Jump to content

Jak rozleštit přední světla


Recommended Posts

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Díky všem za rady! Toto forum mě přesvědčilo, abych do toho taky šel. Pustil jsem se do světel dodávky VW-T5. Mám rád pořádek a důkazy, když je třeba cokoli zpětně dokazovat prodejci/výrobci, vše jsem poctivě dokumentoval. Zaregistroval jsem se zde tedy proto, abych poděkoval všem za tip a níže přikládám fotky pořízené během renovace. Ve skutečnosti to bylo 100% horší, než na fotce "pred_detail", rýhy (jako žiletkou) šly hluboko pod krycí lak, předchozí majitel asi bohužel odstraňoval námrazu ze světel kovovou škrabkou, jinak si to nedovedu vysvětlit. Navíc byl na tomto světle hluboký šrám z bouračky (měřeno šublerou 1,2mm!), ještě že je na tomto typu auta dostatečná tloušťka plastu! No, vše zmíněné ze 100% odstraněno!!! Bez nejhrubšího P240 by to nešlo, krycí lak šel krásně dolů, na sucho je dobře vidět, jestli už jsou škrábance zabroušeny nebo ne, brousil jsem tím hrubým cca 10min., , zbytek hotov do hodiny. Doporučuju ale zrnitostí P1500 a P2000 celý povrch přebrousit poctivě třikrát (zkušenost po prvním světlu:-), je pak méně práce s leštěním, lépe se zahladí povrch po hrubších zrnitostech. Podařilo se dokonce zabrousit tu hlubokou rýhu zeširoka do ztracena, aniž by byl znát nějaký přechod nebo deformace povrchu. Můj verdikt? Maximální spokojenost! SADU CAREX DOPOORUČUJU VŠEM! Já jsem to koupil na autolesk.cz, ale viděl jsem to už na více místech a shopech.

post-85162-0-39945800-1380543680_thumb.j

post-85162-0-52884500-1380543722_thumb.j

post-85162-0-61614900-1380543804_thumb.j

post-85162-0-79598200-1380543908_thumb.j

post-85162-0-05437400-1380545782_thumb.j

post-85162-0-91262400-1380545811_thumb.j

post-85162-0-73782000-1380545838_thumb.j

post-85162-0-68784900-1380545871_thumb.j

post-85162-0-44042600-1380545897_thumb.j

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
  • 5 weeks later...

tak jelikoz sem sehnal svetla za defakto hubicku ..... 200 kc komplet obe  :kol-47:

original neurvane drzaky,... nic ;) ...... a mel sem nejaky veci z predchoziho lesteni xenu, tak sem dobjednal nejake smirkove platna + polituru + vosk

 

   tak sem se do toho pustil,... delam to po kouskach protoze nejak nestiham

 

svetla sem poridil za ucelem toho ze na zimu orig. xeny usetrim a nabouchnu tam halogeny,..... dodavam ze svetla je jeste rozebrat a vycistit hadrikem aspon vevnitr od prachu a dalsiho pordylku,... a jelikoz schci neco navrh,... tak planuju, ze je i nejak upravim ;)

 

zde teda nejake fotky ;)

 

CELKOVE FOTO

 

post-58977-0-93391600-1383086134_thumb.j

 

 

foto PRED- renovaci

 

post-58977-0-85488600-1383086162_thumb.j   post-58977-0-02050600-1383086196_thumb.j

 

 

foto PO- renovaci

 

post-58977-0-07149200-1383086232_thumb.j   post-58977-0-27376400-1383086262_thumb.j

Link to post
Share on other sites
  • 4 months later...

Na světla je fakt super sada od CAREXu jak tu již bylo zmiňováno, dělal jsem to před dvěma lety, komplet broušení, teď se mi zdálo, že už jsou takové zašlejší, tak jsem vzal jen tu jejich leštící pastu a za 5 minut nové světla  :kol-31:  :kol-31:  :kol-31:

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Tak jsem si to tady taky celé přečetl, a protože jste mě přesvědčili, dal jsem se taky do díla. Stačili mi 4 brusné papíry (na vodu) 2x1200 na hrubo :kol-28: a 2x2000 na doleštění plus nepřekonatelné TEMPO :kol-29: .

Všechno ruční práce a rovnou říkám makačka. Jedno světlo 2 hodiny, ale výsledek viz foto. A není se fakt čeho bát.

Carex apod. jsou zbytečně drahý srandy. TEMPO za 100,- a brusné papíry cca 50,-. Takže fakt za babku.

