Přejít na obsah

Kontrola oleja


vikino1

Doporučené příspěvky

Skúšali ste si už niekto dať urobiť test na olej? Ja som to dal spraviť včera trvá to asi 2 min a je to zdarma.Mám olej Mogul 10W40 po polročnej prevádzke kde 75% najazdené v meste-krátke trasy cca5000km . Výsledok -2/3 zeleného políčka.Čo myslíte dá sa tomu veriť?

Tu je o tom viac: http://www.natankuj.sk/?moznost=399&go...amp;check=250ho

Editováno: , autor: vikino1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tím chceš naznačit, že se má měnit po 5000 místo po 15000? Osobně jsem ve 120ce zadřel motor možná proto, že jsem najel 7000 místo 5000. Protože jsem furt dolíval, takže byl pořád jako nový :D

Přinám se, že už pár měsíců přesluhuje, kilometry ještě nemá, ale už se na to chystám. Místo po 15000 vyměním rači po 12000, přecejen jezdím krátké trasy a občas dlouhou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Skúšali ste si už niekto dať urobiť test na olej? Ja som to dal spraviť včera trvá to asi 2 min a je to zdarma.Mám olej Mogul 10W40 po polročnej prevádzke kde 75% najazdené v meste-krátke trasy cca5000km . Výsledok -2/3 zeleného políčka.Čo myslíte dá sa tomu veriť?

Tu je o tom viac: http://www.natankuj.sk/?moznost=399&go...amp;check=250ho

ahoj. na ktorej pumpe si si dal skontrolovat olej? lebo som bol na dvoch SHEELL PUMPACH a pozerali na mna jak na zjavenie. o nicom nevedeli,.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nie nechcem nič naznačovať iba som chcel vedieť v akom stave je olej v cca polovičnej dobe prevádzky(15000km alebo 1rok).Myslím,na to že 75%prevádzky je v meste a krátke trate tak sa český MOGUL drží velmi dobre!Teraz však záleží do akej miery sa dá takémuto testu veriť!

Editováno: , autor: vikino1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Skúšali ste si už niekto dať urobiť test na olej? Ja som to dal spraviť včera trvá to asi 2 min a je to zdarma.Mám olej Mogul 10W40 po polročnej prevádzke kde 75% najazdené v meste-krátke trasy cca5000km . Výsledok -2/3 zeleného políčka.Čo myslíte dá sa tomu veriť?

Tu je o tom viac: http://www.natankuj.sk/?moznost=399&go...amp;check=250ho

ahoj. na ktorej pumpe si si dal skontrolovat olej? lebo som bol na dvoch SHEELL PUMPACH a pozerali na mna jak na zjavenie. o nicom nevedeli,.

Tu máš odkaz na slovenské stanice s testerom: http://www.shell.com/static/sk/downloads/s...znam_ovi_sk.pdf

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pockajte tyzden a podam vam informaciu o stave oleja

Mam vo Fabii cca 14mesiacov a teraz ma presne 15tkm

ma za sebou prevazne dlhe trasy, naposledy za 4 dni 3400km

ale teraz nastava tazke obdobie kedy ucim priatelku na uate takze za 15min aj 20 startov (nastastie)

Olej dam skontrolovat ked pojdem piatok na vychod alebo nedelu spat asi v Presove

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

OVI (oil vitality indicator)

Technického zařízení OVI - základní informace

Co mi tento přístroj změří?

Porovnává změnu dielektrické konstanty (F/m) neboli relativní permititvity ve srovnání s novým olejem. Výsledkem je tedy bezrozměrné číslo.

Jako relativní permitivita (dříve dielektrická konstanta) se označuje podíl permitivity daného materiálu a permitivity vakua, tedy

Relativní permitivita je látková konstanta, která vyjadřuje, kolikrát se elektrická síla zmenší v případě, že tělesas elektrickým nábojem jsou místo ve vakuu umístěna v látkovém prostředí

,

kde D je elektrická indukce a E intenzita elektrického pole .

