Přejít na obsah

Octavia 1.4 MPI 44kW


bronchosan

Doporučené příspěvky

Zaujimalo by ma ci mate niekto takuto motoricku "vybavu" vo svojom aute. Pripadne ake mate s tymto autom skusenosti. Ja som doteraz jazdil na S120 :)) takze sa nestazujem. Vykon je o nicom, spotreba tiez nic moc. Pri kupe ma oslovila hlavne dobra cena auta, jednoduchost motora, a vyborny stav auta. Vzdy sa mi pacila S Octavia no zial na lepsiu motorizaciu neboli financie. Na 150 km co na tom urobim mesacne mi to celkom staci. Som zvedav na vase nazory, pretoze aut s takouto motorizaciou som vela nevidel. Vopred vdaka. :))

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, co k to mu říci. Podle mého názoru je tenhle motor hodně slabej i ve Fabii, natož v Oktě. Ale pokud nebudeš nikdy předjíždět a najedeš těch 150 km za měsíc, nebudeš dávat moc věcí do kufru, tak to možná bude stačit. Hlavně nečekej nízkou spotřebu, budeš to muset víc točit. Píšeš, že tě zaujala cena a tak si jí vzal, zajímalo by mě za kolik si to koupil a kolik to za život stihlo nalítat km, tuším, že asi ne moc. Proti 120 to je ale výraznej skok ku předu. Neumím si představit, jak to může ject, ale jezdil jsem ze 120, tak prosím napiš jestli je to stejně líné, nebo jak to je. Závěrem ti jen řeknu, že já mám 2.0 a zdá se mi to jako na Oktávu optimální motorizace. Tak hodně šťastných kilometrů. -_-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tady v Irsku jich jezdí docela hodně, skoro se zdá že je to tu častější jev než TDi a 1.6, jasně že to neni na sporotovní jízdu ani na blbnutí a při předjíždění člověk musí používat i hlavu a nejen pravou nohu, ale zase taková trága to není, btw najezdili jsme treba 200000km s Octou SDi co má 50kW a taky to nebylo strašný, jasně že pokud máš silnější taxe ti do 44kW nebude chtít, ale na obyčejný ježdění to je v pohodě, navíc je to 16V takže to má kapku lepší průběh momentu i výkonu než 8V, sice to chce víc točit, ale fakt - nebál bych se toho zejména pokud najedeš 3km denně :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to by ses divil,kolik lidi nalakala tenkrat cena.Fabky jeste nebyly a s feldama to bylo o dve tridy vejs

Myslím, že moc takových lidí nebylo, protože tahle motorizace je na cestách absolutní rarita. Jedinou, kterou jsem zatím kdy potkal, je ta moje, ale ta má s 1.4 společný jen ten štítek ;) Jako "důchodcovský trhák" byla spíš verze 1.6 55kW.

Tenhle motor se tam dával po dobu +/- 1 roku v roce 2000, tzn. už v době Fabií. Nějaké tyto Okty sloužili v MB jako referentské. Jeden z nich na přímý dotaz ohledně jízdy s touto motorizací prohlásil doslova: "No, když jede člověk sám, tak se to ještě nějak dá".

Ale na nájezd 150km za měsíc je to samozřejmě totálně dostačující. A to tak na dalších 20 let :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to by ses divil,kolik lidi nalakala tenkrat cena.Fabky jeste nebyly a s feldama to bylo o dve tridy vejs

Myslím, že moc takových lidí nebylo, protože tahle motorizace je na cestách absolutní rarita. Jedinou, kterou jsem zatím kdy potkal, je ta moje, ale ta má s 1.4 společný jen ten štítek ;) Jako "důchodcovský trhák" byla spíš verze 1.6 55kW.

Tenhle motor se tam dával po dobu +/- 1 roku v roce 2000, tzn. už v době Fabií. Nějaké tyto Okty sloužili v MB jako referentské. Jeden z nich na přímý dotaz ohledně jízdy s touto motorizací prohlásil doslova: "No, když jede člověk sám, tak se to ještě nějak dá".

Ale na nájezd 150km za měsíc je to samozřejmě totálně dostačující. A to tak na dalších 20 let :)

Teda pánové, kdo má 1,6/55, tak ať hodí šutrem, prý duchodský trhák :smich: Důchodci si spíš kupovali Feldy a Fabie, na ty byla Okta moc velká

Neřikám, že ta 55 je nějak úžasná, ale má zátah od spoda a do těch 150km/h to jde, žádný závoďák to není.

