Přejít na obsah

Kontrolka chladící kapaliny


Namor Rapsaj

Doporučené příspěvky

Dobrý den,

po výměně rozvodů, všech filtrů a oleje, se po nastartování cca po jedné minutě rozbliká kontrolka chladící kapaliny. Asi po minutě zase zhasne. Chladící kapaliny je tam dost. Tohle se stane vždycky po delší době stání. Pokud auto nastartuju třeba po hodině stání, je vše O.K. Pokud ho však nastartuji až druhý den závada se opakuje. Myslím si že by mohl být zavzdušněný systém. Poraďte co s tím, prosím. Do servisu se mi nechce. :help:

Škoda Octavie 1.9 TDI r.v.99 najeto 120 000

Závada odstraněna viz. Vaša :worthy:worthy:worthy

Editováno: , autor: Namor Rapsaj
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V tomto prípade je asi príčina v znečistenej chladiacej kvapaliny. Tieto nečistoty (lepšie povedané mastnota) obalujú obe kovové tyčky vo vyrovnávacej nádobke chladiaceho systému a teda tým je narušená el. vodivosť medzi oboma tyčkami, teda systém to detekuje a signailizuje akoby tam nebola chladiaca kvapalina. Po naštartovaní motora začne kvapalina v chladiacom systéme recirkulovať a zohrievať sa a tuto nečistotu/mastnotu začne omývať čím sa opäť zabezpečí el. vodivosť medzi oboma tyčkami. Toto znečistenie môže byť spôsobené vadou v tesnení poda hlavou valcov (nemusí to byť ale pravidlo).

Na tvojom mieste by som dal najskôr vypustiť starú chladiacu kvapalinu, dal by som prepláchnuť chladiaci systém a samozrejme vyčistiť vyrovnávaciu nádobku a po prevedení týchto úkonov by som tam dal naliať originálnu chladiacu kvapalinu G12 (samozrejme správne nariedenú). Potom sleduj, ako sa to správa (teda nevymieňaj hneď to tesnenie pod hlavou valcov).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

a to já bych vzal dlouhej šroubovák, pojezdil s ním (podřel) obě elektrody v nádobce a pokud by to bylo OK tak bych to dál neřešil. ;)

Takže jak jsem psal, proběhla kompletní výměna rozvodů - tedy včetně vodní pumpy. Nepředpokládám, že by v servisu byli takový čuňata, že by tam vrátili starou kapalinu. Takže tady to asi nebude pravda. Ale vyzkouším. Mastnota je jenom přece lehčí než chladící kapalina a měla by tedy být vidět na hladině v nádobce, a to není. I tak zatím děkuji za názory. :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

a to já bych vzal dlouhej šroubovák, pojezdil s ním (podřel) obě elektrody v nádobce a pokud by to bylo OK tak bych to dál neřešil. ;)

Podle rady jsem ty elektrody šroubovákem trošku polechtal :kol-18: Dnes nastartováno po osmnácti hodinách a nic. Tak to snad bude O.K. Dík za radu :rolleyes:

To je určitě ono . Já jsem elektrody pojezdil starým zubním kartáčkem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
Dobrý den,

po výměně rozvodů, všech filtrů a oleje, se po nastartování cca po jedné minutě rozbliká kontrolka chladící kapaliny. Asi po minutě zase zhasne. Chladící kapaliny je tam dost. Tohle se stane vždycky po delší době stání. Pokud auto nastartuju třeba po hodině stání, je vše O.K. Pokud ho však nastartuji až druhý den závada se opakuje. Myslím si že by mohl být zavzdušněný systém. Poraďte co s tím, prosím. Do servisu se mi nechce. :help:

Škoda Octavie 1.9 TDI r.v.99 najeto 120 000

Tak vcera a dnes sa mi stalo presne to iste.

