Přejít na obsah

Výdrž motoru


TuningCars

Doporučené příspěvky

....já si myslím že i 1 000 000 při dobrém zacházení a servisování. Myslím tím základ.....jednotlivé komponenty samozřejmě ne. Odejde turbo, vstřiky......možná hlava u PD........ale že by se zadřely písty, ojnice nebo klika.....to si nemyslím. Každopádně bych osobně nepoužíval long-life oleje a přešel na oleje se standardním intervalem výměny.......tolik můj názor.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jasné je, že 500.000 km určitě. A ten zmiňovaný milion by neměl být problém. Otázka spíš je životnost vozidla - pokud s ním najezdíš 100.000 km za rok, tak je to 10 let a člověk s takovým nájezdem si kupuje auto na 3 roky maximálně. Pokud najedeš méně, tak auto stejně vyměníš dřív, než dojezdíš.

Takže vlastně ve výsledku = motor vydrží déle, než zbytek auta, nebo ještě jinak - motor má neomezenou životnost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Ahoj, kolegové mají určitě pravdu s blokem motoru-ten je obrazně nesmrtelný.Odhaduji, že Tvůj vůz je 3-4 roky starý a zcela jistě, když budeš chtít vydrží dalších 10-11 let při proběhu 20 000 km ročně.Musíš o něj jen dobře pečovat i maličkostech. V servisní knížce se podívej byl-li motor servisován pravidelně každých 30 000 km či v režimu long live s proměnlivým průběhem servisu.Doporučuji Ti přejít na pravidelný servis s výměnou oleje po 30 000 km a svýměnou vzduchového filtru po 15 000 km.Skutečně po 15 000 km kvůli prachu vnikajícím do motoru sacím traktem a usazujícím se v mikročástech v prostoru klikové skríně a mazacím systému motoru.Filtr stojí pár korun a vyměníš si ho doma sám.Má to význam v tom, že motory 1.9 TDI BJB/BKC 77 kW je chazení pístů řešeno vstřikem oleje tryskou do mazacího kanálu, když je píst v horní úvrati.Pokud by bylo v oleji více prachu po delším čase - v řádu let - se mazací systém částěčně ucpe mohou začit problémy s nedostatečným chlazením pístů ( zvláště pokud je motor čipnutý).Samozřejmě prach je výborné brusivo a tak se to projeví i na stěnách válců. (Tento systém mazání a chlazení pístů je i u motorů jak i BKD 2.0TDI 103 kW tak i u motorů BMN 2.0 TDI 125 kW v RS). Také po ukončení jízdy nech chvíli běžet motor na prázdno aby se ochladilo a dobře promazalo turbo, trpí u něj ložiska. Zjisti si na motoru všechna snímací čidla a kontroluj je proti korozi. S ostatními částmi motoru nic nenaděláš. Udržuj motor v čistotě lépe si všimneš uniků kapalin či jiné zněny.S rostoucím věkem vozu a motoru se začnou objevovat různé poruchy, např. vzduchová váha, vstřiky, elektronika apod. Tyto poruchy a jejich náklady Tě nakonec někdy po naběhnutí přes 350 000 km možná tak otráví, že auto prodáš či zlikviduješ ale to je doba velice vzdálená,že?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ty rosto, zase ho tolik nestraš. to dochlazování turba je pro běžnýho řidiče naprosto zbytečný, protože neznám nikoho, kdo by jel plnej ceres třeba po dálnici, najednou dupnul na brzdy, chcípnul to a šel se vychcat. turbo se uplně v pohodě dochladí při sjezdu z dálnice k pumpě za těch 30-60s.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ty rosto, zase ho tolik nestraš. to dochlazování turba je pro běžnýho řidiče naprosto zbytečný, protože neznám nikoho, kdo by jel plnej ceres třeba po dálnici, najednou dupnul na brzdy, chcípnul to a šel se vychcat. turbo se uplně v pohodě dochladí při sjezdu z dálnice k pumpě za těch 30-60s.

Ahoj nechci ho strašit jen jsem se snažil říci co by měl dělat aby mu autí vydrželo co nejdéle.Koneckonců stejně bude dělat co sám uzná za vhodné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pokud tě nebude štvát peněženka, tak bych nechal ten long-life olej, ale měnil ho tak po 20.000 tis. nebo po jednom roce. Nejlépe po zimě, kdy každý olej dostáva hodně zabrat. Přeci jen se častěji ochladí a vlhkost zkondenzuje.

Ahoj, nebylo by lepší výměnu časovat spíš na podzim kdy je v oleji prach z letního ovzduší a v zimě ve studenějším oleji je to jako smirek?Já jsem na radu starých motorářů vždy měnil olej na podzim.Čerstvý olej přes zimu sice trpí chladem ale není v něm prach.Tedy alespoň ne tolik.Je to jen návrh k úvaze.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nehoním to, servisuji pravidelně po 15000km, najeto mám za 2,5 roku 100000km ...

