Přejít na obsah

Zapalovaci kabely 1.6i 75kw AVU


milosk

Doporučené příspěvky

ve trech obchodech mi nabizej zapalovaci kabely k tomuhle autu,ale pokazde jine, nemyslim znacku, ale jedny medene a dvoje grafitove.Neoriginaly, chtel bych tedy aspon Tesly.Ne jejich strankach maji pro tento motor ale jen oznaceni do VW, ne skoda.Uz jsem tam napsal, ale nemate nekdo tuhle informaci jaky typ kabelu tam ma byt pripadne vase doporuceni?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

O kabelech jsem mluvil jak v servise, tak u nás v práci s chlapama.Ty mi doporučovali je proměřit. Na to nic nemám. Občas se stává, že je prošvihlej.

Ještě mě napadlo, že jde poznat chybující kabel tak, že si při diagnostice mrkneš na adresu vynechání zapalování válců (014,015,016). Pokud by některý z nich výrazně převyšoval, ten kabel bude včudu. Pokud to bude OK, myslím, že není nutné kabely měnit (za předpokladu dobrejch svíček). Každopádně v DP to najdeš také. Koukal jsem na to já mám 0-0-0-0 vynechání zapálení. Před výměnou podtlaku jsem měl 0-0-5-0. 3. válec nepálil někdy.

z DP:

neustále se přičítá

příp. kód závady

výpadku v paměti

závad

♦ vadná svíčka

♦ vadná nástrčka zapalovacích svíček

♦ vadný výkonový koncový stupeň zapalovací

cívky -N122-

– Zkontrolovat zapalovací svíčky a kabely

zapalování s nástrčkami ⇒ Kap. 28-1.

– Zkontrolovat koncový výkonový stupeň

-N122- ⇒ Kap. 28-1.

♦ vadný vstřikovací ventil – Zkontrolovat odpor na vstřikovacím ventilu

(12…17 Ω při asi 20 °C).

– Zkontrolovat vedení a svorkovnice k vstřikovacím

ventilům podle schématu zapojení.

♦ přisávaný vzduch – Zkontrolovat těsnost sacího systému

⇒ Kap. 24-2.

♦ ventil zpětného vedení výfukových plynů

visí

– Zkontrolovat ventil zpětného vedení výfukových

plynů -N18- v diagnostice akčních

členů ⇒ Kap. 01-1.

Ještě k tlaku paliva, kterej je větší problém než svíčky a kabely. Chlapi mi povídali, že mám každopádně vyměnit filtr paliva. Kouknout na hadičku, která vede k podtalkovému regulátoru tlaku paliva. Když by nepracovala správně podtlaková regulace (někde by to fučelo), není v systému správnej tlak paliva. Z DP:

Nastartovat motor a nechat běžet ve volnoběhu.

– Změřit tlak paliva.

Požadovaná hodnota: asi 0,25 MPa (2,5 bar) přetlak

– Odpojit podtlakovou hadici -1- od regulátoru tlaku paliva

-2-. Tlak paliva musí vystoupit na přetlak asi 0,3

MPa (3,0 bar).

Pokud tomu tak nebude zkontrolovat čerpadlo. Každopádně podtlak systému ovliňuje spoustu věcí. Mám měněné svíčky a ani to s autem nehlo. Vůbec nic. Čili pokud nemáš v kupě podtlak (lepil si trubky izolepou) nebude ti ani chodit tlak paliva a motor bude dělat všechno možný. Kabely ti to nezachráněj. špatnej tlak paliva se projevuje také škubáním motoru, viz literatura. Zažil jsem to předloni u Fava. Předělal jsem motor z 1,3 BMM na 1,3 MPI.Nechal jsem tam původní čerpdlo, to mělo malý tlak. Diagnostika nic šaptného neukázala, ale motor cukal jako sviňa. Po výměně čerpadla 1 barového za 3 barové, vše začlo chodit normálně.

JInaáč měření tlaku paliva mě stálo v servisu okolo 300,- Kč. Měření podltaku v systému okolo 250,-. To není moc. a vyplatí se ti to. Máš málo najeto, ty kabely to být nemusí....

Editováno: , autor: hlavacek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teď nevím nač Diagnostiku reaguješ.

150000km ani 300000km (ve vyjímečných případech) není pro čerpadlo OCTAVIE prej problém. Ale na 85000 - 90000km. To by bylo divný. Smůla na kus třebas. Uvidíme

K Favu MPIčko má normálně 3 barové čerpadlo. BMM má jen 1 barové.

Editováno: , autor: hlavacek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ve trech obchodech mi nabizej zapalovaci kabely k tomuhle autu,ale pokazde jine, nemyslim znacku, ale jedny medene a dvoje grafitove.Neoriginaly, chtel bych tedy aspon Tesly.Ne jejich strankach maji pro tento motor ale jen oznaceni do VW, ne skoda.Uz jsem tam napsal, ale nemate nekdo tuhle informaci jaky typ kabelu tam ma byt pripadne vase doporuceni?

[/quote

U nas do Octy kable od Tesla - spokojenost cca asi 600kc

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jasný. Rozmyli ješte ten tlak paliva a podtlak. Také mi bylo řečeno, pokud motor nežere olej a není v chladící kapalině olej, nemá smysl uvažovat nad měřením tlaku ve válcích. To jsem chtěl já. Musí se u toho sundat sání a vyměnit těsnící kroužky od sání. Ty stojí okolo 800,- kč. Čili tohle řešit nebudu.

Po opravě palivové větve si nechám ještě změřit emise. To hodně napoví o funkci lambd a katalyzátoru. Emise mají ale smysl pokud vše ostatní je OK.

