Přejít na obsah

1.8 TSI (118 kW)


Rocky

Doporučené příspěvky

Zatím ještě nikdy.

Prvních 100 tisíc km jsem najel na ty nejlevnější benzíny (asi jsem měl velké štěstí), necelý rok je doplňuji o VIF:

http://forum.skodahome.cz/topic/113519-aditivace-benzinu-test-%C4%8Dist%C3%ADc%C3%ADch-schopnost%C3%AD-aditiv/#entry2073610

Díky tomu jsem asi na poslední chvíli utekl zapečení pístních kroužků (určitě mám ty úzké...).

A asi před dvěma roky jsem přešel na pevný interval výměny oleje, olej mi mezi výměnami neubývá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

menšia otázočka ohľadom tých piestnych krúžkov, spotreby oleja atď... suri. niekde na 108. strane písal že konštrukčne pozmenený motor sa začal vyrábať od 17.10.2011. A tu najnovšie píše michal2009, že od 5/2012 vychádzali motory, ktoré boli OK a v najnovšom príspevku dokonca, že kupovať od roku 2013! Kde je teda pravda? Mám v hľadáčiku pár OII r.v. 2012 s týmto motorom a neviem či ich vôbec pozerať či čo  :kol-32:  dôležitá je tá spotreba oleja - ak by do roku 2013 boli staré rozvody tak nieje problém - to by sa vymenilo, ale GO nemám záujem robiť pár rokov

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Souhlas s milos_s. Mám SII s 1.8TSI, r.v. 2008. Najeto 187 tis, napinák a rozv. řetěz vyměněn preventivně ve 160 tis., po přechodu na 5W40 klesla spotřeba oleje, tak, že nyní mezi výměnou (po 15 tis.) nemusím doplňovat a taky přidávám VIF. S motorem jsem spokojený a za chrochtu bych určitě neměnil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

presný dátum výroby zrejme nezistím, ale auto bolo uvedené do prevádzky 8.8.2012 a podľa VIN je to MR 2013, takže by tam malo byť už všetko ok či? má najazdených 180 tkm, rozvody ešte neboli menené, takže by bolo vhodné ich asi preventívne vymeniť? čakajú ma ešte nejaké väčšie výdavky pri týchto km? viem, že to závisí od hrozne veľa premenných ale tak zhruba...  :kol-28:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zajímavost k rozvodům motoru 1.8 TSI CDAA, rok výroby 2008:

Mám jeden z prvních motorů CDAA, takže nejproblematičtější napínák...

Dlouho jsem se odhodlával k výměně rozvodů, až mě "popostrčil" článek ve Světu motorů.

30. března 2016 jsem se vydal do Autostylu Trutnov.

Dopadlo to dobře, motor snad ještě vydrží (olej nežere, dávám VIF, opět podle SM),

ale co mě překvapilo:

Původní verze napínáku, t. zn. ten nejblbější byl bez nejmenšího poškození, všechny zuby v pořádku,

nebyl nijak vysunutý - takže prakticky neznatelné prodloužení řetězu - po dobrých 7 letech a skoro 120 tisích km...

 

Při výměně hučícího ložiska DSG mi servisák také vyčistil ventily, to byly vrstvy sazí :-(

Je vidět, že VIF ventily přímovstřikového motoru vyčistit nemůže, tak jsem zvědavý jak budou vypadat po dalších 120 tisících :-)

 

Bohužel se při vyndané převodovce zjistilo, že je načnutý i dvouhmoťák (ulomené "indikační" dorazy).

I když zatím nechrastil ani náznakem, raději jsem ho nechal vyměnit.

Mám dojem, že se na tom podepsal hlavně originální firmware DSG, který na tempomat motor na plný plyn podtáčel do výrazných vibrací.

Už dlouho řadím hlavně manuálně a motor pod 1500 nepouštím (jinak si DSG při tachometrových 55 km/h ve městě právě zařadí šestku...)

 

Pumpa zatím netekla, třeba začne za těch 10 tisíc...

Editováno: , autor: milos_s
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je trochu rána pro Motose, ten právě Vifu přikládá obrovský význam s tím, že je všemocný a udělá stop veškerým usazeninám

U přímovstřikového motoru stěží omezí ukládání nových, ale staré evidentně za rok ani nezačal odstraňovat.

Přisáváním přes výfukové ventily toho asi z VIFu asi moc nezbude...

Víc uvidím za dalších 100 000, VIF rozhodně budu používat dál :-)

Editováno: , autor: milos_s
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To jsi pořádně otočil, a už se to tady snad probíralo dost...
VIF sice nevyčistil vstřiky a sání, ale co třeba zapékající se úzké pístní kroužky od karbonu u starších motorů 1.8 CDAA - mě olej nežere.
Navíc si stále dělám iluze, že aspoň omezí ukládání karbonu na ventilech.

Sami toho moc nevymyslíme, ale co třeba testy SGS - Ústavu paliv a maziv:
http://forum.skodahome.cz/topic/113519-aditivace-benzinu-test-%C4%8Dist%C3%ADc%C3%ADch-schopnost%C3%AD-aditiv/#entry2073610

 

Podle testů jde o nejlevnější způsob, jak z neaditivovaného benzinu udělat podstatně lepší, než jsou "prémiovky", aktuálně za necelých 40 haléřů za litr...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

To zamrzí - ovšem když odhlédnu od jeho fatálních nemocí je to jinak docela slušný motor - tichý, spotřeba se dá udržet na velice dobré úrovni a požitek z jízdy není taky marný.

Já nechám udělat rozvody v 90 tkm. Olej je zatím OK (najeto 75 tkm). Od VIFu si moc neslibuji - kolega p2p to vidí každou chvíli, co se tam usazuje, takže poněkud zchladil mou naději, že se karbonu vyhnu a kroužky budou stále OK. 

Koupě 1,8 TSI nelituji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Stane, zapomněl jsi říct, že máš najeto za čtyři roky dva tisíce km a to jen po našich srazech :D:D  Nesmíš jezdit furt jenom tim autobusem :D

 

Neboj, s tvým nájezdem tě žádné problémy s motorem nečekají ;)

 

(vždyť já už budu mít na O3 skoro 70tis) a na O2 jsem mel 110tis, když šla z domu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...