Carlo Posted December 24, 2006 Posted December 24, 2006 ano, jeste v tech dobach jsem tech fabii opravil hordy a dulezitejsi je to videt jak to vypada, ty jsi automechanik? Jasně, nejradši mám automechaniky, kteří vědí jen to co vidí, ale jinak velké kulové. Proto mám vždy těžkou nevolnost, když musím do servisu. Tvrdil jsi, že jediný rozdíl mezi 1,4 55kW a 1,4 74kW je ve vaně a pak v řídicí jednotce. Když ti Pava rozdíly vyjmenuje, tak se cítíš dotčený. Podle mě tu akorát zabíráš prostor naprosto bezobsažnými příspěvky o jedné větě ve kterých buď jen papouškuješ stokrát řečené, nebo pouštíš naprosto pomýlené informace. Jenže tady diskutuješ s poučenými lidmi, chlapče, takže než zase začneš poučovat, mrkni se aspoň do dílenské příručky. Quote
houmr Posted December 24, 2006 Posted December 24, 2006 (edited) mozno je to typicky servisak este bez dielenskej prirucky p.s.: s tou nevolnostou nie si sam, ked vidim aky odbornici sa toho chytaju. mne skor pride ze oni pri servisoch objavuju ameriku podla ich reakcii : neviem cim to je s tymto som sa este v zivote nestretol, ked sa ho clovek nieco spyta tak povie, pockajte zavolam kolegu Edited February 2, 2010 by Standis Quote
Mikosar Posted December 24, 2006 Posted December 24, 2006 U nas v servisu se prace chytaji skoro sami nezkuseni mladi "automechanici", kteri nejsou schopni vymenit ani lamelu, pak to musi za ne delat nejakej jinej mechanik a opravovat to co tam pred nim zanechal ten nezkusenej, takova prace je na h..., v servisu si nemuzete byt na 100% jisti, ze vam tam daji vec, kterou tam chcete, napriklad olej do motoru, pul litra staryho a zbytek dolit novym, takova je realita, v servisu vas chcou jen oskubat a clovek co tomu nerozumi je ztracenej, ja tady nechci sirit blaboly, chtel jsem se neco alespon dovedet s vasich zkusenosti, ja se nezacal hadat o tom to forum neni pokud vim. Quote
Tomas.cz Posted December 24, 2006 Posted December 24, 2006 Jinak když to počítám tak u 1.4-16v rozvody znamenaj oba řemeny, dvě napínací kladky, dvě vodící kladky a vodní pumpu což je celkem pecka jen v materiálu... Quote
mira Posted December 24, 2006 Posted December 24, 2006 jo jo pánové....tohle nás tak moc nezajímá Quote
MartinR Posted December 26, 2006 Posted December 26, 2006 A jaký je rozdíl mezi AUA a BBY ? Ví zde někdo ? Quote
pava Posted December 26, 2006 Posted December 26, 2006 A jaký je rozdíl mezi AUA a BBY ? Ví zde někdo ? AUA je starší verze motoru 1.4 16v (55kW) vyráběla se a montovala do jara 2002 poté ji nahradila verze BBY. Oba motory se liší převážně v elektronice řízení motoru. Kdežto starší verze má trafo a kabely k zapalovacím svíčkám, nová verze má na každé svíčce indukční cívku, kabely už se nepoužívají. Jiné jsou použité ŘJ motoru. Nevím jak je to s použitím lambda sondy, novější verze, kterou mám já má lambdy dvě. Použitý polomotor mají obě verze stejný. Quote
houmr Posted December 26, 2006 Posted December 26, 2006 A jaký je rozdíl mezi AUA a BBY ? Ví zde někdo ? AUA je starší verze motoru 1.4 16v (55kW) vyráběla se a montovala do jara 2002 poté ji nahradila verze BBY. Oba motory se liší převážně v elektronice řízení motoru. Kdežto starší verze má trafo a kabely k zapalovacím svíčkám, nová verze má na každé svíčce indukční cívku, kabely už se nepoužívají. Jiné jsou použité ŘJ motoru. Nevím jak je to s použitím lambda sondy, novější verze, kterou mám já má lambdy dvě. Použitý polomotor mají obě verze stejný. neboj aj typ AUA ma 2 lambda sondy a tak isto aj MPI Quote
