Přejít na obsah

1.8 TSI (118 kW)


Rocky

Doporučené příspěvky

Mám přejít na pevný servisní interval z proměnlivého?

Od výměny oleje jsem už ujel 15000km a dle pp ještě 12000 do výměny mám ujet. Zdá se mi to už hodně a oleje už je v motoru stejně málo, takže bych musel třeba cca litr dolívat.

Navíc olej se mi už moc nelíbí, je takový dost černý.....

Má to smysl? Nebudu zbytečně vyhazovat prachy?

Díky za odpovědi :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kdy uz nic objektivniho, tak uz jen pro dobry pocit jistoty podporeny servisem a tim, ze me pri vymene oleje z vany netece tektuty asfalt misto vyjeteho oleje.

Ve Statech (v 90.letech) jsem v aute menil olej kazdych 5.000 mil (pravdou je, ze za par slupek, vc. oleje a filtru to stalo do USD 10, motor 2.6V/6), bylo to tak oficialne doporuceno automobilkami i prodejci/servisy. Pravda je ze olej asi nebyl tak kvalitni, jak u nas, ale auta tam bezne najedou 300-400 tis. mil (!). To je u nas (v Evrope) nepredstavitelne, myslim tim v tak hromadnem meritku.

Editováno: , autor: omicron
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Řeknu to takhle: Bavil jsem se s p. Jandou z Cimbu at en doporučuje u 1.8 TSI měnit olej po každých 8000 až 10 000 km, když se tam nechá déle tak hrozí že se tamkousnou ventily. Já mám nyní najeto 14 000km a do výměny mi to píše ještě 15 000km nebo 330 dnů a stejně jedu ve čtvrtek olej měnit do servisu.

Neřeším překodování na pevný interval QG2 z QG1. Nechávám stále QG1, koupil jsem si na netu olej Shell Helix Ultra VX 5W-30 za 230 Kč/litr. Ten jim v servisu dám, ať mi ho tam vymění, hodí novej filtr a jede se dál... investice pár kaček.... Longlife nechávám proto, že mi nepřijde o nic dražší než olej pro pevný interval. A i když to není argument, tak minimálně tím motoru neublížím, ale prospěju a já budu mít lepší pocit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Odborník Janda.a nektere jeho nazory :D :D :D.... uprimne on si mysli ze rozumi vsemu a to je zakladni chyba.

Rekl bych to takhle ja si na aute menim olej po roce. Ale najezdim malo kilometru olej se ani poradne neohreje a to mu zrovna moc nedela dobre. Leju mu 10W40.

Takze bud delej servis klasika rok nebo 15 000 na 10W40 a nebo jezdi na Long Live a nech to na aute kdy bude chtit do servisu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle tribotechniku nejde o to, ze by ten olej mel horsi mazaci schopnosti, ale rozpusti se v nem obzvlast u benzinovych motoru velke mnozstvi agresivnich chemikalii, ktere maji silne korozivni ucinky. Doporucil mi to i kamarad z vyvoje Skoda-auto. Prodlouzene intervaly se udajne zavedly proto, ze je konkurence nabizela a firemni klienti to zadaji - snizi to servisni naklady. Takze si take ten olej menim po 15 000km nebo za rok sam, do servisu jezdim co 30 000km (podle ukazatele). Cenove to zase neni takova zatez tech 5l longlife oleje. Je to asi vec nazoru, kde je pravda nedokazu posoudit. Nicmene motoru pravdepodobne castejsi vymenou neublizis.

Editováno: , autor: Marty8
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, Vaše odpovědi mne nadzvedly, abych ale neodpovídal jak ve 4. cenové,

obrátil jsem se na dodavatele olejů (Millers Oils) pro náš klub -Mini Fan Club CZ ( Austiny, Mini coopery + a vozy se společnou olejovou náplní atd.)

Je to člověk fundovaný a rozhodně nedodává žádnému značkovému servisu Škoda ale jen závodníkům, klubům,

majitelům vodních skútrů, lodí, a pro veterány, formule atp. Domnívám se že jeho odpověď je poměrně nezaujatá.

Jeho odpověď i s kontaktem:

První věc pokud jsou doporučeny extrémní výměnné intervaly je dodržení pravidla, že olejová náplň by neměla být v motoru déle než 12 měsíců.

