Přejít na obsah

kompletní výměna brzd, brzdí až "dole"


bArt_Teschen

Doporučené příspěvky

Zdravím,

nechal jsem vyměnit přední a zadní kotouče za nové ATE, přední Powerdisk, zadní klasické.

Po prvních cca 60 km se mi subjektivně zdá, že auto brzdí hůře, pedál je takový měký, zabírá až dole,

předtím zabíral shora.

Brzdy jsme dvakrát odvzdušnili, brzdovku jsme použili DOT 5.1.

Kolega mi říkal, že si není jistý jestli nebudu muset zajet na reset ABS, není to blbost ?

Poraďte pls ... díky moc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,když dáš nové kotouče,tak je možné,že to bude chvilku brzdit slaběji,než se brzdy zabrousí,ale pedál by měl zůstat stejný,nevím proč jste odvzdušňovali brzdy,když jste neměnili třeba pístky nebo vedení.Vždy.když se hrabu v brzdách,tak je lepší odpokit baterku-kvůli ABS protože pak se to zavzdušní! V tom případě pak na VAG.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím,

nechal jsem vyměnit přední a zadní kotouče za nové ATE, přední Powerdisk, zadní klasické.

Po prvních cca 60 km se mi subjektivně zdá, že auto brzdí hůře, pedál je takový měký, zabírá až dole,

předtím zabíral shora.

Brzdy jsme dvakrát odvzdušnili, brzdovku jsme použili DOT 5.1.

Kolega mi říkal, že si není jistý jestli nebudu muset zajet na reset ABS, není to blbost ?

Poraďte pls ... díky moc.

DOT 5.1??? Jestli se nepletu tak ta tam nemá co dělat!!!

EDIT: Tak DOT 5.1 tam opravdu nesmí být, jelikož k tomu nejsou uzpůsobený komponenty a ta kapalina ti po čase rozežere všechny gumičky, takže doporučuju co nejdřív kompletní výměnu za DOT 4! Proto ti taky možná pedál zabírá někde až dole...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

5.1 je ny vyšší teploty o tom že rozežírá gumičky jsem neslyšel ani nečetl a podle mě je nto nesmysl

To je pravda že je na vyšší teploty, ale já jsem právě slyšel že pak jdou gumičky do háje, že je nějak víc agresivní nebo co, ověřený to teda nemám, protože mám ve zvyku všude dávat co je předepsaný...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Horší brždění po výměně destiček je normální - jednak se musí zabrousit na kotouče (i nové) a pak nové destičky jak jsou tlustý tak pruží (stačují se) kdežto na těch starých ojetých kde už je jen železná deska a 2-3 mm obložení nemá co pružit. Nestlačitelnost je jedním z důležitých prvků kvalitních destiček - četl jsem o tom někde na webu nějakého (ferodo? bendix?) výrobce kde s tím operoval proč nemáme kupovat noname destičky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

díval jsem se na specifikaci a DOT 4 i DOT 5.1.splnují SAE J 1703

DOT 5.1. splnuje DOT 4,DOT 3

Myslím že tam tu DOT 5.1 nechám, pochybuju o tom že poškozuje nějaké gumičky, nechápu proč by ji potom dělali kdyby byla tak špatná, a navíc jak tady někdo psal, splňuje DOT 4 a 3, čímže jedno vylučuje druhé. Zkusím ještě na ten VAG a uvidím ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

EDIT: Tak DOT 5.1 tam opravdu nesmí být, jelikož k tomu nejsou uzpůsobený komponenty a ta kapalina ti po čase rozežere všechny gumičky, takže doporučuju co nejdřív kompletní výměnu za DOT 4! Proto ti taky možná pedál zabírá někde až dole...

Neblázni. Dot 5.1 má lepší specifikaci. Mám ji v naší Octě asi už 5 let a bez problémů. Měkký pedál časem sedne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

díval jsem se na specifikaci a DOT 4 i DOT 5.1.splnují SAE J 1703

DOT 5.1. splnuje DOT 4,DOT 3

Myslím že tam tu DOT 5.1 nechám, pochybuju o tom že poškozuje nějaké gumičky, nechápu proč by ji potom dělali kdyby byla tak špatná, a navíc jak tady někdo psal, splňuje DOT 4 a 3, čímže jedno vylučuje druhé. Zkusím ještě na ten VAG a uvidím ...

Barte, brzdovku 5.1 tam nechej!!!

Jak píše Vaša, DOT 4 a 5.1 jsou stejné specifikace (jsou navzájem mýsitelné), jen ta 5.1 snese větší teploty, doporučuje se do sportovních aut apod.

Nesmí se používat brzdovka DOT 5, ta by ti rozežrala gumičky, 5.1 je OK.

Po výměně kotoučů a destiček, je brždění takově jalové, ale neboj, ono si to sedne a i ten pedál přitvrdí.

ABS se ti nezavzdušní pokud starou brzdovku nevypustíš, ale postupně vytlačíš při soustavném dolévání nové.

Postup výměny brzdovky je někde zde popsán, ale je to myslím takto:

Nejdřív odsaj starou brzdovku z nádržky, potom vytlačit 0,1l ze spojkového válce, potom po 0,2l ze třmenů, první je pravé zadní, potom levé zadní, pak pravé přední a nakonec levé přední. Při tom odvzdušňování ti nikdy nesmí poklesnout hladina brzdovky pod minimum ve vyrovnávací nádržce.

Editováno: , autor: Peterer
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

díval jsem se na specifikaci a DOT 4 i DOT 5.1.splnují SAE J 1703

DOT 5.1. splnuje DOT 4,DOT 3

Myslím že tam tu DOT 5.1 nechám, pochybuju o tom že poškozuje nějaké gumičky, nechápu proč by ji potom dělali kdyby byla tak špatná, a navíc jak tady někdo psal, splňuje DOT 4 a 3, čímže jedno vylučuje druhé. Zkusím ještě na ten VAG a uvidím ...

Barte, brzdovku 5.1 tam nechej!!!

Jak píše Vaša, DOT 4 a 5.1 jsou stejné specifikace (jsou navzájem mýsitelné), jen ta 5.1 snese větší teploty, doporučuje se do sportovních aut apod.

Nesmí se používat brzdovka DOT 5, ta by ti rozežrala gumičky, 5.1 je OK.

Po výměně kotoučů a destiček, je brždění takově jalové, ale neboj, ono si to sedne a i ten pedál přitvrdí.

ABS se ti nezavzdušní pokud starou brzdovku nevypustíš, ale postupně vytlačíš při soustavném dolévání nové.

Postup výměny brzdovky je někde zde popsán, ale je to myslím takto:

Nejdřív odsaj starou brzdovku z nádržky, potom vytlačit 0,1l ze spojkového válce, potom po 0,2l ze třmenů, první je pravé zadní, potom levé zadní, pak pravé přední a nakonec levé přední. Při tom odvzdušňování ti nikdy nesmí poklesnout hladina brzdovky pod minimum ve vyrovnávací nádržce.

Takže podle toho co píšeš je rozdíl v DOT 5 a DOT 5,1 Tak zas vím něco novýho...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...