Přejít na obsah

Výměna rozvodů


Tezmen

Doporučené příspěvky

  • o 1 měsíc později...
  • o 2 týdny později...

Nechával jsem dělat rozvody u aut.servisu Škoda Uhlířské Janovice.Org materiál vč.pumpy a práce cca 7500,- Kč.Jako bonbónek jsem dostal komplet umyté,vyčištěné a vyluxované auto.Odvezli mne domů a zas pro mne přijeli ( samozřejmě mým autem ;) ). Spokojenost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Zdravím.

Jaké rozvody (řemen,kladky,pumpa) - od jakého výrobce - jsou kvalitní ?

Koukal jsem že většinou ani všechno není od stejného výrobce.

Jaká by tedy byla nejlepší kombinace ? Nebo alespoň dobrá ? Čemu se u některých výrobců (značek) vyhnout ?

Jaké tam používá original Škoda ?

Můžu u Octavie r.v. 10/2000 model 2001 (AGR) s intervalem výměny 90000.km použít rozvody na interval 120000.km ?

Také sem se chtěl zeptat, četl jsem že se při rozvodech mění i nějaký - tlumič vibrací. Co to je ? Po kolika kilometrech se to má měnit ? Kdo je výrobce ?

Díky za rady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

rozvody už jsou poměrně levný i originál ale na www.hamar.cz jsou taky slušný ceny a je to to samý jako originál

Tlumič vybrací je odbornej název pro řemenici na klice a ta se nemusí měnit a rozhodně ne při rozvodech co ale měň určitě je vodní pumpa a je dobrý kouknout na kladky na klasickým řemenu a i na volnoběžku na alternátoru ta pokud je špatná klidně kvuli ní praskne napínací kladka pro drážkovej řemen

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Můžu použít na moje auto - Octavia combi r.v. 10/2000 (model 2001), 1,9 TDI (AGR) - výměna rozvodů po 90.000 km,

tedy můžu použít rozvody kde je uveden kilometrový proběh 120.000 km ???

Nebo musí být uveden kilometrový proběh 90.000 km ???

Je rozdíl mezi rozvody u tdi z roku třeba 1998 a 2001 ???

Nebo nezáleží na roku a jde spíše o kvalitu výrobku takže pak je možno jezdit i 120.000 km ???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rozvody na 120.000 jsou uplně stejný jako na 90.000, jen je nějakým způsobem pevnější řemen. Každopádně to je zaměnitelný a okem nepoznáš rozdíl. Používám Contitech a občas i Gates, Vyhýbám se Dayco. Kladky dávám vždy INA (originál) napínací je v Littens v krabičce INA (taky originál) Mám zkušenost i s jiným výrobcem, ale stejně byl v krabce zabalenej Littens, tak třeba je ve všech krabkách (tuším, že to byla krabka SWAG) Vodní pumpu vždy měnit, já dávám Airtex, nebo SIL. Většinou při tý práci dávám i gufera na klice a na vačce. Tlumič vibrací rozvodového řemene na TDI není (někdy se za tlumič vibrací považuje řemenice, ale jinak je to takový pístek tlačící na napínací kladku a je třeba na 1,8T). Když už dělám motor kde je, tak každopádně měnim. Díly mi dodává ELIT a na ceny můžete mrknout na stránkách elit.cz. Určitě se dají sehnat levnější rozvody, ale originál je lepší než kopie a Littens není jen made in Canada. China je mocná velmoc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za odpověď.

Ještě bych měl jeden konkretní dotaz.

Našel jsem rozvody včetně vodní pumpy na cc-autodíly, je tam uvedeno -

sada rozvodů + vodní pumpa 038198119E na Octavii 1 - 1,9 / 50+66+81 KW.

Řemen Contitech,kladky INA,převodní Litens a pumpa Hepu.Kilometrový proběh 120.000 km.

Teď cena 3933,-kč ale minulý týden to bylo v akci za 3390,-kč.

