Přejít na obsah

Huceni klimatizace


t.wistt

Doporučené příspěvky

Zdravim,

o vikendu jsme jeli nasi Fabku trosku provetrat (CZ-NL). V puli cesty, kdyz jsme zastavili na odpocinek, jsem zpozoroval nesnesitelny hluk, jakoby od "vetraku klimatizace" (pri vypnuti klimatizace hluk prestal, i kdyz bezelo vetrani - zkousel jsem vsechny stupne i s vnitrni cirkulaci). Hluk je slyset jenom pokud je klima zapnuta spolu s nastartovanym motorem. Nesetkal se nekdo s podobnym problemem, doufam, ze nebudu muset menit celou klimaticani jednotku.... :feve:

diky za kazdou reakci

PS: je to 1.9 tdi rv 2001, klima s man.nastavenim intenzity

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Ahoj,

povedlo se Ti to nějak vyřešit? Mám teď podobný problém a ten zvuk bych charakterizoval jako syčení, je to slyšet pouze při zapnuté klimě a nezávisle na otáčkách motoru nebo ventilátoru klimatizace. Produkovaný vzduch má normálně venkovní teplotu, jako by tam klima ani nebyla... Byl jsem na kontrole v servisu a tlak chladícího média je prý v pořádku, tak na to zůstali jen divně koukat a chtějí se do toho pustit metodou pokus omyl. Mám jen obavu, abych se vůbec doplatil, tak zkouším zda někdo nemá podobné zkušenosti. Zatím jsem v diskuzích narazil jen na zvuky jako bouchání, klepání, drnčení atd, což na můj problém opravdu nesedí. Předem dík, Mata

PS: 1,9 TDi, 2005 a manuální klimatizací

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj. Mám ten samý problém na své Ibize 2002 1,9TDI. Po zapnutí klimy je slyšet syčení z výdechů ventilace. Klima nechladí, všechny trubky jsou teplé. Na VAGu to nic nehlásí, chladiva je tam dost (nechal jsem udělat vakuum a znovunaplnění). Po sepnutí kompresoru normálně naroste tlak, ale nic se neděje... Napadá mě tlakový regulační ventil...?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jedná se o normální jev u F klimatizace. Dělá to ventil v kompresoru. Od urč. roku byl nahrazen jiným. Poptejte se na tento problém v servisu. Co se týká prvního příspěvku,při zapn. klimatizace se rozběhnou oba ventilátory na chladiči.Jejich sepnutí má tuším zpoždění. Zkontoloval bych oba ventilátory na vůli př. zda-li někde nedřou. Jednou jsem se setkal s takovýmto problémem. Po otevření kapoty jsem zjistil,že dotyčná při výměně žárovky špatně zamontovsla kryt světlometu, který později vypadl a dostal se do ventilátoru.

Editováno: , autor: Remus by skoda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hmmm, to by mohlo být, jen je mi divný to, že jsem klimakompresor měnil cca před měsícem - vloni mi klima chladila málo - např. při 35°C venku to už skoro nechladilo, přitom chladiva bylo dost. Takže jsme tym při příležitosti výměny napínací kladky přehodili i kompresor...Vzali jsme stejný typ, z Fabie II, kt.měla najeto 40tisíc. Takže kompresor je tam téměř nový. Myslel jsem spíš na ten ventil, který je před výparníkem...Protože kompresor v poho běží a reguluje tlak - měl jsem to ted napojený na klimastroji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj kluci,

