Přejít na obsah

STARTÉR demontáž-čištění-montáž


cosby

Doporučené příspěvky

Docela by mě zajímalo kde se dá sehnat Origo Bosch startér za 2500,- nějak jsem na netu nic nenašel. Jinak demontáž startéru se mi povedla, rozebrat jej taky, vyčistil jsem ho, složil, a nedělal kravál cca 1 den, od té doby po startu zase řehtá. Budu ho muset dát na repas,ale tam si myslím že se cenou dostanu skoro na těch 2500. Takže pokud pánové máte nějaké tipy na levný startér,sem s nimi. Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja jsem kupoval Valeo na www.skoda-dily.cz.

Zkousel jsem take vycistit starter, ale starty se moc nezlepsily, tak jsem koupil novej a je po starostech:)

Docela by mě zajímalo kde se dá sehnat Origo Bosch startér za 2500,- nějak jsem na netu nic nenašel. Jinak demontáž startéru se mi povedla, rozebrat jej taky, vyčistil jsem ho, složil, a nedělal kravál cca 1 den, od té doby po startu zase řehtá. Budu ho muset dát na repas,ale tam si myslím že se cenou dostanu skoro na těch 2500. Takže pokud pánové máte nějaké tipy na levný startér,sem s nimi. Díky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Docela by mě zajímalo kde se dá sehnat Origo Bosch startér za 2500,- nějak jsem na netu nic nenašel. Jinak demontáž startéru se mi povedla, rozebrat jej taky, vyčistil jsem ho, složil, a nedělal kravál cca 1 den, od té doby po startu zase řehtá. Budu ho muset dát na repas,ale tam si myslím že se cenou dostanu skoro na těch 2500. Takže pokud pánové máte nějaké tipy na levný startér,sem s nimi. Díky

A vyměnil si to kluzné ložisko? Pokud po stratu řechtá, tak je to právě v tomhle ložisku. Na obrázku je to číslo 2. Já ho kupoval u Elitu asi za 90,- Kč a od té doby klid. Je tady o tom ložisku celé téma, kde je i číslo toho ložiska atd.

post-5941-1209999800_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

přiznám se, že jsem jej pouze vyčistil bez jakékoliv výměny dílů. Nějak jsem nepřišel na způsob jak rozebrat spodní část startéru, tedy tu kde je volnoběžka a právě to ložisko. Vyndal jsem uhlíky, pak plast na planet převodovce, ozub kolečka, ale ten zbytek držel dohromady a nešel z pouzdra vůbec vytáhnout.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím co jsem dělal špatně, asi jsem něco nepovolil co jsem povolit měl, po volnoběžku to šlo rozebrat v pohodě, bud viditelné šrouby nebo jen nasunuté,ale ten spodek jsem nepochopil. Musí se vyšroubovat ten pojistný kroužek s dírkama? Jo a ložisko jde vytlačit v poho nebo co na to používáte za nástroje?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dva hodně dlouhý jsou ze zadu na tom starteru. Myslím že další dva nebo tři šroubky jsou na té části ze zadu, jak jsou připevněny kabely. Jestli si to dobře pamatuji, tak tam již jiné šrouby nejsou. Pak se to celé v pohodě rozebere. To ložisko šlo vyměnit naprosto pohodově, žádnej lis nepotřebuješ, on je to jen takovej kroužek s důlkama. :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

když se podívám na ten obrázek z Etky kde je celkový pohled na startér tak já jsem měl díly č. 10 a 11 spojené a celé držely v dílu 20. Když jsem je chtěl vysunout ven tak to nešlo, vždy jen o kousek a vzápětí to zase zajelo dovnitř. Asi jsem ještě něco nepovolil co drží díly 10 a 11 pohromadě popř jestli je tam něco co to drží s 20. Nevím jaký vliv na to má díl 21 nebo ty dva kroužky 812 u pastorku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já to dělal dneska a příště se na to vys...., horní šroub startéru jsem doloval 2 hod., v závitu pak měl asi 1cm hliníku z bloku a něšel (šel velmi špatně). Příšte, až to budu dělat příště, tak tam nebudu. Ať se s tim s...e někdo jinej.

Ale promazáno, vyčištěno. Zpětná montáž už v pohodě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

umě s povolením nebyl až takový problém, přece jen není to auto nejstarší. Když jsem ho dával ven poprvé tak jsem se víc nadřel, protože jsem spodní šrouby povoloval z pod auta, tedy navíc demontáž krytu motoru a neměl jsem ořech 18 prodloužený, takže jsem to musel povolit očkovou 18 a pak vyšroubovat golou 19. Když jsem ho dával ven podruhé tak už jsem věděl přesně kde jsou šrouby, jaké a co na nich drží takže vše jen zhora a venku byl včetně demontáže kastlíku baterky za cca 15 minut.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Tak lidi nechce se mi zakladat dalsi tema kdyz uz jste mě nasměrovali sem, taky mám malý příspěvek, dneska jsem kuchal starter bosh a takhle to vypadalo v té ložiskové části, jsem amatérský kutil tak mě dyštak opravte. Fota jsou po rozebrání a po vyčištění schválně esi poznáte které je které. Já byl docela v šoku když jsem to celé rozdělal a tohle se na mě vysypalo. :wacko:

post-28239-1265395614_thumb.jpg post-28239-1265395625_thumb.jpg

post-28239-1265396773_thumb.jpg post-28239-1265395726_thumb.jpg

A pokud jsem to pochopil spravně tak tohle mělo být to ložisko, někdo tu psal, že je to jen takový kroužek s důlky, no na tomto kroužku už skoro žádné důlky nebyly, je místy úplně ohoblovaný, toť k záhadě kde se vzal ten tajuplný prach u fotky č.2. :feve:

post-28239-1265396023_thumb.jpg

Uznejte sami, že tohle už nemohlo fungovat!!! :crutch:

Editováno: , autor: Crros
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak dneska už jsem dal startér dokupy a po té vložil tam kam patří, říkám nejsem odborník, ale nastartoval jsem a ejhle ono ticho, teda pokud nepočítám to krásné kadla kadla kadla kadla, můj probém byl vyřeše, přesně tak jak je tu psáno, rozebrat, vyčistit, vyměnit ložiskové pouzdro, namazat (já to teda namazal důkladně) a dát do kupy.

post-28239-1265479925_thumb.jpg post-28239-1265479936_thumb.jpg post-28239-1265479948_thumb.jpg

:palec2: :palec2: :palec2: :palec2: :palec2: :palec2: :palec2: :palec2: :palec2: :palec2: :palec2: :palec2: :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

zdary. Mám Octavii 1.9 Tdi 66kW , r.v. 99 kupoval jsem to když to mělo 33tis. po starém chlapovi teď to má 83 tis. Při teplém motoru mi mnohem dýl točí starter než motor naskočí, prý je to starter, teplotní čidlo nové, svíčky taky. Navíc se starterem asi fakt něco bude 3x z 10 startů po naskočení motoru zůstane jako vyset.. poradí někdo čím to může být ??? jak to tady čtu tak to je vyměnit ložisko, vyčistit a zřejmě sadů uhlíků..

Editováno: , autor: mimisekz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zdary. Mám Octavii 1.9 Tdi 66kW , r.v. 99 kupoval jsem to když to mělo 33tis. po starém chlapovi teď to má 83 tis. Při teplém motoru mi mnohem dýl točí starter než motor naskočí, prý je to starter, teplotní čidlo nové, svíčky taky. Navíc se starterem asi fakt něco bude 3x z 10 startů po naskočení motoru zůstane jako vyset.. poradí někdo čím to může být ??? jak to tady čtu tak to je vyměnit ložisko, vyčistit a zřejmě sadů uhlíků..

Jj, tak přesně to mi taky dělalo, v podstatě jsem to s tímto problemem koupil, nejdřív jsme přidali startovací davku, pak došlo na výměnu uhlíků, které už byli téměř poloviční a nakonec jsem musel objednat nahradní repas sadu od bosche s díly 812 (cca 139 kč) + to ložiskové pouzdro (to jsem mel totalně vydřený), komplet rozebrat, to co je třeba namazat a tak hladky a tichy starty to auto snad ještě nemělo.

Tak hodně štěstí :palec2: :palec2: :palec2: :palec2: :palec2: :palec2: :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

3x z 10 startů po naskočení motoru zůstane jako vyset..

tj. že pastorek se nevrací? To by mohla být špatná pružina ve spínací cívce (magnetický spínač startéru -ten menší válec na který jdou dráty, na fotce uživatle Crros č.4 úplně vpravo dole) - drží na 3 šroubkách, šlo mi to vymontovat ikdyž byl startér na autě.

Já mám pačný problém - spínací cívka nespíná, resp. spíná slabě. Když je venku z auta, tak se pastorek vysune a roztočí. Když je namontovaný, tak tam něco trošku cvakne, ale pastorek se nevysune a startér se točí naprázdno. Neví někdo, jestli to jde opravit?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem to asi blbě napsal, je to v podstatě sada náhradních dílů pro repas, na skoda dílech jsem to nenasel, ale ono když se podíváš na schema které tu již bylo, tak se jedná o sadu dílů 812, v podstatě ti stačí vědět seriové číslo starteru (mělo by začínat 0 000......) a pak objednat číslo dílu který potřebuješ viz schéma.

post-28239-1267459905,2416_thumb.jpg

Editováno: , autor: Wojnar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdary. Tak dneska jsem se vrhnul na startér. Preventivně sem vyndal baterku, držák baterky, plast sání a spodní kryt motoru. Hořejší šroub byl utaženej jako kráva takže jsem ho chvíli přemáhal a nakonec sem zvítězil a spodní stím to bylo horší. Nicméně startér byl venku. Rozebral jsem ho a vyčistil. Každopádně jsem nepřišel na to jak se vyndavá to ložisko ani ten plastík s hřídelí... vyčistil jsem to štětcem, vyfoukal, namazal a je to tam zpět a startuje dobře tak uvidíme. Zkusil sem i za tepla, kdy měl startér problém a dlouho mu to trvalo a vše bylo taky OK. :palec2: Jinak bych přivítal, kdyby mi někdo poradil jak se vyndavá ten plastík s hřídelí a to ložisko.... díky..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 11 měsíců později...

Dobrý den přátelé, chtěl bych se zeptat, jak se dá rozebrat přední část startéru co je pastorek viz foto, jedná se o octavia 1,9 TDI r.v. 99, startér Bosch, díky za odpověď

post-3549-0-52330200-1298302787_thumb.jp

Editováno: , autor: pnf
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...