Přejít na obsah

LPG na 2.0 MPI


micca

Doporučené příspěvky

LPG vubec, pak to nejede je to na p..u! ;):plol

Už jsi někdy jel v autě s se sekvenčním vstřikováním?A nebo si jezdil na vysokozdvižném vozíku na LPG : A podle toho hodnotíš???????????? lol:plol:p

Nemá cenu se zabývat takovými příspěvky :) Jedinný plyn který cítil, byl z jeho zadku :D-_-

nn hosi,zase to s tema zadkama neprehanejte,zadky aut je taky jedine co videte,kdyz si to zenete s plynovou koktou po ceste! ;):plol lol lol lol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

LPG vubec, pak to nejede je to na p..u! ;):plol

Už jsi někdy jel v autě s se sekvenčním vstřikováním?A nebo si jezdil na vysokozdvižném vozíku na LPG : A podle toho hodnotíš???????????? lol:plol:p

Nemá cenu se zabývat takovými příspěvky :) Jedinný plyn který cítil, byl z jeho zadku :D-_-

nn hosi,zase to s tema zadkama neprehanejte,zadky aut je taky jedine co videte,kdyz si to zenete s plynovou koktou po ceste! ;):plol lol lol lol

blbost....no comment

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jezdil jsem pracovně asi čtyři roky na plynu. Teď jezdím asi tři roky na naftě. Některé vaše názory jsou fundované, některé komické a směšné.

Směšné je tvrdit, jaká pohoda a malá spotřeba LPG je na motoru 1.6.

Směšné je tvrdit, že to na plyn vůbec nejede.

Otázka je, o čem je toto vlákno. Je o tom, zda se plyn vyplatí nebo ne. Vyplatí. Někdy.

Nicméně nemůžeme porovnávat věci jako výkon, spotřeba a obsah motoru dohromady. To je jako počítat hrušky s jablky a pak říci, že švestky jsou lepší, protože jsou modrý.

Kdo chce auto na práci, vezme naftu. Kdo má benzinové auto a chce plyn, ten by měl vědět základní věc, že u srovnatelně výkonného motoru na benzín a na naftu, je cena za palivo na jeden kilometr skoro stejná.

Plynu motor spotřebuje za stejných jízdních podmínek asi o 30% více než benzínu.

Jestli tedy chce někdo porovnávat 1.9TDI se spotřebou cca. 5.5 litru, musí pro srovnání vzít dostatečně výkonný motorem na benzín.

Takový benzínový motor nepojede za pět litrů, nepojede ani za sedm. Pojede tak za deset litrů benzínu.

Čili se odhadem dostaneme na 6 L nafty proti 12 L LPG na 100km.

Nafta je nafta. LPG je se svou mastnou pořizovací cenou, nutnými revizemi a nutností tankovat každou chvíli opravdu nevýhodné. Logicky je tu i mnoho dalších a drahých součástek, které se mohou rozbít.

Pokud však chcete porovnávat benzín a LPG, pak na LPG jezdíte se stejnými náklady na 1 km jako s naftou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jezdil jsem pracovně asi čtyři roky na plynu. Teď jezdím asi tři roky na naftě. Některé vaše názory jsou fundované, některé komické a směšné.

Směšné je tvrdit, jaká pohoda a malá spotřeba LPG je na motoru 1.6.

Směšné je tvrdit, že to na plyn vůbec nejede.

Otázka je, o čem je toto vlákno. Je o tom, zda se plyn vyplatí nebo ne. Vyplatí. Někdy.

Nicméně nemůžeme porovnávat věci jako výkon, spotřeba a obsah motoru dohromady. To je jako počítat hrušky s jablky a pak říci, že švestky jsou lepší, protože jsou modrý.

Kdo chce auto na práci, vezme naftu. Kdo má benzinové auto a chce plyn, ten by měl vědět základní věc, že u srovnatelně výkonného motoru na benzín a na naftu, je cena za palivo na jeden kilometr skoro stejná.

Plynu motor spotřebuje za stejných jízdních podmínek asi o 30% více než benzínu.

Jestli tedy chce někdo porovnávat 1.9TDI se spotřebou cca. 5.5 litru, musí pro srovnání vzít dostatečně výkonný motorem na benzín.