zkoušel jsem hledat ještě o kousek usilovněji a nakonec jsem našel několik diskuzí na různých fórech, kde také řešili syčení klimatizace. Vždy to bylo vyřešeno vypuštěním a opětovným naplněním chladícím médiem. Nešlo mi moc do hlavy, jak by se mohlo do okruhu klimatizace dostat něco jiného než chladící médium, ale pak jsem někde narazil na zajímavý přípěvek. Klimatizace v autě by měla být rozdělená dle tlaku do dvou částí. První přetlaková část vede od kompresoru do výparníku, kde se stlačené médium rozpíná a ochlazuje výparník, přes který se proudící vzduch ochlazuje. V této větvi mohou tlaky dosahovat řádově i desetinásobku atmosferického tlaku, čili zde hrozí maximálně únik chladícího média, nikoliv přisání vzduchu do okruhu. Zdrojem prolémů může být druhá sací část okruhu od výparníku ke kompresoru ve které jsou tlaky výrazně nižší, řádově 1-2 atmosfér. Pokud by tedy teoreticky došlo k úniku původního média, mohl by být tlak na sací straně teoreticky i menší než atmosferický a v případě netěsností by si kompresor mohl přisát vzduch do chladícího okruhu. To pak může způsobit, že vzduch v expanzním ventilu syší, ale klima přestane chladit. Teoreticky by se mohlo stát, že tím přisáváním vzduchu na sací straně před kompresorem by se mohl udržovat konstantní dostačující tlak v klimatizaci a diagnostika v servisu by ani nemusela poznat, že už tam dávno není chladící médium, ale vzduch. Končím s teoriemi co by kdyby. Zkrátka, pokud můj problém vyřeší jen naplnění klimy, bude to zdaleka ta nejmenší položka, kterou do její opravy můžu investovat. Za 3 dny jsem objednaný do servisu a zkusí mi to tam naplnit, tak pak dám vědět jak jsem dopadl. Níže přikládám ještě pár odkazů, kde se podobný problém řeší. Zatím se mějte, dám vědět, Mata

http://forum.skodahome.cz/index.php?/topic/27434-klima/

http://www.peugeot-club.cz/forum/viewthread.php?tid=9632&page=1

http://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=22&t=8435&view=next

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to syčanie je normálne, veď aj v chladničke keď zapne kompresor tak je počuť sičanie media pri prechode tryskou na výparníku. Smerodajné je, či klíma chladí, ak vyfukovaný vzduch dosiahne aspoň 10C pri vonkajšej teplote cca 20C a venilátor napr. na 3-ke tak je vštko OK. Slabé syčanie na začiatku pori spustení klímy je normálne, pri silnejšom syčaní ktoré prehluší zvuk ventilátora je fakt treba riešiť ako popisuješ vyššie, tá teória môže bať pravdivá, ale zákonite musí klímy aj menej chladiť. V klíme má byť 550g média a už únik 50g spôsobí, že klíma bude chladiť velmi slabo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to syčanie je normálne, veď aj v chladničke keď zapne kompresor tak je počuť sičanie media pri prechode tryskou na výparníku. Smerodajné je, či klíma chladí, ak vyfukovaný vzduch dosiahne aspoň 10C pri vonkajšej teplote cca 20C a venilátor napr. na 3-ke tak je vštko OK. Slabé syčanie na začiatku pori spustení klímy je normálne, pri silnejšom syčaní ktoré prehluší zvuk ventilátora je fakt treba riešiť ako popisuješ vyššie, tá teória môže bať pravdivá, ale zákonite musí klímy aj menej chladiť. V klíme má byť 550g média a už únik 50g spôsobí, že klíma bude chladiť velmi slabo.

Klima podle mě nechladí vůbec a to syčení je výrazné, je slyšet i přes ventilátor na 2-3 rychlostní stupeň. Máte pravdu, že drobné syčení bylo slyšet i vloni v léťě, ale to bylo sotva pozorovatelné a hlavně to chladilo celkem slušně. Až bude někdy tepleji, musím vypozorovat, zda se mi točí větrák na chladiči, za poslední dobu jsem nikdy nezpozoroval, že by se točil, ale v zimě to ani není potřeba, venku je dost zima na to aby chladič fungoval dostatečně účinně i bez větráku. Uvidím až mi naplní klimu, zkusím zaparkovat a udělat uvnitř sibiř, to už by snad mělo větrák rozhýbat. Pro jistotu zkontroluju pojistky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V tom prípade je samozrejmé, že ju treba znova naplniť a potom sa uvidí, požiadaj aj o vypustenie a vymenenie oleja do kompresoru. Kamáratovi totiž naplnili klímu a potom odišiel kompresor a následne zistili, že tam skoro vôbec nebol olej, asi vytiekol, alebo ho vypustili a zabudli naplniť.

