Přejít na obsah

Nestartuje 1,4 16V 74 kW


speedy gonzales

Doporučené příspěvky

Ahoj mám skoro ten samý problém

Fabia r.v. 2001 mi občas nejde nastartovat. Musím hrozně dlouho točit než to chytne. Potom má motor chvíly nepravidelný chod , pak chytne a vše

šlape jak hodinky. V autě je potom cítit benzín. Někdy to neudělá celý den a někdy třeba dva starty po sobě. Svíčky jsou nové , vstřikovače jsou zkontrolované

a jsou v pořádku , palivový filtr je vyměněn . Na diagnostice to nehlásí vůbec žádnou poruchu ani chybu. Auto jezdí bez problémů , při jízdě je vše v pořádku.

Žere olej cca 1l na 4000 - 5000 km . Startér a baterie jsou v pořádku. Palivové čerpadlo běží - jen je občas hlučnější než dříve.

mohlo by to dělat čidlo teploty motoru jak jsem se tu dočetl ????

U mňa to bolo čidlo teploty chladiacej kvapaliny - vymenili mi ho a odvtedy štartuje na prvý pokus. Čidlo stálo 9,50€ a výmena je jednoduchá. Trochu šikovnejší motorista to zvládne sám. Treba nechať vychladnúť motor, spustiť chladiacu zmes, vpredu na vodičovej strane je vypúšťací ventil. Čidlo sa nachádza na pravej strane vedľa motora, je tam sice trochu blbý prístup - je potrebné vybrať niektoré hadice z držiakov pre lepší prístup. Čidlo je upevnené takou U-závlačkou. Je dobré vymeniť aj tesnenie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem včera vyměnil čidlo teploty a je to pořád stejné. Nenastala vůbec žádná změna k lepšímu. Dal jsem tam originální díl.

Když vypnu motor a hned zase nastartuji chytne to pokaždé na první pokus. Když auto chviličku stojí - třeba i 5 minut je to hrůza.

Nejhorší na tom je že to neudělá pokaždé. Kontrolovali mi už skoro všechno co šlo a stále nic. Na diagnostice to nehlásí vůbec

žádnou závadu.

Budu vděčný za každou radu

Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, máme asi podobný problém, jen u 55KW, občas se stane, že nestartuje, snaží se, ale motor prostě nechytne, až po několikátém pokusu.Navíc když necháme běžet motor a auto stojí, tak se občas stane, že kolísají otáčky motoru. Do toho nám svítí kontrolka elektroniky motoru. Myslíte, že by to s tím mohlo mít nějakou spojitost?

děkujeme za pomoc

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mě to dělalo uplně to samé, stejný motor... Pomohla výměna G92 čidla chladící kapaliny (podotykam, ze zadna chyba v RJ nebyla zapsana)+jsem procistil skrtici klapku prostrikanim specialnim sprejem a od te doby to startuje suprově. Začal bych tímto. Cidlo stalo 150 kc, takze to neni moc na to, abys to nezkusil ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

jo, chtělo by to dát na vag a vyčíst chyby a pak řešit kde je chyba

To jsme dělali již několikrát, chvilku to nesvítilo a pak se to po několika km (asi 30-50km) opět rozsvítilo..tím to všechno začalo, nejdříve jen svítila ta kontrolka, ale teď to nestartuje a jak jsem vypozorovala, tak když je auto studené, nebo úplně zahřáté, tak starrtuje, jak chvilku stojí, je konec a musím to zkoušet alespoň pětkrát než se chytne:( Na diagnostice to žádnou chybu ale neukazuje..dočetla jsem se, že by to mohla být spousta věcí, ale asi tedy zkusíme vyměnit čidlo teploty motoru..je ještě něco co bys nám doporučil??

díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Čau

klapku jsem čistil tím to také není.

Mohl by to dělat snímač otáček vačkového hřídele ????? Prý jsou tam dva. Vstřiky mi kontrolovaly protože

po nastartování je v autě cítit benzín. Jsou v pořádku.

Na diagnostice to nehlásí vůbec nic , píše se to tu už poněkolikáté a stále se tu objevují rady ať se dá auto na diagnostiku atd.

Prý by to mohlo dělat přidírající se palivové čerpadlo. Je to možné ????

Nejprve se mi to po nastartování drží cca na 500 otáček a po pár minutách to vyskočí na 1000 a vše je v pořádku.

Chcípnu motor a auto nastartuje na první pokus.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud to nejsou vstřiky, můžou to dělat snímače buď klikového nebo spíše vačkového hřídele, mam dojem, že jsou po jednom kusu.

Jinak to vidím na vstřiky - kontroloval sis je sám a jak?

