Přejít na obsah

Vibrace volantu O1


TomasJ

Doporučené příspěvky

Ahoj, potřeboval bych poradit s detekcí problému. Třeba to ale žádný problém není.

Poslední dobou na mé TDI PD (4x4, ATD) nepříjemně vibruje volant (intenzivní brnění do ruky) na volnoběh. Což mě dost štve. Myslím, že se to zhoršilo po té, co "náhodou" odešla volnoběžka alternátoru v servisu. Týden na to mi ji vyměnili i s klíňákem. Ale třeba další souhra náhod a nebo jen víc pozoruju své auto :feve:

Příznaky:

- vibruje volant a řadička na volnoběh, při jízdě OK (pak až při 130+)

- na kostkách se mi jednou doslova rozlítal volant nahoru a dolu o 2+ cm

- viditelně vibruje motor (ok, je to TDI)

- lehce kmitá napínák

- rafička otáčkoměru je neklidná (otáčky se ale drží na 850)

- když točím volantem, tak se lehce zhoupou otáčky (ale to je asi normál)

- spojka jde ztuha

- budíky občas neukazují teplotu motoru

A teď mi řeknete, že to chce vidět ;)

Možná jsem jen paranoidní ale určitě detailista ;) Jeden servisman tvrdil, že silentbloky jsou OK. Ale kvůli tomu samýmu šášovi jsem musel nechávat měnit manžety poloos, které "náhodou" odešly hned po výměně tlumičů. Takže věř nevěř ...

Co jsem tu pohledal by to mohlo být:

- silentbloky

- setrvák

- vstřiky

Co poradíte? Co lze zkontrolovat na ulici s VAGem?

No vagem na ulici asi nic moc z toho co jsi jmenoval, možná tak čidlo teploty chladící kapaliny.

- spojka. No jde celkem ztuha, hlavně teda když si přesednu z firemního Peugeota.

- motor vibruje, ale jak jsi psal - je to TDI, tak co bys čekal

- napínák, možná víc než je zdrávo - ale jinak snad bezproblémů

- rafička otáčkoměru, neklidná než se zahřeje. Jasně, když otočíš volantem, tak servo si něco vezme - trochu na moment poklesne.

- s tím volantem, to je docela blbý - vibrovat by rozhodně neměl a posun o +-2cm asi někde něco nedrží. Řadička možná trochu může, ale taky by to nemělo být nic viditelného.

Jinak jak tak pročítám, kolik lidí tu má takový zajímavý problémy s 4x4, tak jsem docela rád, že se mi zatím vyhýbají - až na maličkosti.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim,no mam podobny problem,ale ne za jizdy,ale kdyz dobrzduju tak to zacne vibrovat!Za jizdy to nedela,jenom pri tom brzdeni!A to znamena? :kuk:

A to znamená, že budeš pravděpodobně měnit kotouče...

Mimochodem, řešil jsem problém, že se auto kolem rychlosti 100km/h začalo nepříjemně klepat. Od 120km/h to ustalo a kolem 90km/h to taky ustalo. Na závadu jsem nemohl přijít, ale nakonec se ukázala sama, jednalo se o gumovou spojku mezi kardanem a převodovkou - stačil jeden prusší rozjezd do kopce s prohrábnutím kol a šla do kytek - prostě se roztrhla... po výměně je klid. Jasně že tohle se dá aplikovat jen na 4x4.

No to moje dobrzdovani tak jsem si na tom zafaral vic,a dela mi to hlavne kdyz jedu 100km/h tak zacnu bzdit ne prudce jenom tak slapnu na bzdu tak se roklepe volant,ale to dela jenom do te doby dokud nejede tak nejak 70km/h pak to zase prestane a uz to nedela az pak zase bzda na kilu! ;) Ups!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim,no mam podobny problem,ale ne za jizdy,ale kdyz dobrzduju tak to zacne vibrovat!Za jizdy to nedela,jenom pri tom brzdeni!A to znamena? :kuk:

A to znamená, že budeš pravděpodobně měnit kotouče...

Mimochodem, řešil jsem problém, že se auto kolem rychlosti 100km/h začalo nepříjemně klepat. Od 120km/h to ustalo a kolem 90km/h to taky ustalo. Na závadu jsem nemohl přijít, ale nakonec se ukázala sama, jednalo se o gumovou spojku mezi kardanem a převodovkou - stačil jeden prusší rozjezd do kopce s prohrábnutím kol a šla do kytek - prostě se roztrhla... po výměně je klid. Jasně že tohle se dá aplikovat jen na 4x4.

