Přejít na obsah

kterou 1.9 TDI nebo 1.6FSI?


coto

Doporučené příspěvky

Vzhledem k limitu 700 CZK a vybave, kterou chci mi vychazi 1.6 FSI 85 kW 6-stup.automat nebo 1.9 TDI PD 77 kW 6-stup.automat.

Vzhledem k tomu, ze jsem do ted jezdil s jinymi znackami stredni tridy (ford,citroen, opel) a s benzinovym motorem, nedokazu odhadnout, ktera motorizace pro me bude lepsi.

Bojim se hlavne hlucnosti 1.9 TDI, ale podle parametru vypada, ze zase lepe jede (zvlast, kdyz se rika, ze bezne ma o 10kW vice) a nejsem si jist, zda 1.6 neni na tak tezke auto malo a zda stejne nebude vetsinu casu pracova ve vyssich otackach (>3500) coz se nakonec take projevi hlukem a navic diky neoptimalnimu pracovnimu rezimu zbytecne vyssi spotrebou.

Je mozne najit nekde objektivne zmerene udaje o hlucnosti pri ruznych otackach/rychlostech?

(Napr. tachometrovych 150, 90, 50 km/h)

Poradte prosim, proc jste si zvolili tu kterou motorizaci a co vam vyhovuje a nevyhovuje.

Diky predem za kazdy uzitecny tip!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,hlavně si zvaž v jakých podmínkách a na jakou vzdálenost nejvíce jezdíš bys nejezdil se studeným TDI moc často to by nebylo dobré.U 1.6 FSI je nevýhoda , že se jí přeci jen na 95 nechce jezdit, na 98 či 100 oktan. benzín však jezdí dobře.Pokud jsi z hor nebo z oblasti kde je tvrdší zima jdi do benzínu, jinak je to jedno.TDI je rozhodně hlučnější což někomu nevadí, někomu ano.Možná bys měl zvážit 1.6 MPI je přeci jen o 30 000 levnější než FSI a zase o tolik hůř nejede.Mě to prodejci doporučovali a asi měli pravdu.S 1.9TDI v práci občas jezdím - jeho dynamika mi připadá být dobrá ale vadí mi hlučnost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

teda Rosťo, ty máš ale věci. Cos to zase vymyslel za teorii, aby se nejezdilo moc často se studeným TDI motorem ? To aby asi všichni taxikáři přešli na benzín, ne ? Tvoje příspěvky se mi v docela líběj, ale občas to proložíš takovou píčovinou že nevím, jestli si z nás děláš srandu nebo to myslíš vážně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Krakte vzdalenosti s dieselem skodi v zime hlavne ridici tim, ze mu to nezatopi (motor at si trhne, to je vec konstrukteru) - nastesi nebude muj pripad. Pridavne topeni z nepochopitelnych duvodu nedava skodovka s dalkovym ovladacem => pro me nepouzitelne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

TDI motory obecně, jsou dost "podchlazený", ale jak už jsem řek, co by měli dělat taxikáři, který poskakujou po městech prakticky neustále s polostudeným motorem. To je přece naprosto zcestná úvaha. A zkus jezdit po městě s benzínem nebo dieslem a na výsledek se koukni do peněženky. Já jezdím běžně tak kolem 6,5 L. Mít to v benzínu, jsem rád za 9.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

taky jde o to, kolik kdo chce na daný motoro nalítat. Normální člověk si myslm najede něco mezi 10 tis. až 15 tis. ročné, takže pokud nečekáš, že ten motor najede 500 tis za svou životnost, (počítam tak 10 let), tak snad mu to studené ježdění tolik vadit nebude. Spíš to bude hlavně o častější výměně kvalitního motorového oleje, ten bude vstřebávat asi hodně kondenzované vlhkosti. Jinak já to mám do práce cca. 4 km. Takže se mi motor v zimě neohřeje ani o píď.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

teda Rosťo, ty máš ale věci. Cos to zase vymyslel za teorii, aby se nejezdilo moc často se studeným TDI motorem ? To aby asi všichni taxikáři přešli na benzín, ne ? Tvoje příspěvky se mi v docela líběj, ale občas to proložíš takovou píčovinou že nevím, jestli si z nás děláš srandu nebo to myslíš vážně.

Ahoj a :) kdo se občas v očích druhých nedopustí blbosti?