... dneska mi začalo houkat a při zátěži pískat turbo. :wacko:

Nemá někdo k zapůjčení libovolnou pistoli s jednou patronou? Osobně ji však asi nevrátím ...

Neblbni,poku se Ti turbo ozvalo poprvé jsou sice načatý ložiska ale neměloby to být tragické.S tím ještě nějaký kilometr najezdíš ale počítej, že Tě výměna v létě nemine protože ikdyž Ti neklekne úplně, asi ten nepříjemný svistot psychycky nevydržíš a necháš ho vyměnit.Normálně odchází až po 150 000 km, buď jsi měl smůlu na kusového zmetka nebo prach v oleji nebo si motor někde zastavil moc brzy a turbo se neochladilo a nepromazalo.Osobně bych to tipnul na prach v oleji protože není zvykem měnit vzduchoý filtr každých 10 či 15 000 km.Já jsem si to navyknul na radu kluků co závoděj a ničej motory za sezónu a myslím je to dobrý zvyk.Filtr stojí pár korun a výměna je snadná.Bohužel blbá zpráva je , že turbo není levný.Minulý měsíc mi šéf autoprovozu říkal, že musí nechat jedno vyměnit a bude stát asi 32 000 i s prací.Nevím ale jestli to bylo na OII 1.9 či 2.0 TDI pro mě byla důležitá zpráva ,že ho musím zaplatit z nákladů našeho střediska.Taky jsem nejásal.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nehoním to, servisuji pravidelně po 15000km, najeto mám za 2,5 roku 100000km ...

... dneska mi začalo houkat a při zátěži pískat turbo. :wacko:

Nemá někdo k zapůjčení libovolnou pistoli s jednou patronou? Osobně ji však asi nevrátím ...

Ahoj, ještě jednou k Tvému turbu.Protože má poměrně málo naběháno vyplatí se zřejmě repas než kupovat nové.Zkus tyto adresy na webu: www.turboservis.cz,www.turbocar.cz,www.turbo-cz.cz nebo si otevři www.seznam.cz zadej "turbodmychadla garret" a otevřou se ti i další firmy tuto činnost provádějící.I ve škodováckém servisu by Ti měli poradit.Také by stálo za pokus zkontrolovat zda-li je v pořádku obtokový ventil, ale to by dělalo nějaké zvuky hlavně při deceleraci-když sundáš nohu z plynu kdy se tento ventil otvírá.Jestli máš 2.0 TDI taky by mohlo zlobit přenastavování lopatek pokud by zůstávaly viset a správně se nenatáčely (1.9TDI to nemá) ale v každém případě se obrať na odbornou firmu v tomto případě se to určitě vyplatí.Držím Ti palce. Rosta

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

DUsoft : mám ten dojem, že výjimka u 2.0 TDI je turbo, který nikdy pískat (houkat) nezačne. Vůbec proto nepátrám po příčinách, nedělám si s tím nervy a beru to jako smutnou skutečnost. Mě to začalo dělat asi v 70 t. km, technik řekl, že jich měnili už několik a vyměnili mi ho taky. Ujel jsem asi tak 200 - 500 km a začalo houkat zrovna tak a houká dodnes. Dnes je na něm cca 35 t. km. Takže teorie o prachu v oleji, nedostatečným dochlazení a pod. asi nebude správná. Na rozdíl od Rosti, kterej to má ale asi v popisu práce, tě nebudu strašit a moje rada je : nech to houkat a jezdi dál.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Me piska turbo i na volnobeh a docela dost :palec2: mam to tak nalezeno.EGR nefunkcni.Pokud nehuci jako lokomotiva a jen piska tak tomu nic neni.Olej menim co 10tis i filtry.Davam Castrol RS 10W60. Joo a mozna by se nake turbo na Oktu 2 dale sehnat daleko levneji nez za silenych 32 prutu.

Editováno: , autor: TDIfun
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nehoním to, servisuji pravidelně po 15000km, najeto mám za 2,5 roku 100000km ...

... dneska mi začalo houkat a při zátěži pískat turbo. :wacko:

Nemá někdo k zapůjčení libovolnou pistoli s jednou patronou? Osobně ji však asi nevrátím ...

Ahoj, ještě jednou k Tvému turbu.Protože má poměrně málo naběháno vyplatí se zřejmě repas než kupovat nové.Zkus tyto adresy na webu: www.turboservis.cz,www.turbocar.cz,www.turbo-cz.cz nebo si otevři www.seznam.cz zadej "turbodmychadla garret" a otevřou se ti i další firmy tuto činnost provádějící.I ve škodováckém servisu by Ti měli poradit.Také by stálo za pokus zkontrolovat zda-li je v pořádku obtokový ventil, ale to by dělalo nějaké zvuky hlavně při deceleraci-když sundáš nohu z plynu kdy se tento ventil otvírá.Jestli máš 2.0 TDI taky by mohlo zlobit přenastavování lopatek pokud by zůstávaly viset a správně se nenatáčely (1.9TDI to nemá) ale v každém případě se obrať na odbornou firmu v tomto případě se to určitě vyplatí.Držím Ti palce. Rosta

