Jump to content
Tezmen

Výměna rozvodů

Recommended Posts

začal bych hydroštelama (to jsou ty vaše zdvyhátka) pak bych šel po olejovém čerpadle.s rozvodama to nemá nic společného..no a taky už jsem se stkal,že to může být i vstřik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma to opravdu hodne tvrdy zvuk ale na hydroštely to nevypada. Nechal bych si otestovat vstriky jestli ti nejaky nekape. A pres vag mrknout na predvstrik. 

Ale pokud ty jsi s tim najel uz 70 tis tak bych si ty rozvody nechal skontrolovat a popripadne vymenit. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravím, mám škodu octavii 66kw, ALH, rozvody dělaný ve 140tkm, aktualní stav 207tkm. Po nastartovaní se ozve zvuk(ukázka), který po chvíli, zpravidla od minuty přestane. Do výměny rozvodů mám cca ještě 20tkm. Takže se chci zeptat, zda je mám nechat vyměnit raději hned, nebo zda s tím můžu ještě počkat. Připomínám, že ten zvuk je slyšet jen po nastarotvání(za studena) a po chvíli to přestane. Díky za reakce

17102013056.wmv

Share this post


Link to post
Share on other sites

robi to bocna hrana rozvodoveho remena jak sa tre o bocnice tych prevodnych kladiek. skus zobrat suche mydlo a jak sa to toci priloz zboku remena, nabere to mydlo, premaze a prestane. ak hej tak to neries, neni to piskajuce lozisko, jedine zvuk koze o kov.vrze...

Edited by mysko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj, mám prosbu, mám vyhlídnutou 1,9 TDI 81 kW, jak poznám, jestli mám nebo nemám verzi PD? Jsem v tomhle laik, nikdy jsem naftu neměl a je to má první Octavie? Dál se chci zeptat právě ohledně rozvodů, má údajně najeto 220.000 km, podle mě tak 350 :D Rozvody budu nakupovat asi na http://www.skoda-dily.cz/katalog/octavia/dily-pro-udrzbu-a-servis/rozvody-vodni-cerpadla-remeny-702.html  je lepší koupit rozvody už s pumpou, nebo jen kladky s řemenama a pumpu zvlášť? Asi bych nekupoval úplně prvovýrobu, ale třeba HEPU, FEBI, GATES apod., abych to měl alespoň o něco málo levnější. Co dál krom rozvodů, olejového, palivového, vzduchového a kabinového filtru + oleje vyměnit? Díky.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.9 TDI 81 kW nikdy není PD. Ohledně rozvodů ti jistě poradí zkušení kolegové, ale já osobně bych to udělal komplet včetně pumpy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dělat to budu i s pumpou, jen jestli koupit rozvody už s pumpou, nebo zvlášť kladky s řemenama a zvlášť pumpu. Ještě se zeptám, drážkovaný řemen (klíňák) není součástí rozvodů, že ne? Má smysl měnit i svíčky? Díky.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dily na vymenu, kup tak jak te to vyjde financne lepe, jestli komplet s pumpou nebo zvlast. Ja kupuju sadu, plus pumpu zvlast. Drazkovy remen neni soucasti. Zhavicky mas zbytecne kupovat ted v lete, pokud dobre startuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK, díky moc za info. Doufám, že budu mít "nové" auto, už brzy, je to hrůza kupovat auto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jenom takovej dotaz.

Po kolika letech se musí měnít rozvody, když člověk nenajede ty kilometry u Octavie 1.9 Tdi 66Kw ALH r.v. 2001?

Rozvody byly dělány při 210000km v lednu 2011 a teď mám 240000km (moc toho nenajezdím).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobrý den

na OCTAVII I. 1.9 TDi potřebuji na 350 tis.km / pravidelně měněny/ vyměnit rozvody.

Ve ŠKODA servisu mi nabídli cenu i s pumpou 6,5 tis.Kč v originálu.

Co si o tom myslíte?

Díky moc za pomoc.

