Jump to content
Erik2t5

Teple starty 1.9TDI

Recommended Posts

Prosím o radu,

Horší start ohřátého motoru 1,9 TDi-81kW.

Dal jsem auto Š Octavia z r.v. 1998 do servisu-no,takový servis co to má jeden chlápek jako živnost po práci. I když, neříkám že není dobrý.

K problému. Byl s autem na diagnostice a přišel s tím, že je třeba přetěsnit čerpadlo. že prý nasává falešný vzduch a tím auto hůře startuje teplé. Oprava kolem 5 tis. (sada těsnění stojí prý přes 3tisíce)

Nějak se mi zdá, že to tento problém moc nevyřeší (diskuze na tomto fóru)a že pak budeme hledat další příčinu, tudíž další peníze navíc.

Chtěl bych Vás poprosit o Váš názor.

Vím,že Vás mohu otravovat, ale jste jediný kdo mi může pomoci. Po přečtení fóra je zde jednoznačně řečeno, že to je startér a hotovo.

Další říká, že je to baterkou- že TDi jsou nachylné na proud z akumulátoru,

Další jsou si jistí,že to může být malá startovací dávka.

Další říká o teplotním čidle (kde ho najdu,abych vyzkoušel odpojit?)

Přesnější problém:

-teplota na budíku ukazuje zhruba 5mm před středem-tedy nedohřátý motor

-při startu občas nezasouvá pastorek-udělá to takový divný zvuk-tak jednou za 10-15 startů

-při teplém startu to točí 3-5s a pak naskočí.

-na autě necítím pokles výkonu.

-diagnostika ok, palivo a olej neuniká (není to poznat)

před tisíci km měněn olej za plnou syntetiku+vsechny filtry. nejsem si jist jestli to predtim delalo. Octavii jsem koupil a hned dával do servisu. na první servis.

Ještě jednou Vám děkuji za Váš zájem mi pomoci. U jsem i přemýšlel zda to mám dát do autorizovanýho servisu a nechat si najít závadu a podle toho se zařídit.

Každopádně pokud by mi to i někdo opravil jsem z Jižních Čech a rád s autem přijedu. Dlouhodobý servis samozřejmostí.

 

Edited by pavel-cb

Share this post


Link to post
Share on other sites

přečti si o tom něco na dieselpower

http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?...e387ea504dfacf3

ten tvůj startér je jasnej....

ted jenom zbývá ,aby ti to ho někdo vyměnil...

Ta ůprava map je taky tutovka,ale když ti umírá startér tak se výměně nevyhneš..

A když si to neměl ani na VAGU,tak tam určitě ještě něco bude

Jinak jsem taky z cb..

Share this post


Link to post
Share on other sites

můžeš mi doporučit kam si mám dojet na ten Vag?

Pošli sms a já zavolám. Díky

Edited by Wojnar

Share this post


Link to post
Share on other sites

O2 jsem optravil jize nekolik desitek a stare TDI taktez... Pokud chcete, najdete kontakt na www.TDIfun.cz

Edited by Wojnar

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm tak já už taky, TDI 66 kw dlouhé teplé starty, první ranní start je dobrý :aggressive: tam co jezdím já na opravy, též názor jako zde 90% starter, ať s tím počítám až se do toho dáme. Tak se na něj chystám, pak dám vědět.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no, já nevím. Jak jsem psal v předchozím příspěvku tak u mě je to čerpadlo. Chtěl jsem si nechat zvětšit dávku vagem a zjistilo se, že už je vše na max.

Takže uvidím a dám vědět co a jak po repasu čerpadla. To budu mít za 5tis.

Jestli máte někdo zkušenosti s repasem a nebo špatnou zkušenost napište to sem.

Jinak ocením i kontakty na repasy čerpadla z Jih. kraje.

Edited by Wojnar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takže dávám další poznatky k problému s teplým startem.

Problém vyřešen nahráním nového softwaru do řídící jednotky. Nepleťte si to s diagnostikou. To právě někteří "tunéři" nedokážou přiznat a budou Vám tvrdit,že je to blbost.

Při tý příležitosi jsem si nechal dát čip. Startuje to na nabrnknutí jako kdyby byl motor studenej a opravdu to funguje. A ještě to jede jako k.ráva.

Takže až Vám budou v servisech nutit repas čerpadla (že to ukazuje diagnostika), teplotní snímače, termostaty tak vězte, že neušetříte.

Edited by Wojnar
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takže dávám další poznatky k problému s teplým startem.

Problém vyřešen nahráním nového softwaru do řídící jednotky. Nepleťte si to s diagnostikou. To právě někteří "tunéři" nedokážou přiznat a budou Vám tvrdit,že je to blbost.

Při tý příležitosi jsem si nechal dát čip. Startuje to na nabrnknutí jako kdyby byl motor studenej a opravdu to funguje. A ještě to jede jako k.ráva.

Takže až Vám budou v servisech nutit repas čerpadla (že to ukazuje diagnostika), teplotní snímače, termostaty tak vězte, že neušetříte.

