RaKa Posted September 24, 2007 Share Posted September 24, 2007 Ahoj, potřeboval bych poradit s detekcí problému. Třeba to ale žádný problém není. Poslední dobou na mé TDI PD (4x4, ATD) nepříjemně vibruje volant (intenzivní brnění do ruky) na volnoběh. Což mě dost štve. Myslím, že se to zhoršilo po té, co "náhodou" odešla volnoběžka alternátoru v servisu. Týden na to mi ji vyměnili i s klíňákem. Ale třeba další souhra náhod a nebo jen víc pozoruju své auto Příznaky: - vibruje volant a řadička na volnoběh, při jízdě OK (pak až při 130+) - na kostkách se mi jednou doslova rozlítal volant nahoru a dolu o 2+ cm - viditelně vibruje motor (ok, je to TDI) - lehce kmitá napínák - rafička otáčkoměru je neklidná (otáčky se ale drží na 850) - když točím volantem, tak se lehce zhoupou otáčky (ale to je asi normál) - spojka jde ztuha - budíky občas neukazují teplotu motoru A teď mi řeknete, že to chce vidět Možná jsem jen paranoidní ale určitě detailista Jeden servisman tvrdil, že silentbloky jsou OK. Ale kvůli tomu samýmu šášovi jsem musel nechávat měnit manžety poloos, které "náhodou" odešly hned po výměně tlumičů. Takže věř nevěř ... Co jsem tu pohledal by to mohlo být: - silentbloky - setrvák - vstřiky Co poradíte? Co lze zkontrolovat na ulici s VAGem? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukash Posted September 24, 2007 Share Posted September 24, 2007 Ahoj, potřeboval bych poradit s detekcí problému. Třeba to ale žádný problém není.Poslední dobou na mé TDI PD (4x4, ATD) nepříjemně vibruje volant (intenzivní brnění do ruky) na volnoběh. Což mě dost štve. Myslím, že se to zhoršilo po té, co "náhodou" odešla volnoběžka alternátoru v servisu. Týden na to mi ji vyměnili i s klíňákem. Ale třeba další souhra náhod a nebo jen víc pozoruju své auto Příznaky: - vibruje volant a řadička na volnoběh, při jízdě OK (pak až při 130+) - na kostkách se mi jednou doslova rozlítal volant nahoru a dolu o 2+ cm - viditelně vibruje motor (ok, je to TDI) - lehce kmitá napínák - rafička otáčkoměru je neklidná (otáčky se ale drží na 850) - když točím volantem, tak se lehce zhoupou otáčky (ale to je asi normál) - spojka jde ztuha - budíky občas neukazují teplotu motoru A teď mi řeknete, že to chce vidět Možná jsem jen paranoidní ale určitě detailista Jeden servisman tvrdil, že silentbloky jsou OK. Ale kvůli tomu samýmu šášovi jsem musel nechávat měnit manžety poloos, které "náhodou" odešly hned po výměně tlumičů. Takže věř nevěř ... Co jsem tu pohledal by to mohlo být: - silentbloky - setrvák - vstřiky Co poradíte? Co lze zkontrolovat na ulici s VAGem? No vagem na ulici asi nic moc z toho co jsi jmenoval, možná tak čidlo teploty chladící kapaliny. - spojka. No jde celkem ztuha, hlavně teda když si přesednu z firemního Peugeota. - motor vibruje, ale jak jsi psal - je to TDI, tak co bys čekal - napínák, možná víc než je zdrávo - ale jinak snad bezproblémů - rafička otáčkoměru, neklidná než se zahřeje. Jasně, když otočíš volantem, tak servo si něco vezme - trochu na moment poklesne. - s tím volantem, to je docela blbý - vibrovat by rozhodně neměl a posun o +-2cm asi někde něco nedrží. Řadička možná trochu může, ale taky by to nemělo být nic viditelného. Jinak jak tak pročítám, kolik lidí tu má takový zajímavý problémy s 4x4, tak jsem docela rád, že se mi zatím vyhýbají - až na maličkosti. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukash Posted September 24, 2007 Share Posted September 24, 2007 Jinak, když je zima, tak se ozývá servo - takový vrzání a pravděpodobně altík, když se ale všechno zahřeje - tak to ustane. Taky taková divná závada. Sorry, že lezu do tvýho tematu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RaKa Posted September 26, 2007 Author Share Posted September 26, 2007 Jinak, když je zima, tak se ozývá servo - takový vrzání a pravděpodobně altík, když se ale všechno zahřeje - tak to ustane. Taky taková divná závada.Sorry, že lezu do tvýho tematu. V poho Kdo máte TDI, chvěje se vám volant - brní do ruky? Já jen jestli jsem už fakt paranoidní Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zahrada Posted September 26, 2007 Share Posted September 26, 2007 Jinak, když je zima, tak se ozývá servo - takový vrzání a pravděpodobně altík, když se ale všechno zahřeje - tak to ustane. Taky taková divná závada.Sorry, že lezu do tvýho tematu. V poho Kdo máte TDI, chvěje se vám volant - brní do ruky? Já jen jestli jsem už fakt paranoidní mam též TDI ale volant je naprosto v klidu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
