Jump to content

Co vybrat - 1.8T nebo 1.8T 4x4


xkali
 Share

Recommended Posts

Zdravím, rozmýšlím se co pořídit dál. Teď jezdím s 1.8T a chci to příští rok vyměnit za něco novějšího - nemám rád combi tak v úvahu připadá jen liftback. Mám dilema jestli vzít verzi 4x4 nebo ne ? Zajímalo by mě rozdíly - spotřeba, odstupňování převodovky, změnšení zavazadelníku, apod. Dík za tipy.

Link to comment
Share on other sites

Zdravím, rozmýšlím se co pořídit dál. Teď jezdím s 1.8T a chci to příští rok vyměnit za něco novějšího - nemám rád combi tak v úvahu připadá jen liftback. Mám dilema jestli vzít verzi 4x4 nebo ne ? Zajímalo by mě rozdíly - spotřeba, odstupňování převodovky, změnšení zavazadelníku, apod. Dík za tipy.

A k čemu 4x4 využiješ? bydliš na horách, máš chatu na horách a jezdíš tam každý víkend? Bydlíš tak, že tě 4x4 vytrhne? - pak ano. Navíc 1,8T má el "uzávěrku" difer. která tí taky pomůže... jinak je 4x4x k ničemu a jenom menší kufr, vzšší spotřeba, výměny oleje a něco dalšího co se může posr...

Link to comment
Share on other sites

Pokud to nechceš na hory a do terénu, tak jedině na větší úpravy a na sportovní jízdu a s tím že očipneš motor někam na úroveň RS a dáš jinou jednotku na haldex, tak aby sis moh nastavovat rozdělení na nápravy, třeba až na 50:50, to si myslím že by ti nestačilo ani kdejaký RS v zatáčkách samozřejmě, ale jinak to moc smysl nemá... Na normální ježdění stačí normál předokolka.

Link to comment
Share on other sites

Jako základní bych viděl fakt, že 1.8T v 4x4 liftback je totálně raritní kombinace. U spotřeby je to proti předokolce o v průměru litr nahoru. A u spolehlivosti samozřejmě logicky o nějaké to procento dolů. Pokud skutečně potřebuješ čtyřkolku, tak si kup něco opravdu 4x4, ne tohle "pseudokvatro".

Před pár lety jsem řešil podobný problém, ale koupil jsem předokolku a ani po načipování nemám problém se zimní provozem. Na dobrých zimních gumách jsem se několikrát i přes sněhové kalamity probil probil až pod sjezdovku a nějaké ESP, ASR apod. mi opravdu nechybělo...

PS: Jeden z Murphyho zákonů zní: Náhon na 4 kola znamená, že zapadnete v horším terénu.

Link to comment
Share on other sites

Pokud sezenes peknou 4x4 tak je to jasna volba ..jel sem s ni jen jednou v zime se sport podvozkem (HP , 17" ) a chipem, a bobma ..proste 4x4 je uplne o necem jinym.. max si ESP zablikalo a dalo se jet i na snehu-bordelu uplne v klidu coz s predohrabem ani zanic... a na suchu sme ujizdeli i ORS .. nechapu proc ORS nebyla i v 4x4 byla by to bomba... na printy nebo sporovnejis jezdeni a hlavne v zime je to jednoznacna vyhoda ...a tech 0,5L navic se da zkousnout...navic i v serii je lepsi podvozkove...

Edited by JasteR
Link to comment
Share on other sites

přesně jak píše Jaster, pokud je 4x4 se silným motorem, je to lepší než předokolka....jinak bych to koupil, když bych bydlel na horách apod...

ostatně s 4x4 bych nebral O1, ale radši Subaru...třeba Forestera nebo Imprezu...ty jsou mnohem dál než O1