Mám podobnou závadu, ranní starty OK, po vypnutí motoru okamžitě startuji OK, resp. čím déle to nechám po chcípnutí motoru, tím hůře startuju.

Po vymontování vstřik. lišty (asi po 15min) kouknu na vstřiky ze spoda a 2 prosakují viz. foto. měly by být zcela suché, vidím to na tuto závadu. Nové vstřiky jsem zatím nezkoušel, jsou drahé.

Pomáhám si při startu plynem.

Snímač teploty to může být také, ale když jsem vyměnil vadný snímač teploty nestartovalo to ani za studena, když jsem následně vyměnil snímač vačky, bylo to za studena OK.

Ted uz u mě snad jen ty 2 prosakující vstřiky.

post-4187-067469000 1285748122_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj

Myslely si , že mi protékají vstřiky a proto to pak nechce nastartovat (že je to přecucané) a proto že po startu smrdí v autě benzín.

Vstřiky mi kontrolovaly v servisu. Původně mi je chtěli měnit , ale pak je neměnily . Prý jsou v pořádku.

Čidlo teploty jsem měnil za originální díl a vše beze změny.

Po výměně snímače tlaku oleje bylo nejprve vše v pořádku ( myslel jsem si že je závada odstraněna) ale asi po týdnu se vše vrátilo do starých kolejí.

Výměna svíček také nic. Dokonce mi měnily i vlnovec na výfuku protože mi to jednou na diagnostice jako vedlejší závadu hlásilo

netěsnost výfukového systému , nebo tak něco . Vše je zatím beze změn. Akorát to stojí peníze.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chce to zkontrolovat naměřené hotnoty přes diagnostiku (lambda sonda 1, snímače otáček...atd.).

Ale jako první bych řešil zápach z benzínu v autě, ten já jsem ani u Felicie, ani u Fabie, ani u Octavie nikdy necítil. Máš asi někde únik.

Ten benzín je cítit vždycky nebo jen když dlouho startuješ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chce to zkontrolovat naměřené hotnoty přes diagnostiku (lambda sonda 1, snímače otáček...atd.).

Ale jako první bych řešil zápach z benzínu v autě, ten já jsem ani u Felicie, ani u Fabie, ani u Octavie nikdy necítil. Máš asi někde únik.

Ten benzín je cítit vždycky nebo jen když dlouho startuješ?

Jen když to dlouho startuje a nechce to chytnout. Únik nikde nemám .

Teď mi to asi tři dny startuje bez sebemenších potíží na první pokus.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

CUES VSEM STEJNY PROBLEM SEM TAM NENASTARTOVANO.. PO DLESIM STARTOVANIM CHYTLO A SMRDEL BENZIN V INTERIERU HULILO TO.. A OTACKY NEDRZELO ... VYMENIL JSME NEJAKY OVZDUSNOVACI VENTIL NA PALIVOVEM POTRUBI TAKOVA TA KULATA VEC OD NADOBKY CHLADICI KAPALINY.. JSOU K TOMU DVE HADICE.. TO NEPOMOHLO.. PAK NASLEDOVALA VYMENA CIDLA TEPLOTY CHLADICI KAPALINY SOUCASTKA ZA 170 KČ A V SERVISE/NE AUTORIZOVANY/ SI REKL ZA PRACI 30 KČ :DHODNE SPATNEJ PRISTUP K TOMU CIDLU.. ALE CCA 2 MINUTY A CIDLO VYMENENO OD TE DOBY SUPER STARTY TEPLY STUDENY TEPLOTA SE DRZI.. ZADNE KOLISANI .. DIKY VSEM ZA RADU OHLEDNE TOHO CIDLA :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

POTŘEBUJU NUTNOU A ZKUŠENOU RADU : ( jsem na dně :-)!! ) ---- FABIA 1,4 16V 74kW - rok 2003