Pokud najedete 10.000 km ročně na longlife olej, rozhodně nečekejte další dva roky až budete mít nakrouceno 30.000, to je smrt pro životnost oleje a potažmo i motoru. Prostě naše doporučení je, že nejdéle po roce musí olej pryč.

Z oleje se vyčerpávají aditiva, nesvědčí mu krátké jízdy po studených startech, kdy v olejovém systému kondenzuje voda. Rovněž se v čase snižuje viskozita oleje díky působení střihových sil, tedy po dvou letech již nejezdíte s 5w30 ale třeba s 5w20 což se neblaze podepisuje na ochraně agregátu ve vyšších provozních teplotách, olej extrémně ubývá atd.

Nutnost použití LOW nwbo MID SAPS longlife oleje je v současnosti kvůli konstrukci agregátů a zejména výfukových systémů, které jsou vybaveny katalyzátory a filtry pevných částic. Tedy ikdyž se rozhodnete u moderního auta přejít z 30 na 15.000 km intervaly, stále je ve mnohých případech nutné používat stejný - longlife - olej. Vždy tuto skutečnost prověřte podle příručky k vozu, kde jsou příslušné normové a výkonnostní specifikace doporučeny. Nicméně pokud to příručka dovoluje, používejte místo longlife olejů klasické oleje typu 10w40 / 5w40 / 5w50 bez ACEA C2/C3/C4 protože takto aditivované oleje (rozuměj LL ACEA C2/C3/C4 apod.) jsou sice konstruované s ohledem na snižování emisí, ale chybí jim řada " starých dobrých" aditiv ochraňující součásti motoru před opotřebením!

Dalším fenoménem podepisijícím se neblaze na životnosti olejové náplně je trend zvyšování bio podílu v naftě (v současnosti cca 7%). Biosložka má vyšší teploty hoření a tak ve spalovacím prostoru z jisté části zůstává nespálena a je stírána do olejové náplně, což extrémné snižuje kvalitu motorového oleje. Naftové motory jsou také náchylnější na krátké jízdy v městském start - stop režimu.

Pro další dotazy jsem k dispozici na info@millersoils.cz nebo +420 725 552 195. Petr Vejvoda

Editováno: , autor: Austin
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem olej a filtr koupil a jal se ho měnit. Rozdělal jsem spodní kryt motoru a v tom mě napadlo, že bych měl zkusit povolit filtr.

To se skutečně nepovedlo, tak jsem to zpátky zadělal a stejně musím do servisu. Kdybych nejdřív vypustil olej, byl bych nahranej. :)

K filtru není vůbec přístup a nedá se chytit rukou. Bez příslušného klíče ani ránu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem olej a filtr koupil a jal se ho měnit. Rozdělal jsem spodní kryt motoru a v tom mě napadlo, že bych měl zkusit povolit filtr.

To se skutečně nepovedlo, tak jsem to zpátky zadělal a stejně musím do servisu. Kdybych nejdřív vypustil olej, byl bych nahranej. :)

K filtru není vůbec přístup a nedá se chytit rukou. Bez příslušného klíče ani ránu.

Filtr jde povolit kleštěma "blicky" nebo když se také nepodaří, stačí do filtru zhora opatrně zabodnout šroubovák (propíchnout tak do poloviny filtr). Tím zjískáš páku a vpohodě povolíš. Jinak já budu měnit po roce jak sem byl zvyklej u předchozích aut.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Filtr jde povolit kleštěma "blicky" nebo když se také nepodaří, stačí do filtru zhora opatrně zabodnout šroubovák (propíchnout tak do poloviny filtr). Tím zjískáš páku a vpohodě povolíš. Jinak já budu měnit po roce jak sem byl zvyklej u předchozích aut.

Servisní prohlídka po třiceti tisících včetně výměny oleje ve značkovém servisu - 1650,- Kč, olej vlastní 5 l CASTROL EDGE VW 504 00 - 985,- Kč. Celkem tedy 2.635,- Kč a mám záruku a mobilitu. Ráno strčím auto do servisu a v jednu hodinu odpoledne odjíždím. Dost dobře nechápu, proč si někdo plete Š-Octavii II FL 1,8 TSI se Škodou 120 L. Když nemáte na provoz takového auta, tak nedělejte ostatním ostudu a pořiďte si třeba nějakou KIU.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně tak.

Ale chápu, že se jeden bojí, znám servisy, kde se na to vyserou a olej nevymění!!! Dva z nich jsou v Brně.

"můj " servis by to nikdy neudělal, o tom jsem přesvědčen.

Když se nasazuje filtr, musí se těsnění potřít olejem, jinak se to kousne a nejde to povolit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Servisní prohlídka po třiceti tisících včetně výměny oleje ve značkovém servisu - 1650,- Kč, olej vlastní 5 l CASTROL EDGE VW 504 00 - 985,- Kč. Celkem tedy 2.635,- Kč a mám záruku a mobilitu. Ráno strčím auto do servisu a v jednu hodinu odpoledne odjíždím. Dost dobře nechápu, proč si někdo plete Š-Octavii II FL 1,8 TSI se Škodou 120 L. Když nemáte na provoz takového auta, tak nedělejte ostatním ostudu a pořiďte si třeba nějakou KIU.

Tak jsi se pochlubil jak jsi ušetřil a pak píšeš něco o tom, že někdo nemá na řádný servis. :smich:

Zřejmě si nepochopil o co mi jde a to je to, že nechci měnit servisní interval a zároveň nechci nechat olej v motoru 30.000km. Kdybych chtěl šetřit, na výměnu navíc se vykašlu. :)

Až nastane pravý čas a auto si řekne, do značkového servisu pojedu a rozhodně jim tam nepovezu vlastní materiál a nebudu ze sebe dělat idiota.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejlepší jak mít jistotu že vám olej opravdu v tom značkovém servisu vyměnili je být rovnou při tom. Já to tak dělám vždy. Včera jsem zrovna olej měnil a no problém být an dílně s mechanikem. Aspoň jsem se podíval ze spodu an auto a vím že mi tam lil můj vlastní olej který jsem si dovezl... Ono je sice pravda že na provoz Octavky člověk musí mít a není to Š120, ale na druhou stranu proč si nekoupit olej z netu za čtvrtinovou cenu než co by mi naučtovali v servisu za něj.... A ještě jedna věc, je vždy dobré vypouštět teplý olej, po důkledném aspoň 30km zahřátí... je více tekutý a více ho vyteče než studeného.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kolega mi říkal, že se na možnost přivezení vlatního oleje do autorizáku ptal a poslali ho slušně kamsi.

A když jsem já chtěl být u bývalého auta při servisu, ne že by mi to vyloženě zakázali, ale odůvodnili to bezpečností práce a že kdyby to viděl šéf.....tak jsem to vzdal.

Když mi někdo poradí servis v okolí 50km od MB kde se dá dohodnout, rád tam zajedu. ;)

Editováno: , autor: TSI
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsi se pochlubil jak jsi ušetřil a pak píšeš něco o tom, že někdo nemá na řádný servis. :smich:

Zřejmě si nepochopil o co mi jde a to je to, že nechci měnit servisní interval a zároveň nechci nechat olej v motoru 30.000km. Kdybych chtěl šetřit, na výměnu navíc se vykašlu. :)

Až nastane pravý čas a auto si řekne, do značkového servisu pojedu a rozhodně jim tam nepovezu vlastní materiál a nebudu ze sebe dělat idiota.

Rozhodně ze sebe idiota nedělej. Zatím co servis si účtuje 650 Kč za litr LL, já mám 5 litrů téhož za 1000 Kč. Jenom idiot nepochopí ekonomiku servisu při zachování kvality.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Presne tak, ja mam tedy Superb s timhle motorem, do autorizaku jezdim kdy si auto rekne, obvykle nechavam delat kontrolu i nad ramec toho co je predepsane (naposledy jsem tam nechal 7500 za preventivni servis). Nicmene olej si vzdy prinesu vlastni, nepotrebuju za nej platit 4x vic nez je potreba a uprednostnuji urcitou znacku oleje, coz mi servis nezajisti. Servis Tukas v Praze Sterboholech s tim nema problem. Chci ale menit olej po 15 000km/roce, takze v polovine intervalu si nezavisle na ukazateli vymenim olej sam, je to jednoduchy ukon na ctvrt hodiny, nepotrebuju s tim litat do servisu a zabit tak hromadu casu. Chovat se racionalne neznamena nemit na to.

Editováno: , autor: Marty8
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Servisní prohlídka po třiceti tisících včetně výměny oleje ve značkovém servisu - 1650,- Kč, olej vlastní 5 l CASTROL EDGE VW 504 00 - 985,- Kč. Celkem tedy 2.635,- Kč a mám záruku a mobilitu. Ráno strčím auto do servisu a v jednu hodinu odpoledne odjíždím. Dost dobře nechápu, proč si někdo plete Š-Octavii II FL 1,8 TSI se Škodou 120 L. Když nemáte na provoz takového auta, tak nedělejte ostatním ostudu a pořiďte si třeba nějakou KIU.

Opravdu zvláštní tohle forum :) Dřív jsem měl peugeota a tamní forum fungovalo uplně jinak - nikdo nikoho nenapadal a neurážel a byla maximální snaha vyhovět a poradit. Zdá se mi, že tady když člověk něco napíše (chce pomoct druhým) tak za to ještě schytá urážky typu pletení si 1.8 TSI s škodou 120 a že je vlastně sociální případ :smich:. Ja jsem reagoval pouze na to, že někomu nešel povolit filtr a chtěl si měnit olej sám. Je každého věc jak řeší výměnu oleje. Na základě špatných zkušeností já NIKDY olej měnit v servise nenechám a myslete si o tom co chcete (jednou přelitý cca o 0.4 l nad max hladinu zjištěno po dojetí domů, podruhé vyměněn jen zpoloviny). Myslím, že výměna oleje je jedna z mnoha věcí, kterou si každý zvládne sám a má 100% jistotu (v mém případě cca 30 min práce). Určitě spoustu z Vás má dobrou zkušenost v servusu, ale já měl bohužel smůlu. Měním olej po roce nebo 15 000 km. Na závěr chci říct, že chápu všechny kdo nechává vše na servisu, je to opravdu každého věc a ikdyž zrovna s výměnou oleje nesouhlasím, tak tu nikoho nebudu urážet. Každý má jiné možnosti a důvody.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já to chápu, ale někdo tady blekotal něco o Š120 a o tom že nemá na servis a má si koupit KIU.

Ještě by mě zajímalo, jestli vůbec tušíš, kolik taková servisní prohlídka na onu KIU stojí. Ono se to totiž téměř neliší. :smich:

To jsi mne špatně pochopil s tou Š-120, mladíku. Smyslem toho přirovnání bylo, že oktávka už je dneska technicky někde jinde a myslím si, že laik už se dneska v takovém autě nemůže hrabat jako právě v té stodvacítce. I když připouštím, že výměna oleje je operace, kterou by leckdo zvládnout ještě mohl. Konec konců dělejte si se svými auty co chcete, kde chcete a jak chcete.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Opravdu zvláštní tohle forum :) Dřív jsem měl peugeota a tamní forum fungovalo uplně jinak - nikdo nikoho nenapadal a neurážel a byla maximální snaha vyhovět a poradit. Zdá se mi, že tady když člověk něco napíše (chce pomoct druhým) tak za to ještě schytá urážky typu pletení si 1.8 TSI s škodou 120 a že je vlastně sociální případ :smich:. Ja jsem reagoval pouze na to, že někomu nešel povolit filtr a chtěl si měnit olej sám. Je každého věc jak řeší výměnu oleje. Na základě špatných zkušeností já NIKDY olej měnit v servise nenechám a myslete si o tom co chcete (jednou přelitý cca o 0.4 l nad max hladinu zjištěno po dojetí domů, podruhé vyměněn jen zpoloviny). Myslím, že výměna oleje je jedna z mnoha věcí, kterou si každý zvládne sám a má 100% jistotu (v mém případě cca 30 min práce). Určitě spoustu z Vás má dobrou zkušenost v servusu, ale já měl bohužel smůlu. Měním olej po roce nebo 15 000 km. Na závěr chci říct, že chápu všechny kdo nechává vše na servisu, je to opravdu každého věc a ikdyž zrovna s výměnou oleje nesouhlasím, tak tu nikoho nebudu urážet. Každý má jiné možnosti a důvody.

Líp bych to nenapsal. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Migen: No nevím zda je výměna oleje zas taková brnkačka jak tady píšeš a že to zvládne každý... Za prvé musíš mít někde na to dílnu se zvedákem, kde auto zvedneš nahoru a mužeš pod něj vlézt, popřípaďe mít montážní jámu, ale to už není tak pohodlné řešení. Za druhé musíš mít speciální klíč na povolení a pak následně dotažení olejového filtru. Na zahradě to asi těžko budeš dělat... To je vážně jednodušší si zajet do toho servisu s vlastním olejem a být u výměny. Je to za 45 min hotové a nezamažeš se :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...