Edited by JimTDI
Link to comment
Share on other sites

Taky mam 4x4, a muzu rict,ze bych za nic nemenil! :) :) Ale mam TDI 74kw,ale rekl bych ze to bude podobne,priprav se na vyssi spotrebu nez u predohrabky,a pokud das vetsi kola tak jako ja 17" tak se ti spotreba jeste zvysi,ctyrkolky jsou na to haklive! Ted jezdim za 7 litru pri normalni jizde takze predjizdeni skoro porad :) radeni tak kolem 2900 ot/m atd.A pak jeste ctyrkoly jsou jinak zprevodovane pri 3000 ot/m jedu na 6-ku 150km/h a normal octa treba 96kw na 6-ku kolem 180km/h!Ale jak rikam nemenil bych, tam kde si to v zime pere ta 96kw 50km/h tam ja s prehledem 80km/h a plny!Na snehu jsou ctyrkolky nadhera jasne nesmis to prehanet,ale muzes si dovolit hodne!Ale pokud mas v zime sjete zimaky tak se priprav na peklo jeste horsi jak s predohrabkou! :) :) :);) ;) ;)

Link to comment
Share on other sites

Taky mam 4x4, a muzu rict,ze bych za nic nemenil! :):) Ale mam TDI 74kw,ale rekl bych ze to bude podobne,priprav se na vyssi spotrebu nez u predohrabky,a pokud das vetsi kola tak jako ja 17" tak se ti spotreba jeste zvysi,ctyrkolky jsou na to haklive! Ted jezdim za 7 litru pri normalni jizde takze predjizdeni skoro porad :) radeni tak kolem 2900 ot/m atd.A pak jeste ctyrkoly jsou jinak zprevodovane pri 3000 ot/m jedu na 6-ku 150km/h a normal octa treba 96kw na 6-ku kolem 180km/h!Ale jak rikam nemenil bych, tam kde si to v zime pere ta 96kw 50km/h tam ja s prehledem 80km/h a plny!Na snehu jsou ctyrkolky nadhera jasne nesmis to prehanet,ale muzes si dovolit hodne!Ale pokud mas v zime sjete zimaky tak se priprav na peklo jeste horsi jak s predohrabkou! :):):);););)

No hezky jsi to napsal. Ono se člověk musí naučit jezdit s 4x4, třeba takový mokrý pruhy na silnici... to je docela sranda :) Ale jak píšeš, neměnil bych a na blbnutí na sněhu je to SUPER! Spotřeba odpovídá stylu jízdy - tzn. nechá se dostat k 6 (shora) - ale spíš kolem 7 nafty (taktéž shora) :)

Edited by lukash
Link to comment
Share on other sites

Taky mam 4x4, a muzu rict,ze bych za nic nemenil! :):) Ale mam TDI 74kw,ale rekl bych ze to bude podobne,priprav se na vyssi spotrebu nez u predohrabky,a pokud das vetsi kola tak jako ja 17" tak se ti spotreba jeste zvysi,ctyrkolky jsou na to haklive! Ted jezdim za 7 litru pri normalni jizde takze predjizdeni skoro porad :) radeni tak kolem 2900 ot/m atd.A pak jeste ctyrkoly jsou jinak zprevodovane pri 3000 ot/m jedu na 6-ku 150km/h a normal octa treba 96kw na 6-ku kolem 180km/h!Ale jak rikam nemenil bych, tam kde si to v zime pere ta 96kw 50km/h tam ja s prehledem 80km/h a plny!Na snehu jsou ctyrkolky nadhera jasne nesmis to prehanet,ale muzes si dovolit hodne!Ale pokud mas v zime sjete zimaky tak se priprav na peklo jeste horsi jak s predohrabkou! :):):);););)

No hezky jsi to napsal. Ono se člověk musí naučit jezdit s 4x4, třeba takový mokrý pruhy na silnici... to je docela sranda :) Ale jak píšeš, neměnil bych a na blbnutí na sněhu je to SUPER! Spotřeba odpovídá stylu jízdy - tzn. nechá se dostat k 6 (shora) - ale spíš kolem 7 nafty (taktéž shora) :)

Nevím proč tu 4 kolku tak haníte můj brácha má seat leon 1.8 T 132 kw FR (4*4)a nemůže si to vynachválit pánové přál bych vám tu jízdu je to prostě paráda zadní víceprvková náprava dělá docela divy holt se mu zmenšil už tak malej kufr ale jak říkám je to super

a co teprve na nějakém sprintu je to prostě paráda když ostatní auta hrabou tohle si jenom popískne (jak sepne haldex) tak je člověk v trapu lol