 

post-18034-0-62401700-1400425435_thumb.j

post-18034-0-85608300-1400425473_thumb.j

post-18034-0-21924500-1400425510_thumb.j

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

Ahoj, taky jsem si pořídil sadu na leštění CAREX. Světla jsem měl matná a lehce poškrábaná asi odpovídající stáří auta 7 let. Opravdu mě to překvapilo. Za ty peníze je to asi nejlepší způsob jak oživit bezpečně světla. Co se týče sady, ta vám vydrží i 10 let. pasty i vosku proti UV degradaci plastu je tam dost i v těch nejmenších baleních :) Níže výsledek, Práce cca 1-2 hodiny s přípravou. Doporučuji pouze otevřít kapotu pákou u řidiče a kolem světel nalepit malířskou pásku a přes kapotu a přední sklo hodit deku a dělat to na otevřeném prostoru, jinak to budete mít zastříkané :D  Jen podotýkám že naživo je výsledek mnohem znatelnější než na fotografiích.

post-61471-0-78443000-1407432269_thumb.j

post-61471-0-57755100-1407432283_thumb.j

post-61471-0-30872900-1407432295_thumb.j

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Tak jsem byl odhodlaný koupit manželce na fábku již nová světla, to když mě skoro vyhodili z STK. Není se čemu divit, ani nebylo vidět obrys na zdi a nebyli snad ani vidět žárovky:-)

 

Ale když jsem to tu pročítal, řekl jsem si víc už je zku*vit nemůžu, tak jsem se dnes rozjel do barev-laků a tam koupil smirkový papír 1200 a 2000, v řádech desetikorun. Tempo samozřejmě doma vždy po ruce :-)

 

Přijel jsem domů a pustil jsem se do toho, po hodině práce to vypadá fakt skvěle! Když to manželka viděla, tak si myslela že jsou ty světla nové :-)

 

Viz foto....

 

"ať žije forum.skodahome.cz!!!"

 

post-26935-0-85260100-1412621773_thumb.j

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

ja som lestil lestenkou TEMPO na lestenie starych karoserii  - stala  par eur (~3) .

brusny papier som nepouzil.

uplne zozltnute  svetla Fabia (2003)  (nebolo poriadne vidiet ziarovku) dostali ciru farbu- okrem takych priehladnych flakov, ktore su asi hlbsie v strukture plastu.

lestil som rucne , nanesenim na handru (vyprane stare poznozky...) - asi 3/4 hodiny oba svetlomety.

asi o tyzden som skusal dolestit tie flaky elektrickou  vrtackou (s regulatorom -pomaly chod- asi 3 ot/sekundu) a handrovym kotucom- ale nestalo to za tu namahu.

Edited by alexandrap
Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

tempem to je blbost, nepomuze to a po nejake kratsi dobe se to muze vratit.

 

Nicmene, neni ani potreba platit nekoho profesionalniho, staci koupit kvalitni veci a zvolit peclivy a profesionalni pristup a vysledek dokaze byt lepsi jak od nekoho kdo se tim zabyva jako zamestnanim  ;) pro neho to jsou penize, ale uz tomu neda treba ten cit.

 

  Takze v tomhle pripade neni potreba volit nekoho kdo se tim zabyva, staci si zvolit dobrou sadu, peclivy pristup a vysledek je na svete ;):kol-47:  :kol-31:

Link to post
Share on other sites

Pouhý MECHANICKÝ ODSTRANĚNÍ POVRCHOVÝ VRSTVY krycího "skla" světlometu mu spíš ublíží než aby mu dlouhodobě prospělo. Každej výrobce světlometů totiž na základní tvar výlisku "skla" ještě před kompletací nanáší vrstvu speciálního "anti UV" laku, kterej filtruje dopadající záření a brání tak "fotosenzitivní degradaci" toho plastu (polykarbonátu). Projevem vlastní ochranný funkce je právě to zažloutnutí lakový vrstvy. Když se ta vrstvička odbrousí a odleští, MĚLY BY SE KRYCÍ PLASTY ZNOVU POKREJT NOVOU VRSTVOU UV-OCHRANNÝHO LAKU, aby během další doby nedocházelo k UV-degradaci samotnýho plastu. Samotnej plast bez toho laku se během pár roků rozpadne a nebude k ničemu...

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Ekkar_z_Bastlírny: Taky se mi nechce do kompletního odstranění lakové vrstvy na světlometu. Přemýšlel jsem jak nejlepe to provést a objednal jsem jen leštící sadu a brusný kotouč 3000. Ten to spíš jen přeleští. Mám doma brus 2400 tak tim to jen pošolichám kde najdu největší vrypy a dolestím 3000 a pastou. Na to tvrdovosk a musí to bejt na nejakou dobu svaty. http://www.autolesk.cz/shop/renovace-svetel/sada-na-lesteni-a-ochranu-povrchu-svetlometu/

Link to post
Share on other sites

Když on ten lak právě chrání plast pod sebou tím, že sám sežloutne - v celý tloušťce. Aby světla nebyly žlutý, musí se lak odstranit a nanést novej. A protože to odstraňování není bezbolestný, polykarbonát se při něm poškodí (poškrábe), protože lak je navrženej a z výroby nanesenej tak, aby na polykarbonátu opravdu držel.

 

Tudíž nejdřív odstranit lakovou vrstvu, která už svou práci splnila, pak odstranit stopy po tom odstraňování a docílit na polykarbonátu povrchu, jako by byl čerstvě vylisovanej - a pak vytvořit novej nános UV ochrannýho laku.

 

Kdo jen odrbe starej lak a přeleští polykarbonát docílí jen toho, že mu během pár následujících let zdegraduje i ten kryt v celý tloušťce - a pak se při sebemenším nárazu rozkřápne jako kalený boční okýnko.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...