Přejít na obsah

elektrický předehřev


sejnoha

Doporučené příspěvky

K mnoha autům se dodává elektrický předehřev ( většinou chladicí kapaliny) pomocí topné spirály.

Nevíte někdo, jsetli se takový nedá pořídit k OII 1,9 PD?

Dávat 25 000 za přídavné naftové topení mně připadá zbytečné, když mám ráno možnost napojit se před odjezdem v pohodě na síť.

Během dne už potom zpravidla motor nevychladne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

K mnoha autům se dodává elektrický předehřev ( většinou chladicí kapaliny) pomocí topné spirály.

Nevíte někdo, jsetli se takový nedá pořídit k OII 1,9 PD?

Dávat 25 000 za přídavné naftové topení mně připadá zbytečné, když mám ráno možnost napojit se před odjezdem v pohodě na síť.

Během dne už potom zpravidla motor nevychladne.

Ahoj, elektrický ohřev hlavy motoru ve své 1.9 máš, bohužel to ale funguje jen za jízdy pro rychlejší ohřev chladicí kapaliny a hlavy motoru.Tvoje představa připnout auto do zásuvky a mít v okruhu topnou spirálu a takto vytápět chladicí kapalinu před odjezdem to jsem ještě neslyšel a to ani ve Švésku kde jsem měl přátele.Svoje Volvo ohřívali normálně origo vestavěným benzínovým bufíkem, který měl dálkové ovládání.Zkus se zeptat v servisech Saabu či Volva zda-li něco takového existuje.Jsem zvědavý jestli někdo z kolegů tady na netu má nějaku takovou zkušenost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tady se už o tom elektrickém předhřevu psalo, bylo to sice na Octavii I, ale možná se to dá sehnat i na dvoujku. Zkus pohledat. Z nárazníku pak čouhá elektrická zásuvka. Taky jsem o tom uvažoval, v zimě by to bylo super.

jj, měla to snad každá Škodovka, která do Skandinávie šla i 120. Počítám, že i OII do Skandinávie je takto vybavena. Ve Skandinávii je možnost si nahrát auto i u každého hotelu a mnohdy i u nákupního centra.

Jinak na některý auta se prodávala taková sada spirála s čerpadlem, která se dávala mezi hadice a prohřálo se krásně všechno.

Osobně má předehřev na rolbě - motor Avia 712 a po 45min v 20°C mrazech je absolutně super věc, motor se mi ohřeje na 60°C a nemusim ani žhavit. Letos jsem si udělal i vodní spirálu skrz nádrž, aby mi nezamrzala nafta, tak jsme zvědav :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V Brne je jedna firma, čo predáva elektrický prietokový ohrievač motora. www.normans.cz. Vcelku ma zaujal, ale doteraz som nevidel nikoho, čo by to mal.

Ahoj. Kouk jsem na ty stránky. Dle popisu to funguje na samotížným principu. Proto mě trochu zaráži, že v instalačních postupech to osazujou na velkej (sekundární) okruh chladící kapaliny (viz foto z montáže do mercedesu). Podle mého to pak u studeného motoru bude ohřívat vodu až za zavřeným termostatem a tedy to bude ohřívat jen chladič!! Osobně bych to napojil na primární okruh do hadic k topení ještě před termostat. Pak pokud nastavím ohřev menší než 80st, tak se termostat ani neotevře a nebudu ohřívat zbytečně všechnu vodu ale jen vodu v motoru a topení (což je žádoucí) a nebudou vznikat tepelný ztráty únikem tepla z hlavního chladiče. Mě toto taky zajímá. Moje 1/2 jezdí s dětma denně krákou trasu po školkácha auto trpí. kolokrát jsem to chtěl už nějak zbastlit doma, ale nikdy jsem se k tomu nedostal. Tohle vypadá zajímavě. Ještě bych to doplnil časovačem aby se to samo zaplo půl hodinky před odjezdem do práce a paráda.

Jameson

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, jsem rád,že jsi se na ty stránky taky koukl.Mě totiž ta montáž na Meďáku taky zarazila.Měl jsem pocit,že tam ten termostat snad vyndali-protože jak správně píšeš nemohlo by to ohřívat motor ale jen chladič a hadice.Taky mě zarazilo, že to funguje jen na samotíž s čerpadlem by to bylo lepší-takhle bude technický problém s instalací do primárního okruhu aby to fungovalo-asi nebude dostatečná výška mezi hlavou motoru a ohřívačem-to čerpadlo tam chybí.Veliká výhoda by byla,že to ohřívá celou noc.Já mám benzínoý bufík a ten topí jen 60 min. maximálně což je dobré na ohřev před odjezdem ale neřeší to problém případné velmi mrazivé noci s nuností rychlého výjezdu (držíme technickou pohotovost s výjezdem do 15 minut což v teplotách pod -20 stupňů C je problém).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V Brne je jedna firma, čo predáva elektrický prietokový ohrievač motora. www.normans.cz. Vcelku ma zaujal, ale doteraz som nevidel nikoho, čo by to mal.

Ahoj. Kouk jsem na ty stránky. Dle popisu to funguje na samotížným principu. Proto mě trochu zaráži, že v instalačních postupech to osazujou na velkej (sekundární) okruh chladící kapaliny (viz foto z montáže do mercedesu). Podle mého to pak u studeného motoru bude ohřívat vodu až za zavřeným termostatem a tedy to bude ohřívat jen chladič!! Osobně bych to napojil na primární okruh do hadic k topení ještě před termostat. Pak pokud nastavím ohřev menší než 80st, tak se termostat ani neotevře a nebudu ohřívat zbytečně všechnu vodu ale jen vodu v motoru a topení (což je žádoucí) a nebudou vznikat tepelný ztráty únikem tepla z hlavního chladiče. Mě toto taky zajímá. Moje 1/2 jezdí s dětma denně krákou trasu po školkácha auto trpí. kolokrát jsem to chtěl už nějak zbastlit doma, ale nikdy jsem se k tomu nedostal. Tohle vypadá zajímavě. Ještě bych to doplnil časovačem aby se to samo zaplo půl hodinky před odjezdem do práce a paráda.

Jameson

Časovač je dobrá vec, ale taký GSM pager s jedným výkonovým relé sa hodí viac. Obzvlášť, keď chodíš do roboty a z roboty nie vždy v rovnakú hodinu a minútu. Cez mobil si to zapneš a kým sa poobliekaš a prídeš k autu, tak je to nahriate. Kukni v google "GSM pager (alarm) GPA2 x55". A nie je to ani dvojtisícová záležitosť včítane mobilu a SIMkarty.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak som ten ohrievač Normans kúpil, a teraz zháňam niekoho, kto mi to namontuje. Automechanik, ktorý to v Brne montuje, kukol na ten motor (1,6 FSI), maturoval tam asi hodinu kolo toho, ale kde to mám zapojiť mi nepovedal. Zrejme videl taký motor prvý krát.

Takže, ak to má niekto v 1,6-ke FSI-cku, alebo viete o niekom, kto to vie zapojiť, dajte prosím vedieť. U Škodovky som s tým zatiaľ nebol, lebo mám strach, že mi to oplieskajú o hlavu, a naviac začnú mudrovať, ako mi to domiluje motor.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...