Přejít na obsah

1,6 75 kW -AVU


hlavacek

Doporučené příspěvky

Zdar lidičky, prosím Vás objevuje se mi chyba v paměti 17584. Jakoby vadná lambda. Při 2800-3000 ot. to poškubává a hlavně po dešti. Udělal jsem dle příručky test obou lambd a vyšla mi z něj za katalyzátorem vadná. Tu jsem vyměnil za origo, test sond v pořádku a po týdnu ježdění je tam stejná chyba znovu. Vyčistil jsem tedy váhu vzduchu benzínem a pak ještě pro jistotu lihem, škubání ustalo, ale stejná chyba znovu. Sprejem na čištění jsem prostříkal různá místa v podtlakovém systému, nic nikde nepodcházelo. Alespoň otáčky motoru nezakolísaly při kontrole. Co dál? Nesetkal jste se s tím už někdo. Mám najeto 86500km. Jinak motor táhne, na dálnici super. Ale tahle chybka mi nejde do hlavy. Jako když tam teče moc bohatá směs.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chlapi poraďte.... včera jsem vyčistil klapku jak zepředu tak ze zadu sprejem na karburátory. To samé jsem udělal s váhou vzduchu. Udělal základní nastavení na klapku a ventil zpětného vedení výfukových plynů. Pak spustil generování readiness kódu a vyšla mi vadná lambda za katalyzátorem - 17584. Ale ta sonda jev současné stará cca 3000km a kupoval jsem ji jako origo. Jak poznám jestli je opravdu včudu?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Treba zmerat hodnoty z katalyzatora. Aby to nahodou nebol vadny katalyzator, ked ti to tak skoro odislo.

Můžeš to trošku zpřesnit? Stačí test katalyzátoru při generování readines kódu nebo myslíš si nechat udělat normální emise?

Teď mi známý automechanik poradil ať zkontoluju podtlakové hadice pořádně. Že mi to spíše někde podsává vzduch. Asi jsem předchozí kontrolu podtlakového systému neudělal dobře. Tak uvidíme.

Editováno: , autor: hlavacek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Možná, že sem asi prdlej, protože to auto jezdí jako z praku, jen mě štve, že se tam objevuje tahle chyba a má to větší spotřebu. To přece není jen tak možné aby odešel 2x za sebou katalyzátor a 7x lambda. Nebyli v tom servise vydřiduši? Dyť ho to muselo stát ranec.

Kolega servisák povídal, že už tohle teď po několikáte řešil a vždy to byla prasklá podtlaková hadička. Mě jen překvapuje, že lambda sonda ukazuje normální hodnoty při běhu, ale při vyšší zátěži vyhodí tuhle chybu 17584. Musím to zkusit ještě jednou přejít, kde to podchází.

Nemel byste nekdo hodnoty množství vzduchu, množství paliva a napětí na lambdách v závisloti na otáčkách? (Mám AVU motor). Zkusil bych to porovnat Pomocí VAGu. (Udělal jsem si s SI9243 a FT232B USB adaptér-mohu poskytnout schéma a s VAGCOM 304.0 to chodí , ono kupovat pro hobby účely fabrickej adaptér se nedá).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem hledal prasklinu v podtlakovém systému. Je prasklá hadici vedoucí od odvětrávání u otvoru na nalévání oleje k trubce vedoucí ke klapce. Závada se projevuje až při vyšších otáčkách, kdy je podtlakem otevřena gumová klapka, kterou tahle hadici končí. Asi jsou tahle auta náchylná na podtlak v systému. Ještě musím vyřešit čím tohle nahradit. Je totiž varhánkovitá a je tam celkem málo místa.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Vážení asi končí mé trable s OCTAVII, duševně jsem cukání auta nevydržel a hodil jsem ho do autoservisu Dryml v Pardubicích. Dotlačil jsem jim i chyby, které auto vykazuje, včetně seznamu dílů, které jsem měnil (lambda sonda, děravé trubky podtlakového systému, filtr vzduchu), čištěná klapka včetně přizpůsobení, čištění váhy a popisem závad. Trápili se s tím celý dnešek a nakonec přišli na špatné svíčky a vadné palivové čerpadlo (občas prý nedává dostatečný tlak). Origi čerpadlo si nedám, stojí okolo 9000,-. Řešit to budu výměným dílem za 1360,- (autokelly). Svíčky jsem nechal vyměnit. Co mě ale štve, že údajně svíčky byly měněny za origo (FB automobil Warnsdorf) na 60000km původním majitelem. Mám najeto 85000km a jsou včudu. Asi se na to u FB automobil vykašlali a mě tvrdili, že to měnili. Snad není možné aby origo škodovácké svíčky odešli za 25000km. Mě snad neštve, že je nevyměnili, ale co mě štve že s největší pravděpodobností mi kecali. Kdyby to řekli na rovinu, vyměnil bych svíčky sám. Ono 85000km na čerpadlo je taky docela málo,ale odejít může.