Ty si psal, že ti diagnostika nic neukazuje a readiness kod, je v poho a stajně to hrká? Pokud jo mrkni na vynechání zapalování. Když tam bude vše OK nebudou to kabely ani svíce ani modul zapalování. Jen co dám dokupy to mé, pošlu Ti LOG a porovnáš ho se svým.

Každopádně kontrolka chybovky motoru nesvítí pro nic za nic. Motoru se něco nelíbí. Bohužel se ale musí projít do posledního prdu všecko. Když ti to bude blbě pálit, zničíš motor (karbonizace motorového prostoru) nebo katalyzátor nebo ti odejdou brzo svíčky. To co tu čtu na fóru, že na kotrolku pečou a nic se neděje, není pravda. Děje akorát to není zvenku vidět. Myslíš, že jde jezdit s takto špatně fungujícím motorem 250000km bez problémů? Nedá. Naše "fabrické" :) OCTAVIE i Fabie jsou udržovány s nulou chyb. Některé mají najeto až 360000km.

Ve fabrice když náhodně zkoušej motory, smažej je třebas 8 hodin na plnej výkon a nesmí tomu nic bejt. Žádná chyba, žádné cuknutí, vše musí zůstat ve svých parametrech. Tak mi to aspon povídali v motorárně.....

Doplnění: origo by měly být uhlíkové.

Editováno: , autor: hlavacek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jasný. Rozmyli ješte ten tlak paliva a podtlak. Také mi bylo řečeno, pokud motor nežere olej a není v chladící kapalině olej, nemá smysl uvažovat nad měřením tlaku ve válcích. To jsem chtěl já. Musí se u toho sundat sání a vyměnit těsnící kroužky od sání. Ty stojí okolo 800,- kč. Čili tohle řešit nebudu.

Po opravě palivové větve si nechám ještě změřit emise. To hodně napoví o funkci lambd a katalyzátoru. Emise mají ale smysl pokud vše ostatní je OK.

Ty si psal, že ti diagnostika nic neukazuje a readiness kod, je v poho a stajně to hrká? Pokud jo mrkni na vynechání zapalování. Když tam bude vše OK nebudou to kabely ani svíce ani modul zapalování. Jen co dám dokupy to mé, pošlu Ti LOG a porovnáš ho se svým.

Každopádně kontrolka chybovky motoru nesvítí pro nic za nic. Motoru se něco nelíbí. Bohužel se ale musí projít do posledního prdu všecko. Když ti to bude blbě pálit, zničíš motor (karbonizace motorového prostoru) nebo katalyzátor nebo ti odejdou brzo svíčky. To co tu čtu na fóru, že na kotrolku pečou a nic se neděje, není pravda. Děje akorát to není zvenku vidět. Myslíš, že jde jezdit s takto špatně fungujícím motorem 250000km bez problémů? Nedá. Naše "fabrické" :) OCTAVIE i Fabie jsou udržovány s nulou chyb. Některé mají najeto až 360000km.

Ve fabrice když náhodně zkoušej motory, smažej je třebas 8 hodin na plnej výkon a nesmí tomu nic bejt. Žádná chyba, žádné cuknutí, vše musí zůstat ve svých parametrech. Tak mi to aspon povídali v motorárně.....

Doplnění: origo by měly být uhlíkové.

No to mi poser, uhlikove, to mi rekli v kramu taky, pritom medeny jsou lepsi,a na tesle jsem nasel na Golf 4 1,6 75kw AVU medeny, tak ja fakt nevim.Auto mi jinak jezdi, takze pohoda, jen je to vec, co mi neda spat.To vynechavani.ja uz se radoval ze svickama se to vyresi a ono prd velebnosti.mne to vynechava vic na lpg nez na benzin, takze v cerpadle to asi nebude, protoze provoz cerpadla simuluje ridici jednotka plynu a cerpadlo je v tu dobu vypnute.Kdyz se zamyslim, tak red vymenou rozvodu a svicek ten autak byl v pohode,zda se mi to proste cim dal horsi,tak uvidime po vymene svicek, uz maj za sebou 20000.ale jsou tam ty Boschky, ale to jsem ti psal.Jeste jednou, nebo nekolikrat zkontroluju vsechno vedeni.Zajima mne, jestli ti reguluje lambda za katem, i kdyz nema katalyzator 400st.Dale kolik mas hodnotu vzduchu, gr.Treba mi to vubec neukazuje bar. tlak vzduch ani nadm. vysku, co jsem tu nekde videl,ale treba je to jen s jinou vahou v jinem motoru.Peknej vikend, jdem diagnostikovat jako prdly.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To 3-barové čerpadlo Ti zaručeně časem odejde.Odzkoušeno na více vozech....

reaguj radsi na napr. me dotazy prosim, ne na to co jednou stejne odejde.Dik predem.

Diagnostik je mistni pesimista, podle nej uz mam mit potreti pomalu novy auto, zatim mam prvni a na zadnou z jim popisovanejch zavad nedoslo, bud v klidu :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pro milosk: hele přemýšlím nad zapalovacími kabely. Je to normální vodič. Co musí splňovat? Odpor a izolační pevnost jako origoš kabel. Čili zjisti si tyto parametry u origo kabelu a u toho do kterého chceš jít a oba musí mít stejné, resp. ve stejných hodnotách. Ať už budou měděné, uhlíkové, nebo fialové. Jde o parametry = fyzikální vlastnosti, ne tak až o matroš. Každopádně bych nešel do čínskejch.....