David-pv Posted September 27, 2007 Share Posted September 27, 2007 Volant se mi v TDi na volnoběh nechvěje, nevrní. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blizard Posted September 27, 2007 Share Posted September 27, 2007 též jsem bez vrnění. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukash Posted September 30, 2007 Share Posted September 30, 2007 (edited) Jinak, když je zima, tak se ozývá servo - takový vrzání a pravděpodobně altík, když se ale všechno zahřeje - tak to ustane. Taky taková divná závada.Sorry, že lezu do tvýho tematu. V poho Kdo máte TDI, chvěje se vám volant - brní do ruky? Já jen jestli jsem už fakt paranoidní Poslušně hlásím, volant v klidu! Edited September 30, 2007 by lukash Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zdsamct Posted September 30, 2007 Share Posted September 30, 2007 volant mi ted zacal nejak vibrovat pri brzdeni,na kotouce a stabilizator se uz chystam na volnobeh bez vibraci a vrneni Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MartinRS Posted October 1, 2007 Share Posted October 1, 2007 kolik to má najeto ?????co spojka a setrvák ??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RaKa Posted October 1, 2007 Author Share Posted October 1, 2007 kolik to má najeto ?????co spojka a setrvák ??? Podle budíků 120tis. Spojka jde ztuha (oproti jinejm autům, co jsem kdy v nich seděl). Jak se pozná načatej setrvák? Snad by to měl bejt dvouhmoťák - převodovka je 6tikvalt. Při 900ot se volant výrazně zklidní. Také vibrování je nejsilnější při studeném motoru, takže v létě mi to tak nepřišlo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RaKa Posted October 3, 2007 Author Share Posted October 3, 2007 Ještě jsem trochu hledal. A většina odpovědí na podobné téma zní setrvák. Ale to je hafo peněz za odstranění vibrací na volnoběh. Pomůže prý také zvednutí volnoběžné dávky paliva či vonoběžných otáček. Jak to udělám ve VAGu? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
megac Posted October 3, 2007 Share Posted October 3, 2007 Ako laik môžem povedať, že to bude určite niečo drahé a niečo čo sa ťažko vymieňa, t.j. napr. aj zotrvačník Je to síce , ale dôvod, ktorý na tom vidím je ten, že minule som mal požičané ročné Hyundai Santa fé a volant v tom vibroval na voľnobeh tak, že ma z toho boleli ruky. Majiteľ toho auta mi povedal, že to robí už od kúpy, a že keď s tým bol v servise, tam mu povedali, že je to normálne. Očividne sa im do takej výmeny nechcelo ísť....a preto tá dedukcia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rosta1.8 Posted October 4, 2007 Share Posted October 4, 2007 Ahoj, takhle na dálku Ti nikdo nedokáže poradit co to přeně je.Navštiv autoservis a nech si vytipovat co to může být za závadu.Koneckonců, když to bude na Tebe moc nákladné nemusíš to nechat hned opravit ale určitě bude dobré o jak závažnou závadu se jedná. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RaKa Posted October 5, 2007 Author Share Posted October 5, 2007 Tak jsem dneska na to koukal VAGem. V kanálu 2 bylo nastaveno 32688 což dává 819ot/min. Jenže jsem se dočetl, že standardně by tam mělo být 32768, t.j. 903ot/min Zkusil jsem tam tedy testnout 32768 a opravdu se volant vyrazne zklidnil. Bohuzel VAG 409.1 co jsem stahnul z netu tvrdošijně vyžaduje registraci , tak jsem to nemohl uložit Taky jsem koukal na kanál 1, ale tam ať jsem nastavil jakoukoliv hodnotu, tak jsem nepozoroval žádnou změnu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RaKa Posted October 22, 2007 Author Share Posted October 22, 2007 Tak vibrování volantu na volnoběh je definitivně odstraněno nastavením volnoběžných otáček na 900ot/min pomocí VAG. Teď je volant v klídku Čím může být chvění volantu za jízdy na nerovnostech? Dost se na něj všechno přenáší. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.