A když vezmeš podíl mezi roky 96 a 00, tak 55 je tam zastoupená nejvíce.

Jinak bych asi ocenil, kdyby to byl 16V, hned by to bylo o něčem jiném ;)

PS: ta 1,4 se dává i do OII a dokonce verze kombi :smich:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to asi potkávám u supermarketů důchodce, kterým velká nepřipadla.

PS: Tento motor se nedával a nedává do Okty II, protože tam se sice dává 1.4, ale je to 16V 59kW. Staré škodovácké MPi by tam vrazil jen opravdový blázen ;)

U těchle větších aut jako je Octa by měli tyhle minimotory zakázat, dyk je to přímo nebezpečný... :kol-124:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to asi potkávám u supermarketů důchodce, kterým velká nepřipadla.

PS: Tento motor se nedával a nedává do Okty II, protože tam se sice dává 1.4, ale je to 16V 59kW. Staré škodovácké MPi by tam vrazil jen opravdový blázen ;)

U těchle větších aut jako je Octa by měli tyhle minimotory zakázat, dyk je to přímo nebezpečný... :kol-124:

K tomu by stačil tříkvalt :smich:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

noo, ja som nedavno tyzden jazdil s 1.4 Octa Tour 1/2006, 18 000km, v meste spotreba 10,5 ale mimo mesta cca 50km 5.9 - isli sme do 120, 2 v aute, nejde to az tak katastrofalne ...

kamos co ju ma mi ukazoval palubny po cca 170km 5.8 - zena a dcera, ale je pravda, ze viac ako 100 nesiel .

Ano to je možný, ale asi to spíš byla 16V verze s 55kW motorem a ta se chová trochu jinak, musí se točit a řadit, ale jde to. Ta 44kW bude opravdu lemra...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim octamany, na to porovnávání 8V a 16V si dejte bacha. Píšete, že 16V by bylo něco víc? Kámoš dělal bakalářku na různé motory apod. a trochu mi to vysvětloval. Ne že bych si pamatoval všechno, ale znělo asi tak jakože 16V má lepší spalování, zvláště v nižších otáčkách, ale pokud člověk chce "jet" tak musí do vyšších otáček. Oproti 8V, která by měla mít lepší tah už od nižších otáčet ... Cca teda pokrok v technice, ale ne vždy to je k něčemu ... spotřeba cca nastejno, výkon nakonec taktéž ... Stejně se počet ventilů zvyšuje jen kvůli kvalitnějšímu spalování na plnění norem EU4 a teoreticky na snížení spotřeby, ale jen nechápu, proč mám 1,6 8V a taky splňuju EU4?! lol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim octamany, na to porovnávání 8V a 16V si dejte bacha. Píšete, že 16V by bylo něco víc? Kámoš dělal bakalářku na různé motory apod. a trochu mi to vysvětloval. Ne že bych si pamatoval všechno, ale znělo asi tak jakože 16V má lepší spalování, zvláště v nižších otáčkách, ale pokud člověk chce "jet" tak musí do vyšších otáček. Oproti 8V, která by měla mít lepší tah už od nižších otáčet ... Cca teda pokrok v technice, ale ne vždy to je k něčemu ... spotřeba cca nastejno, výkon nakonec taktéž ... Stejně se počet ventilů zvyšuje jen kvůli kvalitnějšímu spalování na plnění norem EU4 a teoreticky na snížení spotřeby, ale jen nechápu, proč mám 1,6 8V a taky splňuju EU4?! lol

Zrovna u tvýho motoru jsou emise dosažený elektronickým řízením teploty, katem s dvěma lambdama a dalšíma úpravama oproti 74kW verzi, ale ze zkušeností zas vím že je třeba 74 živější než 75, takže ty emise jsou udělaný i upravenou řj...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to asi potkávám u supermarketů důchodce, kterým velká nepřipadla.

