Přejít na obsah

Jaký motor zvolit do Fabie I


DEZENT

Doporučené příspěvky

Potřeboval bych poradit zvažuji koupi fabie a rozhoduji se mezi 1.2 12V HTP a 1.4 16V. S 1.2 jsem už sice jezdil a připadá mi dobrá ,ale rád bych uvítal asi o něco silnější motor. A v tom je problém, protože v 1,4 16V jsem zatím nikde nejel a nevím zda je tedy tento motor lepší. Prosím Vás co ho máte poradte.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1.2 jezdí do 3000ot o neco lip pak už nic a 1.4 16v 74kw je svižna v celym rozsahu otacek od 2000 do 6000 samozřejmě razantni je to mezi 2800-3100 a 4600-6000ot tam to tahne jak svin, tedy alespon u mě as taky zaleží na jakej převodovej stupen, ale to je detail

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Potřeboval bych poradit zvažuji koupi fabie a rozhoduji se mezi 1.2 12V HTP a 1.4 16V. S 1.2 jsem už sice jezdil a připadá mi dobrá ,ale rád bych uvítal asi o něco silnější motor. A v tom je problém, protože v 1,4 16V jsem zatím nikde nejel a nevím zda je tedy tento motor lepší. Prosím Vás co ho máte poradte.

Ja bych dal z více důvodů přednost 1,2 12V

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

v podpise vidis aky mam motor takze len tolko ti napisem ze zalezi aky rozsah otacok chces vyuzivat. 55-ka taha lepsie v nizsich otackach ako 74 kW. ta 55-ka do 4000ot. ide lepsie ale nad 4000 ot. nastupuje 74kW. je to tym ze 55kW verzia ma max. vykon pri 5000ot. a 74kW ho ma pri 6000ot. 55 je menej tociva ale tiez nema rada nizke otacky. napr. pri 2000ot. tam tiez nie je ziaden tah. zacina tahat od 2500 ot. vyhovuju v rozsahu 3000 - 4000 sa citi dobre. je skor pre vodicov co uprednostnuju pokojnejsiu jazdu. len pre porovnanie 55-ka toci pri 130km/h 3500ot. zatial co 74-ka toci cez 4000 ot. pokial ti ide o rychlost tak na dialnici 55-ka nema problemy ist 180km/h. ( nie z kopecka ).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ano 74kW verzia ma lahsie prevody ako 55kW. oba tie motory su stavane na vyssie prevadzkove otacky oproti MPI 8V. a este jedna vec co ta upozornujem ze u oboch 16V sa ti bude subjektivne zdat ze idu horsie ako HTP v jazde po meste, niektori majitelia sa tu vyjadrovali ze 16V su nepohodlne do mesta lebo treba neustale radit aby auto tahalo a nema zatah od spodu. s tym suhlasim ak motor neudrzis v otackach a chces predbiehat tak sa tazko prebudza. pisal si ze si mal feliciu 1,6. tak s tymito 16V neviem ako budes spokojny lebo felda ti tahala odspodu. najlepsie je previest sa vyskusat si to.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zkusim odpovedet jen na par radcich.

1.4 16V 74kW bych rozhodne nebral, najezdil jsem s ni hodne, ale nevyhovuje mi jeji charakteristika.

Jak tady ostatni zminuji, jede (a pak velmi dobre) az od vyssich otacek, ale to prave orechove to je az od cca 4400 ot./min, a to je silne neprakticky. Nehlede na to, co to udela se spotebou.

Takze kdyz 16V, tak podle me urcite 55kW.

Jinak pokud nemas problem s financema a chces trosku vice dynamiky, sel bych do 1.9 TDi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně jak Maverick. Přihodil bych a šel buď do 2.0l nebo do 1.9tdi. O proti filcce 1.6 si s jinýma motorizacema pohoršíš. objem ničíš nemahradíš a přece jen filcka je podstatně lehčí než fábia. Kamarád má taky filcku 1.6 a teď jel s fábkou 1.4 tdi 55kw a brečel jak želva,že vybavený super,ale ten motor odspodu prostě nešel. Jel s mou fábčou 1.9 a ta se mu líbila. Charakteristika motoru nevyhovuje každýmu. Pokud se spíš "plužíš" v nízkých otáčkách a chceš tahat odspodu, tak výše uvedené možnosti jsou pro tebe adekvátní.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Souhlas s Maverickem. 1.4 55kW je dobrá pro pohodový ježdění. Žádná divočina. Běžně jezdím při 2500-3000 ot. (5° 90km/hod). Při těchto otáčkách je 1.2 12V dokonce subjektivně podstatně živější než 1.4!!!. Pokud opravdu váháš, tak jdi do 1.9 TDI a budeš si jen rochnit blahem. Cena tomu, ale taky odpovídá :).

1.2 12V městský a příměstský provoz

1.4 16V univerzální - město dálnice, ale jinak adrenalin nic moc

1.9 TDI "To je sílá!" :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky souhlasím s tím, že proti 1,6-ce Felicii si, ať už si vybereš silnější, nebo slabší 16v pohoršíš. Ale na druhou stranu si budeš vychutnávat pohodlí ticho, bezchybné řazení i řízení, což ti tu jistou ztrátu v dynamice jistě vyváží.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

suhlasim s tym co bolo predtym napisane. doplnim ti este info. felicia combi 1,6 55kW z 0 na 100km za 13s, max.170km/h. fabia combi 1,4 16V 14,1s a 170km/h, fabia combi 74kW 11,6s 186km/h. a este jedna vec co tu nikto nepodotkol je ze u verzie 74kW treba tankovat N98, ako alternativne palivo sa moze pouzit N95 so znizenym vykonom motora. pokial ti ide o vykon tak musis tankovat N98, pokial vies ze budes tankovat N95 tak je zbytocne kupovat 74kW.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

suhlasim s tym co bolo predtym napisane. doplnim ti este info. felicia combi 1,6 55kW z 0 na 100km za 13s, max.170km/h. fabia combi 1,4 16V 14,1s a 170km/h, fabia combi 74kW 11,6s 186km/h. a este jedna vec co tu nikto nepodotkol je ze u verzie 74kW treba tankovat N98, ako alternativne palivo sa moze pouzit N95 so znizenym vykonom motora. pokial ti ide o vykon tak musis tankovat N98, pokial vies ze budes tankovat N95 tak je zbytocne kupovat 74kW.

Ja bych jen podotknul, ze vse co pises, je tady na foru probrane uz 8 milionkrat. Puvodnimu autorovi by proto stacilo jen hledat a my bychom mu tady nemuseli odpovidat stale dokola ta sama fakta, ktera tady omylame pomalu kazdy druhy tyden.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...