Přejít na obsah

Káblový zväzok a problémy s ním súvisiace


Igor

Doporučené příspěvky

Pánové, jsem rád že jsem zvolil tuto formu řešení svého problému. Kontrolka oleje (maznička) mi píská a bliká i bez nastartování, jen po zapnutí zapalování. Samozřejmě, že jsem kontroloval stav oleje. Dokonce jsem vyměnil čidlo. Kontrolka vesele blikala a pískala i když jsem kontakt odpojil. Po tom co jsem si přečetl je jasné že příčina je v "kabelovém savazku". Byl sice vůz pozván na servisní akci 9737, ale asi to nepomohlo. Značkový servis chci vynechat, ale sám si na to netroufám. Bydlím v Brně a zajímalo by mě jestli by se nanašel v okolí servis, nebo i šikovný mechanik, který by mi pomohl. :help:

ludvik8@seznam.cz

kua, když jsem to udělal i já(a to jsem hodně velké kopyto , tak po přečtení celého tohoto tématu si tomusíš udělat i ty sám...jenom je potřeba dát bacha, ať něco neprořízneš, nebo nepřeřízneš.....opravdu je to v poho.... :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kua, když jsem to udělal i já(a to jsem hodně velké kopyto , tak po přečtení celého tohoto tématu si tomusíš udělat i ty sám...jenom je potřeba dát bacha, ať něco neprořízneš, nebo nepřeřízneš.....opravdu je to v poho.... :palec2:

Dík za povzbuzení. To odmotání, vyčištění, vysušení a zavěšení mě neděsí. Bojím se že když přeruším nějaké zrezivělé vodiče tak už to nedám dohromady. Pájení a pod. u mě neřichází v úvahu. No tak když myslíš tak to zkusím a potom dám vědět.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj všem. Poctivě jsem přečetl celé vlákno abych se vyvaroval nějakých chyb. Zde je tedy můj problém. Asi před měsícem se mi rozsvítila kontrolka s volantem a přestal jít posilovač řízení. Bylo to ze dne an den bez nějakých náznaků čehokoli. Diagnostika WAG ukázala, že se nelze spojit se servem. V autorizovaném servisu mi bylo řečeno, že teče olej do řízení přes manžety. Při mojí kontrole však byla nádobka serva s olejem plná. Nechtěl jsem hned vrážet desítky tisíc do jejich katastrofického scénáře opravy a tak jsem to nechal být.

Další problém se ukázal časem. Odmotal jsem kabelový svazek. Vytekla z něj voda a spousta sajrajtu. Pak jsem odstranil polorozpadlý vlhký obal serva, byl tam stejně akorát tak ke škodě. Tohle nijak nepomohlo.

Naopak. Za několik dní přestal jít levý přední blinkr (zvuková a světelná signalizace na přístrojové desce zkrátila interval signalizace blinkru asi na polovinu). Dále nejde levé přední potkávací světlo, tachometr, počítadlo kilometrů a začala blikat kontrolka mazání. (čidlo bylo cca před rokem měněno z podobné příčiny).

Budu rád, když mi zkusíte nějak poradit co s tím, jakou cestou se vydat. Díky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
kua, když jsem to udělal i já(a to jsem hodně velké kopyto , tak po přečtení celého tohoto tématu si tomusíš udělat i ty sám...jenom je potřeba dát bacha, ať něco neprořízneš, nebo nepřeřízneš.....opravdu je to v poho.... :palec2:

Tak díky tvému povzbuzenía spolupráce se synem jsme pěkně vyhodily kastl filtru, celou baterku i s bednou a dostali jsme se na ten všivej kabel. Byl po servisní akci celý odmotaný poměrně čistý, izolace nejevila známky zpuchření. Byl i vyvěšený. Očistili jsme ho, vyfénovali řádně a nastříkli proti vlhkosti el. kabelů. Po smontování si kontrolka oleje píská dál a po 3 zapískáních stále bliká. Zapíská si někdy i při akci s volantem (servo?). Už jsem tak ujel asi 2000 km. Oleje je samozřejme dostatek. Píská i při odpojení kabelu s čidla tl. oleje. Ludvík.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

taky ted resim jednu zahadu s kabelovym svazkem. venkovni teplotu mi palubni pocitac ukazuje tak o 20 stupnu min nez je ve skutecnosti a vzhledem k tomu, ze se zvysujici se teplotou okoli klesa rezistivita cidla, je jasny, ze chyba je v prechodovym odporu vodicu cidla. vyssi rezistivita = nizsi namerena teplota. do cidla venkovni teploty vedou dva vodice - hnedobily a hnedozluty. tyto dva vodice jsem si nasel i v rozmotanem svazku blizko RJ motoru. vodice jsem precvaknul s tim, ze natahnu k cidlu novy, ale kdyz jsem jen tak ze srandy zkusil teplotu na palubnim pocitaci, stale ukazovala nejakou teplotu i pri prerusenych vodicich. odpojil jsem spatne vodice nebo tyto dva vodice vedou do palubniho pocitace nekudy sloziteji?

