Přejít na obsah

Přehřívá se mi motor, kde může být problém?


kliste84

Doporučené příspěvky

Zdravím, právě jsem se vrátil ze Švýcarska a cestou se vystkytl problém s teplotou motoru:

1.) při cestě po dálnici jsem jel na plný plyn do kopce (cca 190km/h asi minutu v kuse) a auto najednou přestalo jet (myslím, že se vyplo turbo).

Ukazatel teploty chladící kapaliny byl těsně před červeným polem, proto jsem zpomalil na cca 80km/h a teplota okamžitě klesla do normálu. Zastavil jsme na parkovišti a nechal jsem běžet motor. Poté jsem pokračoval v jízdě, ale turbo pořád nejelo. Rozjelo se až po vypnutí a nastartování motoru.

2.) V Alpách při cestě do prudkých kopců a při zařazené rychlosti 1-2 se ručička vychylovala k červenému poli.

3.) Při cestě po dálnici zpátky při okolní teplotě cca 32 stupňů a rychlosti okolo 170km/h se motor v kopvích zahříval, při zpomaléní na rychlost 120-130km/h se teplota pomalu vracela do normálu.

Jedná se o O1 combi 1.9Tdi 81kW

Auto bylo plně naložené.

Nevíte čím by to mohlo být způsobeno? Kde a v čem je problém?

Za 6 let provozu se ručička ukazatele teploty nikdy nedostala za půlku...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nastartuj si to, otevři si kapotu a čekej, až se motor prohřeje, občas šáhni na horní hadici k chladiči. Nejdřív se má prohřát motor, pak otevře termostat, prohřeje se chladič a po té se sepnou vrtule, trvá to tak 15 min max. (vyplá klima)

pokud máš klimu (vyplou)a teplota vyleze nad cca 119°C, tak se zapnou větráky přes RJ dochlazování a klima přestane chladit, když je klima zaplá, větráky běží stále.

nepude teplá voda do chladiče - vadný termostat

prohřeje se chladič nesepne vrtule - vadný termostatický spínač na chladiči

ještě bych zkontroloval kontakty v pojistkové skříni na baterce ;)

Editováno: , autor: rolbar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

možná neotevře naplno termostat

ale nejdřív bych vyzkoušel jestli fungují vrtule (měli by běžet při zapnutí klimatizace)

Vrtule se točí, termostat taky funguje...

Napadá mě, jestli to nebude spíše "zabetonovaný" chladič, protože mi přijde, že pokud je ten motor ve velké zátěži, tak to prostě nestačí uchladit...

A ještě by mě zajímalo proč se vyplo turbo?

A proč se zaplo až po vypnutí a nastartování motoru?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A co takhle vodní pumpa. Při větších otáčkách může být více zatížená a může trochu prokluzovat. Na oktách se to stává, už se to tady také řešilo. Měníš pumpu s rozvodama?

Jo, pumpa se měnila s rozvodama. Nemůže se nějak přehřívat turbo? (proč se vyplo?)

A ten ukazatel teploty měří jenom teplotu vody, nebo i něčeho jiného?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teplotu čeho ukazuje ukazatel teploty na palubovce? Neukazuje i teplotu turba? Protože když se mi to turbo vyplo, tak teplota byla před červeným polem a jak se to turbo vyplo, tak se rychle vrátila do normálu... Nezdá se mi, že by se tak rychle ochladila voda v motoru...

A je normální, že se takhle turbo vypne?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teplotu čeho ukazuje ukazatel teploty na palubovce? Neukazuje i teplotu turba? Protože když se mi to turbo vyplo, tak teplota byla před červeným polem a jak se to turbo vyplo, tak se rychle vrátila do normálu... Nezdá se mi, že by se tak rychle ochladila voda v motoru...

A je normální, že se takhle turbo vypne?

Ukazatel na budíkách je na teplotu vody, nediv se tomu, jak rychle se vychyluje. Jak už někde psal Vaša, tak když ti ručička ukazuje svisle - střed, tak to odpovídá teplotě 70 - 95°C v těchto teplotách se jen malinko vychyluje cca 1mm. Je to dělané tak, aby tě to nerozptylovalo. Jediný přesný ukazatel teploty je je přes VAG.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak dnes jsem jezdil s vozikem,venku 37 stupnu,tak jsem vypnul klimu,ze vyzkousim zapinani vetilatoru bez klim.,tak po popojizdeni asi 10min na jednicku a dvojku,pak nakladka 10min a porad nastartovano,dalsi popojizdka na dvojku a az pak zapla vrtule,teplomer porad v pulce,teplo jak krava venku,takze pokud nekdo ma tdi u cerveneho,tak bud ten ucpanej chladic,nebo termostat nebo cidlo teploty,ale to by blblo porad,vodni pumpa nevim,to by se prehrivalo porad,ale s tim turbem nevim,zda to souvisi

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

porad premyslim,proc to turbo spadlo do nouzaku pri tom prehrati,ktere cidlo na tu teplotu mohlo mit vliv,snad jen snimac tlaku a teploty nasavaneho vzduchu,jinak nevim, a vypla se i klima pri te teplote u cerveneho?

Při té jízdě po dálnici jak se vyplo turbo a teplota byla u červeného, tak jsem si vypnutí klimy nevšiml (ale je docela možné, že se vypla, byl jsem trochu překvapený z toho, že to auto nejede, tak sem si klimy nevšímal...), ale na druhou stranu, když se motor přehříval při jízdě do kopce (ale turbo se nevyplo (možná to bylo tím, že jsem teplotu nenechal nikdy vystoupat až k červenému poli)) tak se mi zdálo jako by klima nejela...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ŘJ nejspiš přešla do nouzového režimu... Když zjistila že jde teplota nahoru, tak aby ubranila motor před uvařením, tak nejspíš omezila plnicí tlak a vstřikované množství. Po vypnutí a zapnutí zapalování se to restartovalo, a auto bylo už OK.

Pořád mi ale nejde do hlavy to, jakou rychlostí klesla ta ručička ukazatele teploty do normálu (když se vyplo to turbo)... Přece se nemůže ta voda v motoru taky rychle ochladit, to mi přijde divné... Nemůže to třeba zároveň ukazovat i teplotu turba?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle me ti tak rychle neschladla, ale kdyz se ti to prehralo tak se v motoru a v hlave premenila voda-kapalina na paru a proto ukazoval teplomer 130.Cidlo jeji teplotu nezmeri, a kdyz se to trochu ochladilo tak se znovu skapalnila a cidlo zase merilo. Ja jsem to same zazil asi pred 3 tydny kdy mi vyvrela voda pote co se mi dlouhodobe ztracela voda-bylo praskle tesneni a tlakovalo mi to do vody...Taky mi to vyletelo na 130 a kdyz jsem zastavil a otevrel kapotu tak to po 1é min kleslo na 80....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 roky později...

Ahoj, ted mam superba...ale driv jsem mel vw boru 1.9 tdi a stavalo se mi to taky, jak rikas treba s tou rychlosti atd...postupne se to zhorsovalo a bylo to pumpou...

To ze ji menis s rozvodama nic neznamena, zazil jsem original pumpu, ktera vydrzela 30000km...Rekl bych urcite tim a turbo se dalo akorat do nouzaku..Jirka

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...