Ja som nic nemenil, len vcera rano po nastartovani mi zacalo pipat a blikat kontrolka chlad. kvapaliny. po chvilke blikanie prestalo. To som isiel do prace, ze sa na to poobede pozriem. Ked som nastartoval poobede, tak uz nic neblikalo ani nepipalo, tak som myslel, ze to iba nieco rano "zblblo" a uz je ok. No dnes rano mi to urobilo znova. Pozeral som stav kvapaliny, ta je OK na MAX, je tam ta cervena, ani nieje "viditelne" znecistena. Ale mozno tam na tych vidliciach je nejaky povlak a teraz ked je uz rano chladnejsie, tak to reaguje. Ked bolo teplo, asi ta masnota bola redsia, tak to neblblo. Aj poobede je teplejsie, tak to neblika.

No skusim to vycistit tou zubnou kefkou ci to pomoze lol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Ahoj,

dnes, kdyz jsem nastartoval auto, tak na me zacala blikat kontrolka chladici kapaliny. Venku bylo -10 C a tak jsem se podival na expanzni nadobu hladina byla ok. Tak jsem vypnul motor a znovu nastartoval a kontrolka uz neblikala. Dokaze nekdo z Vas vysvetlit, proc ta kontrolka blikala?

P.S. skodovku jsem si koupil za ucelem spolehlivosti, ale ted jsem tak trochu navazkach zda jsem si tu spolehlivost nenechal pouze namluvit.

Chozee

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je poblázněný to čidlo v nádobce, za velkejch mrazů mi to občas dělá taky, stačí poškrábat ty elektrody v nádobce trochu šroubovákem ( viz. příspěvky výše) a je po problému ...

Ahoj,

dekuji za odpoved. Zitra vyzkousim ocistit ty elektrody.

Chozee

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Trpěj tím i seaty, toledo mi to před 8 lety dělalo taky. Princip je založený na vodivosti kapaliny - ty dva dráty ponořený do kapaliny. Kapalina je částečně vodivá a to stačí k tomu aby elektricky spojila ty dva dráty. Není to odpor 0 ohmů, řekněme př. 10ohmů a to stačí aby se hradlo nepřeklopilo a kontrolka nesvítila. Časem se ty dráty zaoxidují a ta oxidační vrstva má také odpor řekněme 5 ohmů. takže 2x5+10kapalina =20 ohmu a to ještě pořád kontrolka nesvítí... pak se ochladí, kapalině jak víme z fyziky (pokud jste nekouřili zrovna na WC :D ) roste s klesající teplotou měrný odpor (prostě ty elektrony v tý zimě tolik nekmitaj) a rázem má kapalina né 10 ale 20ohmu a je to 2x5+20=30ohmu a kontrolka svítí. Nastartujete te, ohřejete kapalinu a už má zase jen 10 a proto se vám to přes den nerozsvěcí až zase ráno.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

U seata byly vidět, u Octy jsem to neřešil, ale nádobka je stejná, takže přepokládám že to bude taky dostupný po odšroubování víčka.... Výše to řada lidí čistila a nikdo nic nepíše o rozebírání... Strč šroubovák do kapsy, vyběhni a za 10 vteřin je hotovo....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky mám ten problém, ale možná se jenom liším tím že mi to dělá skutečně jenom při ranních startech jak je kolem -10°.

Jinak se s tím nesetkávám, ale mohu podotknout že mě to taky docela vyplašilo, auto zmrzlé a najednou pípot kontrolky a cca za 1 min nic :aggressive:

Nicmémě vyčistím kontakty a uvidím....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 2 měsíce později...
Tak se přpojuji do klubu pípnutí a blikání kontr. tak budu čistit šroubovákem díky Všem......... :palec2::palec2::palec2::palec2::palec2:

lol Pánové díky za super radu,budu muset odkázat znalé chlapce od fochu a araveru ať se podívají na forum a něco se konečně dozví,protože na moje dotazy ohledně této závady mi byly zdělovány rady typu: měnit expanzku,čidla na chladící soustavě ......atd.

Ještě jednou díky,určitě se tu dozvím spoustu dalších rad lol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...
  • o 3 měsíce později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...