Přejít na obsah

Zesilovač


Doporučené příspěvky

Přesně tak, průchodka je pod plastem co je pod stěračema. Je na levo od volantu. Ještě k tomu mínusu. Já bych si určitě pře karoserii auta nepustil 60A.

1. plech karoserie má menší vodivost než měď

2. plechy jsou k sobě bodované takže né moc dobrý el. spoj (malá plocha pro velký proud)

3. klidně by mohlo něco začít rušit hudbu.

Takže já mám mínus přímo na baterku a samozřejmě napájení přes kapacitor.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Až budu mít chvilku,podívám se zda to půjde vyfotit-nevím,jestli to není chytnuté někde pod plasty.

Zatím mi nic neruší poslech nic neškvrká-ale určitě by bylo lepší táhnout oba poly od baterie.Dokonce by se mělo po jedné straně táhnout napájecí vedení a po druhé straně auta za signálové vedení.

Ale asi také záleží na signálovém kabelu-mám nějaký 3 krát stíněný,tlustý jako malíček,takže je to třebas tím.

Každopádně jsem spokojen.

Editováno: , autor: Blacky
pravidla rikaji - necituj posledni prispevek!!!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja mam minus pripojeny pod uchytom (skrutkou) zadnych pasov ..

To Jered : Dovolim si nesuhlasit a je to zbytone tahat minus .. ale ako kazdy chce je to jeho vec .. Nevidim dovod v ruseni alebo tak . .rusit moze jedine napajaci kabel vedla signalneho aj ked to je mala dlzka kablu aby vznikalo rusenie .. (osobne to mam ajtak ze vlavo napajanie a v pravo signal/v prahoch)

K tomu co si pisal ze by si nepustil 60A do karoserie .. no pochybujem ze az tolko zosilovac zobere ale ok, moze byt. Lenze sa mi ponuka myslienka ze co myslis ako je zapojeny alternator ktory ma spicku napr. 110 A ?? tiez je zapojeny minus na kostre cize karoserii .. Dalsia vec, co myslis kolko spotrebuje asi 1kW Starter pri startovani?? aky tam tece prud ? no a tiez je to zapojene cez karoseriu . .ako vlastne cele auto :) .. ja len tak mala poznamka :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím, že to je debata na dlouho. Prostě z el. hlediska, kvůli vodivosti a úbytku napětí je lepší natahnout mínus až k baterce. Neříkám že je to nutné. A že tam neteče 60A? Když má zesilovač 2x40A pojistku Nebo když bude mít 1 čtyřkanál a jeden monoblok na subwoofer? Ve špičce to je klidně možné.

A co má lepší vodivost pozinkovaný plech nebo měď.

Editováno: , autor: Jered
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No debata jak vyšitá :)

Nevidím dôvôd neťahať mínus cez kostru, ten plech nieje 0,1ka za prvé a za druhé je to v priemere keby ste si spočítali dosť hrubý prierez.

Jediné úzke hrdlo by mohli byť skrutky resp tie prepoje kábel - kasňa pretože vzadu to na to neni pripravené ale ako Arts napísal že to dal pod skrutku sedačky je podľa mňa ok.

Ten zvar je silný, taktiež skrutka je dostatočná. A na strane baterky, kábel je síce "len" 25ka ale je krátky a nejaké veľké úbytky na ňom nebudú.

Veď keby aj boli tak kostriaci kábel čo spája prevodovku a kasňu by ťahali rovno od baterky a nie z miesta 50cm vzdialené od pripojenia baterky.

Ja sám by som neprerábal lisovaný konektor z mínus pólu baterky aby som napojil ďalší kábel. Taktiež ani na strane plus.

Na strane plus pólu by som si to ja osobne pripojil na jednu voľnú poistku na držiaku batérie, kludne by som o jednu pozíciu posunul napájanie interiéru doprava a namiesto toho napojil dobre nakrimpované očko spolu s tým že by som to pocínoval čo ale môže byť utrpenie pri takom priereze :) Takto by som ušetril "nutné" poistkové púzdro, ktoré síce vo väčšine prípadov super vyzerá, ale je zbytočne drahé. To ale bude treba kúpiť správu plechovú poistku na ten držiak pretože ja napr tam mám voľnú len 40A.

PS: keď už taháte aj mínus od baterky, napájate z toho miesta aj samotné rádio?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

ja som to pripojil na spinany plus od klucika .

nejsom si isty ale ja som na columbuse(konektor je rovnaky) nenasiel ani jeden spinany pin . .aspon som na to neprisiel, no ale uz sa ani nepamatam ci som to skusal .ale zda sa mi ze ano .. .:D

Editováno: , autor: Arts
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Zeptam se znovu - kde vzit spinany plus u radia, pripadne v jeho bezprostredni blizkosti? Nechce se mi rozebirat fungl novy auto... Jeste me napadlo pichnout to na 12V zasuvku v kufru, ta funguje porad, nebo jen pri zapnutem zapalovani? Diky za odpovedi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zeptam se znovu - kde vzit spinany plus u radia, pripadne v jeho bezprostredni blizkosti? Nechce se mi rozebirat fungl novy auto... Jeste me napadlo pichnout to na 12V zasuvku v kufru, ta funguje porad, nebo jen pri zapnutem zapalovani? Diky za odpovedi.