Takový benzínový motor nepojede za pět litrů, nepojede ani za sedm. Pojede tak za deset litrů benzínu.

Čili se odhadem dostaneme na 6 L nafty proti 12 L LPG na 100km.

Nafta je nafta. LPG je se svou mastnou pořizovací cenou, nutnými revizemi a nutností tankovat každou chvíli opravdu nevýhodné. Logicky je tu i mnoho dalších a drahých součástek, které se mohou rozbít.

Pokud však chcete porovnávat benzín a LPG, pak na LPG jezdíte se stejnými náklady na 1 km jako s naftou.

Jak jsi přišel na to, že spotřeba na plyn je o 30% vyší? kol104 V rodině máme 5 aut na LPG, známejch nepočítaně a takovou spotřebu nikdo nemá. :kuk: To jsi to měl asi špatně seřízený. Často tankovat? Já najedu na nádrž skoro 600km :kol-128:

Mastná pořizovací cena a revize? Je jasný,že se to nevyplatí tomu, kdo najede 5000km za rok a 200Kč ročně za revizi snad ani nemá cenu komentovat. :p

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

2 Jaromírek: sorry, že se jako Fabiák jezdící léta letoucí na lpg (a ne zrovna s prvním a jediným autem) pletu mezi velký octaviány, ale některé tvoje fundované výroky mi připadají jako hodně za vlasy přitažené...

Hlavně ta "mastná" pořizovací cena lpg, na tom jsi byl kde??? Vždyť pořizovací cena auta s benzínovým motorem včetně překopání na lpg vychází levněji než pořizovací cena stejně výkonného auta na naftu, takže pořizovací cena nafťáku je rozhodně mastnější. Jen pro názornost, mrknu-li do oficiálního ceníku Škodovky, tak třeba stará octa, Octavia Tour s motorem 1,6 75kW stojí 389 900,-Káčé, s 1,9 TDi PD 74kW 449 900,-Káčé, tedy rozdíl je 60 000,-, přičemž překopání na lpg dnes koštuje zhruba od 30 000,- do 35 000,- maximálně, dle výrobce a firmy... Tak kua kde máš tu mastnou pořizovací cenu LPG???

ad revize: revize nutné jsou 1x ročně a stojí podle firmy zhruba od 200,- do 500,- ročně... rozhodně jejich výše nepřekročí finanční rozdíl mezi povinným ručením na 1,6 a 1,9 ;)

servis lpg: logicky je nutný, ale výše servisních nákladů se odvíjí také od počtu najetých km... Kupříkladu já, když najedu se sekvenčním vstřikem lpg 20-25t km ročně, tak náklady na servis včetně revize nepřekročí v průměru 1500 - 2000,- Kč ročně, což nevidím jako žádnou tragédii...

... a z tvého výroku "Logicky je tu i mnoho dalších a drahých součástek, které se mohou rozbít" jen soudím, že máš z lpg strach a obavy a moc jej neznáš. A nechápu, proč by zde měly být "logicky" další drahé součástky...

Já odjezdil na předešlém autě na lpg, ještě se starým podtlakovým systémem, 130t km na lpg, teď na sekvenčním vstřiku 50t km a nikdy se nevyskytla žádná neplánovaná závada kromě běžného servisu a běžného opotřebení spotřebního materiálu, jako jsou výměny svíček, filtrů, membrán a nutností pravidelného seřízení. Nic víc, nic míň ;)

BTW: A kde dnes nemáš drahé díly? Když ti odejde třeba váha vzduchu u turba u TDi, je to levné? ;)

Mňo a kapitolou samou pro sebe by byla ta tvoje spotřeba, to jsi jezdil jen po městě a poskakoval v zácpách nebo s pedálem plynu na podlaze, že jsi měl spotřebu 10l benzínu, resp. 12l lpg? ;) Nezlob se na mne, ale s Octou 1,6 75kW jezdím taky, ale při normální jízdě a kombinované spotřebě bych se na tyto hodnoty určitě nedostal...