OVI vs. laboratoř

Jedním ze zažitých mýtů je vliv barvy oleje na jeho funkčnost. Ne každý zákazník ví, že ztmavnutí oleje po relativně krátké vzdálenosti je běžným jevem a neznamená, že olej špatně plní svou funkci nebo dokonce nedošlo v servisu k jeho výměně. Ten dokáže určit, v jakém stavu je olej, případně prokázat zda k výměně došlo či nikoliv. Lze z jeh výsledku posoudit stav celého agregátu. Zvýšený obsah křemíku může ukázat na problém s filtrací vzduchu, průnik paliva do oleje je doprovázeno okamžitě poklesem bodu vzplanutí a v oleji se objevují otěrové kovy vlivem snížení viskozity atd. Laboratorní rozbor oleje je však samozřejmě nákladnou záležitostí. Rádi bychom proto nabídli kompromisní řešení nacházející se mezi těmito dvěma extrémy, tedy buď posuzování stavu oleje pouze podle jeho vzhledu či barvy a na druhé straně nákladný laboratorní rozbor. Proto je tu zařízení OVI.

Co zařízení měří

Jakou informaci o oleji zařízení tedy podává? Předně, přístroj nezjišťuje druh oleje, viskozitní třídu oleje nebo dokonce jeho výrobce. Při měření získává zákazník informaci pouze o míře opotřebení oleje. Tato míra je indikována bezrozměrnou hodnotou vztaženou k novému oleji jímž je třeba před prvním měřením přístroj zkalibrovat. Tento olej neobsahuje saze, není kontaminoán palivem ani vodou, neobsahuje produkty oxidace, jimiž jsou kyselé složky, které pak mají za následek tvorbu kalů, laků a pryskiřic. Naproti tomu silně opotřebený olej je tyto vlastnosti vykazuje. Měřící přístroj je schopen výskyt těchto složek zachytit a podat přibližnou informaci o opotřebení oleje. Kalibrace se provádí částečně syntetickým olejem. Jistě všechny napadá otázka, jaký vliv má na naměřenou hodnotu typ oleje použitého při kalibraci. Skutečnost je taková, že nový olej neobsahuje produkty oxidace saze palivo či vodu a to bez ohledu na typ základového oleje, tedy ať je minerální, částečně syntetický nebo plně syntetický. Tyto produkty degrardace se ovšem tvoří nepoměrně pomaleji v plně syntetickém oleji a jeho životnost je pak u olejů typu longlife možno nastavit na delší dobu používání. Malý rozdíl při použití rozdílného kalibračního oleje vzniknou, ale nejedná se o takový rozdíl, který by významě ovlivnil chybu měření. Naopak bychom dostali informaci velmi nepřesnou, pokud bychom použili olej silně degradovaný.

Interpretace výsledků

Jaká je interpretace výsledků? Prvotně je třeba uvést skutečnost, že jakýkoliv olej je lepší, než žádný olej. Tedy pokud je zjištěna velmi nízká hladina oleje, měla by se tato informace k zákazníkovi okamžitě dostat, protože především taková situace by mohla mít fatální následky.

Dosavadní zkušenosti ukazují, že drtivá většina zákazníků čerpacích stanic Shell má olej v dobrém nebo uspokojivém stavu. To je, jak pevně doufáme, způsobeno disciplinovaností motoristů a dodržováním servisních intervalů. Pevně nastavené výměnné intervaly u vozidel, které nemají flexibilní výměnný interval hlídaný palubním počítačem samozřejmě nedokáží vůbec rozlišit styl jízdy motoristy. Proto může být i opotřebení v totžných automobilech po shodné době používání v rozdílném stavu.