Jde o to aby v systému byly zachovány parametry. Uvědom si ,že délka jiskry, její energie, trvání, teplota je mimo jiné odvislá od vlastností kabelu. Pokud se chceš co nejlépe přiblížit výrobním vlastnostem původní zapalovací soustavy a věř, že výrobce to nastavil tak akorát, musíš dodržet parametry kabelu.

Ta jednotka předpokládá že palivo tam teče, tak jak má. Ona to neví kolik benzínu do motoru teče ve skutečnosti. Ona si myslí, že tam je to co tam dle tlakového regulátoru (průtok,tlak) má být. Zbytek upravuje dle údajů z lambd. Průtok vzduchu je závislý na podtlaku v systému. Váha měří průtok vzduchu správně pouze pro správný podtlak.Váha je kalibrována na určitý podtlak v systému.Pracuje tuším na principu změny odporu vodiče,dle průtoku protékajícího plynu. To musí platit i s plynem.Musíš mít parametry sání v pořádku,jinak to nedáš dokupy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pro milosk: hele přemýšlím nad zapalovacími kabely. Je to normální vodič. Co musí splňovat? Odpor a izolační pevnost jako origoš kabel. Čili zjisti si tyto parametry u origo kabelu a u toho do kterého chceš jít a oba musí mít stejné, resp. ve stejných hodnotách. Ať už budou měděné, uhlíkové, nebo fialové. Jde o parametry = fyzikální vlastnosti, ne tak až o matroš. Každopádně bych nešel do čínskejch.....

Jde o to aby v systému byly zachovány parametry. Uvědom si ,že délka jiskry, její energie, trvání, teplota je mimo jiné odvislá od vlastností kabelu. Pokud se chceš co nejlépe přiblížit výrobním vlastnostem původní zapalovací soustavy a věř, že výrobce to nastavil tak akorát, musíš dodržet parametry kabelu.

Ta jednotka předpokládá že palivo tam teče, tak jak má. Ona to neví kolik benzínu do motoru teče ve skutečnosti. Ona si myslí, že tam je to co tam dle tlakového regulátoru (průtok,tlak) má být. Zbytek upravuje dle údajů z lambd. Průtok vzduchu je závislý na podtlaku v systému. Váha měří průtok vzduchu správně pouze pro správný podtlak.Váha je kalibrována na určitý podtlak v systému.Pracuje tuším na principu změny odporu vodiče,dle průtoku protékajícího plynu. To musí platit i s plynem.Musíš mít parametry sání v pořádku,jinak to nedáš dokupy.

tak mam dalsi zjisteni ,uz si pripadam jak pako, skoro kazdej den jsem na kabelu.Zjistil jsem vynechavani zapalovani nejvic na prvnim valci, sporadicky na druhem,

. a. bez problemu.Na benzin sem tam, ale vynechava, na LPG tragicky, to tam procita jako vterinovka.LPG je holt nachylnejsi na svicky a kabely.Tak uvidim az s tim pojedu k tomu klukovi, co mi to bude delat, je to domaci kutil,ma svuj malej servis a je sikovnej a neni extra drahej, hlavne ho znam, takze vyzvidam porad.Skoda je, ze dela jen mechaniku ale tenhle motor jeste nedelal - je best neporuchovej -asi - v diag. se nevyzna.Chtel jsem dnes aspon promerit ty kabely, ale za 1 . jsem nenasel svuj stary rusky merak, asi ho mam na chate, a za 2. nedostal bych se stejne ani na tu civku.Chtel jsem vymontovat kompresor prid. vzduchu,ale je tam tak blbe, ze na tretim sroubu, co je ten drzak na sani jsem se mym naradim nedostal.Blby nemci, takhle blbej motor jsem jeste nevidel.Co se tyka kabelu, rozdil to je, uhlikovej ma s vetsi delkou vetsi odpor, kdezto medeny maj stejnou silu jiskry nezavisle na delce.A u naseho motoru ma prvni valec prave nejdelsi kabel.mrkni treba sem,je to SKVELE popsany:

http://www.calibra.cz/servis/zapalovani_1.php

a tady na muj motor jsou prave medeny,asi pujdu do nich, pecu na grafit:

http://www.tesla-blatna.cz/cs/zapalovaci-k...tomobily-pro-23.

Jeste je moznost, ze blbne vstrikovaci ventil na lpg, ale to mne nesere, pac v tahu je to OK a kat. s tim snad nepodelam.Dal mam podezreni na jednu z lambd, readiness je OK,ale ta posledni se nejak nehybe,ale to budu resit az pak.Tak se mej chlape a at uz to mas taky za sebou.Ozvu se a ty taky napis.Jeste ze nam to aspon jezdi a moc nezere,hehe.Dikes.

Editováno: , autor: milosk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pro milosk: hele přemýšlím nad zapalovacími kabely. Je to normální vodič. Co musí splňovat? Odpor a izolační pevnost jako origoš kabel. Čili zjisti si tyto parametry u origo kabelu a u toho do kterého chceš jít a oba musí mít stejné, resp. ve stejných hodnotách. Ať už budou měděné, uhlíkové, nebo fialové. Jde o parametry = fyzikální vlastnosti, ne tak až o matroš. Každopádně bych nešel do čínskejch.....

Jde o to aby v systému byly zachovány parametry. Uvědom si ,že délka jiskry, její energie, trvání, teplota je mimo jiné odvislá od vlastností kabelu. Pokud se chceš co nejlépe přiblížit výrobním vlastnostem původní zapalovací soustavy a věř, že výrobce to nastavil tak akorát, musíš dodržet parametry kabelu.