Taky už mám uděláno vše co je snad možný, ale teplý starty prostě nejdou :aggressive: . Poslední možností by asi bylo zmiňované nahrání nového SW do ECU. Kdo to provádí (autorizovaný servis)? Kolik je cca cena?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do servisu bych to nedával, tady na foru je pár borců, co to umí. Na severní moravě to dělá TDI Fun.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taky už mám uděláno vše co je snad možný, ale teplý starty prostě nejdou :aggressive: . Poslední možností by asi bylo zmiňované nahrání nového SW do ECU. Kdo to provádí (autorizovaný servis)? Kolik je cca cena?

komplet přehrání softu nebo jen někdo přidal startovací dávku?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Špatné teplé starty octávií jsou způsobeny opotřebením čerpadla. Netěsnost čerpadla už řídící jednotka nestačí dorovnat dávkou a motor nejde naskočit. Jediná správná cesta je přidání startovací dávky na maximum co jde. Starší čerpadlo může za chvíli dělat to co dělá teď to staré. Jiná věc je špatné starty jak teplé tak studené. To je způsobeno tím, že při startu není dosaženo minimálních otáček pro spuštění vstřikování. Je to způsobeno slabými startéry popř. bateriemi. Nejlevnější řešení je přepsání softwaru v ŘJ. Nová baterie i startér problém zpravidla nevyřeší. Chvíli to sice jede jak má, ale když baterie zestárne nebo startér tak se to vrátí do starých kolejí. Starší čerpadlo může za chvíli dělat to co dělá teď to staré. Dalo by se to obejít ještě tím, že oklamete čidlo teploty paliva v čerpadle... Přidání startovací dávky vám udělám. Kontakt na www.diagnostikaworek.wz.cz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokud nepomuze ani zvednuti davky diagnostikou ani vymena ruznych dilu motoru, nebo nepujde pridat diagnostikou(EDC16) tak jsem schopnej upravit obsah rid.jednotky.

Je to velice pohodlne a plnohodnotne reseni, nebude pridano zadne zarizeni pro oblbovani signalu pro ECU atd.( nehrozi pozar pri fusersky zbastlene relatka atd.)

Pozor!!! Pri spojeni s chiptuningem uprava startu zdarma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mám upravenou, zvýšenou, dávku paliva. Žádný další SW úpravy nee (aspoň o nich nevím - to víte auto z bazaru ;) ). No TDIfun mě láká, ale přeci jenom Č. Těšín je pro mě trochu z ruky, takže to budu muset doma probrat a eventuelně to spojit s něčím dalším lol .

Edited by lucky.jack

Share this post


Link to post
Share on other sites

taky jsem řešil teple starty, vyměnil jsem skoro všechno co má se starty něco společného a nic, pak jsem se rozhod a zajel jsem do českého těšína k TDIfun a výsledek? startuje na brnknutí, spojil jsem to ještě s chipem a celé mě to vyšlo na 6.500,- a to je naprosto bezkonkurenčí cena, z mého AGR 66kw mám odbržděných 13OPS. Takže vřele doporučuji i Vám co jste z daleka se to určitě vyplatí

Share this post


Link to post
Share on other sites

zdravim všechny,mam 1.9 TDi PD a za tepla nemuzu nastartovat... točí se někdy i nekolik (třeba 10) sekund než chytne.. pomuže VAG? díky všem za přízpěvky

Share this post


Link to post
Share on other sites

jo pomuže bez diagnostiky by to byly jen samý dohady a problem muže být uplně někde jinde než by člověk radil

Share this post


Link to post
Share on other sites

staci si urobit odpoj cidla teploty, pred zapnutim kluca ho zatlacim a potom startujem ked naskocia rucicky budikov, nezabudnut ale na rele zhavenia , bud tiez odpojit alebo rele vonku.

Staruje jedna basen, na sto percent este lepsie ako s upravenym softom. Je tam len jediny problem, ak startujem po zatlaceni odpoja cidla teploty a nepockani kym nabehnu rucicky budikou motor hned "vystreli " po nastartovani do cca 1800 otacok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nazdarek vy tady mluvíte o špatných teplých startech a já mám problém opačný když padné teplota asi tak na 5 stupňu a niž tak start studeného motoru hrůza aj na 2x až 3x startuju a od motoru takové mlácení jak kdyby mi chtěli vyskočit valce.A když je teply start normál čim to je???Vyměna žhaviču nová baterka 1,9Tdi 81KW Děkuji za radu

Share this post


Link to post
Share on other sites

žhavicí svíčky jsou měněný jestli sem to dobře pochopil

co Diagnostika načet to někdy vubec někdo? mužeš mít špatný čidlo teploty a udává nesmysly když je to studený muže to dávat vyšší teplotu než je skutečná a nežhaví to kvuli tomu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nazdarek vy tady mluvíte o špatných teplých startech a já mám problém opačný když padné teplota asi tak na 5 stupňu a niž tak start studeného motoru hrůza aj na 2x až 3x startuju a od motoru takové mlácení jak kdyby mi chtěli vyskočit valce.A když je teply start normál čim to je???Vyměna žhaviču nová baterka 1,9Tdi 81KW Děkuji za radu

TO může dělat taky špatný předvstřik. Je třega změřit VAGem TDI graf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mám podobný problém, jen s tím rozdílem, že pokud startuji teplý motor do několika minut po vypnutí, tak naskočí jako studený, ale pokud to nechám déle (do hodiny) musím nechat zaplé startování déle.

Octavia II 77 kW TDI

Share this post


Link to post
Share on other sites

Můžu jenom potvrdit co píše TDIfun. Byl jsem u něj na chipu a jenom co to nastartoval, tak zakroutil hlavou, otevřel noťas a bylo po problému. Okta i když je teplá, tak teďka startuje krásně na brnk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...