bronchosan Posted May 10, 2007 Share Posted May 10, 2007 Zaujimalo by ma ci mate niekto takuto motoricku "vybavu" vo svojom aute. Pripadne ake mate s tymto autom skusenosti. Ja som doteraz jazdil na S120 ) takze sa nestazujem. Vykon je o nicom, spotreba tiez nic moc. Pri kupe ma oslovila hlavne dobra cena auta, jednoduchost motora, a vyborny stav auta. Vzdy sa mi pacila S Octavia no zial na lepsiu motorizaciu neboli financie. Na 150 km co na tom urobim mesacne mi to celkom staci. Som zvedav na vase nazory, pretoze aut s takouto motorizaciou som vela nevidel. Vopred vdaka. ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KaJe Posted May 10, 2007 Share Posted May 10, 2007 No, co k to mu říci. Podle mého názoru je tenhle motor hodně slabej i ve Fabii, natož v Oktě. Ale pokud nebudeš nikdy předjíždět a najedeš těch 150 km za měsíc, nebudeš dávat moc věcí do kufru, tak to možná bude stačit. Hlavně nečekej nízkou spotřebu, budeš to muset víc točit. Píšeš, že tě zaujala cena a tak si jí vzal, zajímalo by mě za kolik si to koupil a kolik to za život stihlo nalítat km, tuším, že asi ne moc. Proti 120 to je ale výraznej skok ku předu. Neumím si představit, jak to může ject, ale jezdil jsem ze 120, tak prosím napiš jestli je to stejně líné, nebo jak to je. Závěrem ti jen řeknu, že já mám 2.0 a zdá se mi to jako na Oktávu optimální motorizace. Tak hodně šťastných kilometrů. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
topi Posted May 11, 2007 Share Posted May 11, 2007 ...došetri "kopejky" a kúp silnejšie niečo, to je SLABÉ na Octaviu,, fakt... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joseamigo Posted May 11, 2007 Share Posted May 11, 2007 tady v Irsku jich jezdí docela hodně, skoro se zdá že je to tu častější jev než TDi a 1.6, jasně že to neni na sporotovní jízdu ani na blbnutí a při předjíždění člověk musí používat i hlavu a nejen pravou nohu, ale zase taková trága to není, btw najezdili jsme treba 200000km s Octou SDi co má 50kW a taky to nebylo strašný, jasně že pokud máš silnější taxe ti do 44kW nebude chtít, ale na obyčejný ježdění to je v pohodě, navíc je to 16V takže to má kapku lepší průběh momentu i výkonu než 8V, sice to chce víc točit, ale fakt - nebál bych se toho zejména pokud najedeš 3km denně Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Planeta Posted May 11, 2007 Share Posted May 11, 2007 A neni nahodou ta 44 KW jen 8 V ? Nema 1.4 16V 55 KW jak ve fabce ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KaJe Posted May 12, 2007 Share Posted May 12, 2007 A neni nahodou ta 44 KW jen 8 V ?Nema 1.4 16V 55 KW jak ve fabce ? Přesně tak, 44 kw je 8 V, motor který pochází z Felicie, jenom mu trochu zvětšili objem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joseamigo Posted May 12, 2007 Share Posted May 12, 2007 mea culpa, mea maxima culpa, mea kur..a maxima culpa, jo, je to tak 44kw se delala kdysi a byl to 8V, 16V má fakt 55kW, máte recht, ale stejně si myslim že se s tím dá jezdit z bodu A do bodu B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
octavie81 Posted May 12, 2007 Share Posted May 12, 2007 taky to auto v zakladu stalo 300tis,pro nejakyho dedulu dobry......jednoduchej moturek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stihacka Posted May 12, 2007 Share Posted May 12, 2007 taky to auto v zakladu stalo 300tis,pro nejakyho dedulu dobry......jednoduchej moturek Nevím kterej zdejší důchodce by si to moh dovolit... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
