Přejít na obsah

Lupani u praveho predniho kola


Shaarky

Doporučené příspěvky

Tak závada odstraněna post-23-1156182784.gif . Byla to nějaká tyčka tam v předu, která byla zatuhlá a pořádně se v kloubu nehejbala a vždycky se napružila a bouchlo to. Proto to dělalo jen občas. Takže pohoda post-23-1156182784.gif . Zejtra ještě musím na geometrii a ve čtvrtek chorvatsko

Ktera tycka (foto, obr) ? Hledam inspiraci pro svuj problem... :) Diky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak závada odstraněna post-23-1156182784.gif . Byla to nějaká tyčka tam v předu, která byla zatuhlá a pořádně se v kloubu nehejbala a vždycky se napružila a bouchlo to. Proto to dělalo jen občas. Takže pohoda post-23-1156182784.gif . Zejtra ještě musím na geometrii a ve čtvrtek chorvatsko

Ktera tycka (foto, obr) ? Hledam inspiraci pro svuj problem... :) Diky

Tak nic :feve::feve::feve: - zkontroloval jsem jeste ty brzdy a uz mam 99% jistotu, ze brzdy to nedelaji. Nicmene zjistil jsem, ze to nedela, kdyz poradne brzdim - pak kdyz pustim pedal, projizdim zatackou,do toho nerovnost a pridam-tak se to vetsinou ozve a bohuzel cim dal casteji. ;-( Marne se snazim vzpomenout, kdy to zacalo delat, ale asi to bylo necely mesic po vymene luzek stabilizatoru (1J0411314T ). Ze by ta tyc bouchala do napravy ? Zkousel jsem s ni lomcovat a nic...

Taky kdyz jsem mel auto zvednute a pokud pootacim rychle kolem vlevo/vpravo ozyva se z diferaku jemne zvuk soukoli cca 3x (jakoby do sebe zapadnuly potupne 3 ozubeni) - je to normalni nebo tam u sebe nic takoveho neslysite ? Opet diky za pomoc...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak nic :feve::feve::feve: - zkontroloval jsem jeste ty brzdy a uz mam 99% jistotu, ze brzdy to nedelaji. Nicmene zjistil jsem, ze to nedela, kdyz poradne brzdim - pak kdyz pustim pedal, projizdim zatackou,do toho nerovnost a pridam-tak se to vetsinou ozve a bohuzel cim dal casteji. ;-( Marne se snazim vzpomenout, kdy to zacalo delat, ale asi to bylo necely mesic po vymene luzek stabilizatoru (1J0411314T ). Ze by ta tyc bouchala do napravy ? Zkousel jsem s ni lomcovat a nic...

Taky kdyz jsem mel auto zvednute a pokud pootacim rychle kolem vlevo/vpravo ozyva se z diferaku jemne zvuk soukoli cca 3x (jakoby do sebe zapadnuly potupne 3 ozubeni) - je to normalni nebo tam u sebe nic takoveho neslysite ? Opet diky za pomoc...

Tak update - dnes jsem znovu vlezl pod auto a hledal jsem a hledal...asi jsem to nasel.Pokud poklepu zespodu na pravou tyc rizeni (na obr. cislo 6), ozve se klepani na naprave blizko prevodovky servorizeni (oznacene sipkou). Lidicky, co s tim ? Mel jste nekdo neco podobneho ? Mam obavy, ze by se musela menit cela prevodovka servorizeni a to se asi nedoplatim. Pokud poboucham levou tyc rizeni, nic se neozve... Hlava ridici tyce (kulak - na obr. cislo 1 a 9) se zda byt ok bez vule.

post-2707-1185729325_thumb.jpg

post-2707-1185733344_thumb.jpg

Editováno: , autor: Shaarky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zde moje poznatky....