Normální nárůst spotřeby lpg oproti benzínu bych ze své zkušenosti viděl tak na max. 10% a pokud vyjdu z údajů kombinované spotřeby, kterou u jednotlivých motorů udává výrobce a kterou beru jako směrodatnou (a plus mínus nějaká ta desetinka se mi za tuto spotřebu vždy dařilo i jezdit), tak provozní náklady auta s lpg vyjdou vždy o něco málo levněji než u nafty ;)

A je jen věcí každého, pro co se rozhodne, co se mu líbí, s čím má zkušenosti, k čemu má či nemá důvěru nebo čeho se třeba zbytečně bojí a má předsudky... To už si musí každý rozhodnout sám...

Editováno: , autor: Wassermann
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nafta je nafta. LPG je se svou mastnou pořizovací cenou, nutnými revizemi a nutností tankovat každou chvíli opravdu nevýhodné. Logicky je tu i mnoho dalších a drahých součástek, které se mohou rozbít.

Pokud však chcete porovnávat benzín a LPG, pak na LPG jezdíte se stejnými náklady na 1 km jako s naftou.

Další :kol-131: co napsal hovadinu. Když najezdím ročně asi 70 000km tak se opravdu lpg vyplatí i víc než nafta. Nikdy jsem nepřelezl hranici měsíční spotřeby 9l a to jezdím často po dálnici opravdu svižně(150km/h). Koupil jsem Oc r.v.2003 v lednu a hned jsem ji hodil na lpg. Už jsem s ní nalítal přes 42 000km a zatím nic neměnil ani součástku a jezdí jak má. :palec2: Už jsem tady psal, že jeden kolega tady na foru ma 1.8T RS na lpg a naprostá spokojenost a jezdí za 9l. Takže lpg se vždy vyplatí :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jaromirek sice nektere veci trosku pritahl za vlasy, ale dle meho nazoru ma uplnou pravdu. Opravdu u Octavie naklady na PHM co se tyka LPG a nafty jsou velmi podobne nebo rozdily jsou velmi male az zanedbatelne. Samozrejme pokud se bavime o TDi 66/81kW, PDcka holt zerou vic a tam to uz neplati.

Ja nemuzu porovnat prime naklady Octavie na LPG a naftu, ale s LPG mam sve zkusenosti protoze me predchozi auto (Forman) sem na LPG mel a najel sem s nim za dva roky k 80t km. ve srovnani s jezdenim na benzin sem byl velmi spokojen, ale melo to sve mouchy.

Mozna i vzhledem k tomu, ze ted najezdim 40-50t km rocne sem nyni jednoznacny zastance nafty.

LPG bylo sice dobre a ve srovnani s benzinem sem setril velke penize, ale: ja jezdil vetsinou za 9-11 litru LPG a i pres opakovane nastavovani ktere samozrejme stoji prachy sme se pod 9 litru nikdy nedostal. Neverim, ze u Octavie 1.6 (se kteryma mam taky mimochodem najetych desetitisice km a to 74kW i 75kW verzi) a kde je normalni spotreba benzinu 7 litru a vice se pri normalnim jezdeni pod 9 litru LPG pujde dostat. A ono pak pri dnesnich cenach, zhruba 13-15Kc za litr LPG a 28-30Kc za litr nafty pri zhruba polovicni spotrebe nafty ty naklady jen na PHM vychazi opravdu velmi podobne.

Nikdo zde nezminil jednu vec co se tyka LPG ktera me osobne velmi vadila: predevsim jezdeni v zahranici! Dnes se to uz sice trosku zlepsilo (pamatuju doby kdy natankovat LPG v Nemecku nebo Rakousku bylo nemozne), ale i dnes sou zeme kde natankovat LPG je dost velky problem nebo je uplne nedostupne (treba severske zeme ci treba GB - nehlede k tomu, ze vlastne do GB se clovek s LPG ani nedostane) a to nemluvim o cene. A sve tam dela i dojezd, pokud na nadrz LPG najedu 600km (coz je u Oktavy vyborne, s Formanem sem najel 400) a na nadrz nafty 1000-1200km musim tankovat dvakrat casteji. Coz v zahranici stoji prachy a nemale. Projet treba Nemecko pri dojezdu 600km na LPG moc nejde nebo je to dost na hrane a hledat v jednu v noci cerpacku kde LPG natankuju neni vubec nic prijemneho pokud chci na PHM setrit. A pak ji treba najdu a zjistim, ze je uzpusobena na hubici velmoci LPG, chrochtaveho narodu, redukce zrovna neni a mam holt smulu. A to naftu maj' uplne vsude okolo, ze.