pava Posted December 26, 2006 Posted December 26, 2006 neboj aj typ AUA ma 2 lambda sondy a tak isto aj MPI Já se nebojím, jen vím, že první verze MPI měly jen jednu sondu a nebyl jsem si jistý, jestli to tak nebylo i u 16v. Quote
Tomas.cz Posted January 7, 2007 Posted January 7, 2007 Ne zatím si nic nezkazil, nejhorší je když rozvoďák prdne, znám případy kdy na 1.9D ve Feldě vydržel 190 000km... Ale jak bylo psáno vejš, nech to vyměnit komplet a máš klid a rovnou jim řekni ať vyměně vícedrážkovej řemen co pohání alternátor a klimu. Tom Quote
marvin Posted January 7, 2007 Posted January 7, 2007 riskuješ to, že se ti zadře kladka, rupne řemen ... a potká se ti to.. suma-sumárum riskuješ motor. Ne, nejsou tam díly, co by řekly - 120 tis. a dost, tak to balím Jsou tam díly, co mají vůli "žít" (ale pokud je ta vůle (ta technická) už dost velká, tak ti třeba rozvoďák přeskočí o zub, dva a buď nenastartuješ (lepší případ), nebo se ti to potká (horší případ). Tlumič vibrací - nebude to ta guma na řemenici, nebo ho máš už i na vačce - jestli se nepletu, měla by to být taková guma na spojnici klika-řemenice, aby motor měl kultivovanější chod. No, ta guma se časem vymačká a začne to mlátit (je tam kvůli tichosti, ale v určitých stavech o ní pochybuji) - jestli je na řemenici, tak tu vyměníš časem, jestli je už i na vačkách, tak to vem při jednom. Jinak ti přeji hodně štěstí při výběru servisu - prostě si najdi takový servis, se kterým navážeš dlohoudobý přátelsko-obchodní vztah a budete si navzájem důvěřovat (trochu to zavání manželsví, že ?) . Ono to ale asi jinak nejde, jinak riskuješ v lepším případě značky na rozvoďáku pomocí pastelek, v tom horším otočené brzdové destičky, přetažené poloosy apod. (prostě to, co žádný majitel vozítka nechce) Quote
milde11 Posted January 7, 2007 Posted January 7, 2007 Ne zatím si nic nezkazil, nejhorší je když rozvoďák prdne, znám případy kdy na 1.9D ve Feldě vydržel 190 000km...Ale jak bylo psáno vejš, nech to vyměnit komplet a máš klid a rovnou jim řekni ať vyměně vícedrážkovej řemen co pohání alternátor a klimu. Tom jaký vícedrážkový řemen?co to je? a kolik pak stojí? k čemu je dobrý a proč myslíš, že ho mám měnit? díky Quote
marvin Posted January 7, 2007 Posted January 7, 2007 no, je to mikrořemen (je drážkovaný) a ve Š120 se mu říkalo klíňák (on Tomáš jen tak machruje, ale nic si z toho nedělej) - pohání altík a podobnou elektrickou veteš. Po 120 tkm bude mít už něco natočeno a asi bude čas ho vyměnit - ale pokud je OK, tak bych ho neměnil.. stát může tak do 500,- Kč. Quote
Tomas.cz Posted January 7, 2007 Posted January 7, 2007 Dyk se označuje jako vícedrážkovej nevím jak tím machruju... Quote
milde11 Posted January 8, 2007 Posted January 8, 2007 marvin: vše je mi jasné a chápu, jenom ne ten tlumič vibrací... dá se jako koupit samostatně, nebo v mém případě kdy budu měnit rozvody, tak jestli ho vyměnit taktéž nebo co s ním? moc to totiž nechápu rozvody a pumpu mám vyřešenou a už mě zajímá ten tlumič jestli měnit nebo je to zbytečné, kde ho najdu a jestli taky měnit. ještě jednou díky Quote