Čili pokud Vám motor AVU cuká, nemáte děravé trubky podtlaku, vcajku klapku a váhu vzduchu i lambdu, nechte si změřit tlak palivového čerpadla (1J0919087J) a mrkněte na svíčky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vážení asi končí mé trable s OCTAVII, duševně jsem cukání auta nevydržel a hodil jsem ho do autoservisu Dryml v Pardubicích. Dotlačil jsem jim i chyby, které auto vykazuje, včetně seznamu dílů, které jsem měnil (lambda sonda, děravé trubky podtlakového systému, filtr vzduchu), čištěná klapka včetně přizpůsobení, čištění váhy a popisem závad. Trápili se s tím celý dnešek a nakonec přišli na špatné svíčky a vadné palivové čerpadlo (občas prý nedává dostatečný tlak). Origi čerpadlo si nedám, stojí okolo 9000,-. Řešit to budu výměným dílem za 1360,- (autokelly). Svíčky jsem nechal vyměnit. Co mě ale štve, že údajně svíčky byly měněny za origo (FB automobil Warnsdorf) na 60000km původním majitelem. Mám najeto 85000km a jsou včudu. Asi se na to u FB automobil vykašlali a mě tvrdili, že to měnili. Snad není možné aby origo škodovácké svíčky odešli za 25000km. Mě snad neštve, že je nevyměnili, ale co mě štve že s největší pravděpodobností mi kecali. Kdyby to řekli na rovinu, vyměnil bych svíčky sám. Ono 85000km na čerpadlo je taky docela málo,ale odejít může.

Čili pokud Vám motor AVU cuká, nemáte děravé trubky podtlaku, vcajku klapku a váhu vzduchu i lambdu, nechte si změřit tlak palivového čerpadla (1J0919087J) a mrkněte na svíčky.

no te pr..., dik za info, prave pred hodinou jsem se objednal do servisu na vymenu svicek, koupil jsem NGK BKRU6ET-10, takze doporucene, Boschky uz nechci ani videt.Budu to mit pristi tyden, takze se pak ozvu a budu doufat ze je to tim.Jeste premyslim o zapalovacich kabelech kdyz uz to bude rozebrane,nevim, je to zase par korun navic no.Akorat nevim, jestli mam oki tu lambdu a vahu a tak, ale nic mi to nehlasi na vAGu.mozna po tobe budu chtit par hodnot abys mi je zjistil VAGem na svem aute pro porovnani.Treba lambda 2 ma stale hodnotu -9,8% a at slapu na plyn jak chci, nehne se, takze par veci nejdriv vypisu sam, v ktere skupine.Jeste jsem dnes kontroloval kontakty pod autem a byly ok.Readiness kod mam taky vcajku, vse jsem projizdel a diagnostikoval podle DP a OK, vcetne kontrol starnuti lamb a tak, proste vse.Predem dik.

Editováno: , autor: milosk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vážení asi končí mé trable s OCTAVII, duševně jsem cukání auta nevydržel a hodil jsem ho do autoservisu Dryml v Pardubicích. Dotlačil jsem jim i chyby, které auto vykazuje, včetně seznamu dílů, které jsem měnil (lambda sonda, děravé trubky podtlakového systému, filtr vzduchu), čištěná klapka včetně přizpůsobení, čištění váhy a popisem závad. Trápili se s tím celý dnešek a nakonec přišli na špatné svíčky a vadné palivové čerpadlo (občas prý nedává dostatečný tlak). Origi čerpadlo si nedám, stojí okolo 9000,-. Řešit to budu výměným dílem za 1360,- (autokelly). Svíčky jsem nechal vyměnit. Co mě ale štve, že údajně svíčky byly měněny za origo (FB automobil Warnsdorf) na 60000km původním majitelem. Mám najeto 85000km a jsou včudu. Asi se na to u FB automobil vykašlali a mě tvrdili, že to měnili. Snad není možné aby origo škodovácké svíčky odešli za 25000km. Mě snad neštve, že je nevyměnili, ale co mě štve že s největší pravděpodobností mi kecali. Kdyby to řekli na rovinu, vyměnil bych svíčky sám. Ono 85000km na čerpadlo je taky docela málo,ale odejít může.