Vše je ve velkékrabici,ale kladky uvnitř už v krabičkách nejsou, jen v igelitech, řemen taky.

Jen připomínám že mám Octavii combi 1,9 TDI 66kW, r.v.2000/10 model 2001.

Tak jen doufám že to bude O.K.

Mimochodem jak se pozná original ?

Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

rozvody už jsou poměrně levný i originál ale na www.hamar.cz jsou taky slušný ceny a je to to samý jako originál

Tlumič vybrací je odbornej název pro řemenici na klice a ta se nemusí měnit a rozhodně ne při rozvodech co ale měň určitě je vodní pumpa a je dobrý kouknout na kladky na klasickým řemenu a i na volnoběžku na alternátoru ta pokud je špatná klidně kvuli ní praskne napínací kladka pro drážkovej řemen

Co to je za nesmysl s tou řemenicí???????????Tlumič vibrací řemenu má první PD motor a 1.8 turbo i atm oct1!!!!!!!A slouží k samotnému tlačení řemenu alt a uklidnění jeho chodu.To železo z čehož je vyrobena řemenice kliky fakt nic netlumí,pleteš si to z třeba felicií 1.9d která má tuto řemenici na klice ale pro příslušenství(drážkoví řemen!!!!!!)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Interval výměny 90.000 km dodržím,ale budou mi tam ty rozvody pasovat ?

Nebo jsou rozvody na výměnu po 120.000 km jiné a nešly by mi tam ???

Prodejce uvádí že jsou na octu od 7/98 a mají kilometrový proběh 120.000 km.

Tak mám obavu aby mi tam šly.

Nemusíš mít obavy!Rozvody ti tam půjdou,jsou identické.Jediný rozdíl v té době nastal v řemenu který vydžel déle,proto 120tis.Dnes už dávno existuje přípis kde je psáno výrobní číslo napínací kladky a pokud ho máš v sadě(samozřejmě orig sadě,ne tu kterou si udával)můžeš je nechat 150tis,km!Pumpu výrobce HEPU nedoporučuji!mají těsnící kroužek který za rok stvrde a začne rosit!Buď si kup k tý hepu orig těsnící kroužek(cca80kč) ale já jsem pro orig pumpu(při dnešních cenách jiné nemontuji)stojí cca1500 vratný díl!!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co to je za nesmysl s tou řemenicí???????????Tlumič vibrací řemenu má první PD motor a 1.8 turbo i atm oct1!!!!!!!A slouží k samotnému tlačení řemenu alt a uklidnění jeho chodu.To železo z čehož je vyrobena řemenice kliky fakt nic netlumí,pleteš si to z třeba felicií 1.9d která má tuto řemenici na klice ale pro příslušenství(drážkoví řemen!!!!!!)

ten píst co ty považuješ za tlumič kmitů je ve značkovým servisu pouze součást napínací kladky a je to jen jako jeden díl a on psal o rozvodech ne o drážkovým řemenu tudíž měl namysli ten stupidní název pro řemenici kterej si vymysleli v koncernu VW

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Jak může dopadnout i výměna rozvodů - pravděpodobně (pouze můj osobní názor)

Dne 30.3.2011 mě pan mechanik (náš známý) provedl výměnu rozvodového řemene včetně všech kladek, výměnu oleje a filtru, výměnu palivového filtru u mého auta,

škoda Octavia 1,9 TDi/81 kW, RV 1999,typ motoru AHF. Samozřejmě bez dokladu.

Stav tachometru 202 245Km.