Honza

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravím všechny,

 

mám koupenou Octu combi (1.9 TDi - 66kW, ALH, r.v. 2004) u které jsem nechal udělat rovnou rozvody. A to bylo dobře neboť byly už v dost špatným stavu.

Od nákupu jsem de facto jel rovnou do předem domluveného neznačkového servisu na rozvody, celkovou prohlídku, oleje, filtry apod. Takže jsem neměl možnost řádně vyzkoušet auto, jak jede mimo město při vysoké rychlosti, na dálnici a jak jede turbo apod. Cestou do servisu se mi zdálo, že má slabší akceleraci, tak sem si říkal, že se mi to asi jenom zdá a že to snad bude ok. Tam po rozdělání auta mi bylo řečeno, že předchozí majitel byl doslova prase a že to auto od výroby snad nikdy nevidělo pořádný servis a bylo značně zanedbané a pravidelnou prohlídku taky nikdy nevidělo.

Na motoru dokonce údajně chyběly nějaké šrouby a rozvody prý někdo udělal špatně.

 

Byly udělaný komplet rozvody s vodní pumpou.

 

Krátce po neznačkovém servise jsem jel na 300 km dlouhou cestu do Č. Budějovic a měl jsem možnost si pořádně vyzkoušet auto po nákupu.

Akceleračně to nebylo ono, oproti tátově Octě combi, která valí jako drak a to má taky stejný motor. Pak první velký kopec, ouha, auto nedokáže udržet rychlost do kopce, ani zaplej tempomat do kopce nedokázal udržet rychlost a padalo to dolů. I když sem si zařadil na trojku a plyn na doraz, sotva to jelo. Ouha, to je špaténka. Každej velkej kopec to sotva jelo, jako by nemělo turbo. Přitom ani motor do nouzáku nepadal. Spotřeba paliva v normě (4,7-5,2 l/100 km). Žádný problém, nepadal motor, nevypínalo se turbo, auto prostě jelo, neškubalo, akorát netáhlo. Tak si říkám, že po návratu domů z ČB si raději zajedu k jinému borcovi na diagnostiku.

 

Byl to naštěstí někdo, kdo se opravdu vyzná. Podíval se na diagnostiku a až pak potom na rozvody a říká mi, že je to špatné.

 

Že tam kde jsem dělal rozvody, tak je vyměnili velmi rychlým stylem a to tím, že bílou fixou udělali čáru na řemenici a bloku motoru a vyměnili to tím stylem. A že to je dost špatný postup. Práce nebyla udělaná pořádně, pak mi vysvětlil proč.

 

Že to auto ještě u předchozího majitele prošlo asi extra tragickým servisem, že Octě tam již špatně namontovali rozvody, že se při montáži asi hodně hýbalo a tudíž se hodně přenastavilo mechanicky. A ten můj servis si pouze okopíroval fixou tu původní polohu rozvodů od předchozí výměny rozvodů předchozího majitele, aniž by si ověřil realitu.

 

Na diagnostice mi ukázal při testu a běžícímu zahřátému motoru na provozních 90°C graf, že motor příliš moc brzo vstřikuje, než píst dojede nahoru. Proto auto nemá akceleraci a netáhne do kopců. Že problém bude jen a jen v rozvodech. Graf ukazoval chod motoru ještě v normě, že by to nemělo motoru nijak uškodit. Ale i tak doporučoval to dát do kupy, sundat rozvody a celé to správně nastavit, aby při chodu rozvodů se správně vstřikovalo a pracovalo tak jak má, pak budu mít opět tu správnou akceleraci a tišší chod motoru a ještě o něco lepší spotřebu. Auto má a to si on všiml hned jako první, když sem k němu dojížděl, nezvykle lehce dunivý zvuk motoru. Modrá čára grafu diagnostiky se měla správně dotýkat žluté čáry a já ji mám úplně mimo. Při běžícím neutrálu má vstřik správně vykazovat hodnoty 0,4 a mě vstřikuje až drsných 1.5. Váha vzduchu, podtlakový hadice, podtlaková baňka a ostaní věci jsou v pořádku. Jinak prý motor pracuje správně jak má, jen přenastavit rozvody.