octavie81 Posted May 12, 2007 Share Posted May 12, 2007 to by ses divil,kolik lidi nalakala tenkrat cena.Fabky jeste nebyly a s feldama to bylo o dve tridy vejs Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tesna Posted May 12, 2007 Share Posted May 12, 2007 to by ses divil,kolik lidi nalakala tenkrat cena.Fabky jeste nebyly a s feldama to bylo o dve tridy vejs Myslím, že moc takových lidí nebylo, protože tahle motorizace je na cestách absolutní rarita. Jedinou, kterou jsem zatím kdy potkal, je ta moje, ale ta má s 1.4 společný jen ten štítek Jako "důchodcovský trhák" byla spíš verze 1.6 55kW. Tenhle motor se tam dával po dobu +/- 1 roku v roce 2000, tzn. už v době Fabií. Nějaké tyto Okty sloužili v MB jako referentské. Jeden z nich na přímý dotaz ohledně jízdy s touto motorizací prohlásil doslova: "No, když jede člověk sám, tak se to ještě nějak dá". Ale na nájezd 150km za měsíc je to samozřejmě totálně dostačující. A to tak na dalších 20 let Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rolbař Posted May 13, 2007 Share Posted May 13, 2007 to by ses divil,kolik lidi nalakala tenkrat cena.Fabky jeste nebyly a s feldama to bylo o dve tridy vejs Myslím, že moc takových lidí nebylo, protože tahle motorizace je na cestách absolutní rarita. Jedinou, kterou jsem zatím kdy potkal, je ta moje, ale ta má s 1.4 společný jen ten štítek Jako "důchodcovský trhák" byla spíš verze 1.6 55kW. Tenhle motor se tam dával po dobu +/- 1 roku v roce 2000, tzn. už v době Fabií. Nějaké tyto Okty sloužili v MB jako referentské. Jeden z nich na přímý dotaz ohledně jízdy s touto motorizací prohlásil doslova: "No, když jede člověk sám, tak se to ještě nějak dá". Ale na nájezd 150km za měsíc je to samozřejmě totálně dostačující. A to tak na dalších 20 let Teda pánové, kdo má 1,6/55, tak ať hodí šutrem, prý duchodský trhák Důchodci si spíš kupovali Feldy a Fabie, na ty byla Okta moc velká Neřikám, že ta 55 je nějak úžasná, ale má zátah od spoda a do těch 150km/h to jde, žádný závoďák to není. A když vezmeš podíl mezi roky 96 a 00, tak 55 je tam zastoupená nejvíce. Jinak bych asi ocenil, kdyby to byl 16V, hned by to bylo o něčem jiném PS: ta 1,4 se dává i do OII a dokonce verze kombi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tesna Posted May 13, 2007 Share Posted May 13, 2007 Tak to asi potkávám u supermarketů důchodce, kterým velká nepřipadla. PS: Tento motor se nedával a nedává do Okty II, protože tam se sice dává 1.4, ale je to 16V 59kW. Staré škodovácké MPi by tam vrazil jen opravdový blázen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stihacka Posted May 13, 2007 Share Posted May 13, 2007 Tak to asi potkávám u supermarketů důchodce, kterým velká nepřipadla.PS: Tento motor se nedával a nedává do Okty II, protože tam se sice dává 1.4, ale je to 16V 59kW. Staré škodovácké MPi by tam vrazil jen opravdový blázen U těchle větších aut jako je Octa by měli tyhle minimotory zakázat, dyk je to přímo nebezpečný... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rolbař Posted May 13, 2007 Share Posted May 13, 2007 Tak to asi potkávám u supermarketů důchodce, kterým velká nepřipadla.PS: Tento motor se nedával a nedává do Okty II, protože tam se sice dává 1.4, ale je to 16V 59kW. Staré škodovácké MPi by tam vrazil jen opravdový blázen U těchle větších aut jako je Octa by měli tyhle minimotory zakázat, dyk je to přímo nebezpečný... K tomu by stačil tříkvalt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomikaaa Posted May 16, 2007 Share Posted May 16, 2007 noo, ja som nedavno tyzden jazdil s 1.4 Octa Tour 1/2006, 18 000km, v meste spotreba 10,5 ale mimo mesta cca 50km 5.9 - isli sme do 120, 2 v aute, nejde to az tak katastrofalne ... kamos co ju ma mi ukazoval palubny po cca 170km 5.8 - zena a dcera, ale je pravda, ze viac ako 100 nesiel . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stihacka Posted May 16, 2007 Share Posted May 16, 2007 noo, ja som nedavno tyzden jazdil s 1.4 Octa Tour 1/2006, 18 000km, v meste spotreba 10,5 ale mimo mesta cca 50km 5.9 - isli sme do 120, 2 v aute, nejde to az tak katastrofalne ...kamos co ju ma mi ukazoval palubny po cca 170km 5.8 - zena a dcera, ale je pravda, ze viac ako 100 nesiel . Ano to je možný, ale asi to spíš byla 16V verze s 55kW motorem a ta se chová trochu jinak, musí se točit a řadit, ale jde to. Ta 44kW bude opravdu lemra... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
maca13 Posted May 17, 2007 Share Posted May 17, 2007 Jezdím s 1.4 16V 55kw, žádný letadlo to není, ale úplná želva taky ne !!! kamarád má 1.6 55kw, a že by mezi nimi byl veliký rozdíl se říct nedá Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
peteres Posted May 19, 2007 Share Posted May 19, 2007 Zdravim octamany, na to porovnávání 8V a 16V si dejte bacha. Píšete, že 16V by bylo něco víc? Kámoš dělal bakalářku na různé motory apod. a trochu mi to vysvětloval. Ne že bych si pamatoval všechno, ale znělo asi tak jakože 16V má lepší spalování, zvláště v nižších otáčkách, ale pokud člověk chce "jet" tak musí do vyšších otáček. Oproti 8V, která by měla mít lepší tah už od nižších otáčet ... Cca teda pokrok v technice, ale ne vždy to je k něčemu ... spotřeba cca nastejno, výkon nakonec taktéž ... Stejně se počet ventilů zvyšuje jen kvůli kvalitnějšímu spalování na plnění norem EU4 a teoreticky na snížení spotřeby, ale jen nechápu, proč mám 1,6 8V a taky splňuju EU4?! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stihacka Posted May 19, 2007 Share Posted May 19, 2007 Zdravim octamany, na to porovnávání 8V a 16V si dejte bacha. Píšete, že 16V by bylo něco víc? Kámoš dělal bakalářku na různé motory apod. a trochu mi to vysvětloval. Ne že bych si pamatoval všechno, ale znělo asi tak jakože 16V má lepší spalování, zvláště v nižších otáčkách, ale pokud člověk chce "jet" tak musí do vyšších otáček. Oproti 8V, která by měla mít lepší tah už od nižších otáčet ... Cca teda pokrok v technice, ale ne vždy to je k něčemu ... spotřeba cca nastejno, výkon nakonec taktéž ... Stejně se počet ventilů zvyšuje jen kvůli kvalitnějšímu spalování na plnění norem EU4 a teoreticky na snížení spotřeby, ale jen nechápu, proč mám 1,6 8V a taky splňuju EU4?! Zrovna u tvýho motoru jsou emise dosažený elektronickým řízením teploty, katem s dvěma lambdama a dalšíma úpravama oproti 74kW verzi, ale ze zkušeností zas vím že je třeba 74 živější než 75, takže ty emise jsou udělaný i upravenou řj... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krupica Posted May 20, 2007 Share Posted May 20, 2007 ja žijem v tom že osemventil má lepšie spaľovanie v nižších otáčkach, ale vo vyšších kde treba vácej zmesi už 4 ventylki dúchajú lepšie.. strýc má toledo 1,6 16V tak musím porovnať... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JasteR Posted May 20, 2007 Share Posted May 20, 2007 Tak to asi potkávám u supermarketů důchodce, kterým velká nepřipadla.PS: Tento motor se nedával a nedává do Okty II, protože tam se sice dává 1.4, ale je to 16V 59kW. Staré škodovácké MPi by tam vrazil jen opravdový blázen U těchle větších aut jako je Octa by měli tyhle minimotory zakázat, dyk je to přímo nebezpečný... K tomu by stačil tříkvalt RE: No drive bylo 55Kw az ted je jinej soft.