Ta jednotka předpokládá že palivo tam teče, tak jak má. Ona to neví kolik benzínu do motoru teče ve skutečnosti. Ona si myslí, že tam je to co tam dle tlakového regulátoru (průtok,tlak) má být. Zbytek upravuje dle údajů z lambd. Průtok vzduchu je závislý na podtlaku v systému. Váha měří průtok vzduchu správně pouze pro správný podtlak.Váha je kalibrována na určitý podtlak v systému.Pracuje tuším na principu změny odporu vodiče,dle průtoku protékajícího plynu. To musí platit i s plynem.Musíš mít parametry sání v pořádku,jinak to nedáš dokupy.

tak mam dalsi zjisteni ,uz si pripadam jak pako, skoro kazdej den jsem na kabelu.Zjistil jsem vynechavani zapalovani nejvic na prvnim valci, sporadicky na druhem,

. a. bez problemu.Na benzin sem tam, ale vynechava, na LPG tragicky, to tam procita jako vterinovka.LPG je holt nachylnejsi na svicky a kabely.Tak uvidim az s tim pojedu k tomu klukovi, co mi to bude delat, je to domaci kutil,ma svuj malej servis a je sikovnej a neni extra drahej, hlavne ho znam, takze vyzvidam porad.Skoda je, ze dela jen mechaniku ale tenhle motor jeste nedelal - je best neporuchovej -asi - v diag. se nevyzna.Chtel jsem dnes aspon promerit ty kabely, ale za 1 . jsem nenasel svuj stary rusky merak, asi ho mam na chate, a za 2. nedostal bych se stejne ani na tu civku.Chtel jsem vymontovat kompresor prid. vzduchu,ale je tam tak blbe, ze na tretim sroubu, co je ten drzak na sani jsem se mym naradim nedostal.Blby nemci, takhle blbej motor jsem jeste nevidel.Co se tyka kabelu, rozdil to je, uhlikovej ma s vetsi delkou vetsi odpor, kdezto medeny maj stejnou silu jiskry nezavisle na delce.A u naseho motoru ma prvni valec prave nejdelsi kabel.mrkni treba sem,je to SKVELE popsany:

http://www.calibra.cz/servis/zapalovani_1.php

a tady na muj motor jsou prave medeny,asi pujdu do nich, pecu na grafit:

http://www.tesla-blatna.cz/cs/zapalovaci-k...tomobily-pro-23.

Jeste je moznost, ze blbne vstrikovaci ventil na lpg, ale to mne nesere, pac v tahu je to OK a kat. s tim snad nepodelam.Dal mam podezreni na jednu z lambd, readiness je OK,ale ta posledni se nejak nehybe,ale to budu resit az pak.Tak se mej chlape a at uz to mas taky za sebou.Ozvu se a ty taky napis.Jeste ze nam to aspon jezdi a moc nezere,hehe.Dikes.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

[tak mam dalsi zjisteni ,uz si pripadam jak pako, skoro kazdej den jsem na kabelu.Zjistil jsem vynechavani zapalovani nejvic na prvnim valci, sporadicky na druhem,

. a. bez problemu.Na benzin sem tam, ale vynechava, na LPG tragicky, to tam procita jako vterinovka.LPG je holt nachylnejsi na svicky a kabely.Tak uvidim az s tim pojedu k tomu klukovi, co mi to bude delat, je to domaci kutil,ma svuj malej servis a je sikovnej a neni extra drahej, hlavne ho znam, takze vyzvidam porad.Skoda je, ze dela jen mechaniku ale tenhle motor jeste nedelal - je best neporuchovej -asi - v diag. se nevyzna.Chtel jsem dnes aspon promerit ty kabely, ale za 1 . jsem nenasel svuj stary rusky merak, asi ho mam na chate, a za 2. nedostal bych se stejne ani na tu civku.Chtel jsem vymontovat kompresor prid. vzduchu,ale je tam tak blbe, ze na tretim sroubu, co je ten drzak na sani jsem se mym naradim nedostal.Blby nemci, takhle blbej motor jsem jeste nevidel.Co se tyka kabelu, rozdil to je, uhlikovej ma s vetsi delkou vetsi odpor, kdezto medeny maj stejnou silu jiskry nezavisle na delce.A u naseho motoru ma prvni valec prave nejdelsi kabel.mrkni treba sem,je to SKVELE popsany:

http://www.calibra.cz/servis/zapalovani_1.php

a tady na muj motor jsou prave medeny,asi pujdu do nich, pecu na grafit:

http://www.tesla-blatna.cz/cs/zapalovaci-k...tomobily-pro-23.

Jeste je moznost, ze blbne vstrikovaci ventil na lpg, ale to mne nesere, pac v tahu je to OK a kat. s tim snad nepodelam.Dal mam podezreni na jednu z lambd, readiness je OK,ale ta posledni se nejak nehybe,ale to budu resit az pak.Tak se mej chlape a at uz to mas taky za sebou.Ozvu se a ty taky napis.Jeste ze nam to aspon jezdi a moc nezere,hehe.Dikes.

Jasný mluvíme o tom samém.Kabel musí mít stabilní a stejné parametry. Kabel má odpor, je tam zapalovací cívka,kondenzátor-svíčka. Je to vlastně RLC člen. Když změníš nevhodně parametry R - odporu kabelu, zahapruje ti zapalování. RLC člen nebude fungovat správně.