 

Vstřik 1 a 3 mají vyšší hodnoty než 2 a 4. Zatím se to vyřeší speciálním čističem, co se doleje do prázdné nádrže a natankuje se plná a uvidí se, zda-li to pomůže. Přinejhorším výměna vstřiků. Tak to brzy pořeším a uvidíme, jak to dopadlo.

 

Tak teď už vím, že do budoucna, na další výměnu rozvodů, asi radši pojedu jen do servisu Škoda. 

 

Tak si dávejte pozor při koupi ojetiny a komu to dáváte na výměnu rozvodů a že i auto může mít už špatně udělané rozvody od předchozího majitele ;)

 

Ať taky víte, že to nemusí být kolikrát tady řešenou váhou vzduchu, čidlem, podtlakovou hadicí apod. Že pak i díky tomu spousta lidí zbytečně načipují motor.

 

Přeji x najetých km a hezký víkend :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravím,měnil jsem rozvody na své Octavii 1,9 tdi 81Kw ASV ,dával jsem sadu INA s řemenem,vodní pumpu SKF. Řemen napnul dle přiloženého postupu (výstupek do výřezu),trochu jsem pojezdil ale přišel mi chod motoru trošku tvrdší,tak jsem ještě doladil předvstřik na modrou lajnu a je klid.

A teď čeho jsem si všiml u napínací kladky rozvodů (INA 531 0440 30),když je motor studený (den nejetý) jak v den výměny je kladka výstupkem ve výřezu ale když je motor zahřátý na běžnou provozní teplotu kladka se jakoby došponuje,nevím proč ale nikdy jsem si toho nevšiml. Je to běžný že reaguje s teplotou motoru? 

Díky za osvětlení možná hloupé otázky :-) Zinzik

Edited by zinzik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravim. Muzete mi doporucit zde nejakeho zkuseneho mechanika, ktery by mi v Praze vymenil rozvody na 1.9 TDi? Mam na to komplet sadu s pumpou. Diky. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rolbar ale ten ma ted zavreno.

Takze bud Garny

nebo martiRS ale ten nevim zda dela takove veci.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
V 6. 12. 2016 na 19:18, maros napsal:

Ahoj, koupil jsem si opět OI. 1.9TDI 66kW. r2002 200k km. Když ujedu třeba 50-100km tak se mi stále ručička ukazatele teploty drží na 70°C asi se jedná o termostat. Zároveň uvažuji dělat i nové rozvody a případně dekarbonizaci motoru zda to má nějaký význam. Auto je velice zachovalé a tak uvažuji o rozvodech u autorizovaného servisu. Nevíte jak se pohybují nyní ceny oprav? Výměna termostatu či rozvodů u autorizovaného a neautorizovaného servisu pokud s tím máte zkušenosti. U přechodí Octavie mě vyšly před 5ti lety rozvody ve škoda servisu na 16 000,- tak doufám, že cena výrazně klesla. Případně co se může stát když si nenechám termostat vyměnit a budu s ním dalších pár měsíců jezdit. Nyní bydlím v Praze, takže uvítám i doporučení na některý servis.

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravim, nevite nekdo co je pricina te cerne "barvy" na vodici kladce ? Rozvody jsou davany nove, je na nich cca 300km

WP_20170508_14_48_40_Pro_LI.jpg

WP_20170508_14_19_19_Pro_LI.jpg

WP_20170508_14_18_58_Pro_LI.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Borci, nechce se mi dávat do mé staré vrány už rozvody za 3k a ani se mi
nechce čekat, až se mi to potká, co říkáte na značku Topran, myslím, že cena
za rozvody 1700 Kč https://www.autodily-na-skodu.cz/SADA-ROZVODU-octavia-1-9TDI-66-81kw-d12376.htm je super, ale mechanik dává jen INA, nevím no. Auto
chci ještě max 2 roky, to musí vydržet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...