No to moje dobrzdovani tak jsem si na tom zafaral vic,a dela mi to hlavne kdyz jedu 100km/h tak zacnu bzdit ne prudce jenom tak slapnu na bzdu tak se roklepe volant,ale to dela jenom do te doby dokud nejede tak nejak 70km/h pak to zase prestane a uz to nedela az pak zase bzda na kilu! ;) Ups!

kluci,ja bych to videl na kotouce,me pri brzdeni z 90km/h taky vibroval volant, mno a prisla vymena kotoucu + desticek a uz to nevybruje.opravdu, a to jsem menil pred 14 dny. :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jinak, když je zima, tak se ozývá servo - takový vrzání a pravděpodobně altík, když se ale všechno zahřeje - tak to ustane. Taky taková divná závada.

Sorry, že lezu do tvýho tematu.

V poho :p

Kdo máte TDI, chvěje se vám volant - brní do ruky?

Já jen jestli jsem už fakt paranoidní B)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim,no mam podobny problem,ale ne za jizdy,ale kdyz dobrzduju tak to zacne vibrovat!Za jizdy to nedela,jenom pri tom brzdeni!A to znamena? :kuk:

A to znamená, že budeš pravděpodobně měnit kotouče...

Mimochodem, řešil jsem problém, že se auto kolem rychlosti 100km/h začalo nepříjemně klepat. Od 120km/h to ustalo a kolem 90km/h to taky ustalo. Na závadu jsem nemohl přijít, ale nakonec se ukázala sama, jednalo se o gumovou spojku mezi kardanem a převodovkou - stačil jeden prusší rozjezd do kopce s prohrábnutím kol a šla do kytek - prostě se roztrhla... po výměně je klid. Jasně že tohle se dá aplikovat jen na 4x4.

No to moje dobrzdovani tak jsem si na tom zafaral vic,a dela mi to hlavne kdyz jedu 100km/h tak zacnu bzdit ne prudce jenom tak slapnu na bzdu tak se roklepe volant,ale to dela jenom do te doby dokud nejede tak nejak 70km/h pak to zase prestane a uz to nedela az pak zase bzda na kilu! ;) Ups!

kluci,ja bych to videl na kotouce,me pri brzdeni z 90km/h taky vibroval volant, mno a prisla vymena kotoucu + desticek a uz to nevybruje.opravdu, a to jsem menil pred 14 dny. :palec2:

Jo to je jasný, při brždění to jsou kotouče - když na to šlapnej víc, tak to taky ustane. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jinak, když je zima, tak se ozývá servo - takový vrzání a pravděpodobně altík, když se ale všechno zahřeje - tak to ustane. Taky taková divná závada.

Sorry, že lezu do tvýho tematu.

V poho :p

Kdo máte TDI, chvěje se vám volant - brní do ruky?

Já jen jestli jsem už fakt paranoidní B)

mam též TDI ale volant je naprosto v klidu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

a na kolik to vyjde vymena koutoucu?No a jeste jedna otazka,jeste mi to nevibruje nejak strasne moc,ale je to fakt jenom tak mikro,proste ze citim,ze se trepe!Vymenu nemusim provest nejak okamzite ne?Neco to jeste vydrzi,ze?Jezdim ale dalkovky takze 1000km jedna cesta a nerad bych dojel domu po kouskach,jaky je nejhorsi obraz toho kdyz se pokriveny koutouc?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jinak, když je zima, tak se ozývá servo - takový vrzání a pravděpodobně altík, když se ale všechno zahřeje - tak to ustane. Taky taková divná závada.

Sorry, že lezu do tvýho tematu.

V poho :p

Kdo máte TDI, chvěje se vám volant - brní do ruky?

Já jen jestli jsem už fakt paranoidní B)

Poslušně hlásím, volant v klidu! :D

Editováno: , autor: lukash
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kolik to má najeto ?????co spojka a setrvák ???

Podle budíků 120tis. Spojka jde ztuha (oproti jinejm autům, co jsem kdy v nich seděl). Jak se pozná načatej setrvák? Snad by to měl bejt dvouhmoťák - převodovka je 6tikvalt.

