Přejít na obsah

(O1) Pískající TURBO


Pavel68

Doporučené příspěvky

Ahoj, muzete mne nekdo z majitelu stejneho typu motoru sdelit zda vam taky piska turbo??? Odeslo mi stare a tak jsem poridil nove, ktere po namontovani piska jako meluzina....sice jsem si na to zvyknul, ale kdyz nekoho vezu, tak se furt rozhlizi esli nas nepronasleduje sanitka, nebo policajti.

Zajimavy je, ze uz piska od tech nejnizsich otacek....nesetkal jste se s tim nekdo??? Neni jenom neco spatne zapojeny??? Auto jede, taha, ani tolik nezere, no proste pro mne zahada...

Dik za kazdou radu. Pavel -_-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, muzete mne nekdo z majitelu stejneho typu motoru sdelit zda vam taky piska turbo??? Odeslo mi stare a tak jsem poridil nove, ktere po namontovani piska jako meluzina....sice jsem si na to zvyknul, ale kdyz nekoho vezu, tak se furt rozhlizi esli nas nepronasleduje sanitka, nebo policajti.

Zajimavy je, ze uz piska od tech nejnizsich otacek....nesetkal jste se s tim nekdo??? Neni jenom neco spatne zapojeny??? Auto jede, taha, ani tolik nezere, no proste pro mne zahada...

Dik za kazdou radu. Pavel -_-

Dělá mi to na TDI 81 taky. To má najeto 285 000. Setkal jsem se s tím už několikrát. Některá turba prostě pískají jak uvádíš, některá ne. Nevím snad víc pískají hodně jetá turba a nebo na hodně honěném motoru. Ale to může být jen můj názor.

Už se to tu na foru dříve taky probíralo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky zalezi jaky typ tam mas ...Jestli KKK nebo garetta.Kazde z nich ma jiny zvukovy projev.jinak doporucuji udelat mereni diagnostikou at mas jistotu ze tam neni opravdu nejaky problem.A jeste jsi nenapsal zda jsi dal nove nebo jete.jinak klasika...kontrola hadic a hadicek regulace..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Daval jsem novy, ale typ ani poradne nevim, ale byl to original co se tam ma montovat. To stary turbo se nerozpadlo, ale asi nejak zaseklo, neb to prestalo tahat :(

To je skoda, protoze vetsinou se jedna o zadrenou regulaci naklapeni lopatek. Pokut teda mas turbo s VNT- naklapeni lopatek.staci to jen vycistit a jede to dal.. -_-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Ono je pískání a pískání. Turbo píská normálně, to je jasný. Mě to přesně začalo dělat to samý co tobě po tom, co mi teď ,měnili spojkovou sadu a převodovku. V nejnižších otáčkách to píská spíš jako meluzína, než jako turbo a taky jsem se ze začátku pořád koukal do zrcátka, jestli za mnou jedou policajti, nebo ne ) Když tomu naložim, tak to píská zase jinak. Pozoruju to tak poslední tři dny po tom, co jsme jeli o víkendu dálku s autama a motorkou najednou, takže jsme na to celou cestu šlapali. Doufam, že je to jen některá z hadic, protože měnit teď pro změnu turbo, to už se mi to auto fakt přestává vyplácet...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, muzete mne nekdo z majitelu stejneho typu motoru sdelit zda vam taky piska turbo??? Odeslo mi stare a tak jsem poridil nove, ktere po namontovani piska jako meluzina....sice jsem si na to zvyknul, ale kdyz nekoho vezu, tak se furt rozhlizi esli nas nepronasleduje sanitka, nebo policajti.

Zajimavy je, ze uz piska od tech nejnizsich otacek....nesetkal jste se s tim nekdo??? Neni jenom neco spatne zapojeny??? Auto jede, taha, ani tolik nezere, no proste pro mne zahada...

Dik za kazdou radu. Pavel -_-

A to ti piska aj ked stojis na mieste alebo len pocas jazdy ked pridavas plyn?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 týdny později...
Pískající turbo je hezká věc, ale všeho moc škodí....nedá se sehnat turbo co nepíská jako sanitka???? :angry:

Hele mam 1,9 TDI PD 4x4, rv 2001. v září jsme dávali nový turbo a pískalo jak blázen, taky od nízkch ot. klidně už 1300... ale těd asi po 20tis km se uklidnilo a má krásnej kultivovanej chod, spína na 1800ot, a píská si rozumně...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mne to taky píská jak meluzína, už sem to tak před rokem koupil, ale až teď mne to dost štve. Tak sem se na to mrknul, rozhodil komlet hadice a druhý spoj od turba do IC je nejakej divnej. Od turba jde gumová hadice a napájí se na plastovou trubku. tak právě tenhle spoj byl trocha povolenej a kolem toho to je trocha zasraný od oleje. Byl sem u nás v servisu a když my řekli cenu novejch dílú tak se my přetočili panenky (cena 3500,-). Pak sem skočil na vrakáč, a nejaký tyhle věcičky tam mneli, ale bohužel v horším stavu než moje. Tak teď přemýšlím jak to nejak přelepit.

