Přejít na obsah

Klidový odběr proudu


Okoun

Doporučené příspěvky

Zdary, zdá se, že budu mít podobný problém. Loni v létě jsem koupil novou baterii zn. Banner, takže jsem si říkal, že budu mít klid, ale opak byl pravdou. Pokud teploty klesly pod - 10 st. už byl se startováním problém a při - 20 st. už úřadovaly startovací kabely. Auto bylo denně v provozu. No a teď jak bylo pár dní v noci jen lehce pod nulou, uz bylo ranní startování docela kovbojka, takže až přijde vetší mráz budu asi nahranej. Napadá mě nemáte někdo zkušenosti s bateriemi Banner? Já mám 74 Ah, myslel jsem, že to bude v poho a ono není. Podotýkám ,že se vozím v F1 1.9 SDI a kárka je denně v provozu. Nebo jestli budu mít podobný problém který řesíte s tím odběrem. Za jakoukoliv radu a odpověd předem děkuji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, pokud 74Ah baterka startuje nepřesvědčivě, tak to vypadá na vysoký odběr. Se snižující se teplotou pak klesá i samotná nominální kapacita, když se k tomu přidá ještě i vyšší vybíjecí proud, tak je to pak, jak píšeš, kovbojka.

Takže platí to, co tu bylo už 1000x, změřit proud po 30 min. na zamčeném a povypínaném autě, pokud bude vyšší než cca 20 mA, tahej ven pojistky, podle toho se zjistí víc...

Měřil jsem včera, po zamknutí auta a zhasnutí vnitřního osvětlení 89mA, po 30 minutách (jak se BSG uspala) už to bylo jen 14,9 mA. V tom je neorigo centrál, který bere 3,7 mA. Shodou okolností jsem měřil i palubní přístroje a ty berou 4 mA.

Jíra

Na Banner 44 Ah jsem jezdil 6 let denně ještě na 1.4 MPi, tou to asi není...

Editováno: , autor: Jíra_82
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Taky se musím pochlubit ale je to šance 1:10000000000000 atd... Měl jsem odběr cca 450 mA auto do mé koupě stálo přes pul roku.Už jsem nevěděl kudy kam a vždy po dvou dnech auto nenastartovalo,nanic jsem nepřišel.Tak jsem ho vzal na jízdu smrti :aggressive: takhle to auto asi ještě nikdy nejelo a hle odběr proudu je v pohodě.někdy to asi stačí.zdravim a hodně uspěchu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdarte odbornici,

mam fabku kombi rv. 2000, 1,4 MPI, 50kW, typ motoru AME, provedeni Comfort, chipovano od Cimbu, predni el. okna, dalku na vystrelovaci klice. Krome ridice vsechny zamky zaslepeny.

Mam problem s tim, ze mi auto za klidu zere 150mA, takze v zime bylo za mesic po nove baterce. Ve dvou servisech to tipujou na vadnou ridici jednotku komfortu, ale mozna v tom bude jeste neco jinyho.

Hlavni voditko je to, ze kdyz jsem vyndal pojistku c. 49 (centralni zamykani), klesl proud na 0,00 A (mám na multimetru jen setiny).

Komfortku jsem vymontoval ven a dal ji bratranci, ktery opravuje elektroniku u traktoru, na test. Zjistil, ze komfortka zere i po trech hodinach 40mA, coz je dost a soucasne stale nam jeste nekde chybi 110mA.

Jelikoz pojistka 49 je centralni zamykani, tak jsem zkousel postupne odpojovat vsechny ctyri dvere (u kazdych dveri jsem vyndal vsechny konektory) a tok proudu na baterce byl tento:

- vsechny 4 dvere zapojene= 0,15 A

- vsechny 4 dvere odpojene= 0,05 A

- obe zadni zapojene+ leve predni zapojene, prave predni odpojene= 0,10 A

Pak jsem jeste zkousel vyndavat pojistky u dalsich obvodu a zjistil jsem tyto poklesy:

- vyndana c. 43= centralni ridici jednotka, blokovani volici paky automaticke prevodovky= pokles na 0,11A

- vyndana c. 58= El. ovladani oken leve predni= pokles na 0,10 A

Dal jsem vyndaval tyto, ale pokles nikde zadny, stale jsem nameril 0,15 A:

- 51 (zasuvka v zavazadlovem prostoru)

- 46 (el. ovladani oken prave predni)

- 31 (centralni zamykani- zamek vika zavazadloveho prostoru)

- 39 (vyhrivani zadniho skla)

- 42 (zapalovac cigaret, zasuvka)

- 45 (radio, navigacni system)

Kdyz zamknu dálkově, svetlo mi zhasne hned, radio original, v aute nikde nic nesviti po uzamceni, krome blikajici diody ve dverich u ridice.

