Přejít na obsah

Rozdíl mezi 2.0 TDI 103 kW a 2.0 TDI 125 kW


rolbař

Doporučené příspěvky

Zdar lidi, už jsme tady toho dost pročetl a docela mě zaujal motor 2,0TDI 103 a 125kW, jakej rozdíl je v těhlech dvou motorech, SW a trysky jsou mi jasný, pak i něco na turbu. Jde mi o to, jestli jde SW ze 125 nahrát do 103 nebo rovnou prohodit jednotky.

Paradoxní je taky spotřeba, která u 125 je o cca 0,8l menší, než u 103.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdar lidi, už jsme tady toho dost pročetl a docela mě zaujal motor 2,0TDI 103 a 125kW, jakej rozdíl je v těhlech dvou motorech, SW a trysky jsou mi jasný, pak i něco na turbu. Jde mi o to, jestli jde SW ze 125 nahrát do 103 nebo rovnou prohodit jednotky.

Paradoxní je taky spotřeba, která u 125 je o cca 0,8l menší, než u 103.

O spotrebe bych tohle netvrdil, ja ji mel ze zacatku dooost vysokou (neco kolem 8-10l/100km), ted asi 6,6l/100km...Kamos se 103kw mel urcite nizsi...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdar lidi, už jsme tady toho dost pročetl a docela mě zaujal motor 2,0TDI 103 a 125kW, jakej rozdíl je v těhlech dvou motorech, SW a trysky jsou mi jasný, pak i něco na turbu. Jde mi o to, jestli jde SW ze 125 nahrát do 103 nebo rovnou prohodit jednotky.

Paradoxní je taky spotřeba, která u 125 je o cca 0,8l menší, než u 103.

O spotrebe bych tohle netvrdil, ja ji mel ze zacatku dooost vysokou (neco kolem 8-10l/100km), ted asi 6,6l/100km...Kamos se 103kw mel urcite nizsi...

Tu spotřebu jsem vzal z oficiálních čísel Škodovky, jinak je jasný, že to bude trošku jinak, ale docela jsme se u toho zarazil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdar lidi, už jsme tady toho dost pročetl a docela mě zaujal motor 2,0TDI 103 a 125kW, jakej rozdíl je v těhlech dvou motorech, SW a trysky jsou mi jasný, pak i něco na turbu. Jde mi o to, jestli jde SW ze 125 nahrát do 103 nebo rovnou prohodit jednotky.

Paradoxní je taky spotřeba, která u 125 je o cca 0,8l menší, než u 103.

.....přehodit ŘJ a mít ze 103kW 125kW....to by bylo fajn....to je fakt :palec2:

Ale HARDWARE bude jinde....minimálně turbo....podle mě

Editováno: , autor: tdipower
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
Zdar lidi, už jsme tady toho dost pročetl a docela mě zaujal motor 2,0TDI 103 a 125kW, jakej rozdíl je v těhlech dvou motorech, SW a trysky jsou mi jasný, pak i něco na turbu. Jde mi o to, jestli jde SW ze 125 nahrát do 103 nebo rovnou prohodit jednotky.

Paradoxní je taky spotřeba, která u 125 je o cca 0,8l menší, než u 103.

Ahoj,kupodivu jsi na svou otázku dostal málo odpovědí.Myslím však,že přeměna motoru BKD 2.0 TDI 103kW na motor BMN 2.0 TDI 125 kW je asi nereálná. Ve Tvém motoru je vstřikovací systém PD Bosch EDC 16 a v BMN je Siemens Simos PPD - to jsou piezoelektrické vstřikovací elementy, což znamená výměnu vstřikovací soustavy včetně ŘJ nevím zda-li je stejné uchycení vstřiků v hlavě, možná se musí vyměnit i ta.Čili v žádném případě nelze nahrát SW z RSa do tvého vozu protože je to úplně jiný HW i SW.Cenově by ta přestava včetně turba byla přes 150 000 jen za nové díly, bez práce, a to se mi celé zdá být ekonomicky neúnosné. I kdyby byl motor BMN úspornější o 0,8l tak peníze za přestavbu se Ti nikdy nevrátí.Samozřemě je to ale Tvoje rozhodnutí zda-li ano či ne. Rosta ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já vím, že 125kW je narozdíl od 103kW piezoPD (Siemens), je tam jiný turbo, má jiný sání, který umožňuje podle potřeby uzavírat sací kanály a je osazen DPF, takže pouhá změna SW je IMHO blbost. Můžeš na 103ku hodit jiný vstřiky, jiný turbo, jinej IC a potom nechat nachipovat a dostaneš se výkonově daleko nad 125kW, ale nikdy z něj ten motor neuděláš, což ale podle mne není ani potřeba, reálný rozdíl není zdaleka tak výrazný, jak by se pohledem do tabulek zdálo, především ta spotřeba nemůže být už z principu u motoru s DPF nižší, jelikož vstřikuje palivo navíc právě k regeneraci filtru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

