Jump to content
cicik2

Prevodovka 1.6

Recommended Posts

Čauky!Jenom moje zkušenost s opravou nýtů...

Začalo to při couvání-takový zvuk,jako když se něco mele mezi zuby diferáku.No nic dojel jsem asi 10km a vylez jsem z auta a cejtím převodovej olej-vlezu pod auto a je to jasný-naprasklý obal převodovky :( 

Tak jsem se začal pídit po jiný převodovce-nejlevnější údajně repasovaná 13000,-

No když jsem se uklidnil,řekl jsem si -má se ta moje vyhodit,tak jí rozlousknu:)

S kolegou jsme jí rozkuchali-prasklinu jsme důkladně odmastili,zdsnili a zalepili tekutým kovem-epoxidem.Zavaření moc nedoporučuju!,Kolega to tak udělal a obal se mu zkroutil!Pak jsem koupil za 1000,- sadu pevnostních šroubů,které jsem radši pojistil lepidlem na šrouby.Vyměnil jsem jedno poškozené kuželíkové ložisko na diferáku-pasuje tam myslím ze zadního kola Felicie.A vyměnil jsem kolo zpětného chodu,které mělo vyštíplé 2 zuby-bylo dost drahé ,asi 1500,-Jenom vám radím-při skládání převodovky si dejte obvzlášť pozor,aby jste nepoškodily gufera-mě se to povedlo u řadící tyče-je atypické a dal jsem za něj origo 208,-.

No převodovka teď maká dobře ,je tichá a řadí s novým olejem jak má-dal jsem tam Castrol Syntrans 75W90.Oprava mě vyšla svépomocí i s novou komplet spojkou,olej,kolo zpětného chodu,ložisko,šrouby pevnostní asi na 7500,-Furt lepší něž koupit údajně repasovanou-podle mě tak akorát odmaštěná a umytá vapkou za 13000,- :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

DUW prevodovky nemaji kodove znaceni na spodnim vyfrezovanem mustku pod prevodovkou - viz. foto

DLP maji mustek pro kodove zanceni na spodnim obalu - viz. foto

 

Repasovane prevodovky a jejich prevarena znaceni ci prerazena cisla - viz. fota

post-3876-0-95328400-1411409034_thumb.jp

post-3876-0-18937000-1411409043_thumb.jp

post-3876-0-99187500-1411409054_thumb.jp

post-3876-0-38152900-1411409065_thumb.jp

post-3876-0-80936600-1411409074_thumb.jp

post-3876-0-80959300-1411409083_thumb.jp

post-3876-0-03863500-1411409484_thumb.jp

Edited by Octavka

Share this post


Link to post
Share on other sites

zdravim, trochu to tu ozivim...

pred tydnem mi odesla prevodovka.. jak uz tu popisoval nekdo vyse, projevovalo se to pozvolna to tim, ze pri rozjezdu (dvojka-trojka) to zaclo cukat (vibrovat) a hucet az to doslo k tomu, ze zacal tect prevod. olej. Servis, dira v diferencialu, vymena cele prevodovky. Puvodni prevodovka byla DUU, momentalne sem sehnal DLP. 

Kdyz na ni kouknu, pripada mi shodna s DUU, jen ma cidlo zpatecky na trochu jinem miste (koncovka je totozna). Otazka: nebude problem s umistenim?

Jinak motorizace 1,6 74kw rv 2000 

 

Diky za info

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je radost :(

 

Ja mam r.v.98, najeto asi 258.500 km a prevodovka je puvodni. A ted mi to v nizsich otackach cuka, nejvic po prerazeni, ale jako fest. Ze skace cely auto. Kdyz jsou vyssi otacky, tak ale ok. Chovalo se Ti to podobne? Olej z toho trochu tece uz leta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Abych byl presny... jedicka nic, dvojku vytahnu na 40 km/h a v ten moment to zaclo třást az cca do 60km/h. Pak se to uklidnilo. "Zvuk zpatecky" byl slyset uz pri 20km/h. Podotykam, ze tohle se delo jen pri zarazene rychlosti s nohou na plynu...pokud sem mel nohu z plynu, auto se chovalo normalne a bez hukotu.

Celej tento "horor" se postupne stupnoval (ze zacatku bylo spise chveni na trojku.. dejme tomu, ze to mohlo zacit pred mesicem).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak to vydrzelo jeste cca rok a nekolik tisic km a prevodovka je v prdeli. Vyhodili me z technicky, ze z toho leje olej. Kdyz to je studeny, ozyvalo se od motoru takovy divny chrceni, ted uz vim proc. Ale jezdi to normalne. No a po zahrati auto smrdi, taky uz vim cim, prevodovej olej. Dneska mi mechanik rekl odstavit, nebo se to vysere nekde na ceste uplne a odnesou to dalsi casti... ach jo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj lidi mám problém nejspíš v převodovce (nedělá to stabilně jen občas) když jedu tak mě z pravé strany začne něco slabě klepat a to postupně roste. Někdy to doprovází kmitání volantu které občas přejde do takové intenzity že se rozkmitá celé auto do stran řadicí páka začne kmitat dopředu a dozadu a když vyřadím tak se to celé uklidní. Měl jsem to i ve škodovce u známého a jako napotvoru se to neprojevilo řekl mě že kontrolovali uložení motoru i převodovky, silentbloky, čepy, geometrii a nic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zdravim ma takovy problem mam prevodovku duu pro repasy vse funguje jak ma az nato ze kdyz treba dojdzim na krizovatku bez plynu na dvojku vydava divny zvuk ale jenom na dvojku zde prikladam video jde to slyset nejvic v tom rozmezi od 2tis do 3tis otacek za min. Dekuji za odpovedi 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nezní to jako zvuk zpátečky?