Takže doufám že to píská cez tenhle spoj.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Zajímavý počtení tady. :palec2: Já mám najeto okolo 150Tis km a turbo původní, za jízdy absolutně není slyšet,jen když otevřu okna a vyloženě to poslouchám.takhle to je OK. Hlasité pískání způsobují tyto věci: Nětesnost výfuk potrubí mezi motorem a turbem..to jedině při přidání plynu a ve vyšších otáčkách,pak nětěsnost potrubí někde za turbem ( to bývá velmi vyjimečná záležitost a nedělalo by to na volnoběh ale jen když turbo fakt plní) no a pak se nám nabízí poslední a nejčastější problém a to poškozené lopatky turba

- zkroucené po velkém tepelném namáhání

- poškozené turbínové kolo od částic prachu,dalo by se říci zanedbanou údržbou výměny vzduch filtru atp.

Toto způsobí nevyváženost celé hřídelky turba a lopatky turba potom při vysokých otáčkách (běžně 100 000ot/min) škrtají o hliníkový obal turba a to je ten pískavý zvuk závislý na tom,jak rychle

se to turbo otáčí. Toto stačí zkontrolovat pouhým pohledem po oddělání hadice,kterou turbo nasává vzduch. Když seženu nějaký turbo v práci,hodím foto pro představu.

Setkal jsem se i s tím,že turbo vyloženě hučelo,tak bylo to vylomeným jedním listem vrtulky.

Takže studenýmu autu nedávat na prdel,turbo nechat chladit,nejlíp klidnou jízdou nebo decelerací příp aspoň na volnoběh a hlavně měnit včas vzduch filtr ,ale takový,který nejsou NO NAME ,protože ty nesedí a pak to saje prach a to je smrt pro turbo. ŠETŘIT JE POTŘEBA NA SPRÁVNÝCH MÍSTECH.

Editováno: , autor: juke.box
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no moje auto ma 230tis km, servisovane v pravidelnych intervaloch-komplet servisna historia...jazdene dlhe trasy-mozno predch majitel nenechaval vychladnut turbo. ja jazdim tak ze sa mi turbo pomaly ani nezapne...nizke otacky dodrzujem rychlost 50km/h. auto mi huka ako sanitka uz od 1200-1700 otacok, ale turbo sa tak skoro nezapina preto mi to je cudne....ked som stiahol okienko a pomalypridaval plyn tak najprv hukalo ako sanitka a potom prestalo a uz bolo pocut iba klasicke jemne piskanie turba...fakt nechapem co to moze byt....neda sa turbo dako odpojit-vypnut a skusit jazdu bez neho ci bude hukat? co ked turbo odide? da sa jazdit aj tak alebo sa moze poskodit motor?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně jak píše kolega JUKE.BOX kolegovi v práci turbo na oktě taky vyloženě pískalo a to po přidání i ubrání plynu, podotýkám, že nás je tam vícero co máme

taky OI Tdi a ten zvuk nikdo z nás u turba neměl, no jezdil s tím asi rok bez jakýchkoli problémů a pak ho to už přestalo bavit poslouchat a po rozdělání

se zjistilo, že měl prasklou tu jednu lopatku (po opravě už mu nepíská).

Editováno: , autor: stejski
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no moje auto ma 230tis km, servisovane v pravidelnych intervaloch-komplet servisna historia...jazdene dlhe trasy-mozno predch majitel nenechaval vychladnut turbo. ja jazdim tak ze sa mi turbo pomaly ani nezapne...nizke otacky dodrzujem rychlost 50km/h. auto mi huka ako sanitka uz od 1200-1700 otacok, ale turbo sa tak skoro nezapina preto mi to je cudne....ked som stiahol okienko a pomalypridaval plyn tak najprv hukalo ako sanitka a potom prestalo a uz bolo pocut iba klasicke jemne piskanie turba...fakt nechapem co to moze byt....neda sa turbo dako odpojit-vypnut a skusit jazdu bez neho ci bude hukat? co ked turbo odide? da sa jazdit aj tak alebo sa moze poskodit motor?

To že je nějaká servisní historie nic neznamená,já si servisuju auto sám, a vím že takovou péči,co tomu věnuju žádnej normální servis neudělá. Jinak 230tis na turbo je celkem hodně,určitě bych zvažoval jeho výměnu. Slušným zacházením se pak už po zbytek životnosti nebudeš o turbo starat a auto pojede jak má. Jsem odpůrcem prodloužených servisních intervalů.kdo jezdí na olej 30 tis km je u mě blázen. I těch 15 tis km je dost,takže ne zbytečně drahej olej,ale měnit cca po 10 000 km.Pokud to houká,je bud vylomenej kus lopatky,nebo to škrtá o obal,v horším případě obojí. Každopádně smrt turba pak přijde z ničeho nic, auto čeká odtah a v horším případě může dojít k vážnému poškození motoru. Tak si propočítej tyhle náklady a porovnej s náklady na výměnu turba.

Paradoxem je,že vetšinou je poškozená turbína,která stlačuje vzduch do motoru,tedy ta sací a proč? Protože je na vině zanedbaná údržba péče o vzduch filtr a o těsnnost celého potrubí odtud až k turbu a to nepočítám výměny oleje a jeho kvalitu.

Vrtulka co je poháněná výfuk. plyny a tudíž velice teplotně namáhaná,tak tu jsem viděl poškozenou asi jen 2x,to ale může být způsobené nějakým úlomkem který se dostal z motoru a prošel výfukem do turba.

Konečně i pan CIMBU ví o čem mluví ( i když na toho chlápka mám taky svůj názor:-) Konečně koukněte na ty odkazy: :kol-79:

http://cimbu.cz/index.php?page=whole&lng=cze&item=11

http://cimbu.cz/index.php?page=whole&lng=cze&item=13

Editováno: , autor: juke.box
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...