Vela šťastia.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Při běžném odsávání plničkou se ale olej z klimakompresoru přece neodsaje, ne?

Mata.P: Jestli máš dva větráky na chladiči, tak by se ti aspon jeden /menší/ měl spustit chvíli po spuštění klimy, asi na minutku, pak zas vypne. - to je možná ten hluk, jak píšeš ze začátku.

Nekolísají ti také trochu chvílemi otáčky motoru? Třeba při nastvení teploty na 20°C.

A podívejte se jaký tlak náplně vám ukazuje VAG! Při nezaplé klimě, stejné venk. teplotě - pak si to můžete časem i skontrolovat jestli medium neuchází.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Při běžném odsávání plničkou se ale olej z klimakompresoru přece neodsaje, ne?

Mata.P: Jestli máš dva větráky na chladiči, tak by se ti aspon jeden /menší/ měl spustit chvíli po spuštění klimy, asi na minutku, pak zas vypne. - to je možná ten hluk, jak píšeš ze začátku.

Nekolísají ti také trochu chvílemi otáčky motoru? Třeba při nastvení teploty na 20°C.

A podívejte se jaký tlak náplně vám ukazuje VAG! Při nezaplé klimě, stejné venk. teplotě - pak si to můžete časem i skontrolovat jestli medium neuchází.

Já mám na chladiči jen jeden velký větrák a za poslední dobu jsem u něj nezpozoroval, že by se točil. Budu to muset ještě prověřit. Tlaky klimy si bohužel neumím svépomocí změřit, nemám vag k dispozici. Dle diagnostiky v servisu je v okruhu maličko menší tlak, než by měl být, ale dle jejich vyjádření by to neměl být zas takový pokles, který by měl způsobit nefunkčnost klimy. Otáčky motoru mi nekolísají, 1.9TDi má docela sílu, jediné co jsem vloni u funkční klimy pozoroval bylo, že v okamžiku zapnutí klimy maličko zalehl motor a jen tak na vteřinu poklesly otáčky, než to řídící jednotka zase srovnala. Tohle zalehnutí bych považoval za normální, tím spíš teď s klimou není něco v pořádku, protože žádné zalehnutí v okamžiku spuštění slyšet není. Zatím děkuji za tipy a rady, ve čtvrtek jedu na vypuštění, vakuování a napuštění, co se oleje týče, tak o tom se s nimi ještě poradím a pak vám dám vědět jak to dopadlo ;-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Při běžném odsávání plničkou se ale olej z klimakompresoru přece neodsaje, ne?............A podívejte se jaký tlak náplně vám ukazuje VAG! Při nezaplé klimě, stejné venk. teplotě - pak si to můžete časem i skontrolovat jestli medium neuchází.

Tlak chladiva nevypovídá vůbec o ničem- např. zde: http://www.katalog-schiessl.cz/page.asp?page=334 v odstavci 9 si přečteš jaký je tlak při 20st, ale takový tlak bude vždy ať je v "nádobě" několik gramů, nebo 10kg. Jediná podmínka je- laicky řečeno- aby se v "nádobě" vyskytovala jak kapalné tak i plynné chladivo....

Ani tlaky za chodu klimatizace nevypovídají nic o 100%ní náplni...jedině odsát a zvážit ;)

A při běžném odsávání chladiva se VŽDY dostane z okruhu nějaký olej- otázkou je jen kolik (záleží na umístění připojavacích ventilků, rychlosti odsávání....)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj kluci,