Při 900ot se volant výrazně zklidní. Také vibrování je nejsilnější při studeném motoru, takže v létě mi to tak nepřišlo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě jsem trochu hledal. A většina odpovědí na podobné téma zní setrvák. Ale to je hafo peněz za odstranění vibrací na volnoběh.

Pomůže prý také zvednutí volnoběžné dávky paliva či vonoběžných otáček. Jak to udělám ve VAGu?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ako laik môžem povedať, že to bude určite niečo drahé a niečo čo sa ťažko vymieňa, t.j. napr. aj zotrvačník

Je to síce :) , ale dôvod, ktorý na tom vidím je ten, že minule som mal požičané ročné Hyundai Santa fé a volant v tom vibroval na voľnobeh tak, že ma z toho boleli ruky. Majiteľ toho auta mi povedal, že to robí už od kúpy, a že keď s tým bol v servise, tam mu povedali, že je to normálne. fuck Očividne sa im do takej výmeny nechcelo ísť....a preto tá dedukcia

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem dneska na to koukal VAGem. V kanálu 2 bylo nastaveno 32688 což dává 819ot/min. Jenže jsem se dočetl, že standardně by tam mělo být 32768, t.j. 903ot/min :o Zkusil jsem tam tedy testnout 32768 a opravdu se volant vyrazne zklidnil. Bohuzel VAG 409.1 co jsem stahnul z netu tvrdošijně vyžaduje registraci :huh: , tak jsem to nemohl uložit

Taky jsem koukal na kanál 1, ale tam ať jsem nastavil jakoukoliv hodnotu, tak jsem nepozoroval žádnou změnu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 2 měsíce později...

Už asi měsíc mne trápí na O1 TDI 81kW 2003 škubání volantu a bouchání od přední nápravy. Konkrétně to dělá hlavně když se rozjedu a pak pustím plyn, tzn. že je přední náprava bez hnacího výkonu. Pak mi uplně vibruje volant a je slyšet bouchání od přední nápravy. Nechal jsem kontrolovat vyvážení předních kol a to bylo v pořádku. Brzdy by to taky snad neměly být, protože při brždění se žádný vibrování ani bouchání neděje. Netušíte co by to mohlo být?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Už asi měsíc mne trápí na O1 TDI 81kW 2003 škubání volantu a bouchání od přední nápravy. Konkrétně to dělá hlavně když se rozjedu a pak pustím plyn, tzn. že je přední náprava bez hnacího výkonu. Pak mi uplně vibruje volant a je slyšet bouchání od přední nápravy. Nechal jsem kontrolovat vyvážení předních kol a to bylo v pořádku. Brzdy by to taky snad neměly být, protože při brždění se žádný vibrování ani bouchání neděje. Netušíte co by to mohlo být?

uložení ramen v silentblocích v podlaze jsi kontroloval?je to hned za předním kolem jakoby pod nohama řidiče a spolujezdce,kýve se ti kolo když s ním zahýbeš?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Už asi měsíc mne trápí na O1 TDI 81kW 2003 škubání volantu a bouchání od přední nápravy. Konkrétně to dělá hlavně když se rozjedu a pak pustím plyn, tzn. že je přední náprava bez hnacího výkonu. Pak mi uplně vibruje volant a je slyšet bouchání od přední nápravy. Nechal jsem kontrolovat vyvážení předních kol a to bylo v pořádku. Brzdy by to taky snad neměly být, protože při brždění se žádný vibrování ani bouchání neděje. Netušíte co by to mohlo být?

Mě něco podobnýho dělalo nedávno a bylo to těsnění na stabilizátorech.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Těsnění na stabilizátoru??? :o

Ahoj, nevím jestli jsem tedy použil správný výraz, nejsem expert na auto, ale nechal jsem si to vyměnit v servisu. Mlátilo (rezonovalo) mi ve volantu a byly slyšet i takové tupé rány od přední nápravy.

Takže borci objednali "těsnící kroužky stabilizátorů" za hodinku to vyměnili a bylo po mlácení i po rezonancích ve volantu. Oba kroužky stály kolem dvou stovek + práce.

Pokud si myslíte, že jsem mimo mísu, tak třeba jsem (fakt nejsem expert), ale snažil jsem se :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...