Přejít na obsah

Vibrace volantu O1


TomasJ

Doporučené příspěvky

Uvidim co mi rekmou v servisu.Ale kotouce jsou nove.Tak to musi byt neco jineho.Mozna kloub.Pokud prijdu co to je napisu.

Jeste jsem se chtel zeptat - kdyz to jsou kotouce, nemel by "pumpovat" trochu i brzdovy pedal ? Nebo se to nema sanci prenest pres posilovac zpet...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

:( Zdravim.Mam Octavii 1 RS a pri brzdeni kolem 50 se rozechveje volan.Po vymene brzdovych kotoucu(Brembo) se zavada neodstranila.Prosim o radu.Diky.

Dělalo to pořád, hned po výměně kotoučů? Jestli ano, napadá mě příspěvek, který jsem tady četl. Ložisko s nábojem. Je to nepříjemné, ale když se nad tím člověk zamyslí, možné to je. Dotyčný popisoval přesně tento tvůj problém. Jestli ti to viditelně háže s volantem, zašel bych si znovu změřit kotouče. K někomu, kdo umí kotouč správně upnout a umí měřit házivost s hodinkama.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

:( Zdravim.Mam Octavii 1 RS a pri brzdeni kolem 50 se rozechveje volan.Po vymene brzdovych kotoucu(Brembo) se zavada neodstranila.Prosim o radu.Diky.

Dělalo to pořád, hned po výměně kotoučů? Jestli ano, napadá mě příspěvek, který jsem tady četl. Ložisko s nábojem. Je to nepříjemné, ale když se nad tím člověk zamyslí, možné to je. Dotyčný popisoval přesně tento tvůj problém. Jestli ti to viditelně háže s volantem, zašel bych si znovu změřit kotouče. K někomu, kdo umí kotouč správně upnout a umí měřit házivost s hodinkama.

Kdyby to bylo ložisko, tak by bylo slyšet nějaké hučení od kol, nebo něco podobného :huh:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli to nedělejí kotouče, tak jsou to na 100% nábojky. Při každé výměně kotoučů je třeba měřit házivost nábojů, protože když na špatné nábojky dáš nové kotouča, tak po chvilce je závada zpátky. Takže změřit a uvidíš.

Jo, tak přesně o tom jsem mluvil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Ahoj, mam takovej problem, koupil sem pred cca1,5rokem nazpet octavii rok 99 1,9tdi 81kw ktera mela vadne predni kotouce, koupil sem tedy uplne nove znacky ATE ktere jsme zajel pomalou jizdou atd. po najeti cca 15tis km jsou kotouce zase v prd... s tim ze autem jezdim normalne zadny plyn brzda... kontroloval silenc bloky a cepy a vse vypada ok.. a nevim cim to ze ty nov e kotouce odesli po 15tis km ... a zda se mi podezdrele ze kdyz sem to kupoval byli taky krive.. tak nevim co by mohlo delat kurveni kotoucu ... taky sem nekde slysel ze octavie rok 99 nejake modeli s tim meli problem a ze tam bylo neco spatne a ze to byla likvidovalo kotouce . ale nikde uz to nemuzu najit .... muzete mi prosim s tim nekdo poradit a pokud jiz to tu nekdo resil a vyresil hodte mi sem link na tu diskusi ... dekuji vsem za radu ... uz nevim v cem by to mohlo byt....

PS: nechal jsem srovnat ty uplne puvodni kotouce a dal je ted na auto a auto se obcas chvejei ted ale nevim jestli to nemuzou delat ty srovnane kotouce....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník

Hlavne je poradne usadit-ocistit sedlo náboje kola a nasadit a dotahnout zajist. sroubkem - nekdo ho tam nema a dotahuje tim padem kolo s neusazenym brzd kotoucem

Editováno: , autor: Návštěvník
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Zdravím páni,

približne od 90 km/h začne vibrovať volant, trošku je rozdiel medzi tým keď pridávam plyn alebo keď idem len na rýchlosti. Zistil som že keď dám volant úplne do zasunutej polohy, tak sa charakteristika vibrácii jemne zmení, idem v stredu k mechanikovi, ale chcel by som tu všetkých poprosiť o radu, nemám šajn či je to vážna vec alebo je to niečo normálne.

- kolesá sú vyvážené

- pneu je Michelin HX MXM 205/55/16

- podvozok je komplet RS - brzdy, tlmiče, pružiny, predný stabilizátor (uloženie stabilizátora je v nových silentblokoch, bohužiaľ nie powerflex - tie budú neskôr )

Prosím poraďte na čo sa mám sústrediť pri kontrole... Dík

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím páni,

približne od 90 km/h začne vibrovať volant, trošku je rozdiel medzi tým keď pridávam plyn alebo keď idem len na rýchlosti. Zistil som že keď dám volant úplne do zasunutej polohy, tak sa charakteristika vibrácii jemne zmení, idem v stredu k mechanikovi, ale chcel by som tu všetkých poprosiť o radu, nemám šajn či je to vážna vec alebo je to niečo normálne.

