Sranki

ŠKODA Economy Run

99 příspěvků k tomuto tématu

Chystate sa niekto na preteky plachetnic? wink.gif

Ja som prihlaseny tak uvidime co z mojho kombika vytlacim. Zrejme to vzhladom na motor a hmotnost auta nebude ziadna slava, ale dolezite je zucastnit sa.

0

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Držím palce - vždy som túžil zúčastniť sa. Ešte ako malý som mal možnosť byť pri vyhodnotení jedného z ročníkov a vtedy som tatovi sľúbil, že keď budem veľký, aj ja sa zúčastním -_- S predošlou Fabiou som sa aj niekoľkokrát snažil prihlásiť, nikdy ma však nevybrali do súťaže, a tak som to viackráť už ani neskúšal :blink:

0

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

To som netusim, ze je tam taky husty vyber. Mne prijali prihlasku bez problemov, ale mozno to bolo preto, ze som sa snazil byt medzi prvymi.

wink.gif

0

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Tento víkend som sa zúčastnil Škoda Economy run 2007. Podarilo sa mi zajazdiť so spotrebou 4.53l/100km čo znamenalo 13.miesto v kategórií benzínových motorov a ocenenie najlepšia zahraničná posádka. V kategórií B1400(1200-1400cm3) to bolo 3.miesto.

Vzhľadom na motor to považujem za celkom dobrý výsledok. Samozrejme je čo zlepšovať, hlavne medzi volantom a sedačkou :palec2:

www.economyrun.cz

post-7056-1190649625_thumb.jpg

post-7056-1190649659_thumb.jpg

post-7056-1190649681_thumb.jpg

post-7056-1190649697_thumb.jpg

post-7056-1190649718_thumb.jpg

post-7056-1190649728_thumb.jpg

0

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Sranki: Hmm slušný výsledok :skoda:

0

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

také jsem měl čest v sobotu předjíždět šneky ale může to být zajímavé.

Sranki:tebe jsem předjížděl před mělníkem pamatuju si tě :-))

0

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Tak dufam, ze som dlho nezavadzal wink.gif
Ja ani neviem kade sme isli. Auto som riadil ako lietadlo podla pristrojov a kam ma ist mi hovoril spolujazdec smile.gif

0

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

2014

 

Kompletní výsledkové listiny 33. ročníku ŠKODA Economy Run jsou ZDE.

0

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Pokusím se sepsat svoje postřehy a zkušenosti ze včerejší soutěže Economy Run, které jsem se zúčastnil úplně poprvé, spolu s mým bratrem (stanmar), který působil jako navigátor. Nejel jsem tam s ambicí vyhrát, či se dostat do popředí výsledkové listiny, ale zkusit si, čeho jsem bez jakéhokoli tréninku schopný dosáhnout jako naprostý amatér v oblasti snížení spotřeby, ovšem bez extrémů typu vypínání motoru při jízdě z kopce atd. Před závodem nám jen pomohl cennými radami a zodpovězenými otázkami profík v tomto oboru Honza9007, čímž mu ještě jednou děkujeme.

Technická přejímka
Samotná soutěž začíná technickou přejímkou, kde se na prvním stanovišti kontroluje, zda má vozidlo dostatek paliva - ručička ukazatele na palubní desce musí ukazovat v rozmezí těsně pod 3/4 nádrže až po 3/4 nádrže (podrobnou fotodokumentaci všech možných budíků dostane soutěžící předem). Kdo se do toho nevejde, musí buď dotankovat, nebo palivo projet, či vyčerpat (jestli se to někomu přihodilo, nevím).

 

Na dalším stanovišti proběhne kontrola tlaku v pneumatikách (případně dofouknutí na maximum tlaku pro dané vozidlo), kontrola motorového oleje, brzdové kapaliny a diagnostika vozu a přítomnost povinné výbavy ve voze.

