Jump to content

Snímač otáček G28


Lucky30
 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
Mám 1.6 74 kW ,r. 98 Stále mi píše chybu snímač otáček G28,koupil jsem nový,nic,

proměřil jsem kabely od čidla,všechny kostry až ke konektoru ŘJ,zkontroloval rozvody

a právě vyměnil ŘJ (z jezdícího auta).Kdo poradí?Co s tím?

mel sem stejny problem. tam mas 2 snimace otacek u rozvodu a u kliky. me to ukazovalo ze je spatne to jedno a pri tom to bylo to druhe. skus to druhe.

Link to comment
Share on other sites

Já Ti taky poradím, já vyměnil jak snímač otáček G28, tak hallův snímač G40 a pořád nic. Jediné, co to teď dělá je, že to jde špatně nastartovat a hrozně to škube. Až se to ohřeje, tak to za jízdy vypnu a zas nastartuju a jede jak zamlada...A taky mi VAG píše chybu obou snímačů, před výměnou G28 to psalo jen chybu G40. Ve škodovce mi řekli, že je to asi ŘJ. Jenom, že to jejich "asi" je za 25 000,-Kč. Už dlouho se chystám zkusit nějakou jetou, tak dám pak vědět. Ikdyž už se trochu obávám nezdaru, viz: http://forum.skodahome.cz/index.php?showtopic=30035 :(

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Cau mam octu 1.6 r.v98 před 2měsící mi taky odesel snímac otacek klik.hřídele cukaloto při celem spektru otacek polovicní vykon na křižovatce sem se nemohl rozjet tak sjem to pichl na VAG a ten mi ohlasil tuto zavadu tak sjem koupil nový od značky VEMO.Po dvou mesících co jsem dal ten novy mi zacalo delat uplne to same ale jeste hur tak jsem ho sel reklamovat reklamaci mi uznali a dali novej dnes jsem ho namontoval a zda se mi ze ty otacky stejne nejsou tak jak mají byt nevím jestli se mi to zda ale celkově to auto proste nejede tak jsem se chtel zeptat kdyz koupim origo BOSCH ten co je tam puvodne tak jestli to nebude lepsí nemate stim nekdo zkuzenosti? nebo jestli se to nekomu uz nestalo.DÍk za odpovedi

Edited by mechanik18
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ahojte lidicky, mam stejny problemy s moji octou rv.97 1.6 74kw, Vag mi nahlasil chybu ve snimaci otacek. ten se vymenil, ale jedina zmena nastala az ve startovani. jinac otacky motoru urcite neodpovidaji vykonu,nebo spis vykon otackam. proste auto ne a ne a nejede. nedavno sem jel se znamym do brna, on jel ve sve stare fieste 1.1 a ujizdel mi jak nic. Vag uz mi tu chybu nehlasi,ale auto nevali. vymenili sme i filtra a hlavne ten palivovej,ale bezezmeny. zkuste mi nekdo poradit prosim. diky moc, zatim ahojte a spoustu stastnych Km

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Cau, mam ted opet problem. jedu, parkrat to skublo, jedu dal, pak zase, rozvitila se kontrolka ASR, dojel jsem na nouzak, ale bylo to jak kdyz tahnu prives ne li horsi. Pak spatny start, rana do sani,halda koure, nastesti to ma klapku. Napojim a vypisuje hall na klice G28 nesmyslny signal. Kdyz to vystydne, je to OK, nez ujedu treba 10km, po zahrati zase. Na VAGu opet stejna chyba, G28. Takze je v haji. Ja se z toho snad nevyhrabu. Dotaz, ma cenu kupovat nejake nahrady napr. EPS, Facet, Bosch, totiz original Hella 3600,-, Bosch 2050, EPS 1400,-. Tak baby radte, diky vsem. Potrebuju to HNED ;)

Link to comment
Share on other sites

jeste neco, nasel jsem na netu ze snimace maji ruzne delky kabelu pro stejny motor. To nechapu. muze nekdo poradit jaka je delka kabelu pro AVU a delka aktivni casti cidla? Ano, mohl bych se podivat, ale ten pristup je strasnej, nechce se mi do toho.

Link to comment
Share on other sites

Podle fotky z dílenské příručky by to mohlo být momentálně nejpřesnější.

Osobně to zjistit lépe nemohu.

Jinak, za sebe bych šel do toho nejlevněšího řešení co existuje.

Horní část foto je pro modely BFQ tedy bez kabelu s uložením na místě u škrtící klapky.

AVU kabel má u řemenice.

post-4187-1271068798,1539_thumb.jpg

Edited by Haski
Link to comment
Share on other sites

Dik, haski, to udelam. Facet za 1400,-, zaruka tez, vymena 250,- tak uvidime. Jinak tohle je snimac polohy vackoveho hridele, to je neco jineho, presto dik. Necham to na servisu, jestli objednali spatne, jejich problem, dnes odpoledne to ma prijit tak snad to bude dnes opravene. Tohle je G139, myslim. Bez tohoto snimace lze jezdit a motor nastartovat.

Link to comment
Share on other sites

Omlouvám se, nevím, proč jsem myslel snimač vačkovýho hřídele.

Upravuji obrázek.