Taky gm slyším při rozjezdu, nebo když zpomaluji se zařazenou rychlostí

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
V 14. 8. 2007 na 20:26, danone napsal:

golf IV je dost siroky pojem, mu rovno napis, daj tam prevodovku z octavie :palec2:

ale 1.8 nebude prilis dlha???

dobrý den jen by mě zajímalo kdyz tam tedy člověk dájinou převodovku musí se měnit i spojka?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
V 21. 8. 2007 na 20:07, TomášT napsal:

Jestli vono to nebude tím, že s 74Kw se hrabe snadněji než s 55Kw či 1.9SDi :smich:

Nemate nekdo skusenost stim kdyz se my rosipala prevodovka jestly se znicila i lamela s pritlacakem

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

nemyslím si,ale když už bude převodovka dole,je blbost spojku nevyměnit, práce je totiž už zadarmo,to je chvilka,nez ji dělat pak znovu samostatně 

Share this post


Link to post
Share on other sites
V 23. 2. 2011 na 21:59, Vasula napsal:

Ahoj škodováci,

mám Octavii I. sedan, 1,6 74kW, po koupi jsem udělal nové rozvody, výměny oleje a filtrů a dneska dojedu do práce a pod kapotou olej.Tak otevřu kapotu a teklo to z převodovky.Tak jsem hned jel do servisu a cestou mi začala podkluzovat spojka.Ten olej mi nekapal, ale tekl hodně.Tak ted nevím, co s tím bude, snad to bude jen prasklé těsnění či gufera.Řadit jde lehce, občas divný zvuk v převodovce.Je to opravitelné nebo jsem odkouřil převodovku a budu muset sehnat jinou?Nevíte někdo, stalo se to někomu?Díky za odpověd....Nebo lze nahradit jinou převodovkou z jiného obsahu?Díky Vašek

1.6 75kw vw golf 4,seat leon ,toledo a z audy prevodovky sou stejny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opravné sady i jiné díly se prodávají pod kódy převodovek: DUU, DUW, DUS, ERT. Takže by pasovat měla.

 

Jistota je změřit to.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moze sa to prejavovat trhanim pri zabere ? Na ocovej octavke totizto zacalo auto trhat ale len v zabere a pocut vtedy ako reve prevodovka ale ked pustim nohu z plynu tak vted ide plynulo alebo dolu kopcom  ked sa pustim bez plynu ako ahle zaberie motor zacne skakat cele auto a prevodovka rici 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Může.

Trhala mi hlavně při podřazování a rozjezdech.

Já u G4 myslel, že je to spojkou, ale po výměně to bylo stejné. Při rozjezdu/jízdě z kopce při nízké rychlosti mi převodovka hučela stejně, jak když jsem couval se škodou 120.

Vyměnil jsem olej - nic, přidal drahá aditiva - pořád stejný zvuk.

Málokdy vypadla rychlost, nebo nešlo zařadit.

Řazení 1 a 2 bylo až divně lehké, ostatní rychlosti šly trochu ztěžka.

A závěr: doporučili mi repas, protože nejspíš už byla "chycená", byla vůle v diferenciálu a byla původní (DUU se 180tis. km).

Nicméně dle druhého názoru-jezdit, dokud se to nepo**re, jsem se zařídil. Ujel ještě 2tis km a pak ho vyměnil za jiné.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

kdyby byl zájem,mam jednu na prodej,slape jak ma,z výroby už se silnejsimi nyty,nerozebírána ,takže nehuci,duu r.v. 2004. Repase jsou na nic,musi se vymenit vsechna loziska a to nikdo nedela.Sz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravím Poradí někdo:help:

Sehnal jsem jinou převodovku kod DEA a tetka tam bude EGS jen to má jine řazení na táhla já mám lanovody pujde vyměnit jen ta kulisa řazení na převodovce mám 1.9 tdi

Tak už nic vše vyřešeno

Edited by prcek36

Share this post


Link to post
Share on other sites
V 24. 4. 2019 na 21:42, milosk napsal:

kdyby byl zájem,mam jednu na prodej,slape jak ma,z výroby už se silnejsimi nyty,nerozebírána ,takže nehuci,duu r.v. 2004. Repase jsou na nic,musi se vymenit vsechna loziska a to nikdo nedela.Sz.

 Proč nanic? Keď máš človeka čo to robí, tak ťa to bude stáť o dosť menej bubákov:)

Pokiaľ je prevodovka rozobratá, vymeniť ložiská a semeringy nie je už taký problém.

Edited by Jessy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobry den potreboval bych poradit, omlouvám se nevim kde se mam zeptat, ale mam jednickovou octavku 1,6 i rok 2000-1, 74kw, menil jsem repasovanou prevodovku a demontoval jsem jen to co bylo upevneno na prevodovce, posleze jsem vse namontoval, ale vznikl mi problem, pri razeni jednicky musim carovat abych ji tam zaradil a navic vsechny kvalty jdou z tuha, uz to tu bylo receno ze je potreba trn a nejaky pripravek, ale byla to naftova octavka, jen jsem se chtel zeptat jestly je to stejne serizovani jak pro naftu tak i pro benzin, moc dekuji za kazdou odpoved

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...