Protože tato volba zajímá k vůli nižší ceně obou nových vozů dost potenciálních zájemců asi stojí zato říci proč TDI není dobrý na vzdálenosti do 10km hlavně v zimě.Konkrétně u 1.9 se hlava motoru ohřeje po ujetí cca 3-4 km což je dáno pomocnými elektrickými spirálami v hlavě urychlující její ohřev.Nic podobného však není v klikové skříni a protože má diesel vysokou účinnost při spalování, uvolňuje málo tepla a olej se dle ročního období ohřeje za 10-15 km jízdy tj. dosáhne pracovní teploty 90°C.Než se tak stane má to přeci jen nepatrný vliv na mazání motoru ikdyž dnešní oleje pro diesely jsou velice kvalitní. V praxi dlouhodobé ježdění s podchlazeným motorem přináší jeho vyšší hlučnost což u soukromého vozu jízdu na chatu či výlet rozhodně nezpříjemní a po 5-6 letech provozu může nastat i nějaký technický problém.Tato informace není nic převratného tu říkají všichni prodejci automobilů bez ohledu na značku.Přirovnání s taxíkáři je trochu nešťastné v tom, že u nich to není o technice jako o byznysu.Na vozy taxislužby jsou opravdu zajímavé leasingy a tak není divu ,že chlapi sáhnou po nabízeném vozidle s TDI.Vozidlo taxislužby je však pracovní nástroj nikoliv auto pro radost a to je nutné také zdůraznit. Já to vidím tak,že pokud je vůz používán každodenně pro jízdu do práce na vzdálenost do 10 km je TDI nevhodné, pokud jen občas je to OK.

Editováno: , autor: Rosta1.8
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ale jo, to je spíš o ekonomice, protože při jízdě do práce a zpět, jak píšeš, s tím autem asi celkově moc nenajezdíš. Tak proč tedy kupovat o tolik dražší TDI, než je benzínový motor. To všichni víme, ale ono to vyznělo tak, že jako POZOR při krátkých jízách je nebezpečí, že odejde motor. Ale musím znovu použít ten příklad s taxikáři, kteří najezdí nezřídka i 100 000 km ročně (i více) a auto mají na leasing, což je min. 3 roky. Slyšel jsem o případech, že taxikář najel s jedním motorem i milion km. Nebyl to sice motor VW, ale i tak diesel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ale jo, to je spíš o ekonomice, protože při jízdě do práce a zpět, jak píšeš, s tím autem asi celkově moc nenajezdíš. Tak proč tedy kupovat o tolik dražší TDI, než je benzínový motor. To všichni víme, ale ono to vyznělo tak, že jako POZOR při krátkých jízách je nebezpečí, že odejde motor. Ale musím znovu použít ten příklad s taxikáři, kteří najezdí nezřídka i 100 000 km ročně (i více) a auto mají na leasing, což je min. 3 roky. Slyšel jsem o případech, že taxikář najel s jedním motorem i milion km. Nebyl to sice motor VW, ale i tak diesel.

Ahoj máš beze sporu pravdu, taxikáři s diesely nalítají spoustu km během 3-4 let leasingu ale pak to auto zahodí.Souromý majitel si auto musí většinou nechat delší čas a tak to rozhodování není tak snadné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já vím proč jsem si stavěl dům 20km od firmy ;)

Ahoj máš pravdu pro TDI je to ideální vzdálenost.

řekl bych pro obojí, mám obojí :) , jednou jsem schválně měl napojený vag na měřenou teplotu oleje, bylo to zajímavé, v zimě je těch 20km někdy málo, ale je pravda že v 2,5TDI je 5l oleje

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já vím proč jsem si stavěl dům 20km od firmy ;)

Ahoj máš pravdu pro TDI je to ideální vzdálenost.

řekl bych pro obojí, mám obojí :) , jednou jsem schválně měl napojený vag na měřenou teplotu oleje, bylo to zajímavé, v zimě je těch 20km někdy málo, ale je pravda že v 2,5TDI je 5l oleje

Ahoj máš pravdu prohřát olej v TDI v zimě je problém,mám ale dobrou zkušenost s ochranným plechem pod motorem, stojí sice cca 5 500,- ale kromě ochrany vany motoru je to v zimě i dobrá tepelná izolace klikové skříně a olej se rychleji ohřeje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tiez som mal rovnaku dilemu: FSI alebo TDI... Pri Roomstri to bola jednoznacna volba (FSI sa nevyraba a navyse je to auto na zasobovanie). Kamarat predajca ma vsak od FSI pri OII behom par minut odhovoril... pouzil rovnake agrumenty ako tu uz padli a navyse TDI je aj lepsie dalej predajne... zatial...

takze mam TDI a zatial uuplna spokojnost - jazdim aj so 17´´ kolami za 6litrov a to je hrejive na dusi ;)

...zacinam vsak uz poskulovat po dajakom tom čipe lol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...