z motoru 140 k jde pouhou úpravou SW ř.j. dostat výkon přes 180 k. Já mám vstřiky měněný (z důvodu záruční reklamace), ale za stejný typ. Zajímal jsem se o záměnu, ale byl kolem toho totální komunikační šum. O tom, že by se daly nahradit jinými (nemyslím jen ty piezo) nikdo totiž nic nevěděl a asi neví dodnes. Vzhledem k tomu, že zvýšení výkonu u motoru 170 k je stále ještě v oblasti dohadů (viz CIMBU), nelze s jistotou tvrdit, že by se dosáhlo nějakých dramatických navýšení. Většina úpravců uvádí zvýšení na "pouze" 200 k, což zase až takový rozdíl mezi oběma motory není. Jak výstižně napsal Rosta, záměna dílů (z motoru RS) v poměru k dosaženýmu výsledku, by byla tak drahá, že to vůbec nemá myšlenku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

z motoru 140 k jde pouhou úpravou SW ř.j. dostat výkon přes 180 k. Já mám vstřiky měněný (z důvodu záruční reklamace), ale za stejný typ. Zajímal jsem se o záměnu, ale byl kolem toho totální komunikační šum. O tom, že by se daly nahradit jinými (nemyslím jen ty piezo) nikdo totiž nic nevěděl a asi neví dodnes. Vzhledem k tomu, že zvýšení výkonu u motoru 170 k je stále ještě v oblasti dohadů (viz CIMBU), nelze s jistotou tvrdit, že by se dosáhlo nějakých dramatických navýšení. Většina úpravců uvádí zvýšení na "pouze" 200 k, což zase až takový rozdíl mezi oběma motory není. Jak výstižně napsal Rosta, záměna dílů (z motoru RS) v poměru k dosaženýmu výsledku, by byla tak drahá, že to vůbec nemá myšlenku.

Ahoj, souhlasím s tvým názorem na úpravu TDI 103 kW, myslím ,že Tvoje řešení je jak po technické tak i po finanční stránce to nejlepší co se dalo udělat. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...
Ahoj,kupodivu jsi na svou otázku dostal málo odpovědí.Myslím však,že přeměna motoru BKD 2.0 TDI 103kW na motor BMN 2.0 TDI 125 kW je asi nereálná. Ve Tvém motoru je vstřikovací systém PD Bosch EDC 16 a v BMN je Siemens Simos PPD - to jsou piezoelektrické vstřikovací elementy, což znamená výměnu vstřikovací soustavy včetně ŘJ nevím zda-li je stejné uchycení vstřiků v hlavě, možná se musí vyměnit i ta.Čili v žádném případě nelze nahrát SW z RSa do tvého vozu protože je to úplně jiný HW i SW.Cenově by ta přestava včetně turba byla přes 150 000 jen za nové díly, bez práce, a to se mi celé zdá být ekonomicky neúnosné. I kdyby byl motor BMN úspornější o 0,8l tak peníze za přestavbu se Ti nikdy nevrátí.Samozřemě je to ale Tvoje rozhodnutí zda-li ano či ne. Rosta ;)

čau, no hele mám OII 103kw a chtěl jsem větší výkon tak jsem ji jednoduše nachipoval na 125kw je to super, posunul se omezovač rychlosti nevím na kolik ale 240km/hod jsem už jel a nejen jednou. chip mi dělal jeden borec co ty chipy mám z bitpoweru, najel jsem 40tis a pořád super.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 roky později...

Ale jiste, staci jen ze ty turba jsou uplne jine, jak regulace tak poloha tak rozmery atd. 103BKD nema DPF 125KW ma DPF

103 KW ma GT1749VA 125KW ma GTB1749VC Plnici tlak 1,35 a 1,5 bar... Pokud chce nekdo dobre turbo do 103 tak bych sel do GT1749VB ze 110kw TDI, predelat do 16V svodu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...