Coze??? 1.9 nema nastaveni lopatek???Obe tyto turba maje regulaci lopatkamy podtlakem a nemaji zady öbtokovy ventil!!!!!Regulace funguje tak ze jednotka vyhodnoti signal z datoveho pole a ze snimace tlaku v sani dojde li mezi obema hodnotamy k odchylce, ridici jednotka motoru uvede do cinnosti elektropneumaticky ventil ovladajici regulator plniciho tlaku.Vetnil vytvari spojeni mezi podtlakoym cerpadlem a regulatorem tlaku.Ten je ovladany obdelnikovym impulzem do te doby nez jsou hodnoty shodne (pozadavek a aktual).Regulator tlaku je soucasti turba a taha za tahlo co vede do turba a to ovlada lopatky ve vyfukove casti a podle potreby si nastavuje proudeni vyfukovych plynu a roztaci turbinu.

A co je dulkeziteeeeee v Oktaviich posledni VGT turbo bylo nekdy do roku 1999 - 2000 pak uz i do 66kw motoru davali turbo s VNT turbem.A kdyz zlobi lopatky tak to vetsinou pada do nouzaku protoze se ventil snazi prenastavit lopatky ale ty jsou zapecene od sazi tak tlak narusta az to jednotka vyhodnoti jako prekroceni plniciho tlaku a uvede stav nouze.Rozdil meti pozadavkem a aktualem....Pokud zlobi N75 tak vetsinou pise regulace prekrocena nebo tak neco.Kdyz jsem se zacal zabyvat chipovanim tak jsem s tim bojoval docela abych naucil turbo tlacit to co chci ja.A tohle malo firem umi tak proto ty auta hulii.Me auta nehuli a ani na turbo nejsou kladene silene naroky jen mi proste tlaci po celou dobu to co chci ja a ne ze tlak stoupne ale pak se zreguluje zpet a uz to jen kouri nemu totiz hromada tech chytrolinu upravovat limity.Ty nejsou totiz obsazene v mapach a je slozite to v softech dohledat a jen upravit mapu turba proste nekdy nestaciii.Pak neni problem pro me udelat aby to auto jelo treba i bez vahy vzduchu heee.Tohle je ale uplne mimo misu tematu tak se omlouvam...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nehoním to, servisuji pravidelně po 15000km, najeto mám za 2,5 roku 100000km ...

... dneska mi začalo houkat a při zátěži pískat turbo. :wacko:

Nemá někdo k zapůjčení libovolnou pistoli s jednou patronou? Osobně ji však asi nevrátím ...

Ahoj nechtěl jsi po nás rady ale pistoli, tu Ti nepůjčím ale skus si prostudovat tohle.

Policie.CR.radi.pdf

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chlapi, padá mi čelist, ale pan Boleslav Mladý se k mému problému postavil čelem a byť půl roku po záruce na auto mi turbo vymění za 0,-Kč, jenom práci si prý musím zaplatit. V pondělí bude připraveno v mém servisu.

Klobouk dolů, hluboce se klaním firmě Škoda Auto!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chlapi, padá mi čelist, ale pan Boleslav Mladý se k mému problému postavil čelem a byť půl roku po záruce na auto mi turbo vymění za 0,-Kč, jenom práci si prý musím zaplatit. V pondělí bude připraveno v mém servisu.

Klobouk dolů, hluboce se klaním firmě Škoda Auto!

Blahopřeji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Turbo vyměněno, koukal jsem na něj když "vylezlo z krabice", bylo tam na bleděmodrém štítku napsáno "KK" a potom "audi". Takže asi ne Garret (možná jo, nejsem expert). Zítra se podívám na to co vyndali než odejde ke zkoumání.

No - auto jsem "protáhl" do 3000ot (víc jsem zatím nechtěl), nic nepíská, nehučí ani nehouká, zátah je znatelnější než s tím původním piskořem, ale co zmizelo, to je takový ten "astmatický" nádech při zaklapnutí plynu při řazení. teď je to hezky zticha a normální.

Uvidíme. Jinak opravdu 0,-Kč.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Turbo vyměněno, koukal jsem na něj když "vylezlo z krabice", bylo tam na bleděmodrém štítku napsáno "KK" a potom "audi". Takže asi ne Garret (možná jo, nejsem expert). Zítra se podívám na to co vyndali než odejde ke zkoumání.

No - auto jsem "protáhl" do 3000ot (víc jsem zatím nechtěl), nic nepíská, nehučí ani nehouká, zátah je znatelnější než s tím původním piskořem, ale co zmizelo, to je takový ten "astmatický" nádech při zaklapnutí plynu při řazení. teď je to hezky zticha a normální.

Uvidíme. Jinak opravdu 0,-Kč.

prosímtě a kolik stála ta práce?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...