...vsechno mozny uz znam, ale tohle ne, je to vylozene lupani. Dela to jen pri pomalejsi jizde a vetsim rejdu, treba vyjizdeni z ulice nebo parkovani. Vic to dela pri vytoceni doleva. Stabik i kulaky uz znam, to se chova jinac, tohle je vylozene lupnuti, jak kdyz napruzis kovovou tycku a pak ji pustis a ona lupne do jiny tycky :-) A zjistil jsem, ze kdyz vytocim kola do uplnyho rejdu, tak nekde vepredu se zacne ozyvat takovy bzuceni, servo, bud to driv nedelalo nebo sem si toho nevsim. Kazdopadne sem to znova zkoumal a sam tam proste nic nevidim, ale neni to ono, kdyz mam auto na 2 heverech a podlozeny prknama, proste si nelajsnu pod to vlezt a lomcovat s tim. Holt me ceka servis, po vejplate. A dobry taky je, ze ten "plovouci" pocit, o kterym uz mluvim nejakou dobu, je cim dal tim silnejsi, jezdim opatrne, protoze mam strach, co mi upadne. Nehlede na to, ze sem si rikal, ze se mi zda, ze mam zadek nejak niz. Taxem to zmeril a zadni cast kastle je nad zemi o 2 cm niz!! Coz mi prijde dost, na to, ze mam v kufru jen 13kg tezkej subac a ladenej vyfuk, kterej ma taky asi 10kg navic, hlavne bych si toho asi vsimnul driv, ach jo. Zacinam mit pocit, ze neco nehraje mimo toho lupani vepredu taky vzadu, bud neco s tlumicem, nebo prdla pruzina, nebo nevim :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak update - dnes jsem znovu vlezl pod auto a hledal jsem a hledal...asi jsem to nasel.Pokud poklepu zespodu na pravou tyc rizeni (na obr. cislo 6), ozve se klepani na naprave blizko prevodovky servorizeni (oznacene sipkou). Lidicky, co s tim ? Mel jste nekdo neco podobneho ? Mam obavy, ze by se musela menit cela prevodovka servorizeni a to se asi nedoplatim. Pokud poboucham levou tyc rizeni, nic se neozve... Hlava ridici tyce (kulak - na obr. cislo 1 a 9) se zda byt ok bez vule.

Nikdo jste se s nicim podobnym nesetkal ? Uz se pomalu objednavam do servisu a objednavam nahradni dily... ale zkusenost jeste nekoho jineho by se rozhodne hodila. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak zitra jdu s autem k mechanikovi...vymenit tyc rizeni. Jelikoz se vsak meni zvuk z kovoveho lupani a velmi zvlastni gumove vrzani/klepani, zvlastne pri prejezdu velkych nerovnosti typu betonovych zpomalovacich pruhu se sirkou 1m, kdy se razantne zhoupne cele auto, trochu zacinam pochybovat, ze tyc rizeni problem vyresi...... :feve::feve::feve:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ja se zacinam priklanet k tomu, ze mi pri 205kkm odesel pravej cep rizeni, a ten lupe, tajne v to doufam, to je oprava za par korun. Uvidim pristi ctvrtek/patek.

Uff, tyc rizeni, to je neprijemny, stoji docela ranec. Ja ji shodou nahod tedka v nedeli kontroloval, je naprosto v poradku, coz me trochu uklidnilo. Ale to, co popisujes, to je fakt zvlastni, dej pak vedet, co to bylo...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ja se zacinam priklanet k tomu, ze mi pri 205kkm odesel pravej cep rizeni, a ten lupe, tajne v to doufam, to je oprava za par korun. Uvidim pristi ctvrtek/patek.

Uff, tyc rizeni, to je neprijemny, stoji docela ranec. Ja ji shodou nahod tedka v nedeli kontroloval, je naprosto v poradku, coz me trochu uklidnilo. Ale to, co popisujes, to je fakt zvlastni, dej pak vedet, co to bylo...

Tak bohuzel...vymena tyce rizeni se nekonala. Po sundani manzety jsme zjistili, ze to lita primo v servu (i kdyz minimalne a netece to), takze neopravitelne. Jedine se to da vymenit. Bohuzel jeste nikdo nepotvrdil ani nevyvratil, ze to je ono, co to bouchani dela. Uz nevim co dal, asi budu proste dal jezdit, dokud neco neupadne. :kol-128:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ja se zacinam priklanet k tomu, ze mi pri 205kkm odesel pravej cep rizeni, a ten lupe, tajne v to doufam, to je oprava za par korun. Uvidim pristi ctvrtek/patek.

Uff, tyc rizeni, to je neprijemny, stoji docela ranec. Ja ji shodou nahod tedka v nedeli kontroloval, je naprosto v poradku, coz me trochu uklidnilo. Ale to, co popisujes, to je fakt zvlastni, dej pak vedet, co to bylo...