zkoušel jsem hledat ještě o kousek usilovněji a nakonec jsem našel několik diskuzí na různých fórech, kde také řešili syčení klimatizace. Vždy to bylo vyřešeno vypuštěním a opětovným naplněním chladícím médiem. Nešlo mi moc do hlavy, jak by se mohlo do okruhu klimatizace dostat něco jiného než chladící médium, ale pak jsem někde narazil na zajímavý přípěvek. Klimatizace v autě by měla být rozdělená dle tlaku do dvou částí. První přetlaková část vede od kompresoru do výparníku, kde se stlačené médium rozpíná a ochlazuje výparník, přes který se proudící vzduch ochlazuje. V této větvi mohou tlaky dosahovat řádově i desetinásobku atmosferického tlaku, čili zde hrozí maximálně únik chladícího média, nikoliv přisání vzduchu do okruhu. Zdrojem prolémů může být druhá sací část okruhu od výparníku ke kompresoru ve které jsou tlaky výrazně nižší, řádově 1-2 atmosfér. Pokud by tedy teoreticky došlo k úniku původního média, mohl by být tlak na sací straně teoreticky i menší než atmosferický a v případě netěsností by si kompresor mohl přisát vzduch do chladícího okruhu. To pak může způsobit, že vzduch v expanzním ventilu syší, ale klima přestane chladit. Teoreticky by se mohlo stát, že tím přisáváním vzduchu na sací straně před kompresorem by se mohl udržovat konstantní dostačující tlak v klimatizaci a diagnostika v servisu by ani nemusela poznat, že už tam dávno není chladící médium, ale vzduch. Končím s teoriemi co by kdyby. Zkrátka, pokud můj problém vyřeší jen naplnění klimy, bude to zdaleka ta nejmenší položka, kterou do její opravy můžu investovat. Za 3 dny jsem objednaný do servisu a zkusí mi to tam naplnit, tak pak dám vědět jak jsem dopadl. Níže přikládám ještě pár odkazů, kde se podobný problém řeší. Zatím se mějte, dám vědět, Mata

http://forum.skodahome.cz/index.php?/topic/27434-klima/

http://www.peugeot-club.cz/forum/viewthread.php?tid=9632&page=1

http://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=22&t=8435&view=next

S tím "rozdělení okruhu" to myslíš dobře: (když už jsem byl u Schiesslu v minulém příspěvku) http://www.auto-klima.cz/stranka-popis-funkce-klimatizace-63 , ale ještě jsem neviděl stav kdy by se autoklimatizace podsávala kvůli nedostatku chladiva pod hodnotu atm.tlaku aniž by ji vypnula tlaková čidla (ať už je použito "podtlakového" čidla na sací straně, nebo sdruženého čidla na straně výtlaku). Tím myslím to, že klima NEMŮŽE spínat pokud je v okruhu vzduch.

S tím syčením je to tak, že opravdu s menším množstvím chladiva syčí víc než s plnou dávkou, ale to je dáno tím, že na expanzní ventil se nedostává potřebné kapalné chladivo ale prochází jím i plynné chladivo, které právě průchodem tryskou ventilu syčí...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zhoupnutí je normální, pak už by měli být v klidu. Taky jsem se ale setkal s tím, že když trimr/servo mísící klapky psalo chybu a pak se otáčky motoru v intervalu houpali pokud nebylo chlazení na max.

Tlak se mění - za chodu - roste teplota - tudíž tlak /podle "zatížení" chlazení/. Při malém tlaku se klima ani nespustí /to už ale stejně dáávno nechladí/, při velkém /"přehřátí"/, se zase radši vypne. Proto za studena /těch 20st./ se dá zjistit/kontrolovat jesli neuniká, o to nám šlo. No nekecám. :)

Ano, olej se odsaje, ale pouze z okruhu/ ten z hlavy nevím kolik gramů to je- 20g okruh?,50g kompresor?/. Neodsaje se ale z klimakompresoru, ten je tam pořád /jelikož je i těžší/. Ten se mění jen v případě vypuštění přímo šroubem na klimakompresoru. Pokud má někdo podezření, že mu olej unikl, může říct ať mu nepatrné množství k vysátému přidaj.