Tomas.cz Posted January 8, 2007 Posted January 8, 2007 Jestli se nepletu tak řemenice s tlumičem vybrací je jen tak, která pohání řemen pro pohon atlíku a klimi, řemenice rozvodů na klice ho nemá a ta horní na vačce taky ne. Quote
Tomas.cz Posted January 12, 2007 Posted January 12, 2007 Já se nebojím, jen vím, že první verze MPI měly jen jednu sondu a nebyl jsem si jistý, jestli to tak nebylo i u 16v. Mám ATZ 50kw vyrobeno 14.1.2000 a lambda sondy mám 2. Emisní norma D4. Quote
pava Posted April 3, 2008 Posted April 3, 2008 Já jsem nechával měnit rozvody minulý týden, tak doufám, že mě nepotká to samé. Tady na foru je hodně majitelů tohoto motoru, většina už má rozvody dělané, ale tuto zkušenost nemá myslím žádný z nich. Každopádně dej vědět na co ve škodovce přišli. Quote
vasin Posted April 3, 2008 Posted April 3, 2008 (edited) Ve 190km tisících mi na servisní prohlídce udělali v servisu výměnu rozvodového řemene. Cca po 2tis km na to se mi střihnul šroub na napínací kladce, ta padla kamsi dolů povolil se řemen a potkaly se ventily s pístama. Následoval odtah a oprava na náklady servisu. Po cca 500km se stalo naprosto to samé, zase se střihnul šroub na napínací kladce a zase potkávačka. Servis na to pozval lidi ze Škodovky, aby si to rozebrali a odvezli na analýzu a rentgen. Tvrdí, že jejich chyba to není postupují přesně podle nařízení Škodovky a díly jsou original sada od Škody. Tak uvidíme co na to Škoda? Nesetkali jste se s nečím podobným? Jo ještě info, jedná se o autorizovaný servis a když sem ftipně řekl, že si škodováci měli odvézt na změření i momentové klíče, bylo mi řečeno , že na nářadí mají pravidelný audit, právě z podobných důvodů. Edited April 3, 2008 by vasin Quote
vasin Posted April 3, 2008 Posted April 3, 2008 Jasně jasně, tuhle záležitost si opravdu pro sebe nenechám. Quote
Mikosar Posted April 4, 2008 Posted April 4, 2008 Ty stare rozvody vypadaji jako nove, procpak jsi menil vodni pumpu? Byly slyset pri potoceni lozsika v te pumpe? Quote
pava Posted April 5, 2008 Posted April 5, 2008 (edited) Ty stare rozvody vypadaji jako nove, procpak jsi menil vodni pumpu? Byly slyset pri potoceni lozsika v te pumpe? To máš pravdu, proto jsem ty fotky sem dával. Abych vyvrátil fámy v předešlých vláknech, že rozvody ani těch doporučených 90 tkm nevydrží. Pumpu jsem měnil preventivně, byla součásti sady a zároveň mi to bylo i doporučeno. Edited April 5, 2008 by pava Quote
vasin Posted April 16, 2008 Posted April 16, 2008 Tak zatím nemám vyjádření servisu k závadě, prý je vše na zkoumání ve Škodovce, ale po té, co jsem zavolal do Škodovky, že takhle si servis pro klienty nepředstavuju hlavně tedy ze strany Škodovky (po týdnu kdy mělo být vyjádření z jejich strany řekli, že se k tomu nedostali a ať servis počká další týden) , tak po "mírné dohodě po telefonu" , jsem měl do 3 dnů vyměněný celý "půl" motor. V servisu říkali, že až se dozví čím to bylo, zavolají, tak uvidíme. Ale řeknu Vám ... motor po 190tis ... no už to nebylo ono .. a najednou to táhne hezky odspoda a jede to i když zatím to nehoním, prý nemám tak 1 - 2 tis km, prostě zajíždím Quote
amigo Posted April 16, 2008 Posted April 16, 2008 ty mas ale stastie stacilo ti povolit jeden srob a dali ti pol motora noveho a hlavne ze uz je to OK. tak at to jezdi pane Quote
odix Posted May 19, 2008 Posted May 19, 2008 Kde na netu se dají sehnat levné rozvody na fabiu 1,4 16V 55 kW Díky Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.