Tak bohuzel...vymena tyce rizeni se nekonala. Po sundani manzety jsme zjistili, ze to lita primo v servu (i kdyz minimalne a netece to), takze neopravitelne. Jedine se to da vymenit. Bohuzel jeste nikdo nepotvrdil ani nevyvratil, ze to je ono, co to bouchani dela. Uz nevim co dal, asi budu proste dal jezdit, dokud neco neupadne. :kol-128:

Uff, tak to je na pytel :( Toho se bojim taky, stoji to ranec :( Ale menit to preventivne s rizikem, ze to tim mozna neni, to bych se bal. Ale zase rizeni, to neni sranda. Snad se nic horsiho, nez ze prestane makat servo, nestane

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ja se zacinam priklanet k tomu, ze mi pri 205kkm odesel pravej cep rizeni, a ten lupe, tajne v to doufam, to je oprava za par korun. Uvidim pristi ctvrtek/patek.

Uff, tyc rizeni, to je neprijemny, stoji docela ranec. Ja ji shodou nahod tedka v nedeli kontroloval, je naprosto v poradku, coz me trochu uklidnilo. Ale to, co popisujes, to je fakt zvlastni, dej pak vedet, co to bylo...

Tak bohuzel...vymena tyce rizeni se nekonala. Po sundani manzety jsme zjistili, ze to lita primo v servu (i kdyz minimalne a netece to), takze neopravitelne. Jedine se to da vymenit. Bohuzel jeste nikdo nepotvrdil ani nevyvratil, ze to je ono, co to bouchani dela. Uz nevim co dal, asi budu proste dal jezdit, dokud neco neupadne. :kol-128:

Uff, tak to je na pytel :( Toho se bojim taky, stoji to ranec :( Ale menit to preventivne s rizikem, ze to tim mozna neni, to bych se bal. Ale zase rizeni, to neni sranda. Snad se nic horsiho, nez ze prestane makat servo, nestane

Ne, preventivne nic nemenit, to je skoda penez. Ja jeste budu muset vyloucit loziska + klouby. Treba se to casem zhorsi tak, ze prijdu na 100% zpusob, jak to vyvolat... A s tim servem pry se neni ceho az tak bat, mozna to casem zacne tect...to pak budu vedet urcite, ze to musi ven. Predbezne jsem se dival na ceny...je to palka - mezi 12-13 litry. (1J1422062E - http://www.elitecat.cz/ArticleSelection.aspx?B=1 )

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ja se zacinam priklanet k tomu, ze mi pri 205kkm odesel pravej cep rizeni, a ten lupe, tajne v to doufam, to je oprava za par korun. Uvidim pristi ctvrtek/patek.

Uff, tyc rizeni, to je neprijemny, stoji docela ranec. Ja ji shodou nahod tedka v nedeli kontroloval, je naprosto v poradku, coz me trochu uklidnilo. Ale to, co popisujes, to je fakt zvlastni, dej pak vedet, co to bylo...

Tak bohuzel...vymena tyce rizeni se nekonala. Po sundani manzety jsme zjistili, ze to lita primo v servu (i kdyz minimalne a netece to), takze neopravitelne. Jedine se to da vymenit. Bohuzel jeste nikdo nepotvrdil ani nevyvratil, ze to je ono, co to bouchani dela. Uz nevim co dal, asi budu proste dal jezdit, dokud neco neupadne. :kol-128:

Uff, tak to je na pytel :( Toho se bojim taky, stoji to ranec :( Ale menit to preventivne s rizikem, ze to tim mozna neni, to bych se bal. Ale zase rizeni, to neni sranda. Snad se nic horsiho, nez ze prestane makat servo, nestane

Ne, preventivne nic nemenit, to je skoda penez. Ja jeste budu muset vyloucit loziska + klouby. Treba se to casem zhorsi tak, ze prijdu na 100% zpusob, jak to vyvolat... A s tim servem pry se neni ceho az tak bat, mozna to casem zacne tect...to pak budu vedet urcite, ze to musi ven. Predbezne jsem se dival na ceny...je to palka - mezi 12-13 litry. (1J1422062E - http://www.elitecat.cz/ArticleSelection.aspx?B=1 )