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matys06 Posted May 21, 2007 Share Posted May 21, 2007 to by ses divil,kolik lidi nalakala tenkrat cena.Fabky jeste nebyly a s feldama to bylo o dve tridy vejs Myslím, že moc takových lidí nebylo, protože tahle motorizace je na cestách absolutní rarita. Jedinou, kterou jsem zatím kdy potkal, je ta moje, ale ta má s 1.4 společný jen ten štítek Jako "důchodcovský trhák" byla spíš verze 1.6 55kW. Tenhle motor se tam dával po dobu +/- 1 roku v roce 2000, tzn. už v době Fabií. Nějaké tyto Okty sloužili v MB jako referentské. Jeden z nich na přímý dotaz ohledně jízdy s touto motorizací prohlásil doslova: "No, když jede člověk sám, tak se to ještě nějak dá". Ale na nájezd 150km za měsíc je to samozřejmě totálně dostačující. A to tak na dalších 20 let Teda pánové, kdo má 1,6/55, tak ať hodí šutrem, prý duchodský trhák Důchodci si spíš kupovali Feldy a Fabie, na ty byla Okta moc velká Neřikám, že ta 55 je nějak úžasná, ale má zátah od spoda a do těch 150km/h to jde, žádný závoďák to není. A když vezmeš podíl mezi roky 96 a 00, tak 55 je tam zastoupená nejvíce. Jinak bych asi ocenil, kdyby to byl 16V, hned by to bylo o něčem jiném PS: ta 1,4 se dává i do OII a dokonce verze kombi Tak s tím souhlasím. Já jsem si při výběru motoru hlavu nelámal. Rychlosti jsou zde omezený, tak jsem neřešil jestli to pojede 180 nebo 230. Rozjezd to má fajnovej a 170 to taky jede, tak to neřeším. Při startu na křižovatce se ani nedívám, jestli je vedle Audi nebo cokoliv jiného. Většinou se rozjedu první!!! Nemusí to být motorem, ale taky nohama, jak auto jezdí!!! Mám 1.6 55kw a naprostá spokojenost. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
michal9 Posted May 25, 2007 Share Posted May 25, 2007 1,4 16v uplná spokojenost, body všechny a když se točí tak i zrychlení je Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TomášT Posted May 26, 2007 Share Posted May 26, 2007 1,4 16v uplná spokojenost, body všechny a když se točí tak i zrychlení je To je sice výborné ale tady je řeč o 1.4 44Kw AMD-tj. poslední úprava motoru z Felicie pro Fabii!! Já osobně se o Octavii s tímto motorem taky zajímám a pokud by byla v dobrém stavu tak bych ji koupil místo uvažované 1.6 55Kw.Má svoje výhody i nevýhody.Je to osvědčený a hlavně Český motor.Rozvod je sice OHV, ale pohon řetězem-tzn. nezničitelný motor.Kultivovanost chodu už je lepší(nový blok motoru s novým žebrováním,odlehčení posuvných a rotačních částí,víka ložisek klikovky v masivním rámu a dokonce samočiné vymezování výle ventilů hydraulickými zdvíhátky).Je to důstojný stařeček-motor. Jenom je škoda toho zbytečně nízkého výkonu, ale..točivý moment má 125Nm při 2500 ot/min!!!!Má tedy ještě "dieselovější charakteristiku než 1.6 55Kw. Pokud porovnám s 1.6 55Kw a známými problémy tak:nepraská jí svodové potrubí výfuku ani vlnovec, nový modelový ročník=lépe umístěná lambda, neodchází rozdělovač, páč žádnej nemá stejně jako zapalovací kabely, a poruchy převodovky??je to jediná octavie s českou převodovkou, koncepčně a kostrukčně vycházející z převodovky felicie a favoritu a to jak známo byly velmi povedené převodovky(ustřihnutý nýt v diferenciálu a následně rozvalená převodovka jako se stává u 1.6 55Kw jsem o této převodovce ještě neslyšel-zatím). Můj názor je ten že na ježdění s poloprázdným autem a na kratší vzdálenosti z bodu A do bodu B to stačí a sypu si popel na hlavu(neboť toužím po 1.6 55Kw)když tvrdím že to bude možná lepší "držák" než slabší šestnáctistovka..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.