Ten snímač otáček Hall je podle mě na stejném místě jako na OII, tedy jak vede měrka oleje dolu v blízkosti olej.filtru vpravo (v blízkosti měrky je myslím svorkovnice).

post-4187-1271077255,4549_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Určitě má být od oleje, protože snímá polohu kliky a ta se musí mazat olejem, tím pádem je od oleje i čidlo :) Jinak čidlo dát nové a bude klid, popř. můžeš zkusit odpojit Hallův snímač na vačce a zkusit nastartovat, pokud motor nepůjde nastartovat, tak je čidlo na klice 100% KO

Link to comment
Share on other sites

Najlepšie ten snímač skontroluješ ohmmetrom , mal by mať medzi 730 až 1000 Ohm podla DP, mal som tiež problém s týmto snímačom na mojej 1.6 AKL, za studena bol O.K. ale ako sa motor zohrial tak sa prerušila cievka snímača. Po výmene O.K.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

taky souhlasim, pokud jde o hlavni snimace (klika, vacka,vaha vzduchu,teplota motoru) na ktere motor spoleha, Cine bych se obloukem vyhnul

 

Ten odpor co jsi nameril je ok, ale klidne se muze stat, ze kdyz je snimac zapojeny a generuje signal, zahriva se, tak ma uplne jiny odpor, je to totiz cina. Najit v okoli nekoho, kdo ma osciloskop a podivat se na vystup snimace, pri te prilezitosti si v dalsim kanale zobrazit i prubeh na hallove snimaci na vacce a zkontrolovat spravnost obou signalu, ze vzajemne poholy obou signalu  navic odhalis zda jsou rozvody ok. Klidne se muze stat, ze problem ma halluv snimac, ale RJ to spatne vyhodnoti a ukaze na ten spravny.

Edited by Pawouk
Necituj předchozí příspěvek!
Link to comment
Share on other sites

Tak příčina snad odhalena - po ušmiknutí kabelu z původního nefunkčního snímače za účelem laborování s vhodnou velikostí odporu vyhovujícímu řídící jednotce jsem přišel na to, že nové čidlo má jinak zapojené piny v konektoru. Takže signál do jednotky jde (střední-živý vývod je v pořádku), ale krajní jsou přehozené, takže se nekostří přes signálovou zem, ale přes stínění. Čímž se vysvětluje, že ač motor bez problémů běží, jednotka se při zapnutí klíčku nemůže doměřit a čidlo nevidí. Jinak na konkrétním odporu čidla asi prakticky nezáleží, namísto požadovaných 730 -1000 ohmů jsem zkoušel odpory cca 250 - 1700 ohmů a jednotce to přišlo v pořádku, možná rozlišuje jen zkrat a přerušení. Takže čidlo musím reklamovat a jenom by mě zajímalo, jestli se jednalo o kusovou vadu, nebo nějakou záměnu typu - něco jako v případě favoritu s jednobodem, kam se kdysi údajně několik měsíců montoval nezáměnný snímač s přehozenými krajními piny a tomu odpovídal i kabelový svazek.

Link to comment
Share on other sites

Tak definitivně opraveno, namísto Maxgear jsem tam dal snímač balený v sáčku s potiskem Unique, co je prý něco španělského a údajně se jedná o prvovýrobu. Cena velmi sympatické necelé 4 stovky. První chybová kontrolka zhasla hned při startu a druhá po chvíli, další chyby se přestaly zapisovat, auto pěkně startuje a necuká.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

....dal jsem novy snimac otacek klikove hridele a je po problemu. JInak pro ostatni u motoru 1,6i 75kW se snimac otacek klikove hridele nachazi pod olejovym filtrem a vedle olejove merky je jeho svorkovnice. Snimac otacek klikove hridele se da vymenit i byz sundani olejoveho filtru. Nejlepsi je snimac pod olejovym filtrem nahmatat rukou a pak povolit u snimace jeden sroub. Lze to povolit imbusem s nastavcem na GOLA klice ( velikost imbusu tusim ze 5 nebo 6) ci to jde povolit nastavcem  GOLA klice (klasicka 10ka orisek). Doporucuji pri demontazi a montazi mit GOLA klice a pouzit nastavec.

 

 

post-8151-0-55562100-1401793676_thumb.jp

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Ahoj, chtěl bych se poradit, zeptat zkušených na rady popřípadě řešení nebo zkrátka v čem může být problém.


 


Auto mi začalo špatně startovat, za studena to naskočí na první škitnutí, ovšem, když je auto zahřáté, tak někdy musím protočit déle (až 5s) a pomoct si trošku plynem. Jak to ale naskočí, tak to jakoby kopne.


 


Občas se mi stane, že mi auto na volnoběh zdechne a nejen na volnoběh, stane se, že i za jízdy zdechne a ihned naskočí, protože mám zařazeno. Prostě to jen cukne.


 


Jinak, po studeném nastartování auto asi tak 2 minuty vyšší otáčky na 1100, jakmile se trochu zahřeje, tak jde na konstatních 800 tak, jak to má být. Někdy se ale prostě stane, že otáčky zakolísají, klesnou třeba na 200 a buď se to do vteřiny vzpamatuje a nebo to zdechne. Když se mi tohle stane při rozjezdu tak auto jakoby jede, funguje, otáčky jsou nízké, ale vlastně se dusí, ale pořád je nastartované tak mi svítí baterka, když popřídávám plyn tak to do 2 sekund naskočí.


 


S kolegou jsme auto tedy napíchli na VAG a vyhodilo to chybu:


 


G28 - snímač otáček - sporadicky (tuším že tam bylo, že není signál, ale teď si nejsem jistý)


a dále mi to hodilo sporadickou chybu lambda sondy.


 


Bylo mi řečeno, že chyba té lambdy je důsledek snímače otáček.


 


Jaké s tím máte zkušenosti vy ?


 


Děkuji smile.png


Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...