Přejít na obsah

Káblový zväzok a problémy s ním súvisiace


Igor

Doporučené příspěvky

chlapik co mi opravuje auto, robi v skodovackom servise mi hovoril, ze kolega elektrikar tiez skusal opravovat tento kablovy zvazok na vlastnej Fabii. 2 dni sa s tym sral, ale robil to poctivo - menil cele kable pekne podla farby. ked to mal hotove, vsetko pozapajal a... nieco nefungovalo, nejake kontrolky svietili a pod. cize stav ako predtym. venoval tomu este 2 dni, skusal vselico a nakoniec musel sice zo zlavou kupit novy zvazok. nechcem nikoho strasit, houmr dufam ze sa ti to podari opravit k spokojnosti ale aj toto sa stalo. daj vediet ako si dopadol. ja som si to na MPi robil sam, je to tam viac ako 2 roky odmotane a vsetko funguje a teraz na 16V to bola jedna z prvych veci co som skontroloval a uz to bolo urobene podla DP.

a nevíš kolik stál ten svazek??ten novej mám totiž taky takovej problém

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobrý den, jsu tu úplně nový, tak mě když tak omluvte, kdybych se ptal blbě. Dnes jsem koupil Fabii 1,4 44 kW r.v. 2002. Zajel jsem do autorizovaného servisu na prohlídku zdarma. Zjistili, že předchozí majitel nebyl na svolávací akci ohledně odmotání svazku vodičů. Začali mě strašit, že nový svazek včetně práce stojí 30.000,- Kč, což je pro mě úplná katastrofa. Když jsem si četl toto vlákno, tož jsem zjistil, že jste si to někteří dělali sami. Můj dotaz zní takto: Pokud mi vše funguje, mám ten svazek přesto odmotat dle návodu ? Zvládnu to aj sám ? Nebo to mám nechat, až se něco pokazí ? V jedné firmě, která dělá elektriku na autách, mi řekli, že by mi natahali nové káble do 5.000,- Kč. Mám to dát jim nebo to zkusit odmotat sám a až pak, kdyby to bylo moc shnilé, tak nechat natahat tu elektriku u nich ? Co mě prosím poradíte zkušení Fábiči ? Jo a ještě mi nefunguje zadní ostřikovač, může to nějak souviset s tím svazkem ? Dík za každou radu.

P.S. Nevíte, jestli se dá ten problém s odmotání respektive s neodmotáním svazku brát jako skrytá vada a chyba předchozího majitele a popřípadě, že by byla šance vyžadovat nějakou kompenzaci ze strany prodávajícího.

zdarec mám ten samej problém a potřeboval bych natahnout novou elektriku nemohl by si my prosím napsat kde to dělaj??jestli to nechceš sem tak ti kdyžtak dám mejl!!a o tom ostřikovaču mělo by to být v brzdovím světle na vrchu u kombika u krátký nevím ale kdybys ho tam měl tak se podívej pod kapotu a jak de svazek tak nad ním je hadička se spojem a tam se mě to rozpojilo a teklo mě to na svazek a než sem na to přišel kde to teče tak je za tu chvílu po elektrice

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 týdny později...
Návštěvník

Zkousel jsem to jen tak nadzvednout ale je to strasne tvrdy neohebny - nevim jak se to ma podarit kyz je to jak kamen. No budu se muset juknout az v lete ted me pazoury mrznou :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Pánové, prosím, nevíte o někom, kdy by měnil buď celý kabelový svazek nebo ho dokázal odborně opravit z okolí Pardubic, Chrudimi, Hlinska? Jedná se o Fabii 1,4MPI 44kW.

Stále častěji se mi stává, že se rozvěcuje žlutá kontrolka motoru, nefunguje teploměr, teď jsem dojel bez teploměru, vypnul zapalování a chtěl jsem ho znovu nastartovat. A nic, startér točí a točí. Pak to chytlo. Cloumá se mnou děs, hrůza, znechucení a nevím co ještě. Tohle je auto 21. století? Co výrobce - někde jsem četl (http://www.skoda-fabia.firespace.eu/elektrika/11.html) že v rámci přiznání odpovědnosti to výrobce mění zdarma, ale podle této diskuse tomu asi tak nebude. Ti blbové ve škodovce vyvedli ten svazek do motoru zrovna v tom nejhlubším místě, těsně vedle výtoku. To nemohli tu průchodku udělat někde nahoře. Jsou to ovádi. Svazek jsem měl odmotaný ze servisky (cca 2003, auto je 12/2000), ale bylo odmotané jen to koleno dole. Když jsem opatrně odstříhal tu debilní izolačku, kterou to omotali (myslím, že to omotali ve špatném směru, že to dělali odshora dolů, takže voda tam stejně mohla zatékat) tak jsem zjistil, že v tom kolmo vedeném svazku, pod průchodkou s kolenem, je hrozný humus. Odmotal jsem to až za průchodku k přístrojovce včetně kolena, vysušil a znovu zamotal samovulkanizační páskou. Musel jsem sice oddělat přepážku nad motorem, ale jedině pak bylo možné s tím svazkem pracovat. Moje otázky:

1. Vyrábí někdo originály těchto kabelových svazků (údajně snad někde v Brandýse nad Labem)?

2. Je možné koupit někde originál kabelový svazek a kolik stojí?

3. Je možné ho doma vůbec celý vyměnit?

4. Existuje nějaký postup výměny jednotlivých žil (např. nejdříve kabely komunikace CANBus, ...)?

5. Neřešil jste někdo to po opravě vézt jinudy, myslím tím hlavně co se týče průchodu kolem motorku stěračů - udělat průchodku o kus výše, aby se tam nedostával ten humus?

6. Nemáte někdo nějaké jiné oficiální vyjádření Škody MB? Třeba že by to měnili všem, ale to asi ne.

7. Nezkoušel jste to někdo reklamovat, psát do Škodivky apod? Jedno vyjádřená jsem na netu četl, prý to takto nemohou posoudit a chtěli jméno servisu, který se o auto stará. Já na inspekční prohlídky nejezdím, bo se Š120 jsem taky nejezdil, a ta snad byla vývojově někde jinde (jo, zlatá 120ka. Tak jak kabely namontovaly, tak tam byly i po 20 letech). Takový ten běžný servis zvládnu a olej si taky vyměním.

Díky za rady a příspěvky.

Zoufalý Petr Filipi

Editováno: , autor: Petr Filipi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Toto je, žiaľ, detská choroba starších Fabií. V tomto mieste za držala vlhkosť a káble jednoducho odhnívali. Potom sa na to prišlo a kábel. zvazok sa od určitého roku v tomto mieste už neomotával, aby vytekala voda a mohlo to vysychať. Nášmu šéfovi v rámci kulancie menili v servise celý tento motorový zvazok, ale boli to obštrukcie, pretože firma musela uznať konštrukčnú chybu. Samozrejmou podmienkou však bola pravidelná opatera doložená servisnou knižkou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

:help:Čaute lidičky.... Tak tu máme další malej problém se svazkem.... Týká se to těch co mají FI. s ABSem. Jde o to že se prodírají kablíky ve svazku který je těsně vedle ABSa v motorovém prostoru.....Ten svazek je fakt na těsno a dře se o šroubky držáku ABSa...... A případů přibejvá....:help:

Snad se mi podaří zítra vložit obrázek.....:palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

post-31680-1267207663,4464_thumb.jpgpost-31680-1267207630,2142_thumb.jpg

:help:Čaute lidičky.... Tak tu máme další malej problém se svazkem.... Týká se to těch co mají FI. s ABSem. Jde o to že se prodírají kablíky ve svazku který je těsně vedle ABSa v motorovém prostoru.....Ten svazek je fakt na těsno a dře se o šroubky držáku ABSa...... A případů přibejvá....:help:

Snad se mi podaří zítra vložit obrázek.....:palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Tak přidám taky pár foto jak to vypadá a dělá stejné problem že se rozsvítí spoustu kontrolek, skoro žádná elektronika nefunguje někdy třeba ani nejde nastartovat. Tak se rozmotá a řádně zabezpečí svazek, vyčistí odtok a uvidí se jestli bude klid.

post-9262-1270141513,2384_thumb.jpg

post-9262-1270141600,2617_thumb.jpg

post-9262-1270141618,2065_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím , mám takovou peprnou otázku. Přetržený kabel vedoucí k ABS čidlu levého předního kola. Jde to vyměnit? nebo nutno naletovat? Nemůžu se po celém dnu dopátrat kudy vede a kam. Děkuji za všechny rady a tipy.