Co když bude výsledek testu extrémě špatný po krátké době od výměněny oleje? Zařízení samozřejmě nedokáže identifikovat druh problému jako laboratorní rozbor, ovšem dokáže na potenciální problém upozornit. Zákazník samozřejmě není nucen reagovat výměnou oleje v motoru. Je povinen řídit se pouze předpisem výrobce motoru. Stejně tak v opačném případě, pokud bude přístroj indikovat uspokojivý stav oleje krátce před výměnou maziva. Pak je to informace pro zákazníka, že i relativné nedlouho před výměnou oleje je jeho motor velmi dobře chráněn. Ovšem prodlužování výměnného intervalu je riziko, které na sebe může zákazník vzít se všemi jeho důsledky. Přičemž podotýkám, že prodloužení výměnného intervalu není možné ani na základě podrobného laboratorního rozboru. Je zde jasně daný předpis výrobce automobilu a ten je povinnen motorista dodržet.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1. pristroj sa musi kalibrovat (pri kalibracii by sa mal pouzit presne taky novo rozbaleny olej aky mate v aute aby to malo zmysel a neporovnavali sa jablka s hruskami)

2. pristroj meria permitivitu nic menej, nic viacej..

Návrh metódy merania oleja

Táto navrhovaná metóda merania urèitej vlastnosti

prevadzkového oleja slúzi ako doplòujúci zdroj o

zmenách v systéme strojového zaradenia.

Idea merania oleja je zalozena na princípe zmeny

kvality jednej aktivnej casti kondenzátora, ktorú

dokázeme velmi presne zmerat a na základe toho

môzme vypoèítat permitivitu, ktorá je vlastnostou

oleja.

Permitivita meraného oleja hovorí o zmene kvality oleja, ktorá je spôsobená roztrhaním molekul oleja a zmenu jeho aditív,

taktiez dokladuje zvýsenie neèistôt rozpustnýchv oleji, hovori tiez o prirastku necistot, prirastku mikro a makro castic, ktoré zapricinuju zmenu vlastnosti oleja.

Inymi slovami povedane meranie (permitivity) pomocou tohto zariadenia nam poda len doplnujuce technicke informacie o stave motoroveho oleja

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kolko toho oleja potrebujem na to meranie ?

10 ccm... ?

alebo mi len obliznu mierku ? :-)

hmm ?

Myslím že potrebujú len 2ml oleja vytiahne to cez mierku . Celá procedúra trvá ani nie 5 minút!

To Fabka klobuk dole pred tvojou informovanosťou! Ja by som sa nebál podla tohto merania aj predlžiť o nejakú tisicku výmenný interval! :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kolko toho oleja potrebujem na to meranie ?

10 ccm... ?

alebo mi len obliznu mierku ? :-)

hmm ?

Myslím že potrebujú len 2ml oleja vytiahne to cez mierku . Celá procedúra trvá ani nie 5 minút!

To Fabka klobuk dole pred tvojou informovanosťou! Ja by som sa nebál podla tohto merania aj predlžiť o nejakú tisicku výmenný interval! :palec2:

zalezi ako dobre rozumies nameranemu vysledku a ako si ho interpretujes,

ja som dal takto zmerat olej po 20tkm a ukazal sa opotrebovany na cca 30% (a teda este v zelenom poli)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kolko toho oleja potrebujem na to meranie ?

10 ccm... ?

alebo mi len obliznu mierku ? :-)

hmm ?

Myslím že potrebujú len 2ml oleja vytiahne to cez mierku . Celá procedúra trvá ani nie 5 minút!

To Fabka klobuk dole pred tvojou informovanosťou! Ja by som sa nebál podla tohto merania aj predlžiť o nejakú tisicku výmenný interval! :palec2:

zalezi ako dobre rozumies nameranemu vysledku a ako si ho interpretujes,

ja som dal takto zmerat olej po 20tkm a ukazal sa opotrebovany na cca 30% (a teda este v zelenom poli)

Ty máš predlžený interval?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nie nemam ...

mam ale olej co splna LONG LIFE normu (teda podla metodiky BMW),

mam normlany plne synteticky olej 5W-40, ale jazdim rpevazne dlhsie trasy.

dal som si spravit rozbor oleja po 20tkm a inymi slovami povedane este takych 10tkm by zniesol bez vyrazneho znizenia kvality.

Vsetky etstovane parametre boli v norme

som chemik, tak sa troska vyznam

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...