Editováno: , autor: NNNTomas
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

"

Tlak se mění - za chodu - roste teplota - tudíž tlak /podle "zatížení" chlazení/. Při malém tlaku se klima ani nespustí /to už ale stejně dáávno nechladí/, při velkém /"přehřátí"/, se zase radši vypne. Proto za studena /těch 20st./ se dá zjistit/kontrolovat jesli neuniká, o to nám šlo. No nekecám. :)"

Nějak tomu nerozumím... Tvrdíš, že zkontroluješ množství chladiva změřením tlaku?? Nebo jak to myslíš?? Já tvrdím, že to nepoznáš. Jestliže budeš mít v okruhu tolik chladiva aby v něm byly nasycené páry, pak tlak bude za konstantní teploty také konstantní a je jedno kolik se v okruhu bude vyskytovat kapaliny. Aby bylo jasné jak to myslím uvedu příklad:

Mám tlakovou lahev s obsahem 10kg, naplním do ní třeba 9kg chladiva= tlak bude (při 20st) 5,72barů

Odsaju-li z ní třeba 8kg (takže tam zbydou 2kg)= tlak bude zase 5,72barů

Až když odsaju tolik chladiva, že v lahvi zbydou jen NENASYCENÉ páry chladiva= tlak klesne.

Takže jak poznáš, že v okruhu není (např)550g, ale je tam jen 400g??

Editováno: , autor: Milda.J
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nedávno jsem měnil klimakompresor na OII a po odsátí tam nezůstalo nic ani olej a to je kompesor dole a ventilky jsou na úrovni altíku což je výškový rozdíl asi 40cm.V tý mašině je nádobka na odsátý olej a je vydět kolik ho bylo v systému včetně přesného zvážení oleje i chladiva a vytisknutí na lístek.Po výměně klimakompresoru výplach systému a znovu naplnění s novým olejem a přesného množství chladiva a oleje. To vše za 814kč včetně chybějícího chladiva.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kolik je tam nepoznám, ale pokles tlaku ano. Když mi klima málo chladila, ukazovala tuším 4, když mi jí naplnili bylo tam 6. Za stejné okolní teploty. Tak nevím...

Za chodu tlak neroste do tý doby, než se všechny páry v chladivu přemění na kapalinu, nebo ne?

Editováno: , autor: NNNTomas
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tlak po spuštění kompresoru roste okamžitě (na výtlaku samozřejmě). Až dokud nastoupá na úroveň spínání kondenzátorového ventilátoru (na chladiči)- ten by ho měl pak udržet (případně snížit a vypnout)tak aby nedošlo k vypnutí přetlakové ochrany.

V okruhu není nikdy jen kapalina... . je to ZKRÁCENĚ tak:(za chodu)

- v kondenzátoru se chladivo zkapalní (díky tomu, že jeho tlak je takový aby jeho teplota varu byla vyšší než teplota kondenzátoru)

-pak ve filtrdehydrátoru se zbaví případných mech.nečistot a vlhkosti, zároveň filtr funguje jako zběrač chladiva (taková jako expanzka)

-pak vstřikovací ventil- nadávkuje chladivo do výparníku-zajišťuje správný tlak vzhledem ke správné teplotě varu(udržuje tlak.rozdíl mezi výtl. a sáním)

-ve výparníku se kapalina vaří a vypařuje (tím odebírá teplo, protože ke změně skupenství je vždy potřeba energie)

-kompresor- to je zřejmé- "honí to kolem dokola" (musí vždy nasávat plyn- kapalina ho zničí- jen poznámka a důkaz že nemůže být jen kapalina :) )

jen poznámka k předešlým postům- tím že chladivo koluje v okruhu unáší ssebou i část oleje (výrobci schválně dělají chladiva tak, aby unášely olej- kvůli vracení oleje do kompresoru který "vyplive" a mazání dílů okruhu)....

trochu OT: vzpomínka na staré časy freonů: v chladírnách na R22(typ freonu) byly občas problémy s vracením oleje (špatná konstrukce potrubí- zadírali se pak kompresory), stačilo přidat R12(znáte z "ledniček") a bylo po problému (má sice jiné vlastnosti než R22 a degradovala výkon, ale olej se vracel :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

"Za chodu tlak neroste do tý doby, než se všechny páry v chladivu přemění na kapalinu, nebo ne? Souhlasís/nesouhlasíš?"- NESOUHLASÍM viz první věta pos. příspěvku a další věty o "všechny páry" a "všechna kapalina"