V tom článku malinko kecaj. Kabel nemá neomezenou životnost. V každém případě dochází k degradaci izolace kabelu.Stářím dochází ke vzniku vodivých kanálů v plastu a kebal pak nemá potřebnou elektrickou pevnost a energie se vybije jinde, ne ve svíčce. To jsem zažil při opravě TV. Od kabelu mi šlehali jiskry..... Každopádně měď je lepší vodič než lisovaný uhlík. Měděný kabel nebude trpět na mechanické poškození jádra (pouze na prosmažení izolace). Jako každý kabel bude trpět na špatný kontakt s koncovkami. V každém případě doporučuji kabel proměřit. Jak tam píšou, kabely musí mít stejný odpor. Problém může být s technikou měření....

ještě zkoukni tohle:

http://www.hetcl.cz/index.php?id1=3&id2=4

Pokud budete měřit např. na zapalování ROV u vozidla Škoda OCTAVIA 1.6 / 55 kW, defekt, při kterém bude mít motor při ostré akceleraci a velké zátěži silný výpadek spalování, měřte jej vždy při zátěži, tzn. např. při silné akceleraci. Motor bude bez výkonu a protože při ohmickém měření nic nezjistíte, protože zapalovací kabel je nefunkční až při silné el. zátěži a silném zatížení motoru, je potřeba měřit pouze a jenom motortesterem. Jedině tak můžete odhalit tento silný výpadek zapalování díky osciloskopu, který Vám umožní jako např. FSA 720 provést všechny potřebné testy a měření díky obrovské škále jednotlivých měření. Tyto závady Vám neodhalí ani čtečka, která bude mlčet a hlásit, že paměť je bez závad. Jde o to, že motor běží na volnoběh celkem klidně, bez velkých problémů, ale zátěž jej zcela rozhodí. Proto, ať už máte motortester jakkýkoliv, hlavně měřte.

S novými kabely chybu neuděláš. Pochopitelně nelze počítat s výrazně vyšším výkonem. Výkon neřídí až tolik kabel jako kompresní poměr a správný poměr a množství paliva-vzduchu a časování ventilů.

Kabely si nechám proměřit taky....:) Kdyby, šel bych do TESLY....měď bude určitě lepší než uhlík. To vynechávání by opravdu mohl způsobit vadný kabel, ale taky chybně nastavený předstih zapálení řídící jednotkou.

Editováno: , autor: hlavacek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To 3-barové čerpadlo Ti zaručeně časem odejde.Odzkoušeno na více vozech....

reaguj radsi na napr. me dotazy prosim, ne na to co jednou stejne odejde.Dik predem.

Diagnostik je mistni pesimista, podle nej uz mam mit potreti pomalu novy auto, zatim mam prvni a na zadnou z jim popisovanejch zavad nedoslo, bud v klidu :)

Bud rád,že máš kvalitní vůz............Já mám ty problémy denodenně pod nosem....Pro mně je to realita a né tlachání o něčem,co pouze někdo řídí.

Pokud znáš konstrukci pal.čerpadla,potažmo celé palivové soustavy,vliv tlaku,podtlaku,doby otevření,tak by jsi určitě nedával do sériového auta s kterým nechceš mít po čase problém čerpadlo s vyšším tlakem.Nádhernou ukázkou je třeba výměna pal.čerpadla u felicie monostřik a Mpi.To,když někdo prodával jen motorky a musely se předělávat do plast.držáku.Když se to prohodí,tak to bud nejede nebo čerpadlo po čase odejde.a ten čas je různý,není pravidlo...

Editováno: , autor: DIAGNOSTIK
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bud rád,že máš kvalitní vůz............Já mám ty problémy denodenně pod nosem....Pro mně je to realita a né tlachání o něčem,co pouze někdo řídí.

Pokud znáš konstrukci pal.čerpadla,potažmo celé palivové soustavy,vliv tlaku,podtlaku,doby otevření,tak by jsi určitě nedával do sériového auta s kterým nechceš mít po čase problém čerpadlo s vyšším tlakem.Nádhernou ukázkou je třeba výměna pal.čerpadla u felicie monostřik a Mpi.To,když někdo prodával jen motorky a musely se předělávat do plast.držáku.Když se to prohodí,tak to bud nejede nebo čerpadlo po čase odejde.a ten čas je různý,není pravidlo...

Obávám se, že si mi nerozuměl. Ve Favu je normálně BMM jako vstřikovací systém. Já jsem tam chtěl mít motor MPI vstřikováním. Čili motor z nové Felcky. Krom tuny věcí jsem tam musel pochopitelně hodit i čerpadlo pro MPI, když jsem tam namontoval MPIčkový motor.Protože jak píšu BMM čerpadlo má 1 bar tlak a MPI čerpadlo 3bary..a na to slabší čerpadlo MPIčko to blbne...Ju?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To milosk: S.r na to, však jak říkal můj kolega, svět je kulatej a na mrchi vždycky jednou dojde. To není na Diagnostika... to platí obecně. Já zastávám názor víc hlav víc ví. Ale stejně uznej sám, profíci se musej bavit jak se v tom plácáme a popadají se za břicho. Vadí nám to? Ne. Nás ty naše přehmaty baví...:) :)