Čili pokud Vám motor AVU cuká, nemáte děravé trubky podtlaku, vcajku klapku a váhu vzduchu i lambdu, nechte si změřit tlak palivového čerpadla (1J0919087J) a mrkněte na svíčky.

no te pr..., dik za info, prave pred hodinou jsem se objednal do servisu na vymenu svicek, koupil jsem NGK BKRU6ET-10, takze doporucene, Boschky uz nechci ani videt.Budu to mit pristi tyden, takze se pak ozvu a budu doufat ze je to tim.Jeste premyslim o zapalovacich kabelech kdyz uz to bude rozebrane,nevim, je to zase par korun navic no.Akorat nevim, jestli mam oki tu lambdu a vahu a tak, ale nic mi to nehlasi na vAGu.mozna po tobe budu chtit par hodnot abys mi je zjistil VAGem na svem aute pro porovnani.Treba lambda 2 ma stale hodnotu -9,8% a at slapu na plyn jak chci, nehne se, takze par veci nejdriv vypisu sam, v ktere skupine.Jeste jsem dnes kontroloval kontakty pod autem a byly ok.Readiness kod mam taky vcajku, vse jsem projizdel a diagnostikoval podle DP a OK, vcetne kontrol starnuti lamb a tak, proste vse.Predem dik.

Zítra budu shánět nové čerpadlo. Dám to do kupy a naměřím ti hodnoty, které budeš potřebovat. Nad kabelama taky uvažuju. Když už měním svíčky...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zdravim, tak vidim, že jsi měl nedávno problémy asi jako řešim já s mou 1.6tkou a dával jsi oktu do Drymlu v Pardubicích ... jsi někde z okolí Pardubic???

Po delším stání cca 8-10hod mi kokta nechce reagovat na plyn, škytá cuká apod., po 100 ž 200m se zahřeje a je klid, jen včera se nevzpamatovala po sešlápnutí plynu a vytočení, rozsvítila se EPC a málem chcípla. Jsem vynul a zapnul motor a pohoda.

V servisu na kompu že prý labda 1 a hned tvrdili, že se musí vyměnit !!! :palec2: tak jesm poděkoval a jel pryč, vždyť to může být i něco jiného a po zahřátí přeci bez problému :feve:

Zatim jesm měnil svíčky, tam byly kabely dobré, filtry kromě teda palivového a zkusil jsem i olej ale zatim bez výsledku ... :aggressive:

Zkusim se podívat na kontakty na lambdě, trochu jí očistit a proměřit odpor vyhřívání lambdy, potom asi váhu vzduchu ...

Chtěl bych se zeptat na jak dlouho vyjde přečtení závad a tak všeobecně info z auta přes kabel? V servise si na to chtějí nechat autí celej den, aby přišli na to proč !? Jinak bych chtěl vyčistit škrtící klapku a nevim jestli to nechat na servisu nebo jetli bys neměl nějaké rady, přestože jsem o tom počet hodně, nejsem si jistej jak je to po vyčištění se základním nastavením ... Kabel nemám ...

Editováno: , autor: peteres
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim, tak vidim, že jsi měl nedávno problémy asi jako řešim já s mou 1.6tkou a dával jsi oktu do Drymlu v Pardubicích ... jsi někde z okolí Pardubic???

Po delším stání cca 8-10hod mi kokta nechce reagovat na plyn, škytá cuká apod., po 100 ž 200m se zahřeje a je klid, jen včera se nevzpamatovala po sešlápnutí plynu a vytočení, rozsvítila se EPC a málem chcípla. Jsem vynul a zapnul motor a pohoda.

V servisu na kompu že prý labda 1 a hned tvrdili, že se musí vyměnit !!! :palec2: tak jesm poděkoval a jel pryč, vždyť to může být i něco jiného a po zahřátí přeci bez problému :feve:

Zatim jesm měnil svíčky, tam byly kabely dobré, filtry kromě teda palivového a zkusil jsem i olej ale zatim bez výsledku ... :aggressive:

Zkusim se podívat na kontakty na lambdě, trochu jí očistit a proměřit odpor vyhřívání lambdy, potom asi váhu vzduchu ...

Chtěl bych se zeptat na jak dlouho vyjde přečtení závad a tak všeobecně info z auta přes kabel? V servise si na to chtějí nechat autí celej den, aby přišli na to proč !? Jinak bych chtěl vyčistit škrtící klapku a nevim jestli to nechat na servisu nebo jetli bys neměl nějaké rady, přestože jsem o tom počet hodně, nejsem si jistej jak je to po vyčištění se základním nastavením ... Kabel nemám ...