Me to vychazi tak, ze kdyz se podivam kolik zerou vsechny dvere, tak vymenou komfortky mi to klesne z 0,15A na 0,10A, coz bych si nepomohl, ale to je jen suchy pocitani.

Je pravda, ze u levych zadnich dveri mi pri dalkovem otevirani cudlik vyjede nahoru a pak zas zaskoci dolu. Kdyz pak dvere otevru packou, tak cudlik zustane normalne nahore. A do obou zadnich dveri mi zateka (pri desti mam mokro ve voze na podlaze vzadu). Tak ze by nekjakej zkrat?

Nechci kupovat komfortku a pak zjistit, ze zavada je jinde.

Cislo komfortky je 6Q0 959 433 C, KSG 4- tuerig RdW 5DK 008 129-00 III 34700.

Nenapada vas, co s tim? Nebo jak nejlip prijit na zavadu? Je normal, aby samotna komfortka zrala 40mA? Pomohlo by jeste nejake mereni s vyndanou komfortkou?

Diky moc za vase napady

Milan

16/3/2011 Odpovím si sám. Problém byl tentokrát skutečně v komfortce. Napichnul jsem tam jinou, a auto se okamzite uspalo a na ampermetru jsem nameril 0,00, tedy patrne nejake tisiciny tam byt mohly.

Ale doporucuju vsem, aby si sehnaly nekoho, kdo jim komfortku pujci na vyzkouseni, abyste nemusely platit litry za komfortku, kdyz chyba bude jinde.

Tak mnoho najetych km s bezvadnou fungujici elektrikou lol

Milan

Editováno: , autor: ace01
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Problém byl tentokrát skutečně v komfortce. Napichnul jsem tam jinou, a auto se okamzite uspalo a na ampermetru jsem nameril 0,00, tedy patrne nejake tisiciny tam byt mohly.

Je to možno len vec náhody! Keď si písal o tých zadných dverách, že ti "zle skáče čudlík", to môže byť CELÝ problém!!

Pretože pokiaľ ti nefunguje poriadne centrál a nezamkne ti do "SAFE-u" (čiže musí ti dvakrát cvaknúť centrál), tak sa ti riadiace jednotky vo dverách a takisto aj BSG !!NEUSPIA!!--to znamená zvýšený odber.

Takže, ak si vymenil BSG a klesol ti odber na nulu, čakaj, že sa ti znova zdvihne--keď ti začnú blbnúť tie zadné dvere!!

Jednoduchá pomoc, 2 najčastejšie veci:

1. ZÁMKY VO DVERÁCH - sú tam 3 mikrospínače od ktorých dostáva RJ vo dverách signály, ak sa jej HOCIKTORÝ nepozdáva, nezamkne tieto dvere 2-krát (do SAFE-u) a tým pádom sa neuspia RJ-ky - PRÍČINY - vadné mikrospínače (najčastejšie ten na zamykacej vačke) alebo stuďák na plošáku zamykacej jednotky!!

2. KÁBLE V PRECHODKÁCH DVERÍ - "choroba" VW group (tiež aj v iných autách ;) ) - poškodené prípadne pretrhnuté drôty v prechodkách medzi dverami a autom - POMOC - !!!Žiadne spájanie priamo v gumenej prechodke!!! (iba v prípade, že to chcete opravovať za nejakú dobu znova :t ) treba vymeniť celé drôty a spoje urobiť mimo gumenú prechodku!! A najideálnejšie je použiť autokáble a nie obyčajné (autokáble majú tenšiu izoláciu-sú stavané na napätie do 60V- a tým sú lepšie ohybné ;) )

Mikrospínače na zamykacích vačkách otestujete jednoducho:

1. zapnite zapalovanie, aby zasvietili kontrolky na prístrojovke

2. Prepnite stropné svetielko na "zapínanie dvermi"

3. Zavrite všetky dvere - svetielko musí OKAMŽITE ZHASNÚŤ

4. postupne otvorte a zatvorte jednotlivo všetky dvere - svetielko sa musí VŽDY rozsvietiť a zhasnúť!!!!

5. Ak nie, tak viete ktorý mikrospínač je zlý ;)

5,5. Ak máte možnosť diagnostiky centrálneho zamykania (príp. komfortu alebo centrálnej elektroniky) tak ak vám diagnostika vypíše neveryhodný signál na niektorej zamykacej jednotke, treba ju skontrolovať vizuálne, ale na 85% ju budete musieť opraviť príp. vymeniť!!