Tak a teď má tradiční diagnostická sobota. Soudruzi v škodaservisu mi řekli, že mám včudu pumpu. Chtěli 9000,-,já řekl NE! Koupil jsem tedy náhradní čerpadlo za skoro 1400,-. Bylo mi to divné a zavolal jsem kolegovi. 85000km to je na čerpadlo málo. Popadl se za hlavu a řekl mě ať neblbnu a nechám čerpadlo tam kde je. Ať vyměním palivový filr. Poslechl jsem ho. Ten se mění tak, že vlezeš pod své auti, na paliváku zmáčkneš dovnitř třeba šroubovákem (neďoubeš jako zpočátku já) černé výstupky na rychlospojkách (asi modely 2001 a víš to už je tam mají) a vytáhneš přívodní hadice. Pokud si pod filtr nedáš rendlík nebo hadr,troška asi 0,2 l ti vyteče na chodník. Uvolniš páskovou sponu a filtr je venku.Dáš tam novej ve směru šipky nacvakneš hadice a zasponuješ a je to. Ušetříš si tím minimálně 200,- Kčs za servíce. Kuchnul jsem ho na soustruhu a byl jako mouřenín. No a když už sem byl v tom, udělal sem si tlakoměr paliva. Ze zbytků hliníku v koutku se krčícím jsem na soustruhu vytočil Tčko a přidělal manometr s rozsahem 0-4 kg/cm2 = 0-4 bary. Komplet jsem vložil před regulátor tlaku a nastartoval. Hle motor na volnoběhu a benzínu tlak byl normálně 2,5 barů. Při odstranění podtlakové hadičky od regulátoru stoupl tabulkově na 3 bary.Vše opakoval několikrát se zapnutím a vypnutím motoru. Trápil jsem auti i vyššíma otáčkama asi hoďku.Vše OK. Tak se asi soudruzi v service spletli. Bodejď měřit tlak na sytému se starým zanešeným filtrem je blbost. Po vypnutí motoru tlak vydržel 15 minut nehnutě více jak 2 bary. Co to znamená? Čerpadlo zůstane tam kde je, vstřikovací ventily staticky těsní a soudruzi v servisu po mě málem vytáhli více jak 9000,- Kčs za čerpadlo....To nevé tedy nechám do zálohy v šuplíku nebo ženě z lásky k Valentínu. Ještě, že jsem jim neuvěřil. No jo,ale co dál? Nešel udělat readiness kód na katalyzátoru a u zadní lambdy to psalo R1S2 ne OK.Přitom ta je dobrá, je nová a serviceman říkal, že je v poho. Podtlak jsem taky kontroloval. Napadlo mě se podívat na skupiny 15,16 17 a co vydím? 1 a 3 válec načítá neustále počet chybějících zápalů!!! Co to znamená? No že občas jeden z cyklů daného válce vyfučí nespálenou směs do výfuku.Tj pak je logické, že mi píše paměť závad, že u lambdy za katem byla 17584 - dosažena regulační mez. Co na to DP? Kontrola svíček (ty mám nové 2 dny), kontrola podtlaku (OK), kontrola ventilu N18 (OK) a kontrola kabelu ke svíčkám a kontrola koncového stupně. Kontrolu kabelů jsem neudělal, protože se k nim u svíček nemohu dostat (pomůže snad zkušenější kolega z "fabriky") Kontrola koncového stupně se dělá dle DP na hodnoty odporu zapalovacích cívek. Odpor zkontrolovat mezi konektory 2 + 3 a 1 + 4.Požadovaná hodnota: 4,0...6,0 kΩ (při asi 20 °C) To jsem ještě nedělal,ale zítra udělám. když bude koncák OK (jako že asi jo), budou včoudku asi kabely. Ono by to odpovídalo.Dnes odpo pršelo a auti hrkalo více než kdy jindy (vlhkost je sviňa), i když u žen je vlhkost "ve středu" na jistých partiích k nezaplacení :),ale teď je sobota....

Toť mé diagnostické sobotní dopoledne. Snad to někomu pomůže a profíkům se omlouvám. Teda jen některejm. Protože soudruhy z mého servisu nenapadlo zkontrolovat kabely a vyměnit palivový filtr. :).... Vivat ŠKODA a DP. :)

"Huvidíme, hym sa hukáže, vyzívám Vás origo kabely na boží súd" ale asi vás vyměním za nové TESLácké měděné za 700,- Kčs. To zas budou doma kecy.....další prachy v prachu. :)

Editováno: , autor: hlavacek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no, tak to je drsny, pak si dej nekam auto.Mazec.no u mne palivak odpada, pac mam plyn,ale udelam to prubezne, urcite uz bude out.Jeste mi rekni, jak promeris tu civku, resp. jak vyndas to cerpadlo vzduchu? Je tam fakt malo mista a jeste tat mam trysku na plyn, no mne se do toho nechce.Ale uvidim.Mne vynechava najvic prvni, pak druhej, jo, jsou to ty nejdelsi.No tady za teslacke chteji vsude litr, jo obchodnici podelany.tak asi bude dobirka.Taky urcite jdu do medenych.Diagnostika forever.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no, tak to je drsny, pak si dej nekam auto.Mazec.no u mne palivak odpada, pac mam plyn,ale udelam to prubezne, urcite uz bude out.Jeste mi rekni, jak promeris tu civku, resp. jak vyndas to cerpadlo vzduchu? Je tam fakt malo mista a jeste tat mam trysku na plyn, no mne se do toho nechce.Ale uvidim.Mne vynechava najvic prvni, pak druhej, jo, jsou to ty nejdelsi.No tady za teslacke chteji vsude litr, jo obchodnici podelany.tak asi bude dobirka.Taky urcite jdu do medenych.Diagnostika forever.