Vyčtení auta je chvilka. Diagnostika závad je dlouhá. Přečtení auta není diagnostika. U Drymla moc diagnostiku neuměj. Připadá mi akorát, že jen čtou a vrcholem jejich umu je readiness kód. Ale třeba se pletu.... Bydlím ve vesničce u Pardubic... napiš SZ, klidně domluvíme se na přečtení vozu.

Chce to změřit pro jistotu tlak paliva. Pak proměřit vedení lambda sondy (vyhřívání). Vyčistit klapku a přizpůsobit. Na to potřebuješ VAG.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim,

mam jazdenu Octu 1-tku od Aprila tohto roka. 1.6 75KW (teraz 78tis Km). Je este aj iny typ tohto motora ako AVU?..ako to zistim?

Za studena po starte to zvykne obcas riadne klepat, najnovsie mi auto uz aj skakalo na parkovisku.

Vcera cca po 200m islo skapat a rozsvietilo sa EPC....vsetko podobne priznaky ako mate vy.

Kolko stoji Lamba a co je to VAG?...sorry nevyznam sa:-(

Sviecky boli menene pri 60tis. (Bosch myslim) niekde v Nemecku, kde predosli majitel jazdil.

Je nieco, co aj znacny laik moze na mojom mieste teraz spravit sam?

Hned utekat do servisu sa mi nexe!

Dakujem za radu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim,

mam jazdenu Octu 1-tku od Aprila tohto roka. 1.6 75KW (teraz 78tis Km). Je este aj iny typ tohto motora ako AVU?..ako to zistim?

Za studena po starte to zvykne obcas riadne klepat, najnovsie mi auto uz aj skakalo na parkovisku.

Vcera cca po 200m islo skapat a rozsvietilo sa EPC....vsetko podobne priznaky ako mate vy.

Kolko stoji Lamba a co je to VAG?...sorry nevyznam sa:-(

Sviecky boli menene pri 60tis. (Bosch myslim) niekde v Nemecku, kde predosli majitel jazdil.

Je nieco, co aj znacny laik moze na mojom mieste teraz spravit sam?

Hned utekat do servisu sa mi nexe!

Dakujem za radu.

Tak ty máš stejný průběh problému jak já ... Zatim jsem stále ve fázi řešení, ale u mě to na víc jak 50% bude první lambda. VAG je program pro diagnostiku ... nic za přečtení chyby nechtěli a řekli mi že je asi na výměnu lambda. Gratuluju, že Ti došlo až k rozsvícení kontrolky EPC, protože závada se konečně zapsala do závad v řídící jednotce a Ty se konečně dozvíš (třeba v servise) co s tim je ... (pomocí VAGu) :palec2:

Jinak jsem proměřil vedení z lambdy a dopadlo to tak, že jsem vlastně nic nenaměřil, takže vyhřívání lambdy out ... kol100

Editováno: , autor: peteres
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Necítim se tolik znalý, ale zkusim odpovědět:

1. co se týče 1,6-75kW tak jsou AVU a BFQ (můj případ) V podstatě jsou stejný, jen BFQ se dělá pro proměnlivé servisní intervaly-asi konstrukční úpravy ... kód najdeš jak v malym, tak ve velkým techničáku (v bodu 6) Varianta - je to tam schovaný

2. VAG jsem vysvětlil

3. Lambdy máš 2 z toho jednu před katalyzátorem a druhou za, popis funkce rozebírat nebudu, ale ta před katalyzátorem 2200 kč -info dnes v servise škoda, protože jsem jel okolo pro sluneční roletku ... :palec2: a ta druhá je o něco dražší ...

4. Co můžeš udělat doma? Nejrychlejší pokud máš co já je pod autem vedle katalyzátoru plastová krabička, tu sundáš a změříš na kabelu od lambdy u hranaté strany pin 1 a 2 jestli je tam nějaký odpor ... vyhřívání lambdy 1 až 5 ohmů, což vysvětluje problémy před zahřátím motoru a pak klid a normal bezproblémová jízda.

Potom se podívej na vzduchovej filtr, kabely ze svíček je docela sranda, jestli jsi na oktě ještě neměnil svíčky ... je tam hroznej přístup ... pak bych se ještě podíval na ty svíčky, když už tam budeš, nikdy nevíš co a v jakým stavu tam máš ...

Hodně štěstí ... :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 roky později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...