No ja mam asi 2tyzdne nove auto a bez toho to nejde aby si ho nerozobral!!!! hneď prví víkend som montoval reproduktory do zadu takže tapacýr dole, rádio vybrať, spodné prahy rozobrať atď.... vcelku dobre to hralo len, keď že som mal v starom aute subáč tak som ho chcel aj do mojej novej fábie :))) len som mal problém z káblom od baterky!!!!! keď že je auto v záruke!!! tak že kábel som si dal natiahnuť do vnútra u elektrikára ktorí pracuje v škode a ostatné som robil sám a vravel že zo zárukou nebude žiaden problém. Za Rádio Dance je dosť miesta na umiestnenie " http://www.northautohifi.cz/?306,sinus-live-hl-406 " a uchytenie, sinus-live-hl-406 som napojil na zadne reproduktory, treba dbať na polaritu!!!!! káble s cinčami na obidvoch stranách a s káblom na ovládanie som ťahal po pravej strane do zadu a napájací kábel po ľavej strane. Mínus kábel som napojil pod zadnými sedadlami na šrób na pás. Ovládací kábel som napojil na poistku na ovládanie zapínania a vypínania rádia. Hrá to skvelé !!!! :palec2: :palec2: :palec2:

Editováno: , autor: LujdziL
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja som siel cez klimu co vedie do int. . (cez jeho tesienie)

Muzes mi, popripade nekdo jiny, poradit, jak se co nejlepe dostat k tomu pruchodu klimatizace, kdyz pujdu zevnitr? Co vse odmontovat - jestli staci sundat stredovej panel palubky jak je radio a za nim uz to bude, nebo neco jit jinudy. Koukal jsem se do DP, ale z toho taky nejsem chytrej...

Chtel jsem natahnout kabely, ale rozebirat tu stenu u steracu nechci, je to hroznej vopruz, hlavne sundat ty sterace :feve: V minulym aute jsem mel natazeny kabel k teplotnimu cidlu nekde nad pedalama (je mi ale divny, ze Honza72, kterej mi dodelaval pal. pc, nikde nic nevrtal....), takze jsem sel podel nej, ale tady u toho opravdu nevim :help:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja som to tahal od motora .. ako ide prechod klimatizacie do interieru. potom som si z vnutra len ten kabel potiahol. Bolo to dost narocne tam dostat a potom ho aj vnutri najst :D . To bolo take riesenie ze sa mi nechcelo rozoberat no dnes by som asi dal prec sterace a tak .. cez ostatne kable a poza palubovku .. lebo ajtak som to uz mal cele rozobrate.

a za radiom to nebude . .vyleze to spoza palubovky. a to ani neni vidno . .vsetko som robil hmatom ..a strkanim kablu .. :D

Editováno: , autor: Arts
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
  • o 2 měsíce později...

Ahoj. Pridavam moje skusenosti na danu temu:

Tahanie kablu z motoroveho priestoru je uplne v pohode. Zbytocne ma len vase komentare vydesili a myslel som, ze mi to zaberie hodiny casu. Najlepsia metoda je odmontovat stierace, zhodit plastovy kryt a dalsi plast pod nim. Potom uz len mechanizmus stieracov a hura na to. Znie to sice mozno komplikovane, ale jedna sa len o (ne)par maticiek (konkretne 11) a je to. Jedine demontaz stieracov ma zdrzala viac, ako by som cakal, kedze nesli lahko vytiahnut. Musel som pouzit sprej na skorodovane spoje a kladivko (!). Bacha na sklo!. :-D No ked to budete mat vsetko dole, najdete pred volantom gumovu priechodku na kable. Staci ju trosku narezat a kabel prestrcit dovnutra. Pod volantom ju lahko najdete a stiahnete kam treba. Pod volantom odporucam pouzit husi krk - kovove drziaky su totiz neopracovane a maju ostre hrany. Spod volanta som tahal dalej kabel cez stredovy tunel do kufra. To je takisto pohodicka. Ale este nachvilku spat do motoroveho priestoru. Bez vrtacky sa tu totiz neobidete. Pouzil som 16-ku vrtak na prepazku medzi motorom a "stieracovym" priestorom. Hrany diery som natrel farbou a vlozil som tam takisto husi krk aby nedoslo k poskodeniu kabla. Poistka je nasrobovana na plastovom kryte baterky. Srobik je zalepeny zospodu izolackou, aby nebol napusteny elektrikou. Z toho isteho dovodu som ho umiestnil tam, kde su pod krytom iba nejake plastove diely.

Tahat minus od baterky je hovadina. Autohifi sledujem uz roky a vzdy sa pise, ze minus treba ukostrit co najblizsie k zosiku. Ja som to ukostril tak ako niektori z vas - pod srobom bezpecnostneho pasu. Kontaktne plochy treba samozrejme prebrusit a odmastnit.

post-37922-1254087850_thumb.jpg

post-37922-1254087865_thumb.jpg

post-37922-1254087882_thumb.jpg

post-37922-1254087894_thumb.jpg

post-37922-1254087910_thumb.jpg

Editováno: , autor: drag84
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kabel na fotkach je (+) pre zosilnovac. S radiom to nema nic. Radio 20 qmm kabel nepotrebuje ani zdaleka. Povodne som mal radio Dance. To som dal demontovat v Skodovke a poziadal som o pripravu na aftermarketove radio + vymenu toho obrovskeho stredoveho panelu za maly (zavadzalo mi to na koleno). Takze mi tam na originalne konektory napojili kable s ISO konektormi (taky kablovy medzikus) a ku kablu z anteny napojili zosilnovac signalu. Elektriku pre radio som potom napojil z toho ISO. No a signal z radia je vedeny RCA kablami k zosiku. Vsetko funguje 100%-ne: remote a vypinanie radia po vytiahnuti klucov zo zapalovania.

Editováno: , autor: drag84
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...