Nejdřív odmontuješ 3 matky M6 na čerpadle, ořech 10tka. Čerpadlo se ti tak uvolní i se silenbloky a zbylými šrouby od plechového držáku. Dvě jsou v poho na tu třetí musíš mít ořech s delší tyčkou,ale ne zas moc.Tak okarát nebo tu ohebnou tyčku. No a čerpadlo je volné. Když ho chceš úplně uvolnit, odpoj kabeláž a obě hadice odpojíš stlačením rychlospojek na vroubkování. Pak bude lepší přístup k koncáku. Já bych nechal hadice připojené ať se neomačká těsnění. Při vyndávání jsem musel bejt malinko surovější na překážející hadice chlazení. Měření najdeš v DP 28-1 strana 3 :)

Jo a koukal jsem taky na relé čerpadla (vzduchu). je označené "100" Po otevření mě čekala nepříjemnost. Spodní kontakt je už docela slabý. Zlehýnka jsem začistil a vrazil nazpět. budu ho muset časem celé vyměnit. Něco podobné bude relé paliva, ale tam jsem raději nekoukal....

Moc neodpadá,protože na benzín ti to musí jezdit spolehlivě. Když moc nepoužíváš benzín a pokud se ti odpojuje benzínové čerpadlo, filtr ti po čase zatvrdne usazeninou.....Pak při přechodu na benzín můžeš mít skákací den....:)

"Cívka je jako dívka, nejdřív napětí a pak proud" Akorát že dívku na diagnostiku nenalákáš a mou ženu už vůbec ne.

Apropo jste tu na fóru nějaké "baby DIAGNOSTIČKY"?

A ještě jeden odkaz na superweb - vše odborné pro diagnostiku našich miláčků:

http://www.autopress.cz

post-3208-1185654027_thumb.jpg

Editováno: , autor: hlavacek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To KaJe: prosím tě jak si poznal včudu koncový stupeň? Resp. co máš za motor? :)

na odkazu http://www.autopress.cz, je spousta věcí ohledně diagnostiky vozu. Hlavně osciloskopická měčení. Vypadá to, že s tím jde poznat opravdu moc. Budu to muset nastudovat.

KaJe, máš u sebe "profesional" jak se dá obyčejným dvoukanálovým osciloskopem, bez VN sondy zjistit včudu kabel? Myslíš, že stačí jen "přikrokodýlovat" živej vodič k zapalovacímu kabelu? Pamatuju se, že můj děda, když seřizoval předstih na 105tce, živej vodič "přikrokodýloval" na zapalovací kabel prvního válce a když běžel motor, podle pulzů naindukovaných do krokodýlku mu blikala výbojka ve stroboskopu. Že by tohle makalo i na osciloskopické měření? Nezkoušel jsem to, jen úvaha. Sem si říkal, že bych mohl vidět pulzy a tam kde by pulzy nebyly nebo byly zmršený, asi by to nepálilo....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To KaJe: prosím tě jak si poznal včudu koncový stupeň? Resp. co máš za motor? :)

na odkazu http://www.autopress.cz, je spousta věcí ohledně diagnostiky vozu. Hlavně osciloskopická měčení. Vypadá to, že s tím jde poznat opravdu moc. Budu to muset nastudovat.

KaJe, máš u sebe "profesional" jak se dá obyčejným dvoukanálovým osciloskopem, bez VN sondy zjistit včudu kabel? Myslíš, že stačí jen "přikrokodýlovat" živej vodič k zapalovacímu kabelu? Pamatuju se, že můj děda, když seřizoval předstih na 105tce, živej vodič "přikrokodýloval" na zapalovací kabel prvního válce a když běžel motor, podle pulzů naindukovaných do krokodýlku mu blikala výbojka ve stroboskopu. Že by tohle makalo i na osciloskopické měření? Nezkoušel jsem to, jen úvaha. Sem si říkal, že bych mohl vidět pulzy a tam kde by pulzy nebyly nebo byly zmršený, asi by to nepálilo....

Tak teď tedy vůbec nevím, o čem tady mluvíš hlavacek, jediné co jsem sem napsal bylo to, že kabely jsou docela za dobré peníze a origo se dají koupit za 500,- Kč. Tak nechápu na mě ty dvě otázky, o té první nevím o ce jde a o té druhé vím taky kulový, nejsem autoelektrikář, a to že mám v profilu profesional neznamená že tomu rozumím, já si to tam nenapsal. :huh:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To KaJe: prosím tě jak si poznal včudu koncový stupeň? Resp. co máš za motor? :)

na odkazu http://www.autopress.cz, je spousta věcí ohledně diagnostiky vozu. Hlavně osciloskopická měčení. Vypadá to, že s tím jde poznat opravdu moc. Budu to muset nastudovat.

KaJe, máš u sebe "profesional" jak se dá obyčejným dvoukanálovým osciloskopem, bez VN sondy zjistit včudu kabel? Myslíš, že stačí jen "přikrokodýlovat" živej vodič k zapalovacímu kabelu? Pamatuju se, že můj děda, když seřizoval předstih na 105tce, živej vodič "přikrokodýloval" na zapalovací kabel prvního válce a když běžel motor, podle pulzů naindukovaných do krokodýlku mu blikala výbojka ve stroboskopu. Že by tohle makalo i na osciloskopické měření? Nezkoušel jsem to, jen úvaha. Sem si říkal, že bych mohl vidět pulzy a tam kde by pulzy nebyly nebo byly zmršený, asi by to nepálilo....