Jedná se o Fabi 1 r.v 4/2004

Editováno: , autor: edenxx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

postihol ma tento problem s kablovym zväzkom. u mechanika co som sa informoval tak v podstate spravia to ze ho vycvaknu a nadletuju nove kable. asi je to jediny sposob ako to spravit nez menit komplet celu el. instalaciumotora. Co vy na to hovorite na tento sposob opravy ?

Tak jestli v tom kabelovém svazku budou něco letovat (pájet cínem), tak to nebude mít dlouhého trvání a budou to dělat znovu, v elektroinstalaci na autě nemá letovanej spoj vůbec co dělat, všechny kable at už kostrící nebo 30 spojené do větve, jsou přes měděné spertlované trtubičky či pásky. Letovaný vlasový měděný drát, když proletuješ tak se ti cín proleje dál, než jen na oholené místo a pak kde končí cín, tak v tom místě ho dvakrát ohneš a upadne ti. Nejlepší způsob jak navazovat kabely je že si oholíš 2cm, převlíkneš smrštovací bužírku, rozdělíš fousy na dva pramínky dáš k sobě a zamotáš jed s protějším, potom je omotneš na druhou stranu a domotáš, převlíkneš bužírku, nahřeješ a hotovo. Takovýhle spoj vydrží co do tahu tak namáhání stejně co kabel.

Editováno: , autor: alesak1188
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prosím Vás, chtěl bych se zeptat, na dědové Fábii se vyskytnul tento problém

Stručně řečeno: Jedná se o Fabku 1.4 MPi 8V 50kW, r. v. podzim 2001, Komfort, VIN: TMBCB46Y223348055, najeto 80 000 km, udržováno.

Fotka: http://img5.rajce.idnes.cz/d0506/3/3237/3237677_c5579a6c0d12e1597d5563c66fd01f39/images/DSCF4548.JPG

Někdy v roce 2006 asi, byl problém se servem, svítila kontrolka ale nic se nedělo, servo fungovalo normálně, když se motor vypnul a nastartoval zase tak to většinou zmizlo. Řešilo se to tehdy normálně přes servis autorizovaný, kde něco dělali, postupem času to zmizelo, nyní ale už půl roku je problém s kolísáním napětí, nezjistil jsem příčinu, nemá to vliv nanic, na styl jízdy apod. jen jsem vypozoroval, že jak je pěkně tak to nedělá skoro vůbec, jak ale prší tak je to šilené, při poklesu, který trvá jen okamžik, jdou slyšet zvuky serva, v tu chváli jde slyšet jak se roztáčí a zastavuje, bylo mi napsáno, že to může být SUNKem (senzorem úhlu natočení kol), ale VAG je ale čistý Sken: 01 02 03 08 09 15 17 19 25 37 44 46 56 76, měl by se přece na VAGu ukázat že? kdyby byl špatný. Vlasně teď si uvědomuju, že už ho někdy v té době jak blbo to servo v servise taky měnili.

Nyní jsem si uvědomil, že se často stávalo, že nešly ovládat přední el. okna, to už dělá tak z rok, někdy prostě tlačítka nereagují, nejhorší je to, když jede člověk v létě má stažené okna, chce je zatáhnout a ony nejdou, většinou tak do 10-20 min se to samo zase rozjede.

Nemůže to taky všechno souviset s tím kabelovým svazkem? Jinak to auto jezdí moc pěkně. Pojedu přístí týden se svým autem (Feldou) k mechanikovi tak to pořešíme.

EDIT: Jinak se jezdilo do roku 2007 do autorizovaného servisu, pak děda začal jezdit jak já s Feldou k mechanikovi, který 10 let pracoval v Autodružstvě a pak se osamostatnil.

Editováno: , autor: tgfh
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak si myslim že na ten ročnik to auto viac stoji ako jazdi tak by som sa zameral aj na oxidaciu a hlavne v mot. priestore altik a všetky dostupne kontakty.

Tak auto vypadá jako nové když otevřeš kapotu (typické důchodcovské zachovalé auto :) ), před chvíli jsem mluvil s mechanikem a kabelový svazek byl už kdysi odmotán a vyvěšen (v roce 04-05). Zkusím odpojit SÚNK a uvidím, třeba to něco napoví, jestli to není opravdu to servo apod., zkusím ještě zajet jednou na VAG. Mechanik auto kontroloval a říkal, že je všechno v pořádku. Budu informovat i nadále, jak postupuju, musí se to vyřešit.

Editováno: , autor: tgfh
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...