Muj osobni nazor:

LPG se vyplati cloveku ktery nejezdi moc a jezdi predevsim v CR, ma benzina a nechce se ho zbavovat, planuje si ho jeste dlouhou dobu nechat (aby se mu vubec vratila investice do prestavby) a chce setrit na PHM. Polovina nakladu jak kdekdo slibuje to ale urcite nebude. Dotycny si ovsem musi uvedomit, ze to neni zadarmo a bude mit v aute dalsi vec o kterou je nutne se starat.

Kdo jezdi vic a chce mit v tomto ohledu vetsi pohodu (protoze rekneme si otevrene jezdit kazdych 10t km nebo 15t km ci kolik to bylo na revizi LPG ktera je dana zakonem je docela opruz zvlast pokud clovek nema LPG servis hned vedle baraku a to nejde jen o revize ale i prohlidky a dalsi veci) mel by jednoznacne volit naftu.

Octavia Combi Elegance, rv 2002, TDi 66kW -> 90KW, ALH bez cipu, 188t km

Jezdil jsem pracovně asi čtyři roky na plynu. Teď jezdím asi tři roky na naftě. Některé vaše názory jsou fundované, některé komické a směšné.

Směšné je tvrdit, jaká pohoda a malá spotřeba LPG je na motoru 1.6.

Směšné je tvrdit, že to na plyn vůbec nejede.

Otázka je, o čem je toto vlákno. Je o tom, zda se plyn vyplatí nebo ne. Vyplatí. Někdy.

Nicméně nemůžeme porovnávat věci jako výkon, spotřeba a obsah motoru dohromady. To je jako počítat hrušky s jablky a pak říci, že švestky jsou lepší, protože jsou modrý.

Kdo chce auto na práci, vezme naftu. Kdo má benzinové auto a chce plyn, ten by měl vědět základní věc, že u srovnatelně výkonného motoru na benzín a na naftu, je cena za palivo na jeden kilometr skoro stejná.

Plynu motor spotřebuje za stejných jízdních podmínek asi o 30% více než benzínu.

Jestli tedy chce někdo porovnávat 1.9TDI se spotřebou cca. 5.5 litru, musí pro srovnání vzít dostatečně výkonný motorem na benzín.

Takový benzínový motor nepojede za pět litrů, nepojede ani za sedm. Pojede tak za deset litrů benzínu.

Čili se odhadem dostaneme na 6 L nafty proti 12 L LPG na 100km.

Nafta je nafta. LPG je se svou mastnou pořizovací cenou, nutnými revizemi a nutností tankovat každou chvíli opravdu nevýhodné. Logicky je tu i mnoho dalších a drahých součástek, které se mohou rozbít.

Pokud však chcete porovnávat benzín a LPG, pak na LPG jezdíte se stejnými náklady na 1 km jako s naftou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no tak jeste neco, asi mam teda stesti, protoze jezdim za 8 LPG, na 9 jsem se jeste nedostal.Jezdim normalne tak 20% mesto, zbytek okresky, caste razeni, kdyz to jde tak max. 120, na tech okreskach.Ano, nejsem zavodnik,ale nejezdim jak starej paprda.Co mam S120 na plyn, tam jezdim za 9,5l,ale vubec zas nepotrebuju benzin, a za 8 let krome revizi ani jedna koruna na servis!Na okte, kterou uz mam 2 roky to same, zatim jsem tedy spokojeny.Asi je to jasny s naftou do firmy, kde se strida o auto nekolik lidi,ale pro soukromnika, co se v tom aspon trochu vyzna, tim myslim jak to funguje, kdyz neco treba nejde vim v cem je problem, takze se toho nebojim a smele jezdim.Uz jsem tu nekde psal, ze jsem byl se stodvacou v chorvatsku, a no problem, natankoval jsem v Rakousku, slovinsku i chorvatsku po ceste.A na zapada je plynovejch benzinek jeste vic.A kdyz jedu do zahranici, jakoze nejezdim, mam v aute redukci, to jen pro toho, co jezdi asi nepripraven ven bez ni.Proste je to otazka duvery v to palivo.A jezdit svizne za 5l nafty, che, neznam z okoli nikoho.kdo jezdi nirmalne, jako ja, jezdi za 6-6,5,a kdyz mu reknu, at zapne klimacku, tak ze to moc zere,a to se musim smat.Ja ji mam zaplou pres leto porad a spotreba - 8l,+ k tomu asi tak 2dcl benzinu, na kterej se to startuje (automaticky) a po chvilce prepne.Mam holandsky AG SGI, sequent.