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ja osobne moc zastancem octavie 4x4 nejsem. me duvody: 1) auto nedopreje sportovnejsi jizdu 2) spotreba u 1.8t o 1.5 litru vetsi 3) pneu se znatelne rychleji ojizdi 4) octavia stejne v zime vzdycky sedne na bricho 5) diky velkym previsum jsou i najezdove uhly male (skoro zadne)... na druhou stranu je cena u octavie 4x4 velmi prijemna, urcite nemuze kryt vetsi vyrobni naklady oproti predokolce. v zime se s tim clovek vic vyblbne. v lete zase vyjede po mokre louce. presto bych koupil nejakou opravdovejsi 4x4. treba subaru forestr

Link to comment
Share on other sites

Mám to, co vidíš dole. Dlouhodobá spořeba po jednom roce používání je 9,8 - 10 l. Je to dost, asi bude na mne kritika, ale mohou za to krátké trasy (6 až 15 km) a v tom vždy kopce. Ale asi nejhlavnější důvod - blbnu, neb s tím autem nelze neblbnout. Párkrát delší trasa 250 km - spotřeba 7,8 l při pohodové jízdě.

Link to comment
Share on other sites

Taky mam 4x4, a muzu rict,ze bych za nic nemenil! :):) Ale mam TDI 74kw,ale rekl bych ze to bude podobne,priprav se na vyssi spotrebu nez u predohrabky,a pokud das vetsi kola tak jako ja 17" tak se ti spotreba jeste zvysi,ctyrkolky jsou na to haklive! Ted jezdim za 7 litru pri normalni jizde takze predjizdeni skoro porad :) radeni tak kolem 2900 ot/m atd.A pak jeste ctyrkoly jsou jinak zprevodovane pri 3000 ot/m jedu na 6-ku 150km/h a normal octa treba 96kw na 6-ku kolem 180km/h!Ale jak rikam nemenil bych, tam kde si to v zime pere ta 96kw 50km/h tam ja s prehledem 80km/h a plny!Na snehu jsou ctyrkolky nadhera jasne nesmis to prehanet,ale muzes si dovolit hodne!Ale pokud mas v zime sjete zimaky tak se priprav na peklo jeste horsi jak s predohrabkou! :):):);););)

No hezky jsi to napsal. Ono se člověk musí naučit jezdit s 4x4, třeba takový mokrý pruhy na silnici... to je docela sranda :) Ale jak píšeš, neměnil bych a na blbnutí na sněhu je to SUPER! Spotřeba odpovídá stylu jízdy - tzn. nechá se dostat k 6 (shora) - ale spíš kolem 7 nafty (taktéž shora) :)

Nevím proč tu 4 kolku tak haníte můj brácha má seat leon 1.8 T 132 kw FR (4*4)a nemůže si to vynachválit pánové přál bych vám tu jízdu je to prostě paráda zadní víceprvková náprava dělá docela divy holt se mu zmenšil už tak malej kufr ale jak říkám je to super

a co teprve na nějakém sprintu je to prostě paráda když ostatní auta hrabou tohle si jenom popískne (jak sepne haldex) tak je člověk v trapu lol

Ono to možná bude tím, že jí nemá můj brácha, ale mám tu čest s ní jezdit výhradně já ;) A mimochodem, já jí nehaním - jenom jsem napsal svoje zkušenosti. Leon podle popisu bude určitě napěchovanej elektronikou až po okraj, ale já se bavím o "pure" 4x4, bez ASR, ESP a dalších "vychytávkách" pro "jezdce". lollollol

Jak tu někdo psal, 1.8T 4x4 je celkem rarita - dokocne jsem si jednu dobu myslel, že 1.8T 4x4 je pouze v provedení liftback, ale přecijen "pár" verzí combi se taky vyrobilo. Co se týče náhradních dílů, tak si myslím, že to není tak hrozný - auta mají většinu dílů stejných jako předohrab - jedinej průser je, pokud se ti stane něco s Haldexem, kardanem a maximální průser je převodovka (cena ve Škodě je jak za Fabii ve střední výbavě) - na vrakáči si myslím, dost nedostatkový zboží.