 

Na posledním stanovišti dojde k zapečetění víčka palivové nádrže a kapoty motoru, dále je pomocí diagnostiky načteno množství paliva v nádrži. Tady u tohoto bodu se zastavím - v minulých ročnících se palivo dotankovávalo, od letoška se přešlo na jiný způsob - dovolím si citovat Honzu9007: "Nadrz musi byt pred zavodem na urovni 3/4 zaplneni, aby nedoslo ke zkresleni udaju plovaku. Pres diagnostiku se vycte odpor plovaku v ohmech, z cehoz se da vypocitat presny stav paliva v litrech. Po dojezdu se stejnou metodou urci zbytkove mnozstvi paliva v nadrzi (musi tam byt vic nez 1/4 nadrze). Jedna se o mnohem presnejsi metodu urceni spotreby, nez stary system vycvakavani tankovaci pistole. Ukazuje to odpor plovaku (chces-li mit nejpresnejsi data) a z toho existuje nejaky prepocitavaci vzorec na exaktni mnozstvi paliva v nadrzi." Dále následovala další letošní novinka - a to vložení jednotky GPS pro sledování pohybu a rychlosti vozu. Krabičku GPS technik jen položil na zadní sedadlo, nesmí se ničím zakrývat.

 

Soutěžní jízda

Startuje se ve dvouminutových intervalech (podrobná pravidla celé soutěže jsou součástí dokumentace zaslané každému přihlášenému), pak už je to jen na umění každé posádky, co předvede se svým vozem. Každý dostane podrobný a přehledný itinerář. Jezdí se dvě etapy. Letos to bylo z Kosmonos do Vrchlabí a zpět.

I. etapa: Kosmonosy - Kravaře - Litoměřice - Hoštka - Mělník - Bezno - Mladá Boleslav - kolem Jičína - N. Paka - Prosečné - Lánov - Vrchlabí. Délka této trasy byla 231 km. Po dojetí do cíle I. etapy má posádka 60 minut do startu II. etapy. To bohatě stačí na oběd v areálu ŠA, vaří tam docela slušně.
II. etapa: Vrchlabí - Lánov - Prosečné - N.Paka - kolem Jičína - Dobšín - Žďár - Březina - Mnichovo Hradiště - Kosmonosy. Délka je 96,7 km

Celková délka je tedy 327,7 km, čistý čas na projetí byl stanoven na 360 minut, při průměrné rychlosti 54,62 km/h. Za překročení stanoveného času následují penalizace za každou minutu navíc. Pokud je to o víc jak pět minut, je posádka diskvalifikována. Taktéž je sledováno dodržování maximálních povolených rychlostí, na což doplatila polovina posádek různou mírou penalizací (podle výšky překročení maxima).

 

Rychlosti se ovšem vyhodnocují jen v některých sledovaných úsecích. To je ta "horší" stránka GPS modulu. Ta lepší se ukázala při "reklamacích" zdržení na rekonstruovaných úsecích silnic, kde je veden provoz jen v jednom pruhu a je řízen semaforem (např. v Nové Pace). Tam některé posádky musely čekat i devět minut, některé jen třeba dvě minuty. Takže se to pak řešilo dodatečně úpravou času po ukončení soutěže. Dále se z tohoto systému dají vytáhnout a zobrazit hodnoty typu prudkého brzdění, rozjezdů, plynulost jízdy atd. Ve všech těchto sledovaných parametrech jsme byli v "zeleném", tudíž OK a zhruba uprostřed pořadí. Ale toto se oficiálně nehodnotí