post-15061-1220905550_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jo to je taky dobrej napad, ale jen v pripade, ze by nebyla chyba mezi vyfocenym svazkem a cidlem. jde mi o to, ze jsem ten hnedobilej a hnedozlutej precvaknul (rozpojil jsem obvod) a stale to ukazovalo teplotu misto jen carek (kdyz je vytazeny cidlo z koncovky). myslel jsem si, ze jsem precvaknul spatny kabely, ale kdyz jsem zkusil promerit oba konce obou vodicu, tak byl odpor 0,9ohm, takze by to mely byt ty spravny kabely. nechapu to :help:

Editováno: , autor: gilerakk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ahojte.

Aj ja som mal problem s kabelovym zvazkom, len vtedy som o tom este nevedel. Zacalo to tak, ze mi prestala svietit kontrolka dobijania.Nekor po otvoreni dveri blikali vystrazne smerovky, po nastartovani a pridani plynu nad 2000 ot. to zacalo piskat, prestalo fungovat servo.... V servise uz vedeli o co ide, hned rozrezal izolaciu, ale uz bolo neskoro.Vsetko zhnite!!!

Oznamili mi "radostnu" zvest, ze novy zvazok stoji okolo 40000 Sk :o .

Nedal som sa len tak odradit, zavolal som SKODA AUTO Slovensko, vysvetlil som problem, nakoniec to nie je problem uzivatela, ale vyrobne vada, preto by aj oni mohli pomoct takyto problrm vyriesit. Dohoda bola, ze kabelaz vymenia a ja zaplatim 10 % ceny kablov a cenu prace. Vyslo to slabych 9000Sk. O tyzden nato ako na potvoru este skapalo cidlo natocenia volantu. Neviem, ci nasledkom poskodenej kabelaze, alebo proste dozilo, tak dalsich 5000Sk.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dňa 20.1.2004 bola na problém s káblovým zväzkom vyhlásená servisná akcia 97J7, v rámci ktorej sa problém so zväzkom riešil odmotaním jeho časti. Servisná akcia sa mala týkať vozidiel s výrobnými číslami od 000000 do čísla 006000 v modelovom roku 2004, resp. všetkých vozidiel vyrobených do 14. decembra 2003.

Servisná akcia bola k 28.2.2007 ukončená, takže kto nemá zväzok rozmotaný, už mu to nespravia zdarma. Ďaľšie informácie sú v nasledovných diskusiách:

Zdravím všetkých,

mam jednu praktickú otazku. Moju Fabku som kupil 7.4.2004, kedy uz bezala akcia 97J7066001 na odstranenie zavady s kablovym zvazkom, ako som dozvedel tu na fore vdaka vystavenemu oficalnemu pdf suboru. Akcia zacala 12.1.2004 tato oprava mala zaznamenat do servisnej knizky. Ja v mojej seevisnej knižke nemam nič zaznamenane, problemy zatial nemam žiadne, ale zvazok nevyzera tak ako je vyobrazený v tom pdf subore. Myslite si ze by som mal sancu donutit predajcu aby mi urobil este taj eraz, ked akcia oficialne skoncila a ja sa domnievam, ze to urobené nebolo, ked nema o tom zaznam a od 12.1.2004 do 7.4.2004 mal dosť času aby to urobil, kým mal auto na sklade.

Dakujem za Vase názory.

Jalu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj

Mal by si to aj tak skusit, tu moju sme robili niekedy februar 2007. Za kablovackou som cakal cca 2 tyzdne. Neviem, ci sa nebubu branit, aj pri mne trochu spekulovali. Ale ako si cital moj prispevok, volal som Skoda Auto Slovensko. Skus a uvidis :palec2:

Editováno: , autor: Igor
Predošlý príspevok sa nikdy necituje!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jalu: Ak si to auto kupoval ako nové 7.4.2004 a auto bolo vyrobené po decembri 2003, káblový zväzok máš v poriadku a netreba nič riešiť. To, že chýba záznam v servisnej knižke tiež neznamená, že to určite nie je spravené. Často sa stávalo, že zväzok bol odmotaný, no nikto sa neobťažoval so zápisom do servisnej knižky...

Tondas: Niekde by tu malo byť foto, prezri celú túto diskusiu. Ale je to na ľavom vnútornom blatníku v žlabe poblíž oblúku okolo nápravy. Budeš ale musieť pozrieť pod kryt batérie, u väčšiny motorizácií tomu zavadzia.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jalu: Ak si to auto kupoval ako nové 7.4.2004 a auto bolo vyrobené po decembri 2003, káblový zväzok máš v poriadku a netreba nič riešiť. To, že chýba záznam v servisnej knižke tiež neznamená, že to určite nie je spravené. Často sa stávalo, že zväzok bol odmotaný, no nikto sa neobťažoval so zápisom do servisnej knižky...