PS: Tento motor se nedával a nedává do Okty II, protože tam se sice dává 1.4, ale je to 16V 59kW. Staré škodovácké MPi by tam vrazil jen opravdový blázen ;)

U těchle větších aut jako je Octa by měli tyhle minimotory zakázat, dyk je to přímo nebezpečný... :kol-124:

K tomu by stačil tříkvalt :smich:

RE: No drive bylo 55Kw az ted je jinej soft..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to by ses divil,kolik lidi nalakala tenkrat cena.Fabky jeste nebyly a s feldama to bylo o dve tridy vejs

Myslím, že moc takových lidí nebylo, protože tahle motorizace je na cestách absolutní rarita. Jedinou, kterou jsem zatím kdy potkal, je ta moje, ale ta má s 1.4 společný jen ten štítek ;) Jako "důchodcovský trhák" byla spíš verze 1.6 55kW.

Tenhle motor se tam dával po dobu +/- 1 roku v roce 2000, tzn. už v době Fabií. Nějaké tyto Okty sloužili v MB jako referentské. Jeden z nich na přímý dotaz ohledně jízdy s touto motorizací prohlásil doslova: "No, když jede člověk sám, tak se to ještě nějak dá".

Ale na nájezd 150km za měsíc je to samozřejmě totálně dostačující. A to tak na dalších 20 let :)

Teda pánové, kdo má 1,6/55, tak ať hodí šutrem, prý duchodský trhák :smich: Důchodci si spíš kupovali Feldy a Fabie, na ty byla Okta moc velká

Neřikám, že ta 55 je nějak úžasná, ale má zátah od spoda a do těch 150km/h to jde, žádný závoďák to není.

A když vezmeš podíl mezi roky 96 a 00, tak 55 je tam zastoupená nejvíce.

Jinak bych asi ocenil, kdyby to byl 16V, hned by to bylo o něčem jiném ;)

PS: ta 1,4 se dává i do OII a dokonce verze kombi :smich:

Tak s tím souhlasím. Já jsem si při výběru motoru hlavu nelámal. Rychlosti jsou zde omezený, tak jsem neřešil jestli to pojede 180 nebo 230. Rozjezd to má fajnovej a 170 to taky jede, tak to neřeším. Při startu na křižovatce se ani nedívám, jestli je vedle Audi nebo cokoliv jiného. Většinou se rozjedu první!!! Nemusí to být motorem, ale taky nohama, jak auto jezdí!!! :) Mám 1.6 55kw a naprostá spokojenost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1,4 16v uplná spokojenost, body všechny a když se točí tak i zrychlení je :p

To je sice výborné ale tady je řeč o 1.4 44Kw AMD-tj. poslední úprava motoru z Felicie pro Fabii!!

Já osobně se o Octavii s tímto motorem taky zajímám a pokud by byla v dobrém stavu tak bych ji koupil místo uvažované 1.6 55Kw.Má svoje výhody i nevýhody.Je to osvědčený a hlavně Český motor.Rozvod je sice OHV, ale pohon řetězem-tzn. nezničitelný motor.Kultivovanost chodu už je lepší(nový blok motoru s novým žebrováním,odlehčení posuvných a rotačních částí,víka ložisek klikovky v masivním rámu a dokonce samočiné vymezování výle ventilů hydraulickými zdvíhátky).Je to důstojný stařeček-motor. Jenom je škoda toho zbytečně nízkého výkonu, ale..točivý moment má 125Nm při 2500 ot/min!!!!Má tedy ještě "dieselovější charakteristiku než 1.6 55Kw. Pokud porovnám s 1.6 55Kw a známými problémy tak:nepraská jí svodové potrubí výfuku ani vlnovec, nový modelový ročník=lépe umístěná lambda, neodchází rozdělovač, páč žádnej nemá stejně jako zapalovací kabely, a poruchy převodovky??je to jediná octavie s českou převodovkou, koncepčně a kostrukčně vycházející z převodovky felicie a favoritu a to jak známo byly velmi povedené převodovky(ustřihnutý nýt v diferenciálu a následně rozvalená převodovka jako se stává u 1.6 55Kw jsem o této převodovce ještě neslyšel-zatím).

Můj názor je ten že na ježdění s poloprázdným autem a na kratší vzdálenosti z bodu A do bodu B to stačí a sypu si popel na hlavu(neboť toužím po 1.6 55Kw)když tvrdím že to bude možná lepší "držák" než slabší šestnáctistovka.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Pawouk umístěno následující téma

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...