K technice jízdy - v tomto si netroufám někomu příliš radit, sám jsem v tom dost plaval a vlastně zkoušel, jak na to. Sám se přiznám bez mučení, že největší potíže mám s technikou jízdy do kopce, tam byly velké ztráty. A odhadnout, kdy jet z kopce se zařazeným kvaltem za nulu, nebo nechat auto plachtit na neutrál taky nic moc. Běžně preferuji jízdu se zařazenou rychlostí. Má-li někdo nějaký dotaz, sem s ním, pokusím se ho zodpovědět. Ovšem nečekejte ode mě zkušenosti typu, zda vypínám motor z kopce atd. Toto fakt nedělám a nehodlám dělat. Dobrá rady od Honzíka byla rozpočítat si čas na každou stránku itineráře, já si to tedy s bráchou trošku zjednodušil a rozpočítali jsme to na průměrnou rychlost 55 km/h takto - čas na každých 27,5 km. Celkem nám to stačilo a dařilo se nám do toho jakž takž vejít. Na začátku jsme byli poněkud rychlejší, ale to se pak srovnalo. Ve II. etapě jsme začali ztrácet, tak jsem pak musel trochu přidat, ale dojeli jsem s rezervou asi dvou minut. Vyskytla se i drobná navigační chybička, ale ta se rychle napravila. Dostalo se nám doporučení mít s sebou papírovou mapu, to jsme využili na "projetí" trasy před startem. Já měl ještě GPS navigaci - tu jsem používal hlavně na kontrolu rychlosti.

 

Ještě bych něco dodal k několika věcem, které také mají nějaký vliv na spotřebu:
1. Vůz byl na pneu 205/55 R16 Continental SPC 2.

2. Palivo byl prémiový benzín OMV N95 Maxx Motion.
3. Posádka + nějaký proviant, měla něco kolem 165 -170 kg.

4. Počasí - prakticky bezvětří, dopoledne zataženo, mlhavo, kolem poledne polojasno, při dojezdu do cíle začínající déšť. Teplota cca 16 - 20°C.

Pár slov o rychlosti jízdy (všechny uvedené údaje jsou tachometrové):
Města/obce - do 55 km/h (tak jezdím i normálně) ovšem zde na vyšší převodový stupeň, než běžně používám. Mimo obce - jak kde, někde 90, někde 75, místy i méně - to když jsem dojel jednoho plíživce, jinak většinou v intervalu 75 - 85 km/h. Zpátky kolem Jičína i přes 90 km/h, abychom dohnali menší ztrátu, kterou jsem nabrali v těch táhlých vesnicích u Vrchlabí a něco v Nové Pace na semaforu.

 

 

Výsledky
V celkovém pořadí jsme skončili na 21. místě ze 44. klasifikovaných posádek.

Emise CO2 97,627 g/km (hlavní hodnotící kritérium celkového pořadí); spotřeba 4,190 l/100 km; průměrná rychlost 55,08 km/h.

V kategorii B 3000 (kam patří můj motor 1.4 TSI) z toho bylo třetí místo z pěti startujících, ale nejmenší spotřeba. Ovšem v těchto podkategoriích se hodnotí jinak - hlavní hodnotící kritérium je poměr výsledné spotřeby ku normované kombinované spotřebě (a tu má 1.4 TSI z těch ostatních zúčastněných motorizacích nejmenší = 6,3 l), uvedené ve velkém technickém průkazu (u mě to vyšlo na 66,510 %).


Fotodokumentace
Před startem
post-32075-0-00026200-1411295672_thumb.jpost-32075-0-18246300-1411295673_thumb.j

Modul GPS

post-32075-0-65199600-1411295689_thumb.j

Itinerář
post-32075-0-86862100-1411295828_thumb.j

 

Údaje PP
Po I. etapě
post-32075-0-84400600-1411295768_thumb.jpost-32075-0-14033700-1411295800_thumb.jpost-32075-0-69802700-1411295981_thumb.jpost-32075-0-04642000-1411295803_thumb.j

Po II. etapě
post-32075-0-49416100-1411295807_thumb.jpost-32075-0-96554200-1411295816_thumb.jpost-32075-0-40199400-1411295818_thumb.jpost-32075-0-91048400-1411295819_thumb.j

Celkově
post-32075-0-43919100-1411295821_thumb.jpost-32075-0-13036900-1411295823_thumb.jpost-32075-0-50722200-1411295824_thumb.jpost-32075-0-86207800-1411295825_thumb.j

Trasa I. etapy (s laskavým svolením poskytl luborj)
post-32075-0-67201100-1411297943_thumb.j

Trasa II. etapy
post-32075-0-35412200-1411297986_thumb.j

4

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Výborný výsledek. Na to že si jel poprvé, krásná spotřeba. Příště budeš ještě výš.  :kol-47:

0

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Dík. Příští rok se uvidí.