Tondas: Niekde by tu malo byť foto, prezri celú túto diskusiu. Ale je to na ľavom vnútornom blatníku v žlabe poblíž oblúku okolo nápravy. Budeš ale musieť pozrieť pod kryt batérie, u väčšiny motorizácií tomu zavadzia.

Kde ten kabel je viem, dokonca na HTP1,2 (6 ventil) Clasic ho aj pekne vidim, nic mi nezavadzia. Vobec neleži v tom žlabe nosníka, uz je zdvihnutý, tak som ho pre istotu asi pred rokom podlozil kuskom polystyrenu, ak by si to nahodou rozmyslel a chcel si lahnuť do žlabu.

Cez weekend som sa pozrel do dvoch novsich Fabii ako mama ja, co maju susedia. Jeden má urobené odmotanie tak ako to popisuje dokument, hoci ma auto este mladsie ako ja. Druha Fabia bola FABIA II, stara asi 3/4 roka. Jej zvazok vyzera presne tak ako moj. Je kratsí a nelež v nosniku ale ide tak 3-4 cm nad ním a nie je ani uchytený ziadnym zavesom o bok blatnika, takze dufam ze to bude OK a idem to zaklopat na nejake drevo.

JaLu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja mam Fabiu 1,9 SDI, r.v. 2000. Mám najazdené necelých 182 tis. Keď som si prvý raz (pred týždnom) tu prečítal všetko o tom káblovom zväzku, tak som mal dosť. Dnes som išiel na to, vybral som baterku, kryty okolo nej a pod ňou, ďalej som vybral vzduchový filter a čo som uvidel, som neveril. Káble boli v tom úseku odmotané a ani neležali v tom plechu (boli vo vzduchu a celkom dobre vyzerali na tie roky). Tak som to tam vyčistil aj ten otvor na odtok, a kable som poistil tou zaťahovacou páskou. Som šťastný že s tým nemám problém. Už budem aj lepšie spať. :)

post-23753-1222794466_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Tak dnes som narazil na tuto temu a viac mi treba nebolo. Fabka je z roku 2002 a je dovezena z belgicka.

Sup do garaze a kukam na zvazok. Krasne zabaleny v tej izolaci tak si hovorim ze zatial ziadne problemy, tak sa v to mnejdem sparat.

Potom som ale kukal este ine prispevky a tak mi to nedalo, tu izolaciu som dal dole a co nevidim??? krasne mokre kabliky :aggressive:

Nastastie este vyzerali dost v dobrom stave. No co, do belgicka asi sprava o tej akcii asi nedorazila. Ale som rad ze som na to prisiel, dufam, vcas.

A na zaver otazocka, je este niekde daky zvazok, ktory moze vlhnut? Viem ze na pravej strane je dalsi, ale ten je pomerne dost vo vzduchu tak do toho som radsej nesparal.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

dnes som sa pustil do prezretie kabloveho zvazku, ale bol som skutocne prekvapeny ze v celku to vypadalo dobre, tak som to iba vycistil samozrejme ze odvodova dierka bola zapchata, a viete to posudit podla foto ze ci je to od vyroby alebo to uz niekto upravoval?

dakujem za odpovede

mam Fabiu rocnik 05/2000 1,4MPI 5OkW 89000km comfort

post-14552-1225640389_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mam problem s moji fabii 1.9 tdi 2002.. sem jel ted jen asi 8 km a pri 100kmh a cestou mi zacli svitit abs a brzdy... pak airbag, servo neslo vyplo radio... a ztlumili se svetla.. pak blinkry nesli vubec a stahovani okynek taky ne.... chvilku to jeste jakztakz jelo... ale kdyz sem tam dal dalkovy tak mi auto skoro uz ani nechtelo jet..a zacali hrozne chaoticky blikat vsecky zarovky na pristrojovce... tak sem vyplnul uplne svetla abych dojel vubec domu... a kdyz sem dojel a zkusil to znova natocit tak uz to neslo... pak sem tam chvilku sedel a najednou se osvetlil interier... neco cvaklo a poskocili rucicky na tachaci.. a to je vsechno... uz vubec nereaguje.. mate nejaky zkusenosti nebo vite co to muze byt ? sem docela zoufalej..

P.s zapomnel jsem uvest ze jsem asi pred 5ti dny menil baterku z 45 na 74 protoze mi neslo servo a pak sem auto ani nenatocil a po vymene baterky slo vse.. a taky se mi zdalo na 1.9tdi 45 malo.... kazdopadne ted mam 74 a deje se mi toto. Nemuze mit na to vliv ta kapacita baterie ?

Editováno: , autor: Refi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...