, tak se mi propadá a pedál je takový gumový (docela průží). Nevím, jestli s tím zajet do servisu, nebo to je v pořádku. Před cca 10tis. km jsem měnil zadní kotouče a desky, ale propadání pedálu jsem si všuimnul až teď. Co s tím? zajet do servisu? Dík...

Zkus hadičku s ventilem od vývěvym která vede k posilovači. Může být prasklá malinko a už to dělá paseku, popřípadě, zda to neuchází od vývěvy, já to měl s tou hadičkou nepatrně prasklá a problém, pedál malinko propadal.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo tak přesně z toho mám teďka taky velkou hlavu. Byl jsem v Rakousku lyžovat a když jsem se rozjel zpátky z kopce dolů, tak jsem nabyl hoodně silnej dojem, že ten pedál jde až nějak moc k podlaze a mám za to, že to dřív tak nedělalo. Nechal jsem vyměnit brzdový válec, protože to prý ničím jiným být nemůže. Jenže efekt skoro žádnej. Známej mi to vzal do škodovky za jeho známým technikem co tam vyřizuje reklamace a ten to projížděl a říkal, že to brzdí dobře a že je to normální. Prý se tím nemá trápit. Takže si na to teďka postupně zvykám. Jako při dupnutí to brzdí v poho, ale něco se tam někde posralo a nikdo neví co to je.

Totez pred par dny. Dojizdel jsem delsi dobu na neutral k baraku a pri brzdeni pred odbockou ke garazi se mi propadnul brzdovej pedal a misto plynuleho pribrzdeni zaclo hned spinat ABSko. Pak to par dni brzdilo, ale subjektivne zabirala brzda az pri hlubsim seslapnuti a pomalejc. Brzdilo to sice furt dobre, ale kdyz byl clovek zvyklej na neco lepsiho, tak to nasere. Pak se mi jednou nechtelo pred par zatackama brzdit, tak jsem si jen podradil (z trochu vetsi rychlosti, otacky sli nekam ke 3,5-4k) a da se rict ze tim se to spravilo. Opet to brzdi jako predtim, ale spolehnete se na to...

Podle meho bude problem v nejakem systemu vazanem na otacky motoru - posralo se to pri brzdeni po dlouhe jizde na neutral a "vysoke" otacky to "opravili". Ale jsem elektrikar, v autech se moc nevyznam, treba tu nekdo bude vedet cim by to mohlo bejt.

O1 r.v.2000, 1,9Tdi, 105kW(81 chip)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 1 měsíc později...

Mam ten stejný problem když motor stoji pedal neprošlapnu ale když nastartuji a pořadně sešlapnu pedal jde až k podlaze i když parkrat našlapu pořad jde k podlaze ,taky jsem si všimnul že se mi vice hřeje leve přední a prave zadni jde to poznat i na opotřebení brzdových destiček jsou o dost sjete než na druhe straně .Jak jsou vubec na Octavii brzdove okruhy není nahodou jeden okruh leve přední a prave zadní? A jak je to s tim ovzdušněním ja to dělal klasickou cestou od nejvzdalenějšího kola až po nejbližší k brzdovému valci ale myslim si že je v haji hlavní brzdový valec ale pořad to nevím na 100% a nechci to kupovat jen tak je dost drahý a starší nechci kupovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mam ten stejný problem když motor stoji pedal neprošlapnu ale když nastartuji a pořadně sešlapnu pedal jde až k podlaze i když parkrat našlapu pořad jde k podlaze ,taky jsem si všimnul že se mi vice hřeje leve přední a prave zadni jde to poznat i na opotřebení brzdových destiček jsou o dost sjete než na druhe straně .Jak jsou vubec na Octavii brzdove okruhy není nahodou jeden okruh leve přední a prave zadní? A jak je to s tim ovzdušněním ja to dělal klasickou cestou od nejvzdalenějšího kola až po nejbližší k brzdovému valci ale myslim si že je v haji hlavní brzdový valec ale pořad to nevím na 100% a nechci to kupovat jen tak je dost drahý a starší nechci kupovat.

Tak tu je schema brzdoveho systemu.

http://forum.skodahome.cz/gallery/image/5239-schemaabsjpg/

Prepojene su kolesa na kriz.

To ze ti derie jednu stranu viac ako druhu bude najskor problem v prasiatkach. Staci vycistit drazky po ktorych chodia platnicky.

Ja som ten padajuci pedal riesil vymenov kvapaliny, odvzdusnenim ABS a aj celeho systemu. Nic nepomohlo.

Tak som sa rozbehol na prazdnej ceste asi na 140km/h a dupol na brzdu az kym som nezastal. Pedal sice trochu klesal ale nepadol az na podlahu. Tym padom som si bol isty ze pri nudzovom brzdeni nestratim brzdny ucinok pokial budem ten pedal tlacit.

V jednom servise mi povedali ze je to uplne normalne pre octaviu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Říkaš že je to normalní ten jev toho brzdového pedalu? A jak jsi to ovzdušnoval? Ja jsem si sehnal podtlakovou pumpičku a zkusím to odsát .Dnes jsem se ptal kolegy a ten řikal taky že okruhy jsou do kříže ale že z hlavního valce vedou jen dva vyvody a to vyvod pro přední brzdy a vyvod pro zadní brzdy takže ten okruh do křiže musi byt až v ABS.Co se tyče těch brzd zkusím to rozebrat a vyčistit ale myslim si kdyby špatně chodily destičky nebo byly přidřene pistky tak by to pravě přibrždovalo za jizdy ale mě se to normalně nehřeje. Jen při brždění se hřeje více leve přední a prave zadni měřil jsem to a na LP 120 stupnu PP 65 stupnu, zadek je PZ 140 LZ 100 stupnu opotřebení destiček mezi LP a PP je polovina,už mě navaděli i na brzdove hadičky ale to si taky myslim že by to mělo stejný efekt jak zadřeny pistek v brzdiči a hřalo by se to furt.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

oživím toto téma......podařilo se někomu problém vyřešit??

Minulý týden mi měnili zadní destičky, od té doby to brzdí až když je pedál cca v půlce....doufal jsem, že po zajetí se to ustálí, ale ani po 1500km se tak nestalo :aggressive:

- hladina brzdové kapaliny je v normě (cca uprostřed)

- ruční brzda brzdí slušně od zatažení na třetí zub

Před výměnou destiček brzdilo auto perfektně už při lehkém sešlápnutí pedálu.......čím to může být?? :help:

Editováno: , autor: xkubik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Přesně tohle se mi stalo při výměně kotoučů a destiček na zadku.Nepomáhalo normální odvzdušnění až odvzdušnění přes Vag.Do tý doby jsem ani netušil jak moje Octa dokáže brzdit :D

Editováno: , autor: HanyZ
necituj předchozí příspěvky, pak je téma nepřehledné :)
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...