RIEŠENIE: Na niektorých zamykacích jednotkách sa dali tieto mikrospínače vymeniť (nie je problém ich zohnať) ALE!! vo väčšine prípadov kolík tohto mikrospínača vyryje drážku do zamykacej vačky (vačka je z plastu :( ) a tým pádom len jedna možnosť---vymeniť CELÚ zamykaciu jednotku!!

Čo sa týka tých drôtov v prechodkách napríklad výmena KOMPLET drôtov (asi 18) na Sharane mi trvá cca 3 hoďky aj s rozoberačkou a skladačkou--chce to len trochu praxe :)

Mal som už aj pár prípadov, že bol odhnitý kontakt na RJ vo dverách (iba ak nemáš mlynčeky na dverách lol ) priamo na konektore RJ.

Ešte posledná vec:

Keď som si čítal pár vlákien o kľudovom odbere, zaujala ma jedna vec: Asi 50%(možno aj viac) ľudí ktorý meralo odber písalo, že "keď vyberem poistku pre BSG, odber mi klesne, je zlá táto RJ?". Ja som nemohol nič iné robiť len sa smiať a smiať a smiať :kol-98: :kol-98: :kol-98: Viem, že to niesú ľudia od faku, ale k tomu by som im poradil jednu vec -_- :

Keď pri meraní kľudového odberu na mínusovom kontakte odpojíte plusový kontakt na batérií, odber klesne takisto na nulu, je teda zlé auto?? :specool::rock::punk:

Bez urážky!! -_-

Veľa zdaru, elektronika je dobrá vec--kým sa nezačne kaziť! B)

Editováno: , autor: Kvako
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 2 týdny později...

Hlavně tím připojením baterky k autu bez šťávy s velkou pravděpodobností odpálíš ten ampérmetr. V elektronice jsou filtrační elektrolyty, který jsou v momentě prvního připojení bez náboje - a tváří se během prvních milisekund jako skoro zkrat = jejich nabíjecí proud je špičkově desítky ampér. Musíš nechat baterku připojenou, ampérmetr připojit jedním koncem na kastli a druhým na vývod baterie (bude přitom ukazovat nulu, protože jako klema přes jeho přívody bude kostřicí kabel baterky) - a až potom bez odpojení měřáku odpojit ten kostřicí kabel - tím se proud do tý doby tekoucí kabelem převede na ampérmetr bez přerušení obvodu - a změříš skutečnej klidovej proud. Přesný popis postupu měření jsem už tady někomu psal, myslím v sekci Favorit nebo Felicia - a on to zkusil ojebat, udělal to podle svýho a odpálil si proudovej rozsah na PU-510...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Zdravím, vím, že je tu hodně témat ohledně problémů s vysokým odběrem klidového proudu, ale nikde jsem nenašel můj problém.

 

Jedná se o Fabii 1.9 Tdi Elegance

 

Přes noc mi vybije úplně novou baterii tak, že se nerozsvítí ani kontrolky po otočení klíčkem.

Měřil jsem klidový odběr po té co jsem přijel domů a naměřil jsem 4,42 A což je sakra hodně po tom co jsem pročítal.

při jízdě jsem měl zaplá jen světla, větrání a maximálně jsem stáhl okno, nic víc.

 

po naměřených 4.42 A zkoušel čekat 30 min jestli se uspí a nic. Zjistil jsem, že když otevřu a zavřu dveře, tak odběr klesne na 130 mA +- ( jakoby se vzpamatovala ŘJ ) a po 30 min na 10 - 20 mA což už je dobře podle mě.

Budu Vám moc vděčný, když Vás něco napadne a poradíte mi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Hezký den,

 

předně se omlouvám, že zakládám asi tak trošku duplicitní téma, nicméně přesnou odpověď jsem nikde nenašel.

 

Fabie má klidový odběr 114 mA a po vytažení pojistky 43 BSG klesne na 30 mA. V autě je neorigiální radio a neoriginální alarm Magic Car. Špatně funguje zámek na řidičových dveřích (nejde mechanicky odemčít klíčem, čudlík zajíždí strašně moc do dveří, po zamčení alarmem nejde zevnitř odemčít). Podle toho co jsem se dočetl, by to mohly být ty dveře. Moje otázka tedy zní, jestli na základě toho co jsem napsal je radio i alarm z obliga a jakým způsobem můžu otestovat ty dveře. Podotýkám, že po zavření dveří světlo zhasne. Odběr je stejný nehledě na to jestli je auto zamčeno a nebo není.

 

Děkuji za pomoc

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Cca po 15 minutách, ale na tu hodnotu to spadne v podstatě hned, vybíjení baterky je roky známej problém toho auta, akorát doteď se s autem jezdilo často, tak to nemělo smysl řešit...