No nevim proc se hadat, jestli nafta nebo plyn, jde to v tomto vlakne spis o to, kdyz ma nekdo benzin, jestli to ma zkusit.rikam, ano, ale ne to nejlevnejsi, spis doporucuju to nejlepsi a nejdrazsi, pak bude klid.

Editováno: , autor: milosk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to tucnak01:

nebudu polemizovat se vším, ale co se týká zahraničí, tak to co píšeš je již historie,

obzvláště Německo, kde nastala opravdová revoluce (daňová), za rok zde bylo otevřeno

řádově na stovky ČS, to není překlep!!! prostě pouze osvobození LPG od spotřební daně,

mrkni sem a uvidíš jak vypadá dnešní Evropa: http://www.gas-tankstellen.de/menu.php?language=en_US :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

s felicii na lpg jezdim za 7 do prce 40km svizne prece se nebudu sourat tos mel tohoo favorita super serizeneho ze ti zral 10 a pak takovi co tomu nerozumi nadavaji a nadavaji

jak je to v zahranici nevim

a ejstli si plyn da je to kazdeho volba...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na ten:AutogazAC jsem slyšel samou chválu.Prý se to Polákům povedlo.Ne ní to ani nijak předražené.No jsem nadšený a asi do toho v nejbližší době půjdu.Jo a co nádrž místo rezervy,nebo je lepší klasika?

Nadrz nevim, jen vim, ze po10. letech se musi menit, coz mi za 4r ceka,a ten toroid misto nadrze je docela mastnej.Obyc nadrz je dost levnejsi.A to AG neni Polsko, proboha, ale Holandsky system AG, Autogas Systems, SGI je sekvencni vstrikovani, tzn. kazdy valec ma svuj vstrik. ventil LPG.Cena cca. 40000,-.Mohu doporucit firmu Wapos.Nemam to od nich, ale mel jsem problem s pridrenym elmag. ventilem a dal jsem za to 600 za praci a bylo,a to mi mohli nauctovat vymenu membrany, protoze puvodni dohoda takova byla.Myslim, ze jsou seriozni.

AutogazAC je Polák a AUtogasAg je Holanďan.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

měl jsem VAZ 2105 na LPG,Forman 135 na LPG,Felicii Combi 1,3 MPI na LPG,Octavii 1,6 SR(74kw) na LPG,Octaviii 1,8T CHIP CIMBU 200K na LPG,1,8T 4x4 na LPG a nyní OI RS na LPG(mezitím občas laborování s TDI ale kalkulace jsou jasné :palec2: ) a k tématu po cca 15 letech zkušeností,LPG je výhodnější něz nafta-pojistky,servis atd,

no problem v zimě,no problem po celé Evropě-jezdím cca 40000 ročně,Holandské systémy jsou jasná 1,nebrat Italy na turbo v jakékoliv podobě(např SAAB 9-5 Turbo-opět osobní zkušenost)......

M.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ted jsem byl na technicke kontrole a zase mi ten chlapík povídá že je auto v naprostém pořádku, ale že by si lpg do auta nedal z důvodu, že to nedělá motoru dobře. Prý lpg má větší hořivost při spalování než benzín a tudiž to může vést k propálení ventilů a nebo aspoň k jejich zapečení. Ten co mi dělal lpg mi říkal, že v nových autech už nehrozí, ale prý existuje novinka - nějaká nádobka s olejem která do ventilu přikapává vždy pár kapek oleje, aby ventily nebyly tolik suché. Víte o tom něco??? :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...