Jojo, leda drobnosti, ale takhle drahy veci, to nestoji za to. Dostal jsem ted zpravicku, ze to lupani, na ktery to vypada u me, delava lozisko tlumice, priznam se, to me zatim nenapadlo, kor kdyz to mam celkem novy, ale mozny je vsechno. Zkusim to prostrikat WDckem co to da a navest na to servisaka, kdyz nebude vedet. Chtelo by to nejak lezet pod autem, kdyz se to stava, ale je to trochu o drzku :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jojo, leda drobnosti, ale takhle drahy veci, to nestoji za to. Dostal jsem ted zpravicku, ze to lupani, na ktery to vypada u me, delava lozisko tlumice, priznam se, to me zatim nenapadlo, kor kdyz to mam celkem novy, ale mozny je vsechno. Zkusim to prostrikat WDckem co to da a navest na to servisaka, kdyz nebude vedet. Chtelo by to nejak lezet pod autem, kdyz se to stava, ale je to trochu o drzku :)

Ciste nahodou - zdroj toho tveho klepani se taky jevi jako nekde zespodu od napravy ? A tim WDckem to budes prostrikavat z vrchu, dostane se to tam ?

S tim lezenim pod autem - abych se priznal, taky uz mne neco takoveho napadlo. Blbe klepani, ale co by clovek neudelal pro odstraneni. :kol-28:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je prave tezko rict, nekde zprava zespoda, bliz to identifikovat nedokazu, pac dycky sedim za volantem :) Ale pusobi to na me jako zprava dole od napravy. Zkusim prostrikat to lozisko, pro tu srandu, treba to bude opravdu ono.

No, zdravi je precejen prednejsi, nez klepani, to bych neriskoval, leda nejakyho nepritele tim zamestnat :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je prave tezko rict, nekde zprava zespoda, bliz to identifikovat nedokazu, pac dycky sedim za volantem :) Ale pusobi to na me jako zprava dole od napravy. Zkusim prostrikat to lozisko, pro tu srandu, treba to bude opravdu ono.

No, zdravi je precejen prednejsi, nez klepani, to bych neriskoval, leda nejakyho nepritele tim zamestnat :)

Byl jsem se nato ptat u nas ve Skodovce a taky mi potvrdily ze je to docela casta zavada.Teda mam na mysli to axialni lozisko na tlumici. Vyrezne a netoci se, pak se tlumic na nem krouti a jak preskoci pres kulicko v lozisku tak se ten krut prenese na pruzinu a udelato to lupnuti..Krysarri ver mi a vymen ho. Budes mit pokoj....Jak jsem psal to WD pomuze jen malokomu, protoze je to lozisko zakrytovane plastovou krytkou a je to pod tim hlinikovym luzkem....

Na Skoda dily cz stoji 327,-

Skoda-dily link

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pratele tady je tento problem pekne rozepsany a foto navod jak jej vymenit....

Lupani v naprave

;):palec2:;)

Uplne stejny navod plati pro Octavii ? Tzn. ze se museji pouzit stahovaky ? Jestli ano, tak to rozhodne axialni loziska vymeneny nemam !!! :blink:

Je to sice navod pro stary Renault ale v podstate je to obdobny. Stahnuti pruzin pouzivas kvuli bezpecnosti a kvuli montazi zpet, protoze bys ji musel necim stlacit abys chytil tlumic a mohl ho zasroubovat....Skoda ze jsem si to moje zrzave lozisko nevyfotil, mohl jsem to sem hodit. Na tom odkazu je to lozisko pekne videt jaky umi v nem byt rozdil.link U Octavie ma to lozisko trochu jiny tvar je o dost mensi a sirsi, ale v podstate je to to same...

Auto melo 4 roky ale tak vyzrane rezi-uplne zarostle, to se tocit nemohlo. Je to az uplne nahore na tlumici takze se tam dlouho drzi voda...Hlavne umyvani wapkou tomu dava na prdel....U me to bylo jen lozisko na prave strane, ale kdyz jsem po pul roce menil tlumice tak jsem preventivne vymenil i leve....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak dnes po zvednuti heverem jsem zjistil, ze pruzina na pravem kole ma nahore vuli asi +-0,5 cm - proste tam docela lita, na leve strane vubec. Takze jedu opet do servisu, kez by to uz bylo ono. Dalsi vec - horni ulozeni tlumicu trochu pod kapotou vycniva (mezi karosii a hornim upevnenim tlumice je mezera), taky to asi nebude normalni. ;-( Dam vedet.