Link to comment
Share on other sites

Taky mam 4x4, a muzu rict,ze bych za nic nemenil! :):) Ale mam TDI 74kw,ale rekl bych ze to bude podobne,priprav se na vyssi spotrebu nez u predohrabky,a pokud das vetsi kola tak jako ja 17" tak se ti spotreba jeste zvysi,ctyrkolky jsou na to haklive! Ted jezdim za 7 litru pri normalni jizde takze predjizdeni skoro porad :) radeni tak kolem 2900 ot/m atd.A pak jeste ctyrkoly jsou jinak zprevodovane pri 3000 ot/m jedu na 6-ku 150km/h a normal octa treba 96kw na 6-ku kolem 180km/h!Ale jak rikam nemenil bych, tam kde si to v zime pere ta 96kw 50km/h tam ja s prehledem 80km/h a plny!Na snehu jsou ctyrkolky nadhera jasne nesmis to prehanet,ale muzes si dovolit hodne!Ale pokud mas v zime sjete zimaky tak se priprav na peklo jeste horsi jak s predohrabkou! :):):);););)

No hezky jsi to napsal. Ono se člověk musí naučit jezdit s 4x4, třeba takový mokrý pruhy na silnici... to je docela sranda :) Ale jak píšeš, neměnil bych a na blbnutí na sněhu je to SUPER! Spotřeba odpovídá stylu jízdy - tzn. nechá se dostat k 6 (shora) - ale spíš kolem 7 nafty (taktéž shora) :)

Nevím proč tu 4 kolku tak haníte můj brácha má seat leon 1.8 T 132 kw FR (4*4)a nemůže si to vynachválit pánové přál bych vám tu jízdu je to prostě paráda zadní víceprvková náprava dělá docela divy holt se mu zmenšil už tak malej kufr ale jak říkám je to super

a co teprve na nějakém sprintu je to prostě paráda když ostatní auta hrabou tohle si jenom popískne (jak sepne haldex) tak je člověk v trapu lol

Ono to možná bude tím, že jí nemá můj brácha, ale mám tu čest s ní jezdit výhradně já ;) A mimochodem, já jí nehaním - jenom jsem napsal svoje zkušenosti. Leon podle popisu bude určitě napěchovanej elektronikou až po okraj, ale já se bavím o "pure" 4x4, bez ASR, ESP a dalších "vychytávkách" pro "jezdce". lollollol

Jak tu někdo psal, 1.8T 4x4 je celkem rarita - dokocne jsem si jednu dobu myslel, že 1.8T 4x4 je pouze v provedení liftback, ale přecijen "pár" verzí combi se taky vyrobilo. Co se týče náhradních dílů, tak si myslím, že to není tak hrozný - auta mají většinu dílů stejných jako předohrab - jedinej průser je, pokud se ti stane něco s Haldexem, kardanem a maximální průser je převodovka (cena ve Škodě je jak za Fabii ve střední výbavě) - na vrakáči si myslím, dost nedostatkový zboží.

Ani s těma dílama bych to neviděl tak moc tragicky, díly podvozku jsou pro lifback stejné i combi ;)

Link to comment
Share on other sites

Taky mam 4x4, a muzu rict,ze bych za nic nemenil! :):) Ale mam TDI 74kw,ale rekl bych ze to bude podobne,priprav se na vyssi spotrebu nez u predohrabky,a pokud das vetsi kola tak jako ja 17" tak se ti spotreba jeste zvysi,ctyrkolky jsou na to haklive! Ted jezdim za 7 litru pri normalni jizde takze predjizdeni skoro porad :) radeni tak kolem 2900 ot/m atd.A pak jeste ctyrkoly jsou jinak zprevodovane pri 3000 ot/m jedu na 6-ku 150km/h a normal octa treba 96kw na 6-ku kolem 180km/h!Ale jak rikam nemenil bych, tam kde si to v zime pere ta 96kw 50km/h tam ja s prehledem 80km/h a plny!Na snehu jsou ctyrkolky nadhera jasne nesmis to prehanet,ale muzes si dovolit hodne!Ale pokud mas v zime sjete zimaky tak se priprav na peklo jeste horsi jak s predohrabkou! :):):);););)

No hezky jsi to napsal. Ono se člověk musí naučit jezdit s 4x4, třeba takový mokrý pruhy na silnici... to je docela sranda :) Ale jak píšeš, neměnil bych a na blbnutí na sněhu je to SUPER! Spotřeba odpovídá stylu jízdy - tzn. nechá se dostat k 6 (shora) - ale spíš kolem 7 nafty (taktéž shora) :)