 

Napadla mě jedna věc, vím že to je totální prasárna, ale bylo by něco proti něčemu k té pojistce dodělat spínač? To auto je v tak špatném stavu, že jakákoliv velká oprava postrádá smysl...

Editováno: , autor: happymaster23
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím, vím, že je tu hodně témat ohledně problémů s vysokým odběrem klidového proudu, ale nikde jsem nenašel můj problém.

 

Hm, zase další případ - pravidla hovoří jasně: "Před vložením nového TÉMATU se nejdříve přesvědčte, zda se již podobné téma ve fóru nenachází. Jestli ano, pokračujte v existující diskuzi přidáním svého dotazu..."

Vlákna jsem proto opět musel sloučit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Ahoj, tak jsem zjistil že mám stejný problém. Koupil jsem ojetou F1, 1.4MPI clasic. Měla baterku KO, tak jsme koupil novou a zjisti jsem, že se mi vybíjí. Po cca 45min kdy je vůz zamčený teče z baterie cca 160 - 180 mA (měřeno přesným klešťákem na minusovém kabelu). Auto má chybu, že nefunguje centrál u dveří řidiče (nemám DO). Teda pokud zamykám nebo odemykám u řidiče tak se odemknou jet tyto dveře (mechanicky vyleze čuflík), ostatní zůstanou zamčené. Pokud odemknu nebo zamknu u spolujezdce, tak se odemkou nebo zamknou všechy dveře (i řidičovo). Zámky cvaknou dvakrát (SAFE). Zkoušel jsem, že když mám zapnutý klíček a otevřu po jednom každé dveře tak se rozsvítí vnitřní světlo a po zavření hned zhasně (bez zap. klíčku opožděně po cca 30 sec). Jen zase pokud otevřu dveře řidiče, tak se světlo nerozsvítí (při zap. klíčku), při vypnutém a vytaženém klíčku se rozsvítí.

 

Zatím nevím jestli tam neví i jiný problém, rádio je neoriginální ale když vytáhnu klíček tak se vypne. Napadá vás jak to levně vyřešit. Drahá varianta je nechat si udělat nováýorigo centrál na DO, ale zatím nemám představu co vše bych musel měnit.

 

Díky za všechny možné rady.

 

Edit1: Opraveno, po opravě spínač v zámku ve dveřích pomohlo až vymontování neorigo radia, nyní odběr v klidu cca 20 mA.

Editováno: , autor: jirka.king
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Mám "problém" s velkým klidovým odběrem proudu. I po delší době odebírá auto z baterky cca 0,1 A. Když vyndám pojistku 43 (centrální řídící jednotka vozu) tak odběr klesne a stejný zůstane i když pojistku vrátím zpátky.

V autě jsou dvě neoriginální věcí, autorádio a dálkové zamykání. V přívodním ISO konektoru k autorádiu jsem (musel) vyměnil piny 4 a 7, trvalá a spínané + 12 V. Na dráty k ISO konektoru autorádia je připojené i dálkové ovládání. Když rádio a DO odpojím, odběr proudu po chvíli klesne na přijatených 0,01 A. Takže rozbité není nic, jen je to blbě (nevhodně) zapojené.

Potřeboval bych poradit, kam jinam rádio a DO připojit, aby neoblbovali centrální řídící jednotku. Jedná se o Fábii 1,2 HTP, r. v. 2007.

Editováno: , autor: McMatej
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jasně, zkontroluju. První majitel nejsem, ale vím skoro jistě, že s tím nikdo nic nedělal (bylo to naše služební auto). Ale i podle schemat na netu jsou na 4 spínané +, na 7 trvalé +, na 8 mínus, na 5 výstup po zapnutí rádia + 12 na např. anténní zesilovač a na 6 + 12 po zapnutí světel.

4 a 7 jsem přehodil na kabelu v přívodním konektoru (na rádiu jsem to nechal tak jak to bylo)

Editováno: , autor: McMatej
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

narychlo som nasiel nieco a 8je kostra, 7 a 5 by mali byt trvaly plus, a 4 spinane..7 a 5 su vedla seba.. sak kukni na to a uvidis....pripadne aj dalsie zapojene kable z auta ci sa nebyju s vyspupmi z radia. ina to DO centralu by nemalo robit problemy pokai lje zapojene od radia...samozrejme pokial je plne funkcne...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

OK, zkusím tu 5 odpojit. DO je normálně funkční. Tam se ještě bojím o .... jak to popsat ... ovládací impuls je přivedený přes odpor 180 ohmů na jeden drát do dveří. Nevím, jestli si díky tomu nemůže centrální řídící jednotka vozu myslet, že není zavřeno, nebo tak něco.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...