- kolesá sú vyvážené

- pneu je Michelin HX MXM 205/55/16

- podvozok je komplet RS - brzdy, tlmiče, pružiny, predný stabilizátor (uloženie stabilizátora je v nových silentblokoch, bohužiaľ nie powerflex - tie budú neskôr )

Prosím poraďte na čo sa mám sústrediť pri kontrole... Dík

mám podobnej problém, kdyz jedu tak vibruje malo, kdyz brzdim tak vic...moznosti dle me: cep rizeni, zvlneny kotouce nebo pneumatiky...u me osobne bych rek ze to sou kotouce+pneu

jinak samozrejme taky vítam dalsi postrehy, zkusenosti, rady...dík

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kotúče sú pravdepodobne v pohode, po prejdení prstom od stredu po okraj cítim jemné nerovnosti, ale to by malo byť ok...

Alebo sú vaše skúsenosti iné?

Pneu by malo byť tiež v pohode, dezén je ešte ok, najazdené majú okolo 35t

Čap riadenia?? - auto má 93t km, je možné že opotrebovaný?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě začal vibrovat volant při 120 km a dělalo mi to hodně,zjistil jsem,že mi chybí vymezovací kroužky v litých kolech-já mám Enza 205/55/16

1.Vymezovací plast. kroužky, moc důůůležítá věc!! Každé kolo musí vystředit "sedět" na náboji!!!!

2.Není nikde napsáno, že ta vyvažovačka, na které jste si nechali vyvážit př. kola je dobře nakalibrovaná! Zkusil bych si nechat kola vyvážit jinde a ne 2x na jedné a té samé potvoře.

3.Nemyslím si, že by byl na vaší octě podvozek tak špatný, že by dělal takové problémy. Je to kolama...

4.I tak bych ještě pečlivě prohlédl obě pneu, jestli nemají nějakou vadu (pokud nejsou zrovna nové). A až bude kolo znovu na vyvažovačce, díval bych se jestli alu neháže, byť jen minimálně a může to být problém.

5.Zkusil bych zatím dát zadní alu do předu a jel auto zkusit. A hned bude jasněji...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Takže páni, máme tu nejaké nové info, geometria bola ok - podľa prvého merania bola rozbiehavosť do 1mm, podľa človeka na digi geometrii to je ok, auto prešlo kontrolou na STK - takzvaná vytriasačka a nikde nebola žiadna vôľa, akurát, keď auto šlo na zdvihák tak sa zistilo že horné uloženie tlmiča (guma na pružine - snad to píšem správne) je nejaké voľné, po výmene sa auto výrazne skľudnilo, trošku to vibruje okolo 100km/h, ale je to už úplne iného rázu, takže teraz dojdú na radu silentbloky na ramenách ... powerflex samozrejme...

Čo vy na to: ....??? ;-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
Zdravim,no mam podobny problem,ale ne za jizdy,ale kdyz dobrzduju tak to zacne vibrovat!Za jizdy to nedela,jenom pri tom brzdeni!A to znamena? :kuk:

A to znamená, že budeš pravděpodobně měnit kotouče...

Mimochodem, řešil jsem problém, že se auto kolem rychlosti 100km/h začalo nepříjemně klepat. Od 120km/h to ustalo a kolem 90km/h to taky ustalo. Na závadu jsem nemohl přijít, ale nakonec se ukázala sama, jednalo se o gumovou spojku mezi kardanem a převodovkou - stačil jeden prusší rozjezd do kopce s prohrábnutím kol a šla do kytek - prostě se roztrhla... po výměně je klid. Jasně že tohle se dá aplikovat jen na 4x4.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ahoj, potřeboval bych poradit s detekcí problému. Třeba to ale žádný problém není.

Poslední dobou na mé TDI PD (4x4, ATD) nepříjemně vibruje volant (intenzivní brnění do ruky) na volnoběh. Což mě dost štve. Myslím, že se to zhoršilo po té, co "náhodou" odešla volnoběžka alternátoru v servisu. Týden na to mi ji vyměnili i s klíňákem. Ale třeba další souhra náhod a nebo jen víc pozoruju své auto :feve:

Příznaky:

- vibruje volant a řadička na volnoběh, při jízdě OK (pak až při 130+)

- na kostkách se mi jednou doslova rozlítal volant nahoru a dolu o 2+ cm

- viditelně vibruje motor (ok, je to TDI)

- lehce kmitá napínák

- rafička otáčkoměru je neklidná (otáčky se ale drží na 850)

- když točím volantem, tak se lehce zhoupou otáčky (ale to je asi normál)

- spojka jde ztuha

- budíky občas neukazují teplotu motoru

A teď mi řeknete, že to chce vidět ;)

Možná jsem jen paranoidní ale určitě detailista ;) Jeden servisman tvrdil, že silentbloky jsou OK. Ale kvůli tomu samýmu šášovi jsem musel nechávat měnit manžety poloos, které "náhodou" odešly hned po výměně tlumičů. Takže věř nevěř ...

Co jsem tu pohledal by to mohlo být:

- silentbloky

- setrvák

- vstřiky

Co poradíte? Co lze zkontrolovat na ulici s VAGem?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...