0

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Nadhera,.... taky bych nekdy chtel jet a kdyz na to vysla pozvanka celkem sem vahal,... ;) jak to vychazelo financne ? Startovne a atd ...

0

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Projeté palivo si samozřejmě hradíš sám. Posádka musí být minimálně dvoučlenná - stejně potřebuješ navigátora. Startovné je 500 Kč na osobu. V ceně máš občerstvení před startem, svačinu na cestu, oběd mezi etapami, občerstvení po příjezdu do cíle. Dostaneš také nějaké tričko, reklamní materiály atd. Takže příští rok neváhej a přijeď.

0

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

tak za tu cenu to myslim jde ;-) stravovani neni typu susenka, ale plnohodnotny jidlo asi vid doufam :D
Pohonne hmoty sem bral automaticky ;)

pokud bude zrovna cas a bud jiny auto ci Fabka tak urcite dojedu ;)

0

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Oběd = výběr ze dvou polévek a dvou hlavních jídel (svíčková, nebo řízek), svačina do auta = dva sendviče + bageta, jablko, banán, Tatranky, láhev vody. Občerstvení v Kosmonosech = švédské stoly. Neboj se, že bys umřel hlady.


Našel jsem ukázku výstupu z GPS, kde je vidět styl jízdy řidiče, tak jak nám to ukazovala obsluha systému na monitoru po ukončení soutěže:

post-32075-0-93516700-1411318924_thumb.j

0

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Opravdu by měli dořešit 4 kolky, protože to má opravdu halda lidí, která by na tutu akci zavítala(yetáci a i superbáci)

0

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Halda lidí? To těžko. Vyřešit to jistě lze - nechť si vymění nádrž za jinou. A mimochodem, některé Yeti tam smí od roku výroby 05/2010. Letos tam jeden byl 2.0 TDI CR 103 kW s průměrem 3,860 na celkovém 27. místě.

0

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

kdyby se vyskytly dotazy, pokusím se je uspokojivě zodpovědět ;)

 

Opravdu by měli dořešit 4 kolky, protože to má opravdu halda lidí, která by na tutu akci zavítala(yetáci a i superbáci)

 

dočkáš se v příštím roce ;)

 

@pawouk: v textu mi chybí zhruba vaše rychlostní "limity", se kterými jste se pohybovali na trase. Průměrná rychlost lehce nad 55km/h dává tušit, že jste se pohybovali na horní hranici povolených rychlostí a nejeli tudíž žádné šnečí tempo.  :kol-47:

A ještě dodatek k tomu rozpočítání času na trať: nebyl jsem tam, ale škoda té nutnosti zrychlit v druhé části, protože by se jinak na té druhé etapě vydala spotřeba ještě směrem dolů. Protože zrovna tenhle úsek se dá jet velice pěkně úsporně s relativně vysokým průměrem. :)

 

Ale jak jsem už psal mnohokrát - GRATULUJU VÁM oběma, protože jste se s tím, jako naprostí nováčci (a počátečním odporem proti této soutěži v loňském roce... nezapomínám :kol-46: ), popasovali fakt dobře!  :kol-47:  :kol-47:  :kol-47:

2

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

@pawouku věř mě, že i fandové aut co by byli potenciální soutěžící, tak mají i 4 kolky...

0

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Já věděl, že jsem něco zapomněl. Je to dlouhý článek a nejsem spisovatel. :kol-28:
Edit: údaje doplněny do článku v příspěvku č.10.
Sákriš, asi jsem sklerotik, ale cože jsem to měl vloni proti soutěži? Já si to fakt nepamatuji. :kol-28:

1

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Podařilo se mi získat výpisy některých údajů o stylu mé jízdy z GPS systému na Economy Runu.

post-32075-0-00829500-1411655985_thumb.j

0

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!


Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlašte.


Přihlásit se