Tak teď tedy vůbec nevím, o čem tady mluvíš hlavacek, jediné co jsem sem napsal bylo to, že kabely jsou docela za dobré peníze a origo se dají koupit za 500,- Kč. Tak nechápu na mě ty dvě otázky, o té první nevím o ce jde a o té druhé vím taky kulový, nejsem autoelektrikář, a to že mám v profilu profesional neznamená že tomu rozumím, já si to tam nenapsal. :huh:

Tak origo Bosch jsou za 2400, tak nevim kde je maj za 500.a ty odkazy jsou mimo, my mame 75kw AVU, www.tesla-blatna.cz, tam mas jistotu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To KaJe: prosím tě jak si poznal včudu koncový stupeň? Resp. co máš za motor? :)

na odkazu http://www.autopress.cz, je spousta věcí ohledně diagnostiky vozu. Hlavně osciloskopická měčení. Vypadá to, že s tím jde poznat opravdu moc. Budu to muset nastudovat.

KaJe, máš u sebe "profesional" jak se dá obyčejným dvoukanálovým osciloskopem, bez VN sondy zjistit včudu kabel? Myslíš, že stačí jen "přikrokodýlovat" živej vodič k zapalovacímu kabelu? Pamatuju se, že můj děda, když seřizoval předstih na 105tce, živej vodič "přikrokodýloval" na zapalovací kabel prvního válce a když běžel motor, podle pulzů naindukovaných do krokodýlku mu blikala výbojka ve stroboskopu. Že by tohle makalo i na osciloskopické měření? Nezkoušel jsem to, jen úvaha. Sem si říkal, že bych mohl vidět pulzy a tam kde by pulzy nebyly nebo byly zmršený, asi by to nepálilo....

Tak teď tedy vůbec nevím, o čem tady mluvíš hlavacek, jediné co jsem sem napsal bylo to, že kabely jsou docela za dobré peníze a origo se dají koupit za 500,- Kč. Tak nechápu na mě ty dvě otázky, o té první nevím o ce jde a o té druhé vím taky kulový, nejsem autoelektrikář, a to že mám v profilu profesional neznamená že tomu rozumím, já si to tam nenapsal. :huh:

Tak origo Bosch jsou za 2400, tak nevim kde je maj za 500.a ty odkazy jsou mimo, my mame 75kw AVU, www.tesla-blatna.cz, tam mas jistotu

Tak fajn. Když mi na stránkách skoda-dily napíšou originální díl tak předpokládám že je to originál, nikdy jsem s tímto obchodem neměl problémi a cenovka je tam asi 540,- Kč. Nikdy jsem nepsal že je to na motor 1,6 75 kw AVU, jen jsem zde napsal kde mají jaké kabely a za kolik. A mimochodem, na ten Váš motor jsem na těch stránkách tesly kabely nenašel, tak nevím kde jsem udělal chybu. Velice se omlouvám, na kabely na Váš motor jsem nikde na netu nenašel odkaz, jen vím, že na 2.0 jsou všechny stejné, jako na 1.6 74 kw a dle toho co jsem se dočetl, by měli být stejné i na 75 kw, ale krk na to nedám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To KaJe: prosím tě jak si poznal včudu koncový stupeň? Resp. co máš za motor? :)

na odkazu http://www.autopress.cz, je spousta věcí ohledně diagnostiky vozu. Hlavně osciloskopická měčení. Vypadá to, že s tím jde poznat opravdu moc. Budu to muset nastudovat.

KaJe, máš u sebe "profesional" jak se dá obyčejným dvoukanálovým osciloskopem, bez VN sondy zjistit včudu kabel? Myslíš, že stačí jen "přikrokodýlovat" živej vodič k zapalovacímu kabelu? Pamatuju se, že můj děda, když seřizoval předstih na 105tce, živej vodič "přikrokodýloval" na zapalovací kabel prvního válce a když běžel motor, podle pulzů naindukovaných do krokodýlku mu blikala výbojka ve stroboskopu. Že by tohle makalo i na osciloskopické měření? Nezkoušel jsem to, jen úvaha. Sem si říkal, že bych mohl vidět pulzy a tam kde by pulzy nebyly nebo byly zmršený, asi by to nepálilo....

Tak teď tedy vůbec nevím, o čem tady mluvíš hlavacek, jediné co jsem sem napsal bylo to, že kabely jsou docela za dobré peníze a origo se dají koupit za 500,- Kč. Tak nechápu na mě ty dvě otázky, o té první nevím o ce jde a o té druhé vím taky kulový, nejsem autoelektrikář, a to že mám v profilu profesional neznamená že tomu rozumím, já si to tam nenapsal. :huh:

Tak origo Bosch jsou za 2400, tak nevim kde je maj za 500.a ty odkazy jsou mimo, my mame 75kw AVU, www.tesla-blatna.cz, tam mas jistotu

Tak fajn. Když mi na stránkách skoda-dily napíšou originální díl tak předpokládám že je to originál, nikdy jsem s tímto obchodem neměl problémi a cenovka je tam asi 540,- Kč. Nikdy jsem nepsal že je to na motor 1,6 75 kw AVU, jen jsem zde napsal kde mají jaké kabely a za kolik. A mimochodem, na ten Váš motor jsem na těch stránkách tesly kabely nenašel, tak nevím kde jsem udělal chybu. Velice se omlouvám, na kabely na Váš motor jsem nikde na netu nenašel odkaz, jen vím, že na 2.0 jsou všechny stejné, jako na 1.6 74 kw a dle toho co jsem se dočetl, by měli být stejné i na 75 kw, ale krk na to nedám.

Neomlouvej se, ja jen ze se bavime o tomhle motoru, tehle kabelech,jak mam cuchat ze resis neco jineho.A ty kabely stejny nejsou, aspon myslim.A kolik stoji original mi rekli ve dvou auoshopech u nas.

Na Tesle jsem hledal pod VW golf 1.6 r.v.2001, AVU, stejny motor.Zkus to takhle.Tak mi napada, ze bych se ti mel omluvit tedy ja.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...