Dne 29.5.2011 se auto pokazilo, rána od motoru, motor se ihned vypnul, rychlost cca 90km/h, už nešel nastartovat, paliva byla min. celá rezerva, až po odtažení k nejbližší

benzince a dolití cca 5l nafty (jen pro sichr, že by špatně ukazoval budík, ale to se mě ještě nestalo) se mě ho podařilo nastartovat (doporučení od mechanika kterému jsem

volal), chytl ale až snad na podesáté, i tak ale jel asi jen na tři válce a stále měl tendenci zdechnout a hlavně příšerně kouřil. Mechanik mě radil po tlf. ať ho nechám

chvíli hrčet, že je tam pravděpodobně vzduch a že se to ustálí, ale mě to nedalo a raději jsem ho vypnul. Jo a ještě jsem si před tím sundal plastový kryt, abych viděl

na motor a když byl "nastartovaný", tak bylo vidět jak ze 3. trysky teče nafta. Tato tryska byla taky o cca 10 mm vyskočená a hlavně byl o tolik i natažený šroub,

který tu trysku za pomocí kovové vidličky přidržuje v hlavě. Stav tachometru 203 241km. (Tedy 1000 km po rozvodech)

Vše jsem znovu složil a nechal auto odtáhnout k mechanikovi (pořád k tomu samému, co mě dělal rozvody). Co následovalo :

- jo to bude dobrý, šroub vyměníme a když bude tryska o.k., taj je to hned spravené

- v týdnu volal že musí koupit novou trysku za 4000kč, tak jsem mu je dal a trysku

koupil, paragon mě neukázal (ani jsem si tedy o něj tedy neřekl, moje blbost

- potom že to není ono, že tam je slabý tlak (měl to někde na proměření) a že musí sundat hlavu

- potom že musíme sehnat hlavu a blok, protože je poškozený i válec (jsou tam drápance)

- po celou dobu (cca 3-4 týdny) ani slovo o tom, že by to mohli udělat špatně provedené rozvody, jen mě informoval o tom, ž vzorek z hlavy poslal někomu do Brna

do výzkumáku a tam mu potvrdili jeho hypotézu, že ten vstřik byl vadný a dával moc nafty, a že se ten ventil upálil a udělal tam takovou paseku

- tak jsem sehnal na netu i druhý blok za 3000 Kč, pro který se mnoul jel, říkal že je dobrý a že ho berem, až asi po týdnu mě řekl že je trochu odlišný než ten můj

původní a že je asi ze seatu alhambra ale že to půjde

- 6 týden mě řekl že tam nepasuje ta jeho hlava, kterou sehnal za darmo a že musí sehnat novou, mezitím že už blok má hotový, co šlo, tak přemontoval z toho mího

- 7 týden, sehnal blok a doma zjistil že tam zase nepasuje

- já jsem to už psychicky nevydržel, motor jsem si nechal naložit do kufru a celé auto odtáhnout do své garáže a teď nevím co mám dělat ...?????,

Zajímal by mě Váš názor a hlavně co to mohlo způsobit ???

Při přebírání auta jsem mu řekl, co mě má všechno především vrátit, hlavně můj blok, hlavu, poškozený píst a ten poškozený vstřik. To vše mě ukázal, zavřeli jsme kufr

a že jak auto vytlačí ze dvor na ulic, tak mě hned zavolá a odtáhneme ho ke mě.

Volal za 2 hod, auto jsme odtáhli a až doma, když jsem si pečlivě vše ukládal do garáže, tak jsem ten vstřik nikde nenašel, přitom vím, že ho dával hned na kraj kufru.

Tak nevím ....???

post-67209-0-10602600-1310931702_thumb.j

post-67209-0-62212700-1310931756_thumb.j

post-67209-0-62368200-1310931829_thumb.j

post-67209-0-78738800-1310931878_thumb.j

post-67209-0-59923700-1310931997_thumb.j

post-67209-0-31764800-1310932048_thumb.j

Editováno: , autor: LAWIKI
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No,nepises,zda rozvody byly hnute nebo nejak poskozene po te "nehode"

Poskozeny je jen ten treti valec a zbyle ventily na hlave jsou dobre ?

Uz vidim jak to posila do vyzkumaku. Tryska bud je dobra nebo spatna,slysim prvne ze davala hodne .

Mohla kapat,to jo,bych veril ale sracky ze to daval do vyzkumaku at si necha pro decka.

Toho mechanika kopni poradne do riti a at ti vrati prachy .

Editováno: , autor: maros
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...