"Souhlasís apoň s tím, že po zapnutí klimy se tlak mění? Viz VAG..." SOUHLASÍM- opět můj pos. příspěvek (i když nepoužívám VAG mám o tlacích možná lepší informaci- http://www.auto-klima.cz/eshopobr-manometrova-baterie-mastercool-93661-m-16 )

edit: je to koukám diskuze jen nás dvou, nevím zda to něco přináší někomu dalšímu- takže bych to viděl (aby se to tu neplevelilo) na případné ukončení a případnou SZ

Editováno: , autor: Milda.J
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

velmi pekne opísaný princí klimatizácie od : nettopejr v príspevku #19

prídám ešte jednu vec - po čase dochádza k starnutiu chladiaceho media a jeho molekuly sa už nie sú schopné tak efektívne meniť svoj tlak a to spôsobuje menší chladiaci výkon aj keď neunikol ani gram média z okruhu, pomôže jedine výmena média, odhadovaný čas je cca 5 až 7 rokov.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě šlo jen o to, zda tedy zjistím přes ten VAG něco vypovýdajícího o stavu/tlaku.

Tlak po spuštění kompresoru roste okamžitě (na výtlaku samozřejmě). Až dokud nastoupá na úroveň spínání kondenzátorového ventilátoru (na chladiči)- ten by ho měl pak udržet (případně snížit a vypnout)tak aby nedošlo k vypnutí přetlakové ochrany. - Mě sepne ventilátor přibližně tak za 20sec., ale pak tlak stejně ještě stoupá.

Končíme debatu - vagem se tedy nic nezjistí :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ahoj,

koukám že se tu diskuze hezky rozjela :) Sliboval jsem, že dám vědět, jak jsem dopadl v servisu se svou Fábií 1,9TDi 2005 Hatch, zda se podařilo syčení klimatizace odstranit a naopak zda se jí povedlo přinutit ke chlazení. Odpověď zní ano, povedlo se :) Stačilo k tomu pouze odsátí chladícího média a opětovné naplnění. Současně provedli výměnu oleje v tom okruhu a vše opět šlape. Žádné syčení slyšet není a chladí to. Při vypouštění odhadli množství náplně asi na 1/4 obvyklého množství, tak není divu, že to nechladilo. Milda.J post #14 měl zřejmě pravdu, díky :) Někde jsem dokonce četl, že už únik 10ti procent média může výrazně snížit účinnost klimy. Auto mám zatím jen rok, ale pokud s klimou předchozí majitel nemusel nic dělat, tak by i odpovídala životnost toho média cca na 5 let.

Tak teď jsem jen zvědav jaká bude účinnost, až budou opravdu vedra, ale při veknovních teplotách kolem 20°C to zatím jede pěkně. Pro kontrolu těsnosti v servisu zkoušeli i vakuování a proběhlo to v pořádku, i když je otázka jak moc účinná metoda kontroly těsnosti to je. Teď už jen aby tam médium zase pár let vydrželo a bude spokojenost. Nevím zda to platí pro všechna média, ale to co mi naplnili zároveň obsahuje i nějakou fluorescenční příměs, díky které lze pod určitým světlem lokalizovat netěsnosti chladícího okruhu. Jinými slovy i kdyby došlo k úniku, aspoň lze zjistit kde to utíká.

Výsledná cena cca 1700 v autorizovaném servisu. Toť mé patálie s klimou, snad bude zase na čas klid :) Ať se daří, Martin

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Jestli jsem v nesprávném vlákně, tak sorry, ale můj dotaz taky souvisí s tlakem v systému klimy. Jde o to, že při zapnuté klimatizaci se mi spustí sahary až na druhý stupeň, když už je systém přehřátý. V servisu mi řekli, že v ten okamžik už je tlak v klimatizaci tak velký, že dojde k upuštění média přes přetlakový ventil. Problém je podle nich v předřadném odporu ventilátorů - bohužel obou. Prý to znamená výměnu obou sahar. Jasně - autorizovaný servis, origo díly... Než to zkusím, nevíte někdo, jestli ten zakopanej pes nemůže jinde - jsou na saharách vůbec nějaký předřadný odpory? Nemůže být chyba ve snímání tlaku v systému, který bych vyřešil výměnou tlakového čidla?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...