Editováno: , autor: Shaarky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak problem je vyresen...zadne lozisko,ani tlumic, ani rameno, ale byly to silentbloky stabilizatoru !!! Preventivne jsem je menil asi tri mesice zpatky, kupoval jsem tyto : http://www.elitecat.cz/ArticleDetail.aspx?...p;NodeId=100197, jenze originaly vypadaji nejak takto : http://www.evolutionimport.com/PhotoGaller...tCode=1J0411314 :kol-128::kol-128::kol-128::kol-128::kol-128::kol-128::kol-51: Jsou mnohem mekci a jeste potrene nejakym praskem. Pouceni pro vsechny ostatni - co se tyce silentbloku, tak jedine origo skoda !!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak problem je vyresen...zadne lozisko,ani tlumic, ani rameno, ale byly to silentbloky stabilizatoru !!! Preventivne jsem je menil asi tri mesice zpatky, kupoval jsem tyto : http://www.elitecat.cz/ArticleDetail.aspx?...p;NodeId=100197, jenze originaly vypadaji nejak takto : http://www.evolutionimport.com/PhotoGaller...tCode=1J0411314 :kol-128::kol-128::kol-128::kol-128::kol-128::kol-128::kol-51: Jsou mnohem mekci a jeste potrene nejakym praskem. Pouceni pro vsechny ostatni - co se tyce silentbloku, tak jedine origo skoda !!!

18.7. jsem to tipoval! Asi bych si měl vsadit sportku ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak problem je vyresen...zadne lozisko,ani tlumic, ani rameno, ale byly to silentbloky stabilizatoru !!! Preventivne jsem je menil asi tri mesice zpatky, kupoval jsem tyto : http://www.elitecat.cz/ArticleDetail.aspx?...p;NodeId=100197, jenze originaly vypadaji nejak takto : http://www.evolutionimport.com/PhotoGaller...tCode=1J0411314 :kol-128::kol-128::kol-128::kol-128::kol-128::kol-128::kol-51: Jsou mnohem mekci a jeste potrene nejakym praskem. Pouceni pro vsechny ostatni - co se tyce silentbloku, tak jedine origo skoda !!!

18.7. jsem to tipoval! Asi bych si měl vsadit sportku ;)

Kurnik ale kdo by tomu veril, kdyz jsem je nedavno menil ! :):palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To jsem rad ze mas po problemu, moje rada ale nepatrila tobe ohledne lupani. Radil jsem to lozisko spise Krysarrovi, bo on mel problemy hlavne pri parkovani a vyjizdeni pri vytocenych kolech, kdezto ty jsi je popisoval hlavne pri prejizdeni nerovnosti, a na to se lozisko nemuze vztahovat...Hodne stastnych km...Mej se :):palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To jsem rad ze mas po problemu, moje rada ale nepatrila tobe ohledne lupani. Radil jsem to lozisko spise Krysarrovi, bo on mel problemy hlavne pri parkovani a vyjizdeni pri vytocenych kolech, kdezto ty jsi je popisoval hlavne pri prejizdeni nerovnosti, a na to se lozisko nemuze vztahovat...Hodne stastnych km...Mej se :):palec2:

Taky se pripojuju, fajn, ze ses toho zbavil a ze to nakonec byla v podstate prkotina. Kdo by tohle rek :( Jinak jsem dneska vecer predal auto do servisu, tak dam zitra nebo pozitri vedet, jak to dopadlo u me.

Jinak co se silentbloku tyka, kdepak jedine origo Skoda, ale jedine Powerflex ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kurnik ale kdo by tomu veril, kdyz jsem je nedavno menil ! :):palec2:

Já bych tomu věřil, protože jsem se s neorigo šmejdama naběhl taky. Stáli 47kč kus v krči, nemohl jsem je tam nacpat a vydržely tři měsíce a vrže to že se lidi ohlížejí... Originály vydržela 3,5 roku po pražským tankodromu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...