Auto mi normálně startuje, ale stává se mi že příjdu k autu a nenastartuju, at' je auto studené nebo zahřáté, nebo je zima nebo teplo - je to jedno! Když nechytne na první otočku, tak potom musím startovat a honit startér a baterku, tak na 10x pokus a potom s malým přidáním plynu pomalu chytne, ale ne přesvědčivě. Během těchto 10x startů - je cítit ve větřáčkách do kabiny - benzín!! Začal jsem jezdit po servisech a vysvětlovat tento jev, ale bez pomoci ( auto skončilo jen na vagu )- protože jako na potvoru to dycky chytlo a nemohl jsem ukázat že to zrovna nestartuje a jen točím a točím. Postupně jsme začli hledat příčinu, takže jsme vyměnili svíčky, dále pak jsem byl upozorněn - že by to mohl být skrat v kabelech - v motorovém svazku elektriky a že tento svazek stojí 50 000kč, tak jsem nechal celý svazek zkontrolovat a přeizolovat, neshledali jsme žádnou závadu ani uhnilý kabel, až na jednu volnou kostru, u přechodu svazku z motoru do přístrojovky, dále jsme nechali změřit tlak v přivodu benzínu z benz. čerpadla - tlak ukazoval kolem 1,5 - 2 atmosféry, nevím kolik má čerpadlo dávat ( budu rád za informaci, jestli to je dobře ), ale benzín dává, takže by MĚLO BÝT DOBRÉ - nevím jestli náhodou se někde pod sedačkama u nádrže, taky neschovává nějaká kostra........Auto bylo 10x napojeno na vagu a nebyla nalezena chyba, dále jsem nechal vyčistit škrtící klapku a nechal ji znovu seřídit. Dříve auto jezdilo bez problémů, po nějaké době jsem nechal vyměnit benzínový filtr a přibližně od té doby je problém ( možná ?! ) Taky jsem zkoušel oba klíče v zapalování, protože jsem slyšel že by to nemusel pouštět IMOBILIZÉR, ale nevím jestli by byl cítit benzín v kabině jako ted', dále mě napadají žhavící kabely na svíčkách, ale nevím jak je vyzkoušet jest-li jsou OK, celou dobu jsem se soustředil spíše na ten elekt. motorový svazek . protože mi přišel nejreálnější ( uhnilé kabely - protože všude psali že u tohoto roku, který nemá ten přechod za izolovaný, tak svazek na vlhne a kabely uhnijou ) --- ale potřebuju poradit jakým směrem se mám vydat ted' - je tu několik variant --> ŽHAVÍCÍ KABELY na SVÍČKÁCH, KOSTRY, IMOBILIZÉR, LAMBDA-SONDA, BENZÍNOVÉ ČERPADLO, BENZÍNOVÝ FILTR, BATERKA, jiná rada ?

Budu rád za každou zkušenost i radu, věřte že po půl roce , to stálo mnoho peněz a už nevím kudy kam - Moc Vám děkuji !!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

přesunul jsem ti to kam to patří, do sekce interiér vážně ne ee;)

jinak k věci, když ti to nejde nastartovat....protáčí se alespoň startér - nesvítí nějaké kontrolky??

první bych zkusil baterku - pokud možno zapůjčit funkční, nebo alspon stávající nabýt....je to zadarmo a vyloučí se problém tam;) pak bych šel po palivovém filtru - pokud je prolém od jeho výměny, nechal bych skontrolovat hadičky a vyměnil samotný filtr...pakdej echo PS: v benzínech nejsem moc zběhlej, tak jen názor, znalý snad doplní

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

děkuju, tak tamty - můžeš zrušit. při startu to všechno točí, ale žádná kontrolka nesvítí, jedině když to držim dlouho a startér točí dlouho , tak najednou začne pípat a blikat kontrolka oleje !!

Editováno: , autor: kibi
necituj příspěvky nad sebou - promazáno ;)
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

benzín beru na pumpách: Shell, benzina, OMV . podle hodin jak kde maj otevřeno, třeba přes noc a tak. parkrát jsem vzal na levnějších ale to bylo v jiném kraji, jinak e snažim brát furt lepší. filtr tam je furt ten vymenenej, ale už má taky najeto cca 16 000km

Editováno: , autor: Malta
NECITUJ PŘEDCHOZÍ PŘÍSPĚVEK !!! POUŽÍVEJ ZELENÉ TLAČÍTKO "PŘIDAT ODPOVĚĎ"
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mně se taky stalo, že jsem z ničeho nic nemohl nastartovat a po několikátém startování motor chytnul, ale nepřesvědčivě a pak zase vše zcela ok. Zdálo se mi ale, že měl startér jiný zvuk, jako by šel lehčeji. Napadlo mě, že by to mohl způsobovat startér, ale dosud jsem ho nerozdělal, neboť se mi to stalo zatím podruhé a po dlouhé době.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo to ten startér se zdá jít lehčeji při neúspěšném startování. Dříve se mi to objevovalo zřídka - nepodařené starty, ale postupem času to narůstá, že se to jeví tak 2x do týdne., kdy nemohu natočit.

jinak ktomu filtru, kdyby se tam dal jiný - je možný že by určitý čas šel a pak najednou ne ? Jestli jo, tak bych byl rád kdyby mi sem někdo hodil link na orig filtr do fabie 1,4 16V 74 kW - 2003, našel jsem více druhů v rozmezí od 150 kč do 800 kč a nevím, jaký tam má být s jakým určitým zpětným ventilem.

Editováno: , autor: spot
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...