Nevím proč tu 4 kolku tak haníte můj brácha má seat leon 1.8 T 132 kw FR (4*4)a nemůže si to vynachválit pánové přál bych vám tu jízdu je to prostě paráda zadní víceprvková náprava dělá docela divy holt se mu zmenšil už tak malej kufr ale jak říkám je to super

a co teprve na nějakém sprintu je to prostě paráda když ostatní auta hrabou tohle si jenom popískne (jak sepne haldex) tak je člověk v trapu lol

Ono to možná bude tím, že jí nemá můj brácha, ale mám tu čest s ní jezdit výhradně já ;) A mimochodem, já jí nehaním - jenom jsem napsal svoje zkušenosti. Leon podle popisu bude určitě napěchovanej elektronikou až po okraj, ale já se bavím o "pure" 4x4, bez ASR, ESP a dalších "vychytávkách" pro "jezdce". lollollol

Jak tu někdo psal, 1.8T 4x4 je celkem rarita - dokocne jsem si jednu dobu myslel, že 1.8T 4x4 je pouze v provedení liftback, ale přecijen "pár" verzí combi se taky vyrobilo. Co se týče náhradních dílů, tak si myslím, že to není tak hrozný - auta mají většinu dílů stejných jako předohrab - jedinej průser je, pokud se ti stane něco s Haldexem, kardanem a maximální průser je převodovka (cena ve Škodě je jak za Fabii ve střední výbavě) - na vrakáči si myslím, dost nedostatkový zboží.

Ani s těma dílama bych to neviděl tak moc tragicky, díly podvozku jsou pro lifback stejné i combi ;)

Tragicky určitě ne... chtěl jsem jenom říct, že specifický díly pro 4x4 se shánějí obtížně - alespoň tak mi to přišlo :)

Link to comment
Share on other sites

Tak s tama dilama to je pravda! :feve: Viz.chtel jsem jenom manzetu na predni kolo,koupil jsem za 350kc stastny jedu domu,kolo shodim a ups manzeta o 1cm mensi v prumeru,jedu zpatky a te mi rekl,ze to nechape,ze to musi sedet!V druhe prodejne to same,az v te 3-mi rekl,ze ma 4x4,ze jsou sirsi a ze to vyrabi pouze skoda neni to jak na normal,ze to vyrabi vice firem!Tak jsem za "blbou" manzetu vyplaznul 1500kc a jel jsem zase stastne domu! ;) ;)

Link to comment
Share on other sites

Tragicky určitě ne... chtěl jsem jenom říct, že specifický díly pro 4x4 se shánějí obtížně - alespoň tak mi to přišlo :)

Obávám se, že máš plně pravdu, přes ETKU v Škoda servisech máš všechno do 3 dnů ale je to dražší.Líbí se mi Tvůj rozumný přístup k problematice.Ježdění s čtyřkolkou je přeci jen trochu jiné nežli s předkolkou a než se to člověk naučí občas to není žádná sranda.Pravotočivá zatáčka se sněhovou břečkou a s Tatrou v protisměru může být vlivem Haldexu u OI bez ESP hodně napínavá.(V okamžiku připojení Haldexu auto je chvilku silně nedotáčivé a nechce zatočit a ta Tatra se blíží...).

Link to comment
Share on other sites

Pravotočivá zatáčka se sněhovou břečkou a s Tatrou v protisměru může být vlivem Haldexu u OI bez ESP hodně napínavá.(V okamžiku připojení Haldexu auto je chvilku silně nedotáčivé a nechce zatočit a ta Tatra se blíží...).

[/quote

Mam r.v. 2003 4x4 a puvodni majitel se na ESP do zakladni vybavy vysra... Koupil jsem ji pred rokem v listopadu,takze zima jak vime nebyla moc zimovni,takze jsem si vyzkousel jenom par veci,ale to s tou breckou a nedotacivosti sem to poteseni jeste nemel,a do truhly se mi rozhodne jeste nechce!Lukash a vy ostatni 4kolovi mate ESP nebo ne?Pokud ne muze to byt fakt az tak zhave jak se pise nahore!Protoze o te Tatre v zatacce plne nalozene drevem se mi asi zacne zdat! :feve: :feve: :feve: :feve: ;)

Edited by Chossse
Link to comment
Share on other sites

Pravotočivá zatáčka se sněhovou břečkou a s Tatrou v protisměru může být vlivem Haldexu u OI bez ESP hodně napínavá.(V okamžiku připojení Haldexu auto je chvilku silně nedotáčivé a nechce zatočit a ta Tatra se blíží...).

