bArt_Teschen Posted September 10, 2007 Share Posted September 10, 2007 Zdravím, nechal jsem vyměnit přední a zadní kotouče za nové ATE, přední Powerdisk, zadní klasické. Po prvních cca 60 km se mi subjektivně zdá, že auto brzdí hůře, pedál je takový měký, zabírá až dole, předtím zabíral shora. Brzdy jsme dvakrát odvzdušnili, brzdovku jsme použili DOT 5.1. Kolega mi říkal, že si není jistý jestli nebudu muset zajet na reset ABS, není to blbost ? Poraďte pls ... díky moc. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mirdas Posted September 10, 2007 Share Posted September 10, 2007 Ahoj,když dáš nové kotouče,tak je možné,že to bude chvilku brzdit slaběji,než se brzdy zabrousí,ale pedál by měl zůstat stejný,nevím proč jste odvzdušňovali brzdy,když jste neměnili třeba pístky nebo vedení.Vždy.když se hrabu v brzdách,tak je lepší odpokit baterku-kvůli ABS protože pak se to zavzdušní! V tom případě pak na VAG. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stihacka Posted September 10, 2007 Share Posted September 10, 2007 Zdravím, nechal jsem vyměnit přední a zadní kotouče za nové ATE, přední Powerdisk, zadní klasické. Po prvních cca 60 km se mi subjektivně zdá, že auto brzdí hůře, pedál je takový měký, zabírá až dole, předtím zabíral shora. Brzdy jsme dvakrát odvzdušnili, brzdovku jsme použili DOT 5.1. Kolega mi říkal, že si není jistý jestli nebudu muset zajet na reset ABS, není to blbost ? Poraďte pls ... díky moc. DOT 5.1??? Jestli se nepletu tak ta tam nemá co dělat!!! EDIT: Tak DOT 5.1 tam opravdu nesmí být, jelikož k tomu nejsou uzpůsobený komponenty a ta kapalina ti po čase rozežere všechny gumičky, takže doporučuju co nejdřív kompletní výměnu za DOT 4! Proto ti taky možná pedál zabírá někde až dole... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vaša Posted September 10, 2007 Share Posted September 10, 2007 5.1 je ny vyšší teploty o tom že rozežírá gumičky jsem neslyšel ani nečetl a podle mě je nto nesmysl Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stihacka Posted September 10, 2007 Share Posted September 10, 2007 5.1 je ny vyšší teploty o tom že rozežírá gumičky jsem neslyšel ani nečetl a podle mě je nto nesmysl To je pravda že je na vyšší teploty, ale já jsem právě slyšel že pak jdou gumičky do háje, že je nějak víc agresivní nebo co, ověřený to teda nemám, protože mám ve zvyku všude dávat co je předepsaný... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vaša Posted September 10, 2007 Share Posted September 10, 2007 díval jsem se na specifikaci a DOT 4 i DOT 5.1.splnují SAE J 1703 DOT 5.1. splnuje DOT 4,DOT 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stihacka Posted September 10, 2007 Share Posted September 10, 2007 díval jsem se na specifikaci a DOT 4 i DOT 5.1.splnují SAE J 1703 DOT 5.1. splnuje DOT 4,DOT 3 Tak nevim, to mě napadlo, protože u motorek se to opravdu nedoporučuje... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
1.8T Posted September 10, 2007 Share Posted September 10, 2007 Horší brždění po výměně destiček je normální - jednak se musí zabrousit na kotouče (i nové) a pak nové destičky jak jsou tlustý tak pruží (stačují se) kdežto na těch starých ojetých kde už je jen železná deska a 2-3 mm obložení nemá co pružit. Nestlačitelnost je jedním z důležitých prvků kvalitních destiček - četl jsem o tom někde na webu nějakého (ferodo? bendix?) výrobce kde s tím operoval proč nemáme kupovat noname destičky. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bArt_Teschen Posted September 11, 2007 Author Share Posted September 11, 2007 díval jsem se na specifikaci a DOT 4 i DOT 5.1.splnují SAE J 1703 DOT 5.1. splnuje DOT 4,DOT 3 Myslím že tam tu DOT 5.1 nechám, pochybuju o tom že poškozuje nějaké gumičky, nechápu proč by ji potom dělali kdyby byla tak špatná, a navíc jak tady někdo psal, splňuje DOT 4 a 3, čímže jedno vylučuje druhé. Zkusím ještě na ten VAG a uvidím ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matrix Posted September 11, 2007 Share Posted September 11, 2007 Mám stejné kotouče a skutečně než si to sedne chvilku to trvá. Dej tomu čas. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pepa007 Posted September 12, 2007 Share Posted September 12, 2007 EDIT: Tak DOT 5.1 tam opravdu nesmí být, jelikož k tomu nejsou uzpůsobený komponenty a ta kapalina ti po čase rozežere všechny gumičky, takže doporučuju co nejdřív kompletní výměnu za DOT 4! Proto ti taky možná pedál zabírá někde až dole... Neblázni. Dot 5.1 má lepší specifikaci. Mám ji v naší Octě asi už 5 let a bez problémů. Měkký pedál časem sedne. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stihacka Posted September 13, 2007 Share Posted September 13, 2007 Ne že má lepší specifikaci, ale že je na vyšší teploty a já jen prostě vím že u motorek se nedoporučuje dávat 5 nebo 5,1 když není předepsaná... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peterer Posted September 16, 2007 Share Posted September 16, 2007 (edited) díval jsem se na specifikaci a DOT 4 i DOT 5.1.splnují SAE J 1703 DOT 5.1. splnuje DOT 4,DOT 3 Myslím že tam tu DOT 5.1 nechám, pochybuju o tom že poškozuje nějaké gumičky, nechápu proč by ji potom dělali kdyby byla tak špatná, a navíc jak tady někdo psal, splňuje DOT 4 a 3, čímže jedno vylučuje druhé. Zkusím ještě na ten VAG a uvidím ... Barte, brzdovku 5.1 tam nechej!!! Jak píše Vaša, DOT 4 a 5.1 jsou stejné specifikace (jsou navzájem mýsitelné), jen ta 5.1 snese větší teploty, doporučuje se do sportovních aut apod. Nesmí se používat brzdovka DOT 5, ta by ti rozežrala gumičky, 5.1 je OK. Po výměně kotoučů a destiček, je brždění takově jalové, ale neboj, ono si to sedne a i ten pedál přitvrdí. ABS se ti nezavzdušní pokud starou brzdovku nevypustíš, ale postupně vytlačíš při soustavném dolévání nové. Postup výměny brzdovky je někde zde popsán, ale je to myslím takto: Nejdřív odsaj starou brzdovku z nádržky, potom vytlačit 0,1l ze spojkového válce, potom po 0,2l ze třmenů, první je pravé zadní, potom levé zadní, pak pravé přední a nakonec levé přední. Při tom odvzdušňování ti nikdy nesmí poklesnout hladina brzdovky pod minimum ve vyrovnávací nádržce. Edited September 16, 2007 by Peterer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stihacka Posted September 16, 2007 Share Posted September 16, 2007 díval jsem se na specifikaci a DOT 4 i DOT 5.1.splnují SAE J 1703 DOT 5.1. splnuje DOT 4,DOT 3 Myslím že tam tu DOT 5.1 nechám, pochybuju o tom že poškozuje nějaké gumičky, nechápu proč by ji potom dělali kdyby byla tak špatná, a navíc jak tady někdo psal, splňuje DOT 4 a 3, čímže jedno vylučuje druhé. Zkusím ještě na ten VAG a uvidím ... Barte, brzdovku 5.1 tam nechej!!! Jak píše Vaša, DOT 4 a 5.1 jsou stejné specifikace (jsou navzájem mýsitelné), jen ta 5.1 snese větší teploty, doporučuje se do sportovních aut apod. Nesmí se používat brzdovka DOT 5, ta by ti rozežrala gumičky, 5.1 je OK. Po výměně kotoučů a destiček, je brždění takově jalové, ale neboj, ono si to sedne a i ten pedál přitvrdí. ABS se ti nezavzdušní pokud starou brzdovku nevypustíš, ale postupně vytlačíš při soustavném dolévání nové. Postup výměny brzdovky je někde zde popsán, ale je to myslím takto: Nejdřív odsaj starou brzdovku z nádržky, potom vytlačit 0,1l ze spojkového válce, potom po 0,2l ze třmenů, první je pravé zadní, potom levé zadní, pak pravé přední a nakonec levé přední. Při tom odvzdušňování ti nikdy nesmí poklesnout hladina brzdovky pod minimum ve vyrovnávací nádržce. Takže podle toho co píšeš je rozdíl v DOT 5 a DOT 5,1 Tak zas vím něco novýho... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.