Přejít na obsah

1.8 TSI (118 kW)


Rocky

Doporučené příspěvky

Nedá srovnávat...Já jsem názoru,že olej typu 5W30 je zabiják motoru Tsi,Já tam zase dávám olej od Mobilu,budu v tom pokračovat.

 

A na zaklade ceho jsi k tomu nazoru dospel. Ja netvrdim, ze to nemuze byt pravda, ale vetsina techto zarucenych informaci, pochazi z naprosto smyslenych zdroju.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

stručně k několika různým tématům posledních stránek. Mám O2 FL 1,8 TSI DSG 12/2009

1. Skočení rozvodů. Rozvody na mém autě skočili předchozímu majiteli cca ve 150tkm 7/2012. Výměna motoru na kulanci.

2 Úniky oleje. Patřím k štastným majitelům, které tento problém nepostihl. Po výměně motoru najeto cca 80tkm a zatím nežere.

3. Olej. Původní majitel servisoval v autorizáku, interval 30 tkm a olej 5W30. Já přešel na 5W40 a interval po 15 tkm. Blíží se mi 3-tí výměna a zatím bezproblémů.

 

Motor je svými jízdními a užitnými vlastnostmi famózní, na druhou stranu problémy s rozvody a úniky oleje jsou naprosto tragické a fatální.

Nicméně od té doby co ho mám ( 7/2013, 200 tkm) se mě osobně s ním nic nestalo a stále jede. Jediné z čeho mě trochu mrazí, je ten nepravidelný chod cca půl minuty po nastartování. Poklesy otáček o 200-500 ot/min. Postupem času se tento jev zhoršuje, tak doufám, že mě nečeká něco fatálního...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ahoj, přinášíš dobré zprávy a mám pro tebe také jednu :-) Vyčisti si škrtící klapku, se demontáží, pořádně. Šrtící klapka se na shortmotoru nevyskytuje a tak ji vzali z původního motoru a 200 tis km je bez čištění dost. Takže žádná trágédie, postačí technický benzín (čistič brzd) a 2 hodiny práce.

 

1) nejideálnější varianta, která tě mohla potkat, souvisí s následujícím bodem

2) v roce 2012 se modifikovaly střeva motoru a od 5/2012 už určitě vyjížděly z linky motory, které by spotřebou trpět něměly

3) děláš dobře - tedy na 15000km nedolíváš?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V příručce jsem si našel jak na tu klapku, jediné co mě ještě odrazuje je to následné základní nastavení. Není možné klapku nějak vyčistit bez následného nastavení? Případně v čem přesně to nastavení tkví? Mám pocit, že se neobejdu bez diagnostické jednotky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Nepravidelný chod po nastartování studeného motoru je normální, otáčky kolísají, ručička otáčkoměru poskakuje sem a tam. Jak psal Pawouk, souvisí to s předehřevem kaťáku i za cenu nekvalitního volnoběhu.....Dělalo mi to také. Po 15-20ti sekundách to mizí, ručička spadne dolů a chod je již normální. Lepší tuhle dobu počkat na místě, pač když hned vyjedeš, auto pocukává....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hroznej článek, jako kupujícího ojetých aut a hledatele nástupce za O1 1.6 75 Kw to vypadá, že se tomuto motoru určitě vyhnu. Konstrukční pochybení značná, robustnost mechaniky nevalná, ND drahý. Naopak věřím, že svezení to musí být pěkný a to za příznivou spotřebu.

Naopak v předchozím čísle DM potěšila ta dáčka logan se 430 tis km s původním motorem renault.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já už mu taky nevěřím, i když tohle je další generace, než moje bejvalé CDAA...když si vzpomenu na tu spotřebu oleje litr na tisíc km, ještě teď mi vypadávají vlasy hrůzou....(dolejval jsem dva litry měsíčně, vždycky po 14ti dnech litr, ani sem to už neměřil, jak se to rozsvítilo, obrátil jsem tam flašku. Vozil jsem jí v kufru s sebou). On ten motor žral už od začátku, ale bylo to tak litřík na 15tis km. Po ujetí 50tis se to začalo rapidně zhoršovat.

 

A k tomu ještě tekla pumpa. Jediné, čeho jsem se bál při koupi byly rozvody, tak ty do 110tis vydržely...ale otázka je, jak by to drželo dlouho. Ta mastná hadice od turba taky nevěstila nic dobrého a na dvou místech mi prochcávala převodovka.

Editováno: , autor: Clint
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Kolísání otáček po startu: Vyčištění a nastavení klapky mi nepomohlo. Ještě zkusím vyměnit svíčky, nebyly měněny min 60 tkm, spíš pro klid duše, že jsem se na to nevybodnul. Nicméně nečekám, že to zabere a asi se smířím s tím, že jde o charakteristický projev tohoto motoru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 5 týdny později...

Zajímavost k rozvodům motoru 1.8 TSI CDAA, rok výroby 2008:

Mám jeden z prvních motorů CDAA, takže nejproblematičtější napínák...
Dlouho jsem se odhodlával k výměně rozvodů, až mě "popostrčil" článek ve Světu motorů.
30. března 2016 jsem se vydal do Autostylu Trutnov.

Dopadlo to dobře, motor snad ještě vydrží (olej nežere, dávám VIF, opět podle SM),
ale co mě překvapilo:

Původní verze napínáku, t. zn. ten nejblbější byl bez nejmenšího poškození, všechny zuby v pořádku,
nebyl nijak vysunutý - takže prakticky neznatelné prodloužení řetězu - po dobrých 7 letech a skoro 120 tisích km...

Je vidět že při rozumném provozu jde o pohodový motor:
Pokud to jde tak ho držím těsně pod 2000 otáček rád a občas vymetu saze :-)
Hlavně nenechám DSG, aby ho trápila pod 1500 otáček - to začíná dunět, jezdím převážně v manuálním režimu.

Před časem jsem přešel pevný interval výměny oleje.

Peněz za rozvody rozhodně nelituji a doufám, že mi ten skvělý motor ještě chvíli vydrží.

Všem doporučuji totéž a přeji podobné štěstí.

Snad jsem to nezakřiknul, viz aktuální problém (asi) s DSG...
 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...