[/quote

Mam r.v. 2003 4x4 a puvodni majitel se na ESP do zakladni vybavy vysra... Koupil jsem ji pred rokem v listopadu,takze zima jak vime nebyla moc zimovni,takze jsem si vyzkousel jenom par veci,ale to s tou breckou a nedotacivosti sem to poteseni jeste nemel,a do truhly se mi rozhodne jeste nechce!Lukash a vy ostatni 4kolovi mate ESP nebo ne?Pokud ne muze to byt fakt az tak zhave jak se pise nahore!Protoze o te Tatre v zatacce plne nalozene drevem se mi asi zacne zdat! :feve: :feve: :feve: :feve: ;)

Ahoj,zachovej klid, já jsem to napsal protože to byl jeden z mých nejhorších zážitků za 30 let jezdění, který nakonec dopadl dobře, jen jsem se otřel o přední kolo, ale smrtelný pot jsem měl na zádech ještě večer.Jen jsem chtěj upozornit na nebezpečí v pravotočivé zatáčce kdy hrozí protočení předního kola a po připnutí Haldexu to hodí vůz rovně tedy do protisměru.V levotočivé zatáčce je to trochu lepší, skončíš v příkopě-tedy pokud tam je, jestli je tan 30 metrovej sráz, je to taky blbý.Ale když už tuto informaci máš, dáš si pozor a je to v pohodě.Mě jen zarazilo, že v příspěvcích kluci psali o blbnutí na sněhu a nikdo nepsal o tomto fyzikálním jevu, který je v OI bez ESP velmi nebezpečný.

Link to comment
Share on other sites

Pravotočivá zatáčka se sněhovou břečkou a s Tatrou v protisměru může být vlivem Haldexu u OI bez ESP hodně napínavá.(V okamžiku připojení Haldexu auto je chvilku silně nedotáčivé a nechce zatočit a ta Tatra se blíží...).

[/quote

Mam r.v. 2003 4x4 a puvodni majitel se na ESP do zakladni vybavy vysra... Koupil jsem ji pred rokem v listopadu,takze zima jak vime nebyla moc zimovni,takze jsem si vyzkousel jenom par veci,ale to s tou breckou a nedotacivosti sem to poteseni jeste nemel,a do truhly se mi rozhodne jeste nechce!Lukash a vy ostatni 4kolovi mate ESP nebo ne?Pokud ne muze to byt fakt az tak zhave jak se pise nahore!Protoze o te Tatre v zatacce plne nalozene drevem se mi asi zacne zdat! :feve: :feve: :feve: :feve: ;)

Ahoj,zachovej klid, já jsem to napsal protože to byl jeden z mých nejhorších zážitků za 30 let jezdění, který nakonec dopadl dobře, jen jsem se otřel o přední kolo, ale smrtelný pot jsem měl na zádech ještě večer.Jen jsem chtěj upozornit na nebezpečí v pravotočivé zatáčce kdy hrozí protočení předního kola a po připnutí Haldexu to hodí vůz rovně tedy do protisměru.V levotočivé zatáčce je to trochu lepší, skončíš v příkopě-tedy pokud tam je, jestli je tan 30 metrovej sráz, je to taky blbý.Ale když už tuto informaci máš, dáš si pozor a je to v pohodě.Mě jen zarazilo, že v příspěvcích kluci psali o blbnutí na sněhu a nikdo nepsal o tomto fyzikálním jevu, který je v OI bez ESP velmi nebezpečný.

No to jsi me zrovna moc neuklidnil! ;) Verim,ze ale tento jev se promeni pokud pojedu jako hovado do te zacatky predpokladam!Pokud to zase nejak nebudu prehanet a nebudu mit plny plyn tak by to nemel byt real,ne?Neni potom na tady tech 4kolkach prepnout ten haldex na stalych